แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Myanmar
Myanmar
Myanmar
The Study of intention to export of entrepreneurs in Myanmar
การศึกษาความตั้งใจในการทำธุรกิจส่งออกของผู้ประกอบการในพม่า


LCSH: International trade - - Myanmar
Classification :.DDC: 382.609591
LCSH: Exports - - Myanmar
LCSH: Entrepreneurship - - Myanmar
Abstract: The objectives of this study are threefolds (1) To identify the characteristics of entrepreneurs in Myanmar (2) To explore and measure characteristics of entrepreneurs who intent to export in Myanmar (3) To explore relationship between characteristics of entrepreneurs and intention to export. The conceptual framework in this study is developed from McClelland (1990) Barney and Giffin (1992) Longenecker, Moore and Petty (2000) Hisrich & Peter (2002) Dollinger (2003). Analyzed by using 257 returned questionnaires that are collected from companies which located in Yangon and Mandalay. Data was processed in SPSS program and analyzed by descriptive statistics and Chi-square test. The study shows the entrepreneurs in Myanmar is composed of 2 constructs. They are entrepreneurs’ profile (age, gender, educational level, foreign language and experience abroad) and characteristics of entrepreneurs (need for achievement, locus of control, propensity to take risk, innovation, self-confidence, leadership and persistent person). The finding in this research, regarding to the characteristics of entrepreneurs in Myanmar, indicated that need for achievement (satisfaction on current business), locus of control (deciding companies’ main activities, solving the problems), propensity to take risk (expanding a new business), innovation (new economic idea), self-confidence ()accepting success of failure, leadership (changing decision, responsibility on advantages occur in doing business), persistent person (evaluating current business, working hours) have relationship with intention to export. This study suggests the ideas for further study that should add other factors in the conceptual framework such as financial status, firm characteristics, environmental support, precipitating events. In addition the scope of study should over other states and division in Myanmar.
Abstract: วัตถุประสงค์ของการศึกษานี้มี 3 ประการ คือ (1) เพื่อบ่งชี้คุณลักษณะต่าง ๆ ของผู้ประกอบการในพม่า (2) เพื่อสำรวจและบ่งชี้คุณลักษณะของผู้ประกอบการในพม่าที่ตั้งใจจะทำธุรกิจส่งออก (3) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างคุณลักษณะของผู้ประกอบการและความตั้งใจในการทำธุรกิจส่งออก กรอบแนวคิดที่ใช้ในการศึกษาพัฒนามาจากแนวคิดของ McClelland (1990) Barney and Griffin (1992) Longenecker, Moore and Petty (2000) Hisrich & Peters (2002) และ Dollinger (2003) โดยทำการวิเคราะห์จากแบบสอบถามที่ได้รับการตอบกลับจากบริษัทต่างๆในเมืองย่างกุ้งและเมืองมัณฑเลย์ จำนวน 257 ชุด ประมวลผลข้อมูลด้วยโปรแกรม SPSS และวิเคราะห์ด้วยสถิติเชิงพรรณนา และการทดสอบค่าไค-สแควร์ การวิจัยนี้ศึกษาลักษณะของผู้ประกอบการในพม่าซึ่งประกอบด้วย 2 องค์ประกอบหลัก คือ ข้อมูลส่วนบุคคลของผู้ประกอบการ (อายุ เพศ ระดับการศึกษา ความสามารถทางภาษาต่างประเทศ และ ประสบการณ์จากต่างประเทศ) และ คุณลักษณะของผู้ประกอบการ (แรงจูงใจใฝ่สัมฤทธิ์ อำนาจการบังคับบัญชา อุปนิสัยในการเสี่ยง นวัตกรรม ความมั่นใจในตนเอง ความเป็นผู้นำ และความมุ่งมั่นทุ่มเท) จากการศึกษาด้านคุณลักษณะของผู้ประกอบการ พบว่า แรงจูงใจใฝ่สัมฤทธิ์ (ความพึงพอใจต่อกิจการปัจจุบัน) อำนาจการบังคับบัญชา (การตัดสินใจในเรื่องสำคัญของบริษัท การแก้ปัญหา) อุปนิสัยในการเสี่ยง (การขยายธุรกิจใหม่) นวัตกรรม (แนวคิดทางเศรษฐกิจแบบใหม่) ความมั่นใจในตนเอง (การยอมรับความสำเร็จและความล้มเหลว) ความเป็นผู้นำ (การเปลี่ยนแปลงการตัดสินใจ ความรับผิดชอบต่อผลที่จะเกิดขึ้นจากการประกอบธุรกิจ) และความมุ่งมั่นทุ่มเท (การประเมินธุรกิจปัจจุบัน ชั่วโมงการทำงาน) ตัวแปรที่กล่าวมานี้มีความสัมพันธ์กับความตั้งใจในการประกอบธุรกิจส่งออก จากการศึกษาครั้งนี้มีข้อเสนอแนะสำหรับการศึกษาต่อไปคือ ควรมีการเพิ่มปัจจัยต่าง ๆ ในกรอบแนวคิดของการวิจัยด้วย ได้แก่ สถานะทางการเงิน คุณลักษณะขององค์กร การสนับสนุนด้านสิ่งแวดล้อม และสถานการณ์เร่งด่วน นอกจากนี้ขอบข่ายการวิจัยยังควรครอบคลุมถึงเมืองอื่นๆในพม่าด้วย
University of the Thai Chamber of Commerce
Address: กรุงเทพมหานคร
Email: library@utcc.ac.th
Role: Thesis Advisor
Created: 2006
Modified: 2010-10-08
Issued: 2010-10-08
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
ISBN: 9749775731
CallNumber: RES 382.609591 Y51s
eng
Spatial: Myanmar
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 201559.pdf 516.13 KB68 2022-01-26 17:02:33
ใช้เวลา
0.044272 วินาที

Yin Yin Thet
Title Contributor Type
The Study of intention to export of entrepreneurs in Myanmar
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Yin Yin Thet;ยิน ยิน เธ็ท
Thasana Boonkwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
ยิน ยิน เธ็ท
Title Contributor Type
The Study of intention to export of entrepreneurs in Myanmar
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Yin Yin Thet;ยิน ยิน เธ็ท
Thasana Boonkwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thasana Boonkwan
Title Creator Type and Date Create
Effect of advertising to decision making : a case study of enrolling an international MBA program in Thai private universities
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Siriporn Kongumpaisub
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Analysis of determinants of purchasing decision and customer satisfaction on the medical devices cleaning solution of the hospital in Bangkok area
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan;Somchai Harnhirun
Rawissada Apiraksutanon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting export performance of garment industry in Thailand
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan;Somchai Harnhirun
Piyaporn Chaichannarong
ปิยพร ชัยชาญณรงค์
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Inbound tourism destination strategy : a case study of the ancient city of Myanmar Bagan
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
ธิง ยู่ ยู่ ไล;Thasana Boonkwan
Thin Yu Yu Hlaing
ธิง ยู่ ยู่ ไล
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Relationship between economic value added and stock price returns in Thai energy sector
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Kittiphun Khongsawatkiat;Thasana Boonkwan
Peng Fang-Fang
เพ็ง ