แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The use of the web-based C-test (WBCT) as an English placement test for Rajamangala University of Technology Tawan-Ok and an investigation of test-takers strategies
การใช้แบบทดสอบซีบนระบบเครือข่ายเพื่อจัดระดับความสามารถด้านภาษาอังกฤษ ของนักศึกษามหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลตะวันออก และการศึกษากลวิธีการตอบข้อสอบ

LCSH: English language -- Examinations
ThaSH: English language -- Study and teaching (Higher)
ThaSH: English language -- Ability testing
ThaSH: English language -- Computer-assisted instruction
Abstract: To investigate the use of the Web-based C-Test as a placement test for students at Rajamangala University of Technology Tawan-ok. Also, proficiency levels classified by the Web-based C-Test were explored. Additionally, it investigated the test-takers’ strategies and their opinions in doing the Web-based C-Test. The subjects were 134 first-year, undergraduate students. The research instruments were the Quick Placement Test (QPT) as a criterion test, the Web-based C-Test (WBCT), and a retrospective interview. The reliability of the WBCT, the correlation between the WBCT and the QPT, and the level classification by the WBCT were reported. Moreover, content analysis was employed to evaluate the test-takers’ strategies and their opinions towards the test. The findings revealed that the Web-based C-Test had a reliability of .817 (Cronbach’s Alpha). Pearson correlation coefficient between the WBCT and the QPT was .340 at the .01 level. The WBCT could differentiate the students into two levels according to the Association of Language Testers in Europe (ALTE) levels; Level 0 or ‘Beginner’ and Level 1 or “Elementary.” The two levels were significantly different at .01 calculated by a t–test. Additionally, the “high” and “low” achievers implemented different strategies in doing the Web-based C-Test. The “high” achievers employed 1) reading the sentence and 2) translating words and sentences in the context while the “low” achievers used 1) guessing and 2) reading each word or parts of sentences. In addition, the “high” achievers employed vocabulary and general proficiency in restoring the words while the “low” achievers employed only vocabulary in restoring the words. Moreover, both “high” and “low” achievers made use of the first half of the words. Furthermore, the “high” and “low” achievers expressed different opinions towards the WBCT. The majority of the “high” achievers accepted that the test tested their general proficiency while the majority of the “low” achievers expressed that the test tested vocabulary. Finally, both “high” and “low” achievers stated that the WBCT was interesting, challenging and difficult and they liked the web-based administration.
Abstract: ศึกษาการใช้แบบทดสอบซีบนระบบเครือข่ายเพื่อจัดระดับความสามารถด้านภาษาอังกฤษ ของนักศึกษามหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลตะวันออก และศึกษากลวิธีการตอบข้อสอบ รวมทั้งศึกษาความคิดเห็นของนักศึกษาต่อแบบทดสอบซีบนระบบเครือข่าย กลุ่มตัวอย่างเป็นนักศึกษาชั้นปีที่ 1 จำนวน 134 คน เครื่องมือในการวิจัยเป็น แบบทดสอบ Quick Placement Test (QPT) แบบทดสอบซีบนระบบเครือข่าย (WBCT) และการสัมภาษณ์ภายหลังการทำแบบทดสอบ ในการวิเคราะห์ข้อมูล ผู้วิจัยหาความเชื่อมั่นของแบบทดสอบซีบนระบบเครือข่าย หาค่าสหสัมพันธ์ของแบบทดสอบซีบนระบบเครือข่าย (WBCT) กับแบบทดสอบ Quick Placement Test (QPT) และจัดระดับความสามารถโดยใช้แบบทดสอบซีบนระบบเครือข่าย นอกจากนี้ วิเคราะห์เชิงเนื้อหาเกี่ยวกับกลวิธีการตอบข้อสอบ และความคิดเห็นของนักศึกษาต่อแบบทดสอบซีบนระบบเครือข่าย ผลการวิจัยพบว่า แบบทดสอบ WBCT มีค่าความเชื่อมั่น .817 (Cronbach’s alpha) และจากการหาค่าสหสัมพันธ์เพียร์สันพบว่า แบบทดสอบ WBCT และแบบทดสอบ QPT มีความสัมพันธ์กันอย่างมีนัยสำคัญที่ .01 ค่าระดับความสัมพันธ์ คือ .340 แบบทดสอบ WBCT สามารถจัดระดับความสามารถด้านภาษาอังกฤษของนักศึกษาได้ 2 ระดับ ตามการเทียบแบ่งระดับของสถาบันทดสอบภาษาในยุโรป (ALTE) คือ ระดับ 0 หรือระดับผู้เริ่มเรียน และระดับ 1 หรือระดับปฐมภูมิ เมื่อทดสอบความแตกต่างของทั้ง 2 ระดับ โดยใช้ t-test พบว่า มีความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญที่ .01 ในการศึกษากลวิธีในการตอบข้อสอบพบว่า นักศึกษาที่ทำคะแนนสูง ใช้กลวิธีการทำข้อสอบโดย 1) การอ่านประโยค และ 2) การแปลคำและประโยคในบริบท ในขณะที่นักศึกษาที่ทำคะแนนต่ำใช้กลวิธีการทำข้อสอบโดย 1) การเดา และ 2) การอ่านแต่ละคำหรือส่วนของประโยค นอกจากนี้ยังพบว่า นักศึกษาที่ทำคะแนนสูงใช้ความรู้ด้านคำศัพท์และความสามารถภาษาอังกฤษด้านอื่นในการเติมคำ ในขณะที่นักศึกษาที่ทำคะแนนต่ำใช้ความรู้ด้านคำศัพท์อย่างเดียว นักศึกษาที่ทำคะแนนสูงและนักศึกษาที่ทำคะแนนต่ำ ใช้ประโยชน์จากอักษรที่ให้ครึ่งคำในแบบทดสอบช่วยในการตอบ ในการศึกษาด้านความคิดเห็นต่อแบบทดสอบนี้ พบว่านักศึกษาที่ได้คะแนนสูงส่วนใหญ่เชื่อว่า แบบทดสอบนี้วัดความสามารถภาษาอังกฤษทุกด้าน ส่วนนักศึกษาที่ได้คะแนนต่ำส่วนใหญ่เชื่อว่า แบบทดสอบนี้วัดความสามารถด้านคำศัพท์เท่านั้น นอกจากนี้ นักศึกษาที่ได้คะแนนสูงและนักศึกษาที่ได้คะแนนต่ำคิดว่า แบบทดสอบซีบนระบบเครือข่ายน่าสนใจ ท้าทายและยาก และนักศึกษาชอบทำแบบทดสอบบนระบบเครือข่าย
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2008
Modified: 2560-07-28
Issued: 2017-06-17
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/14330
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Naddhaporn_ka[1].pdf 1.37 MB6 2019-10-10 07:01:13
ใช้เวลา
0.018332 วินาที

Naddhaporn Kammasorn
Title Contributor Type
The use of the web-based C-test (WBCT) as an English placement test for Rajamangala University of Technology Tawan-Ok and an investigation of test-takers strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Naddhaporn Kammasorn
Kanchana Prapphal
วิทยานิพนธ์/Thesis
Kanchana Prapphal
Title Creator Type and Date Create
Comparison of English reading achievement using the computer and conventional modes of testing
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Sudthida Pavavijar
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of selected predictors of english reading test performance in consumer product marketing of fourth-year university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Nisa Vongpadungkiat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of alternative reading assessment techniques and English language ability on reading comprehension of Thai high school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Duangchai Chongthanakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of language ability and engineering background knowledge on ESP reading ability of Thai graduate students, their test taking strategies and attitudes towards the test
