แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Effects of extensive reading using a learner autonomy training on reading ability and reader autonomy of Thai university students
ผลของการอ่านนอกเวลาโดยใช้การฝึกการเรียนรู้ด้วยตนเอง ต่อความสามารถในการอ่านและการอ่านเองได้อย่างอิสระของนักศึกษาไทยในระดับปริญญาตรี

LCSH: Reading
LCSH: Motivation in education
LCSH: Reading comprehension
Abstract: This research involved the exploration of the extensive reading instruction integrated with learner autonomy training strategies framework (ERLAT), a specifically designed course to suit the Thai students’ characteristics. The main objective of this study was to investigate the students’ learner autonomy and English reading ability in an extensive reading program. The participants were 37 undergraduate students who were enrolled in the Reading Academic English course. The quantitative data were then collected through the General English Reading Ability pre- and post-test, and the Learner Autonomy Training Strategies Questionnaire. Qualitative data were obtained from Bookworm’s Diary, Teacher’s Observation Checklist, and Learner Autonomy Training Interviews. After the ten-week treatment, the test scores showed that students’ English reading ability was significantly improved (p < 0.05). The findings also indicated that students frequently used the cognitive and metacognitive strategies when reading extensively and their positive attitudes toward both reading and learner autonomy also increased. Based on the study finding, it could be concluded that the ERLAT could enhance reading ability and promote learner autonomy, which would eventually enabled language learners to become more autonomous readers.
Abstract: ศึกษาผลของการสอนแบบเน้นการอ่านนอกห้องเรียน โดยใช้กลวิธีการฝึกการเรียนรู้ด้วยตนเอง ที่มีต่อความสามารถด้านการอ่านภาษาอังกฤษและการอ่านเองได้อย่างอิสระ โดยออกแบบโครงสร้างของรูปแบบการสอนให้เหมาะกับคุณลักษณะการเรียนรู้ของนักศึกษาไทย วัตถุประสงค์หลักของงานวิจัยนี้คือ ศึกษาระดับความสามารถในการเรียนรู้ด้วยตนเองและความสามารถของนักศึกษาไทย ด้านการอ่านภาษาอังกฤษในรูปแบบการอ่านนอกห้องเรียน กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนักศึกษาระดับปริญญาตรีที่ลงทะเบียนเรียนในรายวิชาการอ่านเชิงวิชาการ จำนวน 37 คน ข้อมูลเชิงปริมาณได้จากคะแนนแบบทดสอบความสามารถทั่วไปในการอ่านภาษาอังกฤษก่อนเรียนและหลังเรียน และแบบสอบถามกลวิธีการเรียนรู้ด้วยตนเอง โดยนำคะแนนมาวิเคราะห์หาค่าความแตกต่าง ส่วนข้อมูลเชิงคุณภาพได้มาจากรายงานบันทึกการอ่าน แบบสังเกตพฤฒิกรรมในชั้นเรียนและการสัมภาษณ์ จากผลการทดลองเป็นระยะเวลา 10 สัปดาห์ แสดงให้เห็นว่า คะแนนจากแบบทดสอบความสามารถทั่วไปของนักศึกษาในการอ่านภาษาอังกฤษหลังการเรียน เพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ (p < 0.05) ผลของงานวิจัยยังระบุว่า นักศึกษาใช้กลวิธีการเรียนแบบปริชานและอภิปริชานเพิ่มมากขึ้นในการอ่านนอกห้องเรียน และทัศนคติด้านบวกของนักศึกษาต่อการอ่านภาษาอังกฤษและการเรียนร้ด้วยตนเองก็เพิ่มตามขึ้นด้วย จากผลการศึกษาสรุปได้ว่า การสอนแบบเน้นการอ่านนอกห้องเรียนโดยใช้กลวิธีการฝึกการเรียนรู้ด้วยตนเอง ช่วยเพิ่มพูนความสามารถด้านการอ่านภาษาอังกฤษ และส่งเสริมการเรียนรู้ด้วยตนเองของนักศึกษา ซึ่งจะส่งผลให้ผู้เรียนภาษากลายเป็นผู้อ่านเองได้อย่างอิสระเพิ่มขึ้นต่อไปในภายหน้า
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2012
Modified: 2015-12-23
Issued: 2015-12-23
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/30617
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 paweena_ch.pdf 11.94 MB123 2024-03-08 22:56:25
ใช้เวลา
0.03506 วินาที

Paweena Channuan
Title Contributor Type
The Effects of extensive reading using a learner autonomy training on reading ability and reader autonomy of Thai university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paweena Channuan

