แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Knowledge management system improvement towards service desk of IT outsourcing in banking business
ระบบการจัดการความรู้เพื่อปรับปรุงการให้บริการแก้ไขปัญหาไอทีจากหน่วยงานภายนอกให้กับธุรกิจธนาคาร

LCSH: KNOWLEDGE MANAGEMENT
LCSH: DECISION SUPPORT SYSTEMS
LCSH: DECISION TREES
Abstract: In business, knowledge is an organizational asset that enables corporations to sustain competitive advantages. In addition to increasing the demands of IT outsourcing to deliver world-class services, the Information Technology Infrastructure Library (ITIL) is a key concept to provide the high quality service, and the IT service desk is a crucial function for a whole concept of IT service management. Three current problems include 1) technical staff turnover is very high; 2) more than sixty percent of all resolving time is spent to resolve the repeat incidents; and 3) the assigned resolver group to deal with the incident may be inaccurate due to human error. Thus, this thesis proposes a framework for a knowledge management system with root cause analysis so, called KMRCA IT service desk system and evaluates its performance. The system is composed of two main functions, a searching knowledge function, and an automatic assignment function. This thesis evaluated the performance of the searching knowledge function using a simulation study and concluded that the system could significantly reduce time in resolving incidents. Moreover, my thesis enhances the framework to select the most suitable resolver group to deal with the incident using Text mining discovery methods. The ID3 decision tress method could increase productivity and decrease reassignment turnaround times. Furthermore, the rules resulting from the rule generation from the decision tree could be properly kept in a knowledge database in order to support and assist with future assignments.
Abstract: ในเชิงธุรกิจได้กล่าวถึงความรู้ว่าเป็นสินทรัพย์ที่สำคัญขององค์กรที่ผลักดันให้เกิดความ ได้เปรียบทางการแข่งขันเชิงกลยุทธ์ สำหรับการจัดจ้างบริหารจัดการระบบงานสารสนเทศจาก ภายนอกองค์กรที่ให้บริการอย่างมีคุณภาพโดยที่ ไอทิล (ITIL) เป็นปัจจัยสำคัญ ซึ่งการให้บริการ แก้ไขปัญหา นั้นเป็นส่วนที่สำคัญสำหรับการบริหารจัดการของการให้บริการด้านสารสนเทศ จากปัญหาหลักสามประการคือ 1) ผู้ชำนาญเฉพาะด้านมีอัตราการลาออกสูง 2) มากกว่า60% ของเวลาทั้งหมดถูกใช้ไปกับการแก้ไขปัญหาที่เกิดซ้ำและ 3) การมอบหมายงานที่ไม่เหมาะสม เนื่องจากความผิดพลาดของมนุษย์ ดังนั้นงานวิจัยนี้ได้นำเสนอขอบข่ายงานของระบบการจัดการ ความรู้กับการแก้ไขปัญหาที่ต้นเหตุ และทำการประเมินผลความสำเร็จของระบบ KMRCA IT service desk โดยระบบมีการทำงานหลัก 2 ส่วนคือ การค้นหาความรู้ และ การมอบหมายงานแบบ อัตโนมัติ การวิจัยได้ประเมินผลความสำเร็จของการค้นหาความรู้โดยการจำลองสถานการณ์ และ ผลสรุปแสดงให้เห็นว่าระบบที่นำเสนอนั้นได้ลดเวลาแก้ไขปัญหาอย่างมีนัยสำคัญ ยิ่งไปกว่านั้นได้ ปรับปรุงขอบข่ายของงานวิจัยให้ครอบคลุม การมอบหมายงานให้กับกลุ่มของผู้แก้ไขปัญหาแบบ อัตโนมัติโดยใช้เทคนิคการทำเหมืองข้อความ เพื่อหาวิธีที่เหมาะสมกับระบบโดยใช้ ต้นไม้ตัดสินใจ ซึ่งผลของต้นไม้ตัดสินใจแบบ ID3 นั้นให้ผลที่มีความถูกต้องมากกว่า และได้นำไปสู่การมอบหมาย ผู้แก้ไขปัญหาที่เหมาะสมในแต่ละปัญหาแบบอัตโนมัติ นอกจากนี้ผลลัพธ์จากกฎที่ได้จากต้นไม้ ตัดสินใจนำไปจัดเก็บไว้ในฐานข้อมูลของความรู้ เพื่อช่วยสนับสนุนการมอบหมายในครั้งต่อไป
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: Bangkok
Email: library@kmutnb.ac.th
Role: Thesis Advisor
Email : pym@kmutnb.ac.th
Role: Thesis Advisor
Created: 2007
Modified: 2567-07-26
Issued: 2008-07-14
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Dissert DIT P3P
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 B15052758.pdf 2.82 MB2 2025-11-26 15:39:01
ใช้เวลา
0.040391 วินาที

