แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A relationship between beliefs of EFL university teachers in a Thai university context and their instructional behaviors : a crucial issue
ความสัมพันธ์ระหว่างความเชื่อและพฤติกรรมการสอนในห้องเรียนของครูสอนภาษาอังกฤษในระดับมหาวิทยาลัยในประเทศไทย

LCSH: English teachers -- Attitudes
LCSH: Educational psychology
LCSH: Classroom management
LCSH: College teaching -- Attitudes
Abstract: This study aims to explore beliefs of English as a Foreign Language (EFL) university teachers and their actual instructional behaviors, and to examine whether there is a relationship (if any) between these teachers’ beliefs and their instructional behaviors. Such a study is timely because knowledge of teachers’ beliefs and behaviors, and the understanding of the relationship between teachers’ beliefs and classroom behaviors could generate better insights into what teachers decide to do or not to do in their classrooms and why. Nineteen native and non-native English speaking EFL university teachers from Copeland University (pseudonym) were asked to participate in the study. These teachers were interviewed, took part in focus group interviews, and were observed during their teaching. Moreover, written documents concerning the development of EFL courses at Copeland University were collected. The study found that in terms of classroom management, almost all participating EFL teachers tended to deal with their students’ behaviors, students’ errors, and students’ responses based on their beliefs. In terms of pedagogy, the participants taught their students in the way they had learned, and believed it to be suitable as well as effective. An analysis of these qualitative data helped the researcher conclude that there was a relationship between teachers’ beliefs and their instructional behaviors. Moreover, it is interesting to note that the degree of closeness of the relationship between their beliefs and their actions somehow fluctuated. The gap between these participating teachers’ beliefs and classroom behaviors, as it appeared in the data, derived from factors such as course syllabi, course objectives, teaching materials, number of students, time constraints, and classroom facilities.
Abstract: งานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยเชิงคุณภาพ ซึ่งมีจุดประสงค์เพื่อศึกษาความเชื่อและพฤติกรรมการ สอนและความสัมพันธ์ระหว่างความเชื่อและพฤติกรรมการสอนของครู (ถ้ามี) ที่สอนภาษาอังกฤษ เป็นภาษาต่างประเทศ ในระดับมหาวิทยาลัย งานวิจัยนี้มีความสำคัญ เนื่องจากความรู้เกี่ยวกับความ เชื่อและพฤติกรรมการสอนของครู รวมถึงความสัมพันธ์ดังกล่าว ทำให้เข้าใจลึกซึ้งถึงสิ่งที่ครู ตัดสินใจทำหรือไม่ทำในห้องเรียน กลุ่มตัวอย่างในงานวิจัยนี้คือ ครูสอนภาษาอังกฤษเป็น ภาษาต่างประเทศ ในระดับมหาวิทยาลัย ซึ่งประกอบด้วยครูต่างชาติ และครูไทย จำนวน 19 คน จาก มหาวิทยาลัยโคปแลนด์ (นามแฝง) เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูลประกอบด้วย การสัมภาษณ์เดี่ยว การสัมภาษณ์เป็นกลุ่ม และการสังเกตการณ์สอน รวมถึงเอกสารเกี่ยวกับการพัฒนาหลักสูตร ภาษาอังกฤษของมหาวิทยาลัยโคปแลนด์ ผลการศึกษาพบว่า ในด้านการจัดการในห้องเรียน ครูในกลุ่มตัวอย่างมีแนวโน้มในการ จัดการกับพฤติกรรมของนักเรียน ข้อผิดพลาดของนักเรียน และปฏิกิริยาของนักเรียนตามความเชื่อ ของครูเหล่านั้น ในด้านการสอน ครูในกลุ่มตัวอย่างสอนนักเรียนตามแนวทางที่ครูได้เรียนมา และ เชื่อว่าแนวทางนั้นเหมาะสม และมีประสิทธิภาพ จากการวิเคราะห์ข้อมูลเชิงคุณภาพ สรุปได้ว่า มี ความสัมพันธ์ระหว่างความเชื่อและพฤติกรรมการสอนของครู นอกจากนั้น เป็นที่น่าสังเกตว่า ระดับ ของความสัมพันธ์ระหว่างความเชื่อและพฤติกรรมการสอนของครูมีการเปลี่ยนแปลงในระดับต่างกัน จากข้อมูล พบว่าการเปลี่ยนแปลงระดับของความสัมพันธ์เกิดจากปัจจัยอื่นๆ เช่น หลักสูตร จุดประสงค์ รายวิชา สื่อการสอน จำนวนนักเรียน ข้อจำกัดด้านเวลา และสิ่งอำนวยความสะดวกในห้องเรียน
Mahidol University
Address: NAKHON PATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Created: 2007
Modified: 2553-06-19
Issued: 2010-06-08
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: TH D218r 2007
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 4536486.pdf 618.79 KB142 2024-02-03 18:49:23
ใช้เวลา
-0.743524 วินาที

Darika Bhakdikul
Title Contributor Type
A relationship between beliefs of EFL university teachers in a Thai university context and their instructional behaviors : a crucial issue
มหาวิทยาลัยมหิดล
Darika Bhakdikul
Chantarath Hongboontri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chantarath Hongboontri
Title Creator Type and Date Create
EFL university teachers' perceptions of their language teaching materials : as the teachers tell it themselves
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chantarath Hongboontri
Sansanee Punyalert
วิทยานิพนธ์/Thesis
A relationship between beliefs of EFL university teachers in a Thai university context and their instructional behaviors : a crucial issue
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chantarath Hongboontri
Darika Bhakdikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
University teachers and learners revealing their perceived characteristics of an effective university EFL teacher
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chantarath Hongboontri
Chatrawee Intraboonsom
วิทยานิพนธ์/Thesis
The developing of acid-base learning units for Thai high school students : a constructivist approach
มหาวิทยาลัยมหิดล
Tienthong Thongpanchang;Bhinyo Panijpan;Pintip Ruenwongsa;Chantarath Hongboontri;Thasaneeya Ratanaroutai
Romklao Artdej
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teacher attrition and retention: revealing the voices of EFL teachers in a Thai context
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Supong Tangkiengsirisin;Chantarath Hongboontri
Virasuda Sribayak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 14
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,713
รวม 3,727 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 147,279 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 120 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 75 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 20 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 20 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
รวม 147,528 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46