แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A study of music management in the student activity period in secondary schools, Roi-et province, Thailand
สภาพและปัญหาการจัดกิจกรรมดนตรีในคาบกิจกรรมนักเรียนโรงเรียนมัธยมศึกษา จังหวัดร้อยเอ็ด

LCSH: High schools -- Thailand -- Roi-et
LCSH: Music
LCSH: Public schools -- Thailand -- Roi-et
LCSH: Student activities
Abstract: The success of music activity depends on good management. The objectives of the research were to study the status and problems of the management of music activities in a school activity period for secondary school students in Roi-Et focusing on six factors: planning, processing, personnel, budget, musical instrument and room, and evaluation. Sixty-five music teachers each from a different secondary school in Roi-Et, selected by a purposive random sampling technique, filled out questionnaires. The management of music activities: 1) Planning: 91% of the music teachers indicated that they planned music activities, and 72% of the music teachers claimed to offer the students an opportunity to participate in the planning. 2) Public relations: 88% claimed that they announced music activities to the students, and 82% said that they surveyed students' needs and abilities. 3) Personnel: 25% of teachers are experts in music, while 85% of the schools need a music expert, with 35% needing a specialist in Thai music. 4) Budget: 82% claimed that schools have a shortage of budget, while 55% claimed the budget is donated by the public. 5) Musical instruments and rooms: 31% of the teachers indicated that their schools have a shortage of musical instruments, and 60% indicated a shortage of rooms for music activities. 6) Evaluation : All evaluation of student music performance was reported to have been done in a music activity period, and 84% of the music teachers indicated that they allow students to participate in evaluation. Music teachers are doing well in planning, procedure, personnel, budget and assessment, but they need more support, especially concerning musical instruments and rooms.
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาสภาพและปัญหาการจัดกิจกรรมดนตรีในคาบกิจกรรมนักเรียนในโรงเรียนมัธยมศึกษาจังหวัดร้อยเอ็ด 6 ด้านคือ ด้านการวางแผนด้านการดำเนินการ ด้านบุคลากร ด้านการเงิน ด้านวัสดุอุปกรณ์และอาคารสถานที่และด้านการประเมินผลการวิจัยครั้งนี้ ประชากรคือครู ผู้รับผิดชอบจัดกิจกรรมดนตรี ในโรงเรียนมัธยมศึกษา จังหวัดร้อยเอ็ด ปีการศึกษา 2545 ทั้งหมด 65 โรงเรียน โรงเรียนละ 1 คนจำนวน 65 คน เป็นการเลือกแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถาม การวิเคราะห์ข้อมูลใช้ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษาพบว่า 1. การจัดกิจกรรมดนตรี ในคาบกิจกรรมนักเรียนเป็นดังนี้ ด้านการวางแผน มีการวางแผนกิจกรรมดนตรีร้อยละ 90.76 โดยเปิดโอกาสให้นักเรียนเข้ามามีส่วนร่วมในการวางแผน ร้อยละ 72.31 ด้านการดำเนินการ มีการประชาสัมพันธ์การจัดกิจกรรม ให้นักเรียนทราบร้อยละ 87.69 ได้มีการสำรวจความต้องการและความถนัดของผู้เรียนร้อยละ 81.54 ด้านบุคลากร มีครูที่เชี่ยวชาญดนตรีเพียงพอกับนักเรียนเพียงร้อยละ 24.62มีความต้องการวิทยากรภายนอกมาช่วยสอน ร้อยละ 84.62 โดยเฉพาะดนตรีไทย ร้อยละ 35.38ด้านการเงินและงบประมาณ ได้รับงบประมาณสนับสนุนไม่เพียงพอร้อยละ 81.54 มีการขอบริจาคจากชุมชน และแหล่งทรัพยากรท้องถิ่น ร้อยละ 55.38 ด้านอุปกรณ์และอาคารสถานที่ มีเครื่องดนตรีในการจัดกิจกรรมไม่เพียงพอร้อยละ 30.77 และห้องสำหรับจัดกิจกรรมดนตรีมีไม่เพียงพอร้อยละ 60.00 ด้านการประเมินผล มีการกำหนดระยะเวลาในการประเมินผลการเรียนดนตรีในคาบกิจกรรมร้อยละ 100 และให้นักเรียนมีส่วนร่วมในการประเมินผล ร้อยละ 83.08 2. ปัญหาการจัดกิจกรรมดนตรี ในคาบกิจกรรม นักเรียนโดยรวมอยู่ในระดับปานกลางเมื่อพิจารณาเป็นรายด้านพบว่า ด้านการวางแผน ด้านการดำเนินการ ด้านบุคลากร ด้านการเงินและงบประมาณ และด้านการประเมินผล มีปัญหาอยู่ในระดับปานกลาง ส่วนด้านอุปกรณ์และอาคารสถานที่ มีปัญหาอยู่ในระดับมาก
Mahidol University
Address: NAKHON PATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Created: 2004
Modified: 2553-03-22
Issued: 2010-02-10
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
ISBN: 9740449506
CallNumber: TH N821st 2004
eng
Spatial: Roi-et
DegreeName: Master of Arts
Descipline: Music
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 4237153.pdf 602.71 KB96 2021-07-13 14:19:41
ใช้เวลา
0.277153 วินาที

Noppadon Thiammuangphaen
Title Contributor Type
A study of music management in the student activity period in secondary schools, Roi-et province, Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Noppadon Thiammuangphaen
Sakchai Hirunrux
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sakchai Hirunrux
Title Creator Type and Date Create
Thai traditional music learning and music teaching activities organized by local music educators in elementary schools in Ratchaburi province, Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux
Jiraporn Sinsombat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of music management in the student activity period in secondary schools, Roi-et province, Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux
Noppadon Thiammuangphaen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of Pong-Lang ensemble in the secondary schools in Kalasin province, Thailand : school cluster 1
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux
Nipon Wiangwalai
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the process and results of the national education curriculum B.E. 2544 of music at secondry education level under the schools of Pranakornsriayuttaya educational service area 1 and 2
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux
Patcharee Ploytet
วิทยานิพนธ์/Thesis
Competencies for Thai's studio Piano teachers
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux
Phimhathai Chinnapha
วิทยานิพนธ์/Thesis
The violin instructional package for young beginners in Myanmar
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux
Oo Thet Su
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing parents' decision to have children attend junior music course (JMC) of Yamaha Academy of Music : a case study of Siam Kolkarn Music School Central Rama III branch Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux
Ornamphai Asvananda
วิทยานิพนธ์/Thesis
The invention of an instructional package for teaching basic saw-dung with music accompaniment in Matthayomsuksa 4 Chulalongkorn University Demonstration Secondary School Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux
Vitchatalum Laovanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
A strategy of instruction for the student piano competition case study : The Roon Lek (9-12 years old) category of the Yamaha Thailand Music Festival
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux;Eun Young, Suh
Skowrung Saibunmi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Self-assessment : student journal for Thai private piano student aged between 8-10 year old
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sakchai Hirunrux;Anak Charanyananda
Jittinee Isipradit.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,932
รวม 2,932 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 165,457 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,633 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 92 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 62 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 167,253 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28