แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The effects of error treatments and students' language abilities on the usage of english tenses through the use of computer-assisted language learning
ผลของการแก้ไขข้อผิดพลาดและความสามารถทางภาษาของนักศึกษาที่มีต่อการใช้กาลในภาษาอังกฤษโดยใช้โปรแกรมคอมพิวเตอร์ช่วยสอน

LCSH: English language -- Computer-assisted instruction
Abstract: This study investigated the effects of different error treatments-overt correction (OC) and self-correction (SC)-on the usage of English tenses of Thai undergraduate students. Both treatments were given through CALL. Language abilities of the students-high, moderate, and low achievers-served as a moderator variable. The study was conducted with 210 first-year undergraduates of Huachiew Chalermprakiet University in a 2x3 factorial design. At the commencement of the study, all subjects were pre-tested by using the Test of English Tenses Usage (TETU) developed by the researcher. After they completed 9 CALL lessons in 3 weeks, the posttest was conducted. Two-way analysis of Variance (ANOVA) and descriptive statistics were used to analyze and to explain the data. Six weeks after the posttest, the delayed test was administered to investigate the retention of both treatments. The data was then analyzed by two-way repeated measures ANOVA. Results from the immediate posttest showed that the error treatment factor did not have a significant effect on the usage of tenses, while the language ability factor did. An interaction effect between the error treatments and the language abilities was not found. Results from the self-rating scales revealed that students in both treatment groups rated that they knew about the tenses much more than they did before practicing with the program. However, comparison of their ratings across treatment groups did not yield a significant result. Regarding the differences of English tenses used by different ability groups, it was found the two prominent tenses that the low group could perform were present continuous and simple present; the moderate ability group, in addition to these two tenses, could do the future tenses. The high ability group could master almost all tenses; the two tenses that were found to be the most difficult for this group were past perfect and present perfect. Results from the delayed test revealed that the self-correction group had significantly higher retention than the overt correction group did. Additional findings from the opinionnaire also confirmed that the SC group rated the materials significantly higher than the OC group in terms of the usefulness of the feedback.
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของรูปแบบการแก้ไขข้อผิดพลาดสองชนิด คือ การแก้ไขแบบบอกให้ทราบ (overt correction) และการแก้ไขด้วยตนเอง (self-correction) ที่มีต่อการใช้กาลในภาษาอังกฤษของผู้เรียนระดับปริญญาตรีชาวไทย โดยผู้เรียนทั้งสองกลุ่มจะได้รับการแก้ไขข้อผิดพลาดผ่านโปรแกรมคอมพิวเตอร์ช่วยสอน กลุ่มตัวอย่างเป็นนักศึกษาชั้นปีที่หนึ่ง จากมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ จำนวน 210 คน แบ่งกลุ่มย่อยตามระดับความสามารถเป็น 3 ระดับ คือ ระดับความสามารถสูง ปานกลาง และต่ำ ผู้เรียนได้รับการทดสอบก่อนเรียนโดยใช้แบบทดสอบความรู้เรื่องกาลในภาษาอังกฤษซึ่งพัฒนาขึ้นโดยผู้วิจัย จากนั้นจึงฝึกกับโปรแกรมคอมพิวเตอร์ที่มีเนื้อหา 9 บท เป็นเวลา 3 สัปดาห์ เมื่อฝึกครบแล้วผู้เรียนได้รับการทดสอบหลังเรียน แล้ววิเคราะห์ผลการทดสอบโดยการวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบสองทาง (two-way ANOVA) หลังจากนั้น 6 สัปดาห์ผู้เรียนรับการทดสอบอีกครั้งเพื่อตรวจสอบความคงทน (retention) ของความรู้ที่ได้รับจากการแก้ไขข้อผิดพลาดทั้งสองแบบ ข้อมูลด้านความคงทนวิเคราะห์โดยการวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบวัดซ้ำสองทาง (two-way repeated measures ANOVA) ผลจากการทดสอบหลังเรียนพบว่ารูปแบบการแก้ไขข้อผิดพลาดไม่มีผลอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติต่อการใช้กาลของนักศึกษา ตัวแปรที่มีผลต่อการใช้กาลคือระดับความสามารถของผู้เรียน อย่างไรก็ดีการวิจัยครั้งนี้ไม่พบปฏิสัมพันธ์ระหว่างรูปแบบการแก้ไขข้อผิดพลาดและระดับความสามารถของผู้เรียนที่ส่งผลต่อการใช้กาลของนักศึกษาแต่อย่างใด ข้อมูลจากแบบประเมินตนเองของนักศึกษาพบว่านักศึกษาที่ได้รับการแก้ไขข้อผิดพลาดทั้งสองรูปแบบให้คะแนนในการประเมินความรู้ของตนเองภายหลังการฝึกมากกว่าก่อนการฝึก แต่เมื่อเปรียบเทียบค่าเฉลี่ยของทั้งสองกลุ่มพบว่าต่างกันอย่างไม่มีนัยสำคัญ เมื่อพิจารณาความแตกต่างในด้านการใช้กาลของนักศึกษาแต่ละระดับความสามารถพบว่าผู้เรียนที่มีระดับความสามารถต่ำทำข้อสอบในเรื่อง present continuous และ simple present ได้ดีที่สุด ส่วนผู้เรียนที่มีความสามารถระดับปานกลาง นอกจาก 2 เรื่องที่กล่าวไปแล้ว อีกเรื่องหนึ่งที่ทำได้ค่อนข้างดีคือ future tenses สำหรับผู้เรียนกลุ่มที่มีความสามารถระดับสูงพบว่าสามารถตอบข้อทดสอบได้ดีในเกือบทุกกาล โดยพบว่าเรื่องที่ยากที่สุดสำหรับกลุ่มความสามารถสูงนี้คือ past perfect และ present perfect ผลการทดสอบด้านความคงทนพบว่าผู้เรียนที่ได้รับการแก้ไขข้อผิดพลาดแบบแก้ไขด้วยตนเองมีระดับความคงทนสูงกว่ากลุ่มที่ได้รับการแก้ไขแบบบอกให้ทราบอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ นอกจากนั้นผลจากแบบสำรวจความคิดเห็นของนักศึกษายังพบว่ากลุ่มที่ใช้โปรแกรมแบบแก้ไขด้วยตนเองเลือกตอบว่าข้อมูลย้อนกลับที่ได้รับมีประโยชน์คิดเป็นสัดส่วนสูงกว่ากลุ่มที่ได้รับการแก้ไขแบบบอกให้ทราบอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติอีกด้วย
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Role: advisor
Created: 2006
Modified: 2559-08-10
Issued: 2016-07-18
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 somsri_ja_front.pdf 1.57 MB2 2018-06-08 12:52:50
2 somsri_ja_ch1.pdf 1.12 MB3 2018-08-21 10:40:54
3 somsri_ja_ch2.pdf 5.27 MB3 2019-08-03 09:42:37
4 somsri_ja_ch3.pdf 3.66 MB3 2018-06-08 12:52:57
5 somsri_ja_ch4.pdf 4.07 MB2 2018-06-08 12:53:00
6 somsri_ja_ch5.pdf 3.85 MB2 2018-06-08 12:53:02
