แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A study of language learning strategies of graduate science students at Mahidol University
กรณีศึกษาการใช้กลวิธีการเรียนภาษาอังกฤษของนักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษา คณะวิทยาศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล เพื่อใช้ในการเรียนรู้ภาษาอังกฤษ

LCSH: Learning strategies -- Education (Higher)
LCSH: English language -- Study and teaching (Graduate) -- Thai speakers
LCSH: English language -- Self-instruction -- Methods
Abstract: This study was conducted in order to investigate the language learning strategies used by graduate science students at Mahidol University, Thailand. The study sample consisted of 39 students. They were from the Microbiology and Biology International Programs. Three research instruments were used. The Quick Placement Test Version II was used to measure English proficiency. The Strategy Inventory for Language Learning (SILL) questionnaire and individual interviews were used as research tools to investigate use of language learning strategies. The Cronbach’s alpha reliability of the SILL questionnaire was 0.92. The Thai versions were then field tested. Questionnaires and letters of cooperation were handed to sub jects. A return rate of 100% (39 respondents) was obtained. Fifteen subjects were randomly interviewed. The validity of the tools was verified, and a back-translation procedure was used to ensure that the tape scripts were free of ambiguity and errors. The results of data analysis showed that the subjects generally use compensation, metacognitive, cognitive, social, affective, and memory language learning strategies, respectively. Only compensation strategies were rated at a high level while the rest were rated at a medium level. The students employed compensation strategies to overcome limitations of language when they encountered language use problems, for example: (a) guessing intelligently in listening and reading and: (b) overcoming limitations in speaking and writing.
Abstract: งานวิจัยนี้เป็นการศึกษาการใช้กลวิธีการเรียนภาษาอังกฤษของนิสิตบัณฑิตคณะวิทยา ศาสตร์ ซึ่งมีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาอังกฤษสูงและต่ำ ตัวอย่างประชาการที่ใช้ในการวิจัย คือ นักศึกษาบัณฑิตในสาขาปริญญาโทและเอก คณะ วิทยาศาสตร์ สาขาวิชาจุลชีววิทยาและชีววิทยา จำนวน 39 คน ซึ่งแบ่งเป็นกลุ่มที่มีผลสัมฤทธิ์ทาง ภาษาอังกฤษสูง 9 คน และ ต่ำ 30 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ ข้อสอบ Quick Placement Test Version II ซึ่งถูกพัฒนาโดย Oxford University (2001), แบบสอบถาม Strategy Inventory for Language Learning (SILL) questionnaire ซึ่งถูกพัฒนาโดย Rebecca Oxford (1990) และ การสัมภาษณ์ ค่าความน่าเชื่อถือได้ (Cronbach’s Alpha) ของแบบสอบ ถามที่ใช้ในครั้งนี้ อยู่ที่ 0.92 โดยมีผลสรุป คือ โดยทั่วไปแล้วนักศึกษามีการใช้กลวิธีในการเรียน ภาษาอังกฤษทุกกลุ่มกลวิธี คือ ใช้กลวิธีกลุ่ม Compensation อยู่ในระดับสูง และใช้กลวิธีกลุ่ม Metacognitive, Cognitive, Social, Affective, และ Memory อยู่ในระดับปานกลาง และนัก ศึกษาที่มีผลสัมฤทธิ์ทางภาษาอังกฤษสูงและต่ำใช้กลวิธีในการเรียนภาษาอังกฤษไม่ต่างกันในทุก กลุ่มกลวิธี อย่างมีนัยสำคัญ ที่ .05 การศึกษาครั้งต่อไป ควรจะศึกษากลุ่มเป้าหมายที่มีสาขาวิชาที่ศึกษาแตกต่างกันไป และ สถาบันการศึกษาระดับบัณฑิตศึกษาซึ่งใช้ภาษาอังกฤษเป็นสื่อในการเรียนการสอน นอกจากนี้ ควร จะศึกษาถึงความสัมพันธ์ระหว่างการใช้กลวิธีในการเรียนภาษาอังกฤษและรูปแบบในการเรียน หรือ แรงบันดาลใจ หรือ ทัศนคติ หรือ การมีส่วนร่วมในชั้นเรียน
Mahidol University
Address: NAKHON PATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Created: 2003
Modified: 2553-02-08
Issued: 2009-12-25
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
ISBN: 9740437338
CallNumber: TH N237s 2003
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 4436731.pdf 1.53 MB324 2023-05-16 11:43:04
ใช้เวลา
0.245458 วินาที

Naruemol Kaotsombut
Title Contributor Type
A study of language learning strategies of graduate science students at Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Naruemol Kaotsombut
Songsri Soranastaporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Songsri Soranastaporn
Title Creator Type and Date Create
Factors related to research productivity of english as a foreign language teachers of public universies in Northern Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Suwanan Sopatanarote
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of language learning strategies used by chinese graduate students of science at Qingdao Technical University in the PRC : a quantitative and qualitative study
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Li Xuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between language learning strategies and the cognitive domain of life skills among first-year students at Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Amarawadee Tappoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of language learning strategies of graduate science students at Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Naruemol Kaotsombut
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between compensation strategies and english proficiency of medical students at Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Jarimjit Sroysamut
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of language learning strategies of visually impaired students at the Thailand association of the blind
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Hathaikan Iamla-Ong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of language learning strategies used by first year students at Mahidol University : the impact of field of study
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Songphon Satta-Udom
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between language learning strategies and affective domain among first-year students at Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Aree Suwannaprut
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of language learning strategies employed by mattayom three students : the impact of language and content
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Plinchakorn Srinusen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Genre analysis of scientific abstracts : a comparative study of Science and Nature Journals
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Jiraporn Oneplee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between language learning strategies and the psychomotor domain of life skills among first-year students at Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Jaruwan Maharachpong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effectiveness of implementing classroom tasks : a comparative case study of the effect of informing or not informing mathayom suksa one learners of the objectives of the task
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Benjawan Praphantateva
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between EFL high school learners' scores on teacher-made tests and the Ordinary National-Educational Testing (O-Net)
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Bunnisa Pukmai
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the needs problems and wants of students studying in the bilingual program at Winit Secondary School
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Rungrawee Samawathdana
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the organization of Ph.D. thesis abstracts of science students at the Faculty of Science Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Saichon Prabripoo
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey study of the needs problems and wants of students studying in the world class standard school program at Buengkan secondary school
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Udom Nilsalai
