แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Piecewise affine control for unmanned bicycle using steering control and gyroscopic stabilization
การควบคุมแบบสัมพรรคเป็นช่วงสำหรับรถจักรยานไร้คนขับ โดยใช้การควบคุมคันบังคับและการรักษาเสถียรภาพด้วยผลของไจโรสโคป

LCSH: Bicycles -- Dynamics
LCSH: Automatic control
LCSH: Gyroscopes
Abstract: To presents the design of an unmanned bicycle that can stay upright while following the path autonomously in a computer simulation. The bicycle consists of two main systems; stabilization system and navigation system. We design each system separately and combine them together. For the stabilization system, we develop a novel technique which utilizes both the gyroscopic stabilization and the steering control. We design a state-feedback controller which guarantees the stability of a class of nonlinear systems over the desired operating region and ensures some practical performance criteria of the closed-loop system. We apply the piecewise affine technique together with the regional pole placement and linear quadratic regulator in order that all design formulations are cast as a linear matrix inequalities (LMI) optimization problem. The discrete-time controller is also obtained from the continuous-time controller via LMI approach. For the navigation system, we design a controller by applying a linear regression using least square error method. Then an integrated stabilization and navigation system of the bicycle has been designed. We propose the algorithm for recalculating the desired steering angle. The simulation results illustrate the effectiveness of the proposed design methods.
Abstract: นำเสนอการออกแบบรถจักรยานไร้คนขับที่สามารถตั้งอยู่ได้ในขณะที่เคลื่อนที่ไปตามทางได้เอง โดยการจำลองผลด้วยคอมพิวเตอร์ รถจักรยานประกอบด้วยระบบหลักสองระบบ ได้แก่ ระบบรักษาเสถียรภาพและระบบนำทาง เราออกแบบแต่ละระบบแยกกันและนำมารวมเข้าด้วยกัน สำหรับระบบรักษาเสถียรภาพ เราพัฒนากลวิธีใหม่ซึ่งใช้ทั้งการรักษาเสถียรภาพด้วยผลของไจโรสโคปและการควบคุมคันบังคับ เราออกแบบตัวควบคุมป้อนกลับสถานะซึ่งรับประกันเสถียรภาพของระบบไม่เชิงเส้นภายในบริเวณย่านการทำงาน ที่ต้องการและรับประกันสมรรถนะของระบบวงปิดในทางปฏิบัติบางชนิด เราประยุกต์กลยุทธของระบบสัมพรรคเป็นช่วงเข้ากับวิธีกำหนดย่านการวางโพล และวิธีคุมค่ากำลังสองเชิงเส้นโดยการกำหนดวิธีออกแบบทั้งหมดได้ถูกเปลี่ยนให้เป็น ปัญหาการหาค่าเหมาะสมของอสมการเมทริกซ์เชิงเส้น ตัวควบคุมแบบเวลาวิยุตหาได้จากตัวควบคุมแบบเวลาต่อเนื่อง โดยวิธีการอสมการเมทริกซ์เชิงเส้นเช่นกัน สำหรับระบบนำทาง เราออกแบบตัวควบคุมโดยการประยุกต์การถดถอยเชิงเส้น โดยใช้วิธีความผิดพลาดกำลังสองน้อยสุด จากนั้นระบบที่รวมระบบรักษาเสถียรภาพและระบบนำทางได้ถูกออกแบบขึ้น เรานำเสนอขั้นตอนสำหรับการคำนวณค่ามุมคันบังคับที่ต้องการใหม่ ผลการจำลองด้วยคอมพิวเตอร์แสดงให้เห็นประสิทธิผลของวิธีการออกแบบที่นำเสนอ
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2011
Modified: 2016-06-03
Issued: 2016-06-03
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/23825
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 prachya_ru.pdf 1.43 MB33 2020-08-27 12:52:19
ใช้เวลา
0.020044 วินาที

Prachya Rungtweesuk
Title Contributor Type
Piecewise affine control for unmanned bicycle using steering control and gyroscopic stabilization
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prachya Rungtweesuk

Manop Wongsaisuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Manop Wongsaisuwan
Title Creator Type and Date Create
Implementtation and controller design of mobile inverted pendulum
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Manop Wongsaisuwan
Lychek Keo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Robust controller design for a rotary double inverted pendulum using linear matrix inequalities
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Manop Wongsaisuwan
Ha, Hoang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Generalized predictive control with extended predictive conyrol for two-tank level control via distributed control system
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Manop Wongsaisuwan
Sopheak Hel
วิทยานิพนธ์/Thesis
Robust constrained model predictive control for piecewise affine systems using saturated linear feedback controller
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Manop Wongsaisuwan
Santo Wijaya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Piecewise affine control for autonomous bicycle using gyroscopic effect
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Manop Wongsaisuwan
Sompol Suntharasantic
วิทยานิพนธ์/Thesis
Output feedback control of quad-rotor helicopter using linear parameter-varying method with saturation constraints
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Manop Wongsaisuwan
Apichart Serirojanakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Piecewise affine control for unmanned bicycle using steering control and gyroscopic stabilization
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Manop Wongsaisuwan
Prachya Rungtweesuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrated approach to simultaneous localization and mapping with path planning algorithms for indoor mobile robots
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Manop Wongsaisuwan
Hong Khac Nguyen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Design of joint controller for Mitsubishi PA10 robot arm
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Manop Wongsaisuwan
Sereiratha Phal
วิทยานิพนธ์/Thesis
Implementation and controller design of a mobile inverted pendulum
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Manop Wongsaisuwan
Lycheck Keo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,802
รวม 1,804 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 238,908 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 297 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 263 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 109 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 32 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
รวม 239,631 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124