7 somsri_ja_back.pdf 9.14 MB2 2018-06-08 12:53:06
ใช้เวลา
0.051139 วินาที

Somsri Jansom
Title Contributor Type
The effects of error treatments and students' language abilities on the usage of english tenses through the use of computer-assisted language learning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Somsri Jansom

Sumalee Chinokul
Sugree Rodpothong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sumalee Chinokul
Title Creator Type and Date Create
The effects of types of corrective feedback on students oral pragmatic competence on the use of refusals
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pajaree Nipaspong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of reading instruction based on multiple intelligences theory on reading comprehension of tenth grade students at Chulalongiorn University Demonstration School
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Monthira Emanoch
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of a business-oriented English reading course using content- based instruction and team-based learning to enhance the reading ability of EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Teresita J. Bunyakarte
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of a reading instruction program using team-based learning approach on english reading comprehension ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Apantree Sripanngen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the competency-based English oral communication course for undergraduate public relations students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Fasawang Pattanapichet
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the instructional process based on strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback to enhance paragraph writing ability of undergraduate English majors
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul;Pimpan Dachakupt
Ra-Shane Meesri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of team teaching of Thai and foreign teachers of English in task-based instruction on English oral communication ability and opinions about team teaching of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pattaranee Vega
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of self-instructional materials (SIMS) to enhance English listening skills for student nurses
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Krerk Chetsadanuwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE DEVELOPMENT OF A CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING COURSE TO ENHANCE CULTURAL AWARENESS AND ENGLISH COMMUNICATION ABILITY OF THAI UNDERGRADUATES IN THE INTERNATIONAL PROGRAM
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Khwanchit Suwannoppharat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of problem-based English writing instruction on Thai upper secondary school students’ critical thinking abilities and argumentative writing skills
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Li Yibo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of error treatments and students' language abilities on the usage of english tenses through the use of computer-assisted language learning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul;Sugree Rodpothong
Somsri Jansom
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of naprative task repetition on the english oral language performance of Thai
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Tanisaya Jirayasin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business English oral communication (BEOC) for customer services staff at international banks : translating needs analysis to a course development
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Apiraporn Vasavakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF CONTENT-BASED INSTRUCTION USING SIX-T'S APPROACH ON ENGLISH ORAL PRESENTATION SKILLS OF LOWER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Thanyawit Wuthisawangwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Teaching an English Reading Remedial Course Using the Five Pillars of Reading Instruction on EFL Low Achievers' English Reading Ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Onwipa Durongtham
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Development of Community-Based Materials to Enhance English Reading Ability and Local Cultural Knowledge for Upper Secondary School Students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Paripat Salubsee
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPMENT OF A BLENDED LEARNING SUPERVISION MODEL TO ENHANCE ENGLISH-MAJORED STUDENT TEACHERS' REFLECTIVE ABILITY AND TEACHING PERFORMANCE
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Ponsawan Suphasri
วิทยานิพนธ์/Thesis
MULTIDIMENSIONAL SCAFFOLDING IN DYADIC INTERACTION IN ENGLISH WRITING WITH COMPUTER : A CASE STUDY OF CHULALONGKORN UNIVERSITY UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Rawiwan Buppanhasamai
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF ENGLISH SPEAKING INSTRUCTION BASED ON MULTIPLE INTELLIGENCES THEORY ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF SEVENTH GRADE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Patthanah Songchat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Development of the English Content-Based Reading Materials for Buddhist Student Monks
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Phatchareporn Supphipat
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF SHARED READING ON ATTITUDE, ENGAGEMENT AND ENGLISH LANGUAGE PROFICIENCY OF YOUNG THAI LEARNERS WITH LOW ENGLISH PROFICIENCY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
