แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of different types of corrective feedback incorporating with teacher-student conference on upper escondary school students' english writing ability
ผลของการให้ข้อมูลย้อนกลับที่แตกต่างกันร่วมกับการประชุมแลกเปลี่ยนระหว่างครูกับนักเรียนต่อความสามารถทางการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนปลาย

LCSH: English language -- Writing
Abstract: This present study investigate 1) the effects of different types of corrective feedback incorporating with student-teacher conference on upper secondary school students’ writing ability 2) the effects of different types of corrective feedback incorporating with student-teacher conference on high proficiency students’ writing ability 3) the effects of different types of corrective feedback incorporating with student-teacher conference on low proficiency students’ writing ability 4) the opinions of the students towards the different types of corrective feedback. The participants were two groups of students who studied at upper secondary school in second semester of the academic year 2013 at a governmental school in Samutprakarn province. The research instrument were 1) the English writing course entitled “Writing for Social Media” 2) direct and indirect corrective feedbacks 3) teacher-student conference 4) interview and students’ logs. The data were analyzed by using means, standard deviation, t-test, and chi-square. The findings were 1) direct corrective feedback had significantly affected to students’ writing ability more than indirect corrective feedback 2) direct corrective feedback had significantly affected to high proficiency students’ writing ability more than indirect corrective feedback 3) both direct and indirect corrective feedback had not affected to low proficiency students’ writing ability 4) students’ had positive opinions towards direct corrective feedback more than indirect corrective feedback.
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบผลของการให้ข้อมูลย้อนกลับที่แตกต่างกันร่วมกับการให้คำปรึกษาระหว่างครูกับนักเรียนต่อความสามารถทางการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย 2) เปรียบเทียบผลของการให้ข้อมูลย้อนกลับที่แตกต่างกันร่วมกับการให้คำปรึกษาระหว่างครูกับนักเรียนต่อความสามารถทางการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนที่มีความสามารถสูง 3) เปรียบเทียบผลของการให้ข้อมูลย้อนกลับที่แตกต่างกันร่วมกับการให้คำปรึกษาระหว่างครูกับนักเรียนต่อความสามารถทางการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนที่มีความสามารถต่ำ 4) ศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อการให้อมูลย้อนกลับที่แตกต่างกันร่วมกับการให้คำปรึกษาระหว่างครูกับนักเรียน กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาได้แก่ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ที่ศึกษาในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2556 ของโรงเรียนรัฐบาลแห่งหนึ่งในจังหวัดสมุทรปราการ จำนวน 2 ห้องเครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูลในงานวิจัยครั้งนี้ได้แก่ 1) การเรียนการสอนวิชาการเขียนภาษาอังกฤษสำหรับสื่อสังคมออนไลน์ 2) การให้ข้อมูลย้อนกลับที่แตกต่างกัน 3) การให้คำปรึกษาระหว่างครูกับนักเรียน 4) การสัมภาษณ์และการจดบันทึกของนักเรียน การสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน t-test และ chi-square ผลการศึกษาพบว่า 1) ผลของการให้ข้อมูลย้อนกลับแบบทางตรงมีสูงกว่าผลของการให้ข้อมูลย้อนกลับแบบทางอ้อมต่อความสามารถทางการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.5 2) ผลของการให้ข้อมูลย้อนกลับแบบทางตรงมีสูงกว่าผลของการให้ข้อมูลย้อนกลับแบบทางอ้อมต่อความสามารถทางการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนที่มีความสามารถสูงอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.5 3) การให้ข้อมูลย้อนกลับแบบทางตรงและทางอ้อมไม่มีผลต่อความสามารถทางการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนที่มีความสามารถต่ำ 4) นักเรียนมีความคิดเห็นเชิงบวกต่อการให้ข้อมูลย้อนกลับแบบทางตรงมากกว่าแบบทางอ้อม
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2013
Modified: 2016-08-21
Issued: 2016-08-21
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/43756
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5383450027.pdf 2.34 MB34 2023-03-08 14:36:29
ใช้เวลา
0.026537 วินาที

