แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The study of music curriculum organization at the Royal Thai Navy School of Music, secondary level, case study : string program
การศึกษาการจัดการหลักสูตรการดุริยางค์ตอนปลายของโรงเรียนดุริยางค์ทหารเรือ กรณีศึกษากลุ่มเครื่องสายตะวันตก

LCSH: String band music -- Thailand
LCSH: School music -- Instruction and study -- Activity programs
Abstract: This research uses a case study approach to study the music curriculum of the secondary level string program at the Royal Thai Navy School of Music. Field data was collected from various sources such as printed materials, photographs and sound recordings, by observation, interview, and inquiry. Formal interviews were used to obtain detailed information. The main objective is to study 6 main areas of the program: Curriculum, Teachers, Students, Instruction, Materials and Equipment, and Assessment. The interviews with the executives showed that the curriculum was extended from a 5-year plan to a 6-year plan in 1994. The Ministry of Education has approved the curriculum as equivalent to the Vocational certificate according to the Vocational curriculum of 1987. The change in the education system has led to the problem of an increasing number of general education subjects, which has caused students to have less time to study music. Most of the teachers at the Royal Thai Navy School of Music are in fact the School’s alumni with a vocational degree. The interviews show that most of them have a good knowledge in music. Moreover, they are dedicated in providing instruction and assistance to students. Teachers at the Royal Thai Navy School of Music expressed the wish to study further to improve their skills, but the limited budget makes this impossible. Most students are eager to study music and expect to get a job after graduation. The interviews with the executives and teachers showed that one of the problems is too many activities, which interfere with study time. Another important problem is that there are not enough classrooms and practice rooms. The curriculum assessment is quite flexible and takes into account both the characteristics of each student and the requirements of central assessment
Abstract: การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ เพื่อศึกษาการจัดการหลักสูตรการดุริยางค์ตอนปลายของโรงเรียนดุริยางค์ทหารเรือ กรณีศึกษากลุ่มเครื่องสายตะวันตก เก็บข้อมูลโดยการรวบรวมเอกสารและสิ่งพิมพ์ และใช้การสังเกตการณ์ การสัมภาษณ์ การสอบถาม การบันทึกเสียงและการ สัมภาษณ์ผู้บริหาร อดีตผู้บริหาร ครู นักเรียนและศิษยเก่า ตามวัตถุประสงค์ที่ต้องการศึกษาสภาพและปัญหาการจัดการเรียนการสอนใน 6 ด้านนี้คือ หลักสูตร, ครูผู้สอน , นักเรียน , การจัดการเรียนการสอน , อาคารสถานที่ ครุภัณฑ์และสื่อการสอน , การวัดและประเมินผล ผลการศึกษาพบว่า โรงเรียนได้เริ่มใช้หลักสูตรการดุริยางค์ตอนปลายในปีการศึกษา 2537 นักเรียนที่จบโรงเรียนดุริยางค์ทหารเรือแล้วได้รับวุฒิการศึกษาในระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพ แต่การเปลี่ยนแปลงระบบการเรียนนี้ยังเกิดปัญหา คือมีการเรียนวิชาสามัญมากขึ้น ถูกลดเวลาในการเรียนดนตรีให้น้อยลง ครูผู้สอนเครื่องสายตะวันตกของโรงเรียนดุริยางค์ทหารเรือส่วนใหญ่มีวุฒิการศึกษาต่ำกว่าปริญญาตรี ครูส่วนใหญ่เป็นผู้มีความรู้ความสามารถทางด้านดนตรี และรับผิดชอบต่อการเรียนการสอน ดูแลและรับผิดชอบนักเรียนเป็นอย่างดี ครูต้องการที่จะเพิ่มเติมความรู้ของตนเอง เนื่องจากหน่วยงานมีงบประมาณที่จำกัด ทำให้ครูส่วนใหญ่เสียโอกาส นักเรียนมีความต้องการเรียนดนตรีเป็นวิชาชีพ และต้องการมีงานที่มั่นคง การจัดการเรียนการสอนผู้บริหาร ครู และ นักเรียนมีความเห็นตรงกันว่าโรงเรียนมีกิจกรรมมากเกินไปจนกระทบต่อการจัดการเรียนการสอนทางด้านอาคารสถานที่ โรงเรียนยังขาดสถานที่สำหรับการฝึกซ้อม ครุภัณฑ์และสื่อการสอนยังไม่เพียงพอสำหรับครูและนักเรียน โรงเรียนได้จัดให้มีการวัดและประเมินผลในทุกภาคเรียน
Mahidol University
Address: NAKHON PATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Created: 2005
Modified: 2021-01-08
Issued: 2009-08-06
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
ISBN: 9740468403
CallNumber: TH P477s 2005
eng
DegreeName: Master of Arts
Descipline: Music
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 4336331.pdf 915.57 KB74 2023-02-22 14:42:40
ใช้เวลา
-0.668727 วินาที

Petcharat Visetruksakul
Title Contributor Type
The study of music curriculum organization at the Royal Thai Navy School of Music, secondary level, case study : string program
มหาวิทยาลัยมหิดล
Petcharat Visetruksakul
Jiradej Setabundhu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jiradej Setabundhu
Title Creator Type and Date Create
The study of music curriculum organization at the Royal Thai Navy School of Music, secondary level, case study : string program
มหาวิทยาลัยมหิดล
Jiradej Setabundhu
Petcharat Visetruksakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis of "25 melodious studies, Op. 60" by carcassi for performing and teaching
มหาวิทยาลัยมหิดล
Jiradej Setabundhu
Ekasin Kesa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,911
รวม 2,913 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 313,958 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,387 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 348 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 163 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 88 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 12 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 2 ครั้ง
สถาบันเทคโนโลยีปทุมวัน = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 315,974 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46