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Natjiree Jaturapitakkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of a test taker-centered computer-based writing test on Thai first year university students' English writing performance
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Tanyaporn Arya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Computer-mediated simulation test as a diagnostic tool in assessing communicative ability of tour guide trainees
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Varisa Titanantabutr
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of teachers' opinions on technical English Book 1 and their basic understanding of the communicative approach
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kriengsukdi Syananondh;Kanchana Prapphal;Boosakorn Vijchulata
Prasit Ruangjuntra
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of controlled and free writing english compositions of M.6 students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kanchana Prapphal;Dhanan Chantrupanth;Kanittha Vanikieti
Naiyana Ponim
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of the use of lexical cohesion in expository writing by chinese students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Zhou Chaorun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of English language ability and types of communications strategies on oral communication ability of Thai university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Suttinee Chuanchaisit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessing pragmatic ability of Thai hotel management and tourism students in the context of hotel front office department
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Sonporn Sirikhan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of computer-mediated listening-speaking test tasks on the oral abilities of first year Buriram Rajabhat University students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Saowarot Ruangpaisan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A proposed ESP course design for paramedical students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Amara Chingharanon;Kanchana Prapphal;Burgess Robert H
Nongpanga Suwattananand
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of e-mail writing ability of Chiangrai Rajabhat University 4th year tourism industry students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Natthaphon Santhi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of listening supports and levels of English ability on Thai first year university students’ listening performance and listening strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Punyapa Saengsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of the web-based C-test (WBCT) as an English placement test for Rajamangala University of Technology Tawan-Ok and an investigation of test-takers strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Naddhaporn Kammasorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of trait factors of oral language ability in a computer-based speaking test for Thai university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal;Bachman, Lyle f.
Sutthirak Sapsirin
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of english language learning strategies and their relation to the achievement of the first-year arts students at Chulalongkorn University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dhanan Chantrupanth;Kanchana Prapphal;Rene Paulin
Ratchumas Lappayawichit
วิทยานิพนธ์/Thesis
An evaluation of contents and their objectives in the English for business communication courses at the University of the Thai Chamber of Commerce
มหาวิทยาลัยมหิดล
Anchalee Pongpun;Kanchana Prapphal;Allen, Christopher B.
Sumeth Munchinda
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of general and ESP tests for first year students at Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kanchana Prapphal;Boonsakorn Vijchulata;Prapha Vittayarungrangsri
Phennapha Thammarakkit
วิทยานิพนธ์/Thesis
An evaluation of the M.A. courses in applied linguistics at Mahidol University 1981-1984
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kanchana Prapphal;Sorani Wongbiasaj
Wiwat Puntai
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation into the effects of self-correction in combination with peer correctin on students writing proficiency and their attitudes
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kriengsukdi Syananondh;Kanchana Prapphal;Prapha Vittayarungrangsri
Supasiri Hongrittipun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of web-based speaking test in English for tourism (WBST-EFT) task types and English proficiency levels on students speaking performance and an investigation of their attitudes and test taking strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Malinee Phaiboonnugulkij
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of raters background knowledge, rater training and other factors affecting their decision making in rating Thai plots English speaking proficiency
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Sutas Dejkunjorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationships between learning strategies and English computer-based listening test performance of Thai University students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Chatraporn Piamsai
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Investigation on Listening Proficiency Levels in English for Service and Hospitality of Thai Students in Public and Private Universities
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Wannana Soontornnaruerangsee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationships among test-takers' variables and English reading comprehension ability of Thai university students using a computer-based test
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Prateep Kiratibodee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 19
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,040
รวม 3,059 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 211,567 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 333 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 263 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 72 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 53 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 23 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 3 ครั้ง
รวม 212,319 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28