David Allen Bakewell
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of multilevel reflection model instruction on Lao pre-service teachers' english teaching performance
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Chanmany Rattanavongsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Development of the active learning instructional model for enhancing secondary school students' English communicative abilities in large classes
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Satit Watanapokakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of direct vocabulary and vocabulary learning strategies instruction on Indonesian prospective english teachers’ vocabulary size
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Sudarman
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of self-monitoring writing strategies instruction on English writing ability of pre-cadets
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Duangkamol Phochanapan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of infographic material to enhance young English as foreign language learners' reading comprehension through close reading instruction
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Nattawan Suksanguan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of reading instruction using backward design framework and citizenship theme to enhance English reading comprehension and social responsibility of tenth grade Thai EFL students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Patamaporn Chaisa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of English speaking ability using digital storytelling techniques through virtual instruction for lower primary level students in Bhutan
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pabitra Devi Gurung
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring and analysis of student engagement in English writing grammar accuracy based on teacher written corrective feedback
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Thanakorn Santanatanonw
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of interleaved form-focused English instruction on Thai lower secondary school students' grammatical knowledge and perception towards the instruction
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Narongchai Rungwichitsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese learning motivation and self-efficacy of Thai senior high school students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Hao Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of autonomy-supportive English language instruction on students' motivation in English language classrooms
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Mintra Phithakmethakun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of vocabulary learning model based on the cognitive theory of multimedia learning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Nopthira Jawa-ut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between success and failure attributions and self-efficacy of Chinese EFL junior high school students with different English proficiency levels
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Tingyuan Shi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating L2 motivation self system and autonomous English learning ability of senior high school EFL Chinese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Shasha Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students\' attitudes towards teacher written feedback : a case study of Chinese secondary vocational school
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Deng Jing
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of online vocabulary instruction using nano authentic videos on young Chinese EFL learners vocabulary knowledge
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Li Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Foreign language anxiety of rural EFL junior middle school Chinese students : a case study of a school in east China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Min Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of the MOOC-based flipped classroom with collaborative writing on Chinese EFL learners argumentative writing abilities
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Luo Yuanzheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of mediated prompts as dynamic assessment intervention to assist storytelling tasks on young students English speaking ability
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Hanlu Zhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigation of the role of grit and willingness to communicate in English of Chinese graduate students in English medium instruction academic context
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Dongli Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sugree Rodpothong
Title Creator Type and Date Create
The effects of error treatments and students' language abilities on the usage of english tenses through the use of computer-assisted language learning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul;Sugree Rodpothong
Somsri Jansom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 68
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,345
รวม 5,413 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 228,097 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 788 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 450 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 193 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 4 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 229,549 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101