Padej Phomasakha Na Sakolnakorn
Title Contributor Type
Knowledge management system improvement towards service desk of IT outsourcing in banking business
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Padej Phomasakha Na Sakolnakorn
Phayung Meesad
Gareth Clayton
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tree-based model for automatic assignment of IT service desk outsourcing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Padej Phomasakha Na Sakolnakorn ;Phayung Meesad

บทความ/Article
Phayung Meesad
Title Creator Type and Date Create
A Web-based multimedia virtual reality tour system a case study at Faculty of Information Technology, King Mongkut's Institute of Technology North Bangkok
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Phayung Meesad
Artit Rattanachaya
วิทยานิพนธ์/Thesis
A genetic algorithm for optimization of a dye scheduling model
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Phayung Meesad
Sopawan Chuakaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
A multi-objective bisexual reproduction genetic algorithm for computer network design
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Phayung Meesad
Sunantha Sodsee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Establishing value added service for mobile phones distributor : case study at United Distribution Company Limited
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Phayung Meesad
Kutpong Punthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Forecasting and trading stock using technical analysis and neural fuzzy network
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Phayung Meesad
Nam Dinh Thi
วิทยานิพนธ์/Thesis
An incremental learning algorthm based-on mahalanobis distance
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Phayung Meesad
Maytiyanin KomKhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Web services for cost of case management system : case study at the department of special investigation
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Phayung Meesad
Kanokporn Pansook
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge management system improvement towards service desk of IT outsourcing in banking business
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Phayung Meesad;Gareth Clayton
Padej Phomasakha Na Sakolnakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
An intelligent meta-search engine using automatic document clustering model
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Phayung Meesad
Dao Thi My Chau
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of an inventory Web-based application using Ajax case study at Prakob Industry Trading Company Limited
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Phayung Meesad
Pratchanee Ponyiam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mobile alert service for IT administrator a case study at Asiabooks Company
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Phayung Meesad
Kittipong Arunrat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Feature selection using data mining technique for spam detection
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Phayung Meesad
Bandhu Bhandari, Jagat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A hybrid intelligent system for mining telecom customers' usage data for customer segmentation
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Phayung Meesad
Sithar Dorji
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mining course maps for specific new course
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Phayung Meesad
Nhabhat Chaimongkol
ณภัทร ชัยมงคล
วิทยานิพนธ์/Thesis
Gareth Clayton
Title Creator Type and Date Create
Presentation techniques : a case study of Amway business
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Sripen Srestasathiern;Gareth Clayton
Wansiri Mitoi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing and online shop system for Thai SMEs
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Thavatchai Ngamsantivong;Gareth Clayton
Ratchanee Theptharathip
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comceptual design of internet banking Pongpun Vannavittayapa
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saubhagya Ram Joshi;Gareth Clayton
Pongpun Vannavittayapa
วิทยานิพนธ์/Thesis
E-Government service : case study for the protection for moter vehicle accident victims act
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Banchong Harangsri;Gareth Clayton
Phunsiri Songsrimuang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of academic achievement in numerical methods between students studying by web-based instruction and in a normal classroom
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Monchai Tiantong;Gareth Clayton
Suthida Chaichomchuen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of a registration management system for a Virtual University
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Monchai Tiantong;Gareth Clayton
Teeratorn Saneeyeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Diversity in DNS performance measure
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Stephen Giles;Gareth Clayton
Deepak Kumar Shrestha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Intelligent system for diagnosis and recording breat cancer database of breast cancer patients : case study at Siriraj Hospital
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Utomporn Phalavonk;Gareth Clayton;Pornchai O-Charoenrat
Thoranin Intarajak
วิทยานิพนธ์/Thesis
การเปรียบเทียบตัวแบบความเชื่อถือได้ของซอฟต์แวร์ กรณีระยะห่างของการพบข้อผิดพลาดมีการแจกแจงไวบูลล์
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
วินัย โพธิ์สุวรรณ์;Gareth Clayton
ศิริทิพย์ ตุงคะเสรีรักษ์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge management system improvement towards service desk of IT outsourcing in banking business
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Phayung Meesad;Gareth Clayton
Padej Phomasakha Na Sakolnakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an open learning system to support the training for Khmer localization
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Utomporn Phalavonk;Gareth Clayton
Lon Chanborey
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 96
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,259
รวม 5,355 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 250,619 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 1,010 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 566 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 213 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 76 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 4 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 252,498 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101