แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Comparison of internet-integrated method and traditional instruction of english language learning : a case study of Samutsongkhram technical college
การเปรียบเทียบวิธีการสอนภาษาอังกฤษแบบบูรณาการอินเทอร์เน็ตและแบบดั้งเดิม : กรณีศึกษาวิทยาลัยเทคนิคสมุทรสงคราม

LCSH: Instructional systems.
LCSH: English language -- Study and teaching.
Othors: Applied Linguistics (Enflish for Science and Technology) -- Thesis.
Othors: King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang. -- Applied Linguistics (Enflish for Science and Technology) -- Thesis.
Abstract: Abstract:The objectives of this quasi-experimental study were 1) to compare the students’ achievement of Internet-integrated method and traditional instruction in English language teaching and learning and 2) to examine the attitude towards Internet-integrated method and traditional instruction in English language teaching and learning. The participants consisted of 116 first-year students from Samutsongkhram Technical College who were studying Developing Skills for English Communication Course 1 in the academic year 2012. They were divided into 2 groups : 59 students in experimental group and 57 students in control group. Both groups received traditional teaching method by using follow-up the textbook. However, the experimental group was only allowed to access the Internet to fulfill in the textbook. They were taught by the same teacher with the same topics in their weekly three- hour English lessons over 8 weeks. The students’ achievement in English and attitude were examined by an achievement test and an attitude test, as a pretest and a posttest. An analysis of covariance (ANCOVA) was used to explore the differences between the two groups while statistically controlling for pretest (covariate). Mean and standard Deviations were used for analyzing the data. The result indicated that both of the null hypotheses tested in this study were rejected (p < .05). The test score of students in the control group (x=31.77) were slightly higher than students in the experimental group (x=30.07). In terms of their attitude, the students in the experimental group (x=3.73) had more positive attitude towards English language learning than students in the control group (x =2.87). In conclusion, the achievement score of the control group was higher than the experimental group, whereas the students’ attitude in the experimental group was significantly increasing. This study shows that Internet-integrated method can increase positive attitude towards learning English.
King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang. Central Library
Address: Bangkok
Email: Lifelong@kmitl.ac.th
Role: Thesis Advisor
Email : kvjirapa@kmitl.ac.th
Created: 2013
Modified: 2015-09-05
Issued: 2015-09-03
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Thesis W33c 2013
eng
©copyrights King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Fulltext Watsana Thongpan.pdf 8.97 MB112 2020-10-22 00:26:59
ใช้เวลา
0.025002 วินาที

Watsana Thongpan
Title Contributor Type
Comparison of internet-integrated method and traditional instruction of english language learning : a case study of Samutsongkhram technical college
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Watsana Thongpan
Jirapa Vitayapirak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jirapa Vitayapirak
Title Creator Type and Date Create
Comparison of internet-integrated method and traditional instruction of english language learning : a case study of Samutsongkhram technical college
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jirapa Vitayapirak
Watsana Thongpan
วิทยานิพนธ์/Thesis
English needs analysis of Thai cuisine chefs and a sample of syllabus design
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jirapa Vitayapirak
Kanda Teekawanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
Corpus-based lexical analysis and readability of English language tests for Thai university admissions
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jirapa Vitayapirak
Nutthawadee Limlerjalearnvanit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationships between motivation and attitude on English proficiency of vocational students in Phayao province
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jirapa Vitayapirak
Duangnapha Sukham
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comparative study of English vocabulary learning strategies for good and weak learners: a case study of King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jirapa Vitayapirak
Khanadee Rojananak
วิทยานิพนธ์/Thesis
English needs analysis as a syllabus design guideline for diploma students at pakchong industrial and community college
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jirapa Vitayapirak
Suwit Chamali
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comparison of e-learning blended learning and traditional english teaching methods: a case study of Ban Hong Community Education College
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jirapa Vitayapirak
Sayoomporn Promsurin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 12
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,646
รวม 3,658 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 151,699 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 992 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 163 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 25 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 15 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 152,898 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46