แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A study of the process and results of the national education curriculum B.E. 2544 of music at secondry education level under the schools of Pranakornsriayuttaya educational service area 1 and 2
การศึกษากระบวนการและผลการใช้หลักสูตรสถานศึกษาสาระการเรียนรู้ศิลปะ ‪(วิชาดนตรี)‬ ช่วงชั้นที่ 2 ตามหลักสูตรการศึกษาขั้นพื้นฐาน พุทธศักราช 2544 ของโรงเรียนในสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาพระนครศรีอยุธยา เขต 1 และเขต 2

keyword: National education curriculum
LCSH: Music -- Curricula
Abstract: This research is aimed to study the process and results of the secondary level music curriculum institutions in accordance to the National Education Curriculum B.E.2544 of the schools under the Phranakorn-sriayutthaya Educational Service Area 1 and 2. The study samples utilized in this research were the teachers of music to elementary grade 6 in 205 schools from the total 419 schools under the supervision of Phranakorn-sriayuthaya Educational Service Area 1 and 2. Taro Yamane method was employed to randomize the sample which possesses 95 % reliability. The instruments utilized in this research were a set of questionnaires on process and results of the National Education Curriculum distributed to the teachers of Music. A total of 205 sets of questionnaire were distributed and 191 sets were recollected (92.92 %). Then the data were analyzed by SPSS for Windows to find out the percentage, average and standard division. The result of the research reveals that most of the respondents were female, possessing bachelor degrees and acquired experience in the teaching of art (Music) over 16 years. The result further demonstrates that the planning, contents, procedures as well as employing instructional media was at moderate level, the satisfaction on the implementation of curriculum of art (Music) on the aspects such as management, arranging learning activities, instructional media, evaluation and assessments and the learners’ behavior was also at a moderate level. The students who were able to pass the standard of assessment of the level were 93.74 %
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากระบวนการและผลการใช้หลักสูตรสถานศึกษาสาระ ศิลปะ (วิชาดนตรี) ช่วงชั้นที่ 2 ตามหลักสูตรการศึกษาขั้นพื้นฐาน พุทธศักราช 2544 ของสถานศึกษาใน สังกัด สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาพระนครศรีอยุธยา เขต 1 และเขต 2 ประชากรที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ ได้แก่ ครูผู้สอนสาระศิลปะ (วิชาดนตรี) ในระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ของโรงเรียนในสังกัดสำนักงาน เขตพื้นที่การศึกษาพระนครศรีอยุธยา เขต 1 และเขต 2 จำนวน 419 โรงเรียน กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย จำนวน 205 โรงเรียน สุ่มกลุ่มตัวอย่างโดยใช้ตารางสำเร็จรูป ทาโร ยามาเน่ ที่มีความเชื่อมั่น 95 % เครื่องมือ ที่ใช้ในการวิจัยคือ แบบสอบถามกระบวนการและผลการใช้หลักสูตรสถานศึกษาสำหรับครูผู้สอนสาระ ศิลปะ (วิชาดนตรี) จำนวน 1 ฉบับ โดยส่งแบบสอบถาม 205 ฉบับ ได้รับคืน 191 ฉบับ คิดเป็นร้อยละ 92.29 ทำการวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้โปรแกรมสำเร็จรูป SPSS/FOR WINDOWS คำนวณหาค่า ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีวุฒิการศึกษาระดับปริญญาตรี มีประสบการณ์ ในการสอนสาระศิลปะ (วิชาดนตรี) ตั้งแต่ 16 ปีขึ้นไป ผู้อำนวยการโรงเรียนมอบหมายให้ สอน กระบวนการใช้หลักสูตรสถานศึกษา สาระการเรียนศิลปะ (วิชาดนตรี) พบว่า การวางแผนการจัดการ เรียนรู้ เนื้อหาสาระทางดนตรีในการจัดการเรียนรู้ วิธีการจัดการเรียนรู้ การใช้สื่อการเรียนรู้ การวิจัยเพื่อ พัฒนาการเรียนรู้ และการวัด และประเมินผลการเรียนรู้อยู่ในระดับปานกลาง ความพึงพอใจต่อผลการใช้ หลักสูตรสถานศึกษา สาระการเรียนศิลปะ (วิชาดนตรี) พบว่า การบริหารจัดการ การจัดกิจกรรมการเรียนรู้ สื่อการเรียนการสอน การวัดและประเมินผล และพฤติกรรมผู้เรียนอยู่ในระดับปานกลาง นักเรียนผ่าน เกณฑ์การประเมินมาตรฐานช่วงชั้น ร้อยละ 93.74
Mahidol University
Address: NAKHON PATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Created: 2006
Modified: 2553-06-16
Issued: 2010-06-04
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
ISBN: 9740473814
CallNumber: TH P294s 2006
eng
DegreeName: Master of Arts
Descipline: Music
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 4436454.pdf 1014.06 KB35 2023-03-26 14:34:03
ใช้เวลา
0.250319 วินาที

Patcharee Ploytet
Sakchai Hirunrux
Title Creator Type and Date Create
Thai traditional music learning and music teaching activities organized by local music educators in elementary schools in Ratchaburi province, Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux
Jiraporn Sinsombat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of music management in the student activity period in secondary schools, Roi-et province, Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux
Noppadon Thiammuangphaen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of Pong-Lang ensemble in the secondary schools in Kalasin province, Thailand : school cluster 1
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux
Nipon Wiangwalai
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the process and results of the national education curriculum B.E. 2544 of music at secondry education level under the schools of Pranakornsriayuttaya educational service area 1 and 2
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux
Patcharee Ploytet
วิทยานิพนธ์/Thesis
Competencies for Thai's studio Piano teachers
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux
Phimhathai Chinnapha
วิทยานิพนธ์/Thesis
The violin instructional package for young beginners in Myanmar
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux
Oo Thet Su
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing parents' decision to have children attend junior music course (JMC) of Yamaha Academy of Music : a case study of Siam Kolkarn Music School Central Rama III branch Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux
Ornamphai Asvananda
วิทยานิพนธ์/Thesis
The invention of an instructional package for teaching basic saw-dung with music accompaniment in Matthayomsuksa 4 Chulalongkorn University Demonstration Secondary School Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux
Vitchatalum Laovanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
A strategy of instruction for the student piano competition case study : The Roon Lek (9-12 years old) category of the Yamaha Thailand Music Festival
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux;Eun Young, Suh
Skowrung Saibunmi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Self-assessment : student journal for Thai private piano student aged between 8-10 year old
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux;Anak Charanyananda
Jittinee Isipradit.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 11
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,954
รวม 3,965 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 226,537 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 362 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 265 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 73 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 61 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 24 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 3 ครั้ง
รวม 227,330 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28