แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

การจัดการเชิงกลยุทธ์และผลตอบแทนจากการลงทุนของผู้ประกอบการธุรกิจนำเที่ยวในเขตพื้นที่ 5 จังหวัดชายแดนภาคใต้ (สตูล สงขลา ปัตตานี ยะลา นราธิวาส)
Strategic Management and Return on Investment of Tourism Service Business Entrepreneurs in the Five Southern Border Provinces (Satun, Songkhla, Pattani, Yala and Narathiwat)

Organization : มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา.คณะวิทยาการจัดการ.สาขาการบริหารธุรกิจ.
keyword: การจัดการธุรกิจ
ThaSH: การบริหารเชิงกลยุทธ์
Classification :.DDC: 338.4791
ThaSH: การบริการ - - การนำเที่ยว - - 5 จังหวัดชายแดนภาคใต้
ThaSH: การท่องเที่ยว - - ธุรกิจ - - สตูล
ThaSH: การท่องเที่ยว - - ธุรกิจ - - สงขลา
ThaSH: การท่องเที่ยว - - ธุรกิจ - - ปัตตานี
ThaSH: การท่องเที่ยว - - ธุรกิจ - - ยะลา
ThaSH: การท่องเที่ยว - - ธุรกิจ - - นราธิวาส
Abstract: This study aims to 1) study the relationship between the experience level and the strategic management concept level of those tourism service business entrepreneurs in the five southern border provinces (Satun, Songkhla, Pattani, Yala, and Narathiwat), 2) find out the relationship between the strategic management and the return on investment in terms of sale figures as well as profits of those tourism service business entrepreneurs in the five southern border provinces (Satun, Songkhla, , Pattani, Yala and Narathiwat) , 3) create the forecast equation on the return on investment of those tourism service business entrepreneurs in the five southern border provinces (Satun, Songkhla, Pattani, Yala, and Narathiwat) via the strategic management variable. The sample in this study were those 415 tourism service business entrepreneurs in the five southern border provinces (Satun, Songkhla, Pattani, Yala, and Narathiwat) derived from the Taro Yamane calculation formula. The questionnaire was used in data collection. Frequency, Percentage, Mean, Standard Deviation, Pearson Coefficient Correlation Analysis, and Regression Analysis were employed in data analysis. The study reveals that: 1. The tourism service business entrepreneurs in the area studied have their experiences between 11 – 15 years. 2. When studying their strategic management in each dimension: planning, applying the strategies into use, and evaluating and monitoring, it shows that the holistically average value is at the high level (4.02). 3. When studying the return on investment, it shows that the sale figure as well as the profit increase no more than 6 -10 %. 4. The experience relates to the strategic management concept at the statistically significant level of 0.01. 5. The strategic management level relates to the return on investment on the sale figure and the profit at the statistically significant level of 0.01. 6. The strategic management variable on presentation style, comparison of their own businesses with the competitors, summary of the number of the use of service, making of the tourism programs, putting the customers’ behaviors in strategy making, distribution channels, and estimating the customers’ needs influence the return on investment on the sale figure and the profit.
Academic Resource and Information Technology Center
Address: YALA
Email: libraryinfo@yru.ac.th
Role: อาจารย์ที่ปรึกษาการค้นคว้าอิสระหลัก
Created: 2556
Modified: 2557-08-15
Issued: 2557-08-15
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Thesis 338.4791 ว217ก
tha
Spatial: ไทย (ภาคใต้)
©copyrights มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Cover.pdf 114.55 KB45 2022-10-18 13:10:11
2 Acknowledgement.pdf 57.4 KB28 2020-06-28 17:17:48
3 Content.pdf 219.43 KB31 2020-06-28 17:17:50
4 Approval.pdf 543.76 KB34 2020-06-28 17:17:53
5 Abstraet.pdf 124.22 KB50 2020-06-28 17:17:55
6 Chapter 1.pdf 147.69 KB56 2020-06-28 17:17:57
7 Chapter 2.pdf 778.55 KB111 2022-10-18 13:10:26
8 Chapter 3.pdf 219.71 KB45 2020-06-28 17:18:02
9 Chapter 4.pdf 541.27 KB31 2021-12-14 14:15:46
10 Chapter 5.pdf 252.63 KB31 2020-06-28 17:18:07
11 Appendix.pdf 2.36 MB39 2020-06-28 17:18:09
12 Reference.pdf 162.02 KB51 2021-07-19 11:00:56
ใช้เวลา
0.049962 วินาที

Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,282
รวม 2,282 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 51,893 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 40 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 15 ครั้ง
รวม 51,948 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104