แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Vocabulary learning strategies by Thai primary School students

Organization : King Mongkut' s University of Technology Thonburi

Organization : Watthampirataram School, Bangkok
keyword: Vocabulary
; Learning strategies
Abstract: The study surveyed vocabulary learning strategies of the Bangkok Metropolitan Administration’s (BMA) primary school students and their problems in vocabulary learning. A questionnaire was distributed to 50 Pratom 6 students (aged 11-12) and 10 of them were further selected for a follow-up semi-structured interview. The findings indicated that most students realized the importance of vocabulary learning and they had encountered new words from various sources. However, they did not devote enough time to vocabulary learning and this strongly affected their lexical development. Moreover, many of them relied heavily on rote learning rather than other strategies. Their vocabulary learning problems were also related to their negative attitudes and poor English background as well as lack of support from their teachers, parents and and peers.
King Mongkut's University of Technology Thonburi. KMUTT Library
Address: BANGKOK
Email: info.lib@mail.kmutt.ac.th
Created: 2009
Issued: 2015-07-01
Modified: 2017-07-03
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : rEFLections : KMUTT Journal of Language Education vol. 12, (Jan. 2009), p. 12-24
CallNumber: 12005478
eng
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 12005478.pdf 196.02 KB50 2022-03-25 20:58:47
ใช้เวลา
0.019378 วินาที

Saowaluck Tepsuriwong
Title Contributor Type
การใช้เทคนิคแอคชั่นเมซเพื่อพัฒนาวิธีการอ่านของนักเรียน
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
เสาวลักษณ์ เทพสุริวงศ์;Saowaluck Tepsuriwong
นันทา โกวงศ์
นวลทิพย์ ตันติเศวตรัตน์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Intensive english courses: KMUTT's innovative english programme
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Wichai Kritprayoch;Saowaluck Tepsuriwong;วิชัย กฤตประโยชน์;เสาวลักษณ์ เทพสุริวงศ์

บทความ/Article
Vocabulary learning strategies by Thai primary School students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong;Athorn Muensorn

บทความ/Article
Relationship between student's responses and teacher's feedback strategies
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Thanissorn Pochanukul;Saowaluck Tepsuriwong

บทความ/Article
Student's intuition-based self-efficacy and evidence-based self-efficacy towards their oral presentation
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Piyarat Wattananan;Saowaluck Tepsuriwong

บทความ/Article
Students' perceptions about their self-study experience
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Wannapa Trakulkasemsuk;Saowaluck Tepsuriwong

บทความ/Article
Athorn Muensorn
Title Contributor Type
Vocabulary learning strategies by Thai primary School students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong;Athorn Muensorn

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 10
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,242
รวม 3,252 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 136,533 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 68 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 57 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 20 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 136,684 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124