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation on writing strategies employed by high and low English proficiency students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan
Chumpittra Thura
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of vocabulary learning strategies employed by high and low English proficiency university students based on selected vocabulary from a business corpus
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Thanayus Thanathiti
Kusuma Pitukwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of games in English language teaching and learning in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan
Pannaporn Lerdsurawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation into motivation and language learning strategies to improve critical reading employed by hith and low English ability students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Thanayus Thanathiti
Ratima Tianchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs analysis on academic English writing of masters students at Thonburi University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Songsri Soranastaporn;Theeraphong Boonrugsa
Usama Sangserm
วิทยานิพนธ์/Thesis
A corpus analysis of psychology texts as a basis for the development of teaching materials in English for academic purposes
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.;Songsri Soranastaporn
Chaiwat Kaewphanngam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs analysis of business Korean as a specific language course for Thai students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Songsri Soranastaporn;Theeraphong Boonrugsa
Kunlaya Sai-Ngam
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of needs, problems, and wants of using english of engineering students of Quaid-E-Awam University of Engineering, Science and Technology, Pakistan
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Yuwadee Tirataradol
Channa, Mansoor Ahmed
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between autonomous learners and language learning strategies employed by students in the graduate diploma program in the teaching profession
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Yuwadee Tirataradol
Niramon Rattanasongkhroh
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationships between the use of language learning strategies, the levels of language anxiety and english ability of MBA students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan
Papangkorn Kittawee
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of secondary students' needs, wants, and problems toward Japanese language course of Nawamintharachinuthid Horwang Nonthaburi school
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Songsri Soranastaporn;Theeraphong Boonrugsa
Parichart Thongruangsuksai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of the use and problems of the Internet for English language teaching in Thai public universities
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Sukumal Chongthammakun;Sirilak Suwanwongse;Progosh David
Sabaiporn Charupan
วิทยานิพนธ์/Thesis
An experimental study of the use of the reciprocal teaching technique in teaching English reading comprehension
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Roshong, Kenneth M.
Sompratana Ratanakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of classroom activites, motivation, and English language learning strategies of secondary school students in Kalasin primary educational service area office 2
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Yuwadee Tirataradol;Natthapong Chanyoo
Muslin Nasatorn.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between Chinese English teachers' classroom instructional practices and students' self-efficacy in their English study
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Yuwadee Tirataradol
Dong, Weijian.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of language anxiety, self-esteem, and academic ability among Thai EFL teacher trainees at Rajabhat Universities
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Yuwadee Tirataradol
Siraprapa Kotmungkun.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of classroom activities and language anxiety between high and low academic performance teacher students at Rajabhat Universities
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Yuwadee Tirataradol
Sirinan Nuypukiaw.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of language learning strategies used and self-efficacy beliefs held by high- and low-achieving English major students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Yuwadee Tirataradol
Wilawan Thipsoda
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of problems, needs, and wants of a practicum course provided for EFL student teachers at Nakhonsawan Rajabhat University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Yuwadee Tirataradol
Neranchala Jarujit.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of textbooks and classroom activities as perceived by teachers and students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Yuwadee Tirataradol
Siriporn Khienwong.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs analysis of English skills for medical students with a view to AEC mobility : a case study of a University in Northeastern Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Songsri Soranastaporn
Issariyapond Woragittanont.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs analysis of English skills for professional nurse : the context of ASEAN economic community
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Songsri Soranastaporn
Oraphan Ritman.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A corpus-based study on frequency, collocations, and purposive function on laboratory animal review articles using words from the Outside Word List (OWL)
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Natthapong Chanyoo;Yuwadee Tirataradol
Virata Panjanon.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of local errors in scientific abstracts of predatory and professional journals
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Natthapong Chanyoo;Yuwadee Tirataradol
Hathaichanok Anghirun.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparison of moves in scientific abstracts of standard and predatory journals
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Chatchanan Yathip.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A corpus-based study on frequency and purpose sentences in laboratory animal review articles using words from word lists
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Natthapong Chanyoo;Yuwadee Tirataradol
Sirawich Tampanich.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of moves in abstracts of laboratory animal review articles and cell biology research articles
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Natthapong Chanyoo;Yuwadee Tirataradol
Chaniporn Bhoomanee.
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of thematic progression patterns in reading comprehension of the IELTS
มหาวิทยาลัยมหิดล
Natthapong Chanyoo;Songsri Soranastaporn
Warangkana Vanta
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationships of learner\'s factors and intelligibility and comprehensibility levels of Thai EFL students towards varieties of English
มหาวิทยาลัยมหิดล
Natthapong Chanyoo;Songsri Soranastaporn
Sunaisah Doloh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,182
รวม 3,186 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 56,180 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 62 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 56,247 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101