Kamonporn Ongphet
Title Contributor Type
Effects of different types of corrective feedback incorporating with teacher-student conference on upper escondary school students' english writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonporn Ongphet

Jutarat Vibulphol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jutarat Vibulphol
Title Creator Type and Date Create
Effects of English reading instruction based on the reader response approach on critical reading ability and critical thinking ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Arnuphab Ueai-chimplee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using a strategy-based training program on attitudes and self-access English language learning behaviors of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Ratree Booranasanti
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparison of out-of-class English language learning activities, learning strategies, and attitudes towards autonomous English language learning of English program and regular program students in secondary schools
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suparuthai Sumonwiriya
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationships between affective variables, willingness to communicate in english, and englsih communication behaviors of Thai secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hathairat Jongsermtrakoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using an English language counseling program on self-directed learning of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Denchai Prabjandee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of content-based English lessons incorporating form-focused tasks on upper secondary school students’ content knowledge and grammatical knowledge
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Pitaya Thipwajana
วิทยานิพนธ์/Thesis
PROPOSED GUIDELINES FOR DEVELOPING PRIMARY ENGLISH TEACHER TRAINING PROGRAMS FOR PROVINCIAL TEACHER TRAINING COLLEGES KINGDOM OF CAMBODIA
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Pum Chea
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF AN ENGLISH INSTRUCTION USING THE FLIPPED LEARNING APPROACH ON ENGLISH ORAL COMMUNICATION ABILITY AND MOTIVATION IN ENGLISH LEARNING OF UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Kriengkrai Sakulprasertsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
A MODEL OF RELATIONSHIPS BETWEEN BELIEFS ABOUT LANGUAGE LEARNING, LANGUAGE LEARNING STRATEGIES, PROFICIENCY, GENDER, AND EDUCATIONAL CONTEXT OF THAI UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Sirawit Apairach
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of different types of corrective feedback incorporating with teacher-student conference on upper escondary school students' english writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Kamonporn Ongphet
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of using graphic organizers on english reading ability of elementary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Rutai Sumniengsanoh
วิทยานิพนธ์/Thesis
The understanding and application of the communicative language teaching approach of secondary school teachers in Nakhonpathom Educational Service Area
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol;Brooks, David
Ploysongsang Panpothong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of usefulness and enjoy ableness of communicative English activities as perceived by lower secondary demonstration school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol;Brooks, David
Pornpun Vimooktalop
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPMENT OF AN ENGLISH INSTRUCTIONAL MANAGEMENT MODEL BASED ON DIFFERENTIATED INSTRUCTION AND UNIVERSAL DESIGN TO ENHANCE ENGLISH LEARNING ACHIEVEMENT, SOCIAL SKILLS, AND LEARNING ENGAGEMENT OF UNDERGRADUATE STUDENTS WITH AND WITHOUT HEARING IMPAIRMENT IN INCLUSIVE ENGLISH CLASSROOMS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol;Siriluck Prongsantia
Samorn Suthipiyapathra
วิทยานิพนธ์/Thesis
An examination of the factors predicting verbatim plagiarism in English academic writing in Thai contexts
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Ratchada Phuchongcharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of an english teacher learning community in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hasakamon Duangmani
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of situational variables on willingness to communicate and English classroom communication behaviors of ninth grade students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Natthida Thong-Iam
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Exploration of Motivational Strategies, Beliefs, and Contextual Factors: A Case of Chinese EFL Teachers
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Xiaosu Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students Motivation and Teachers Motivational Strategies in English Language Classrooms in Unstable Socio-political Contexts
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hkawn San Nra
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of collocation vocabulary instruction on lower secondary school students' writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Waree Lerdejdecha
วิทยานิพนธ์/Thesis
A model of willingness to communicate in English in Iranian EFL classroom context
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Azadeh Amirzadi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of tiered English reading instruction on reading comprehension ability and opinions of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Piyawadee White
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of project-based English instruction on learner autonomy of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suphawadee Suwannaphim
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of self-directed learning in online English reading of secondary school students attending CALL learner training
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suttiya Khongyai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 16
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 7,302
รวม 7,318 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 10,737 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 10,753 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212