แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The effects of peer feedback and self-correction on writing ability: a case of social network medium
ผลของข้อมูลป้อนกลับจากเพื่อน และการแก้ไขข้อมูลด้วยตนเองที่มีต่อความสามารถด้านการเขียน : กรณีการใช้เครือข่ายสังคมออนไลน์เป็นสื่อกลาง

keyword: Peer feedback
; Self correction
LCSH: Online social networks
LCSH: Transactional analysis
LCSH: Students -- Attitude (Psychology)
LCSH: ENGLISH LANGUAGE -- WRITING
Abstract: The purposes of this research were 1) to study the effects of peer feedback and self-correction on the students’ writing ability; 2) to ascertain the writing aspects that the students improved the most and least; and 3) to investigate the students’ attitudes toward peer feedback and self-correction. The samples of this study were 60 undergraduate students from the Faculty of Engineering at King Mongkut’s University of Technology North Bangkok enrolled in Writing I course in the second semester of academic year 2014. Thirty students were randomly assigned to the control group employing the self-correction strategy via Facebook, while 30 students in the experimental group used a peer feedback strategy via Facebook. At the beginning of the writing course, both groups were trained for 6 hours on how to provide effective feedback to their peers and how to correct their own writing task. The writing ability test and close-ended questionnaire were used for the quantitative data collection. A t-test and descriptive statistics were used to analyze the data. To gain more in-depth data, an open-ended questionnaire and interviews were employed. The findings showed that the different types of feedback had a significant effect on the students’ writing ability. Additionally, the results showed that students had positive attitudes toward peer feedback comparing to the students in the self-correction. However, the use of a social networking site in the writing process also yielded some promising results for EFL writing instruction.
Abstract: การวิจัยครั้งมีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาผลของข้อมูลป้อนกลับจากเพื่อน และการแก้ไขข้อมูลด้วยตนเองที่มีต่อความสามารถด้านการเขียนของนักศึกษา 2) เพื่อค้นคว้าถึงทักษะการเขียนในด้านต่างๆ ที่นักศึกษามีพัฒนาการมากที่สุด และน้อยที่สุด และ 3) เพื่อสำรวจทัศนคติของนักศึกษาที่มีต่อการได้รับข้อมูลป้อนกลับจากเพื่อน และการแก้ไขข้อมูลด้วยตนเอง กลุ่มตัวอย่างเป็นนักศึกษาระดับปริญญาตรี คณะวิศวกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ จำนวน 60 คน ที่ลงทะเบียนเรียนในรายวิชา การเขียนภาษาอังกฤษ 1 ในภาคการศึกษาที่ 2 ปีการศึกษา 2557 โดยนักศึกษาจำนวน 30 คน ถูกสุ่มให้อยู่ในกลุ่มควบคุมซึ่งใช้วิธีการแก้ไขข้อมูลงานเขียนด้วยตนเองผ่านทาง Facebook ในขณะที่นักศึกษาอีก 30 คน อยู่ในกลุ่มทดลองซึ่งใช้วิธีการรับข้อมูลป้อนกลับจากเพื่อนผ่านทาง Facebook เพื่อแก้ไขงานเขียน ในช่วงแรกของการเรียนการสอน นักศึกษาทั้งสองกลุ่มได้รับการฝึกฝนวิธีการให้ข้อมูลป้อนกลับจากเพื่อน และการแก้ไขข้อมูลด้วยตนเองอย่างมีประสิทธิภาพ เป็นระยะเวลา 6 ชั่วโมง แบบทดสอบความสามารถทางด้านการเขียน และแบบสอบถามแบบปลายปิด ถูกใช้สำหรับการเก็บข้อมูลเชิงปริมาณ ส่วนการคำนวณ และสถิติบรรยายถูกใช้สำหรับการวิเคราะห์ข้อมูล แบบสอบถามปลายเปิด และการสัมภาษณ์ใช้สำหรับการเก็บข้อมูลเชิงลึก ผลจากการวิจัยพบว่า ความแตกต่างของชนิดการให้ข้อมูลป้อนกลับมีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญต่อความสำเร็จในงานเขียนของนักศึกษา ยิ่งไปกว่านั้นผลการวิจัยแสดงให้เห็นว่า นักศึกษามีทัศนคติเป็นบวกต่อวิธีการรับข้อมูลป้อนกลับจากเพื่อนเมื่อเปรียบเทียบกับทัศนคติของนักศึกษากลุ่มที่ได้วิธีการแก้ไขข้อมูลงานเขียนด้วยตนเอง อย่างไรก็ตามสื่อสังคมออนไลน์ในกระบวนการเขียน ยังพิสูจน์ถึงผลลัพธ์ที่ดีต่อการสอนการเขียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างชาติ
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: Bangkok
Email: library@kmutnb.ac.th
Role: Case Study Advisors
Created: 2015
Modified: 2016-09-06
Issued: 2016-03-21
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: E-THESIS
eng
DegreeName: Master of Arts
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 B15969678.pdf 4.12 MB67 2021-12-31 05:21:36
ใช้เวลา
0.017382 วินาที

Korpong Maneeratphairoj
Title Contributor Type
The effects of peer feedback and self-correction on writing ability: a case of social network medium
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Korpong Maneeratphairoj
Raveewan Wanchid
วิทยานิพนธ์/Thesis
Raveewan Wanchid
Title Creator Type and Date Create
A study of the adaptation in language learning behaviors of Mattayom 1 student studying in International Programs
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Raveewan Wanchid;Supalak Nakornsri
Chayanee Chunfong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of English usage in international environmental product brochures
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Raveewan Wanchid;Frazier Jeffrey Tyson
Marasri Choowong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study of figurative language in the lyrics of the musical compositions of His Mmjest King Bhumibol Adulyadej of Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Raveewan Wanchid;Thanyaporn Sangwirach
Samonrat Wisedsak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Communication problems between foreign tourists and local Thai vendors : a case study at Koh Kret
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Raveewan Wanchid;Thanyaporn Sangwirach
Radcharin Nuttayakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of peer feedback and self-correction on writing ability: a case of social network medium
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Raveewan Wanchid
Korpong Maneeratphairoj
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of genre analysis in medical scientific abstracts between Journal of Clinical Pathology and Journal of Medical Technologist Association of Thailand written by American and Thai
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Raveewan Wanchid;Case Study advisors;John Wilson Michael;ที่ปรึกษาวิทยานิพนธ์
Risara Jaksuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,236
รวม 1,238 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 66,561 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,378 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
รวม 67,980 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124