Punchalee Wasanasomsithi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Punchalee Wasanasomsithi
Title Creator Type and Date Create
A development of the english oral communication course using the project-based laerning approach to enhance english oral communication ability of Kasetsart University students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Nawarat Siritararatn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of Thai substitles in English movies for English language learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Soranee Boonyarut
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of needs and problems of English for tourist police
มหาวิทยาลัยมหิดล
Boonjira Thungsuk;Punchalee Wasanasomsithi;Sukhuma-Vadee Khamhiran
Muntana Meemark
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of webquest modules to enhance English reading and writing abilities and learning engagement of undergraduate engineering students at Rajamangala University of Technology Phra Nakhon, North Bangkok Campus
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Pornpilai Termsinsawadi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of an English instructional model using the integration of drama and questioning techniques to enhance students' speaking achievement and critical thinking skill
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Ratchadaporn Janudom
วิทยานิพนธ์/Thesis
A needs analysis of secondary school students learning English as a third language in private Islamic schools in changwat Narathiwat
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Pongrat Srisueb
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of out-of-class english language learning activities of secondary school students in english program
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Atitaya Wiengnil
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of a form-focused web-based instruction to enhance the English grammatical and writing competence of Thai undergraduate sports science students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Punchalee Wasanasomsithi
Thanawan Suthiwartnarueput
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of extensive reading using a learner autonomy training on reading ability and reader autonomy of Thai university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Punchalee Wasanasomsithi
Paweena Channuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF COMMUNICATION STRATEGY INSTRUCTION ON ENGLISH SPEAKING ABILITY AND CONFIDENCE OF EFL UNDERGRADUATES
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Korapin Paranapiti
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of English language learning needs and problems of underprivilged children in a slum area in Bangkok metropolis
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Punchalee Wasanasomsithi
Chanisara Tangkijmongkol
วิทยานิพนธ์/Thesis
A DEVELOPMENT OF AN ENGLISH ORAL COMMUNICATION COURSE FOR UNDERGRADUATE ADVERTISING STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Nasya Patiyasevi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of play-based language learning activities to enhance oral language skills of young EFL learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Rin Cheep-Aranai
วิทยานิพนธ์/Thesis
A RELATIONSHIP BETWEEN SELF-ASSESSMENT OF THE ICAO LANGUAGE PROFICIENCY REQUIREMENTS AND TEST OF ENGLISH FOR INTERNATIONAL COMMUNICATION (TOEIC) OF THAI AIRWAYS INTERNATIONAL FLIGHT ATTENDANTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Narasak Sirikanjanawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPING EFL STUDENTS' WRITING ABILITY AND PERCEIVED WRITNG SELF-EFFICACY THROUGH GENRE AWARENESS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Chayata Viriya
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE EFFECTS OF BLOGGING AND MICROBLOGGING ON THAI UNDERGRADUATE LEARNERS' ENGLISH WRITING PROCESS AND WRITING ANXIETY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Onuma Lakarnchua
วิทยานิพนธ์/Thesis
A DEVELOPMENT OF A CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING (CLIL) COURSE TO ENHANCE ENGLISH LANGUAGE ABILITIES, AGRICULTURAL CONTENT, AND CULTURAL KNOWLEDGE OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Charinee Chansri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Out-of-class language learning strategies of Thai university students during participant in the summer work and travel program
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Thunyaporn Thanasumbun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of a project-based blended learning with communication strategy instruction on English oral communication ability and learner autonomy of undergraduate engineering students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Pichai Pinphet
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of project-based writing instruction on writing ability and critical thinking skills of Thai EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Apapan Ruengkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of a learning-oriented reading assessment model to improve English reading ability and promote learning engagement on EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Raveewan Viengsang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of out-of-class extensive reading to enhance perceived English reading self-efficacy of underserved students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Chanisara Tangkijmongkol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integration of a blended learning and extensive reading instructional model for enhancement of English reading comprehension and learner autonomy of EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Naruethai Chanthap
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of the writing instructional model with integration of inquiry-based learning and visual literacy on 21st century skills of EFL learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Patsawut Sukserm
วิทยานิพนธ์/Thesis
An implementation of an integrated performance assessment module to promote English speaking ability and learning engagement of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Benjawan Plengkham
วิทยานิพนธ์/Thesis
The investigation of using dynamic assessment to enhance English academic vocabulary knowledge of Thai low proficiency undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Duangkamon Klungthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 94
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,178
รวม 5,272 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 249,350 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 1,000 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 556 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 213 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 76 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 4 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 251,209 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101