แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Desired practices and characteristics of officials according to National Health Security Act, B.E. 2545
วิธีปฏิบัติงานและคุณลักษณะที่พึงประสงค์ของพนักงานเจ้าหน้าที่ตามพระราชบัญญัติหลักประกันคุณภาพแห่งชาติ พ.ศ. 2545

LCSH: Public health laws -- Thailand
MeSH: Health Services
Abstract: The objective of this research is to explain and compare desired practices and characteristics of officials according to National Health Security Act, B.E. 2545 in perception of National Health Security Board, Standard and Quality Control Broad, Authority of Bureau of Legal Affair/ National Health Security Office and Head of Provincial Physicians. Results showed that population’s perception about officials’ practices in terms of location and population, buildings and environment, tools, instruments, drugs and medical supplies and the services of health care units and their networks were significant. Regarding details about health care workers in those health care units and their networks, cost of treatment, service expenses and patients’rights were not significant. In addition, population in the study suggested that officials should examine the contents of reports concerning evidences of clients and others documents concerning the services, such as recording the number of people who received health services daily, providing the out patient department card (OPD card) and completely recording the data, reporting as indicated by National Health Security Office and submit to National Health Security Office and providing the enrollment book concerning the names of health care units and their networks for the inspectors. The population’s perception about desired characteristics of officials in terms of personalities, capabilities, morals and relationships was not significant.
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่ออธิบายและเปรียบเทียบวิธีปฏิบัติงานและคุณลักษณะที่พึงประสงค์ของพนักงานเจ้าหน้าที่ตามพระราชบัญญัติหลักประกันสุขภาพแห่งชาติ พ.ศ. 2545 ในทรรศนะของคณะกรรมการหลักประกันสุขภาพแห่งชาติ คณะกรรมการควบคุมคุณภาพและ มาตรฐาน เจ้าหน้าที่สำนักกฎหมาย และนายแพทย์สาธารณสุขจังหวัด ผลการวิจัยพบว่า ทรรศนะของคณะกรรมการหลักประกันสุขภาพแห่งชาติ คณะกรรมการควบคุมคุณภาพและมาตรฐาน เจ้าหน้าที่สำนักกฎหมาย และนายแพทย์สาธารณสุข จังหวัดที่มีต่อวิธีปฏิบัติงานของพนักงานเจ้าหน้าที่ในด้านที่ตั้งและประชากร ด้านอาคารสถานที่และสิ่งแวดล้อม ด้านอุปกรณ์ เครื่องมือ เครื่องใช้ ยาและเวชภัณฑ์ และด้านการให้บริการของหน่วยบริการและเครือข่าย ฯ มีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ส่วนด้านการแสดงรายละเอียดเกี่ยวกับผู้ปฏิบัติงานในหน่วยบริการและเครือข่าย ฯ อัตราค่ารักษาพยาบาล ค่าบริการและสิทธิผู้ป่วย ไม่มีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ นอกจากนี้ประชากรที่ศึกษายังได้เสนอแนะว่าควรตรวจเพิ่มเติมในด้านการจัดให้มีรายงานหลักฐานเกี่ยวกับผู้รับบริการ และ เอกสารอื่นที่เกี่ยวกับการให้บริการ กล่าวคือ มีการบันทึกทะเบียนผู้มารับบริการประจำวัน จัดทำบัตรประจำตัวผู้ป่วยนอกและมีการบันทึกข้อมูลครบถ้วน มีการจัดทำและส่งรายงานตามแบบที่สำนักงานหลักประกันสุขภาพแห่งชาติกำหนด และมีสมุดทะเบียนของหน่วยบริการและเครือข่าย ฯ ให้พนักงานเจ้าหน้าที่บันทึกการตรวจ และทรรศนะของประชากรที่ศึกษาต่อคุณลักษณะที่พึงประสงค์ของพนักงานเจ้าหน้าที่ด้านบุคลิกภาพ ด้านความรู้ความสามารถ ด้านคุณธรรมและด้านมนุษยสัมพันธ์ไม่มีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ"
Mahidol University
Address: NAKHON PATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Created: 2004
Modified: 2020-04-21
Issued: 2010-02-26
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
ISBN: 9740453643
CallNumber: TH W757d 2004
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 4536040.pdf 1.9 MB28 2022-11-26 15:36:32
ใช้เวลา
0.278825 วินาที

Wimolwan Kaeowijit
Title Contributor Type
Desired practices and characteristics of officials according to National Health Security Act, B.E. 2545
มหาวิทยาลัยมหิดล
Wimolwan Kaeowijit
Chardsumon Prutipinyo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chardsumon Prutipinyo
Title Creator Type and Date Create
Desired practices and characteristics of officials according to National Health Security Act, B.E. 2545
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chardsumon Prutipinyo
Wimolwan Kaeowijit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nursing practice to protect rights of sexually abused children and women in Bangkok Metropolitan Administration Hospitals
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chardsumon Prutipinyo
Kantana Tangmanustrong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A guideline to control drug stores according to the drug bill
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chardsumon Prutipinyo
Rattawadee wannalert
วิทยานิพนธ์/Thesis
The organizational commitment of staff in Maharaj Nakhonratchasima Hospital
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chardsumon Prutipinyo
Sawalak Rumpoipol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Task development in maintenance : a case study of Bangphae Hospital
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chardsumon Prutipinyo
Chan Eiumsuksri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Right to claim for medical compensation of employee according to the social security act BE 2533 in Samutprakarn province
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chardsumon Prutipinyo
Sumalee Punyakam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Working effectiveness of the sub-boards considering the payment for the reimbursement according to national health security act BE 2545
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chardsumon Prutipinyo
Palida Thitapan
วิทยานิพนธ์/Thesis
User Satisfaction and Its Impact on the Intention to Utilize Telemedicine Services in the Dusit Model Prototype Area
มหาวิทยาลัยนวมินทราธิราช
Utoomporn Wongsin;Sukhontha Siri;Chardsumon Prutipinyo
Nontawat Benjakul
บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,122
รวม 3,126 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 158,801 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,632 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 88 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 62 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 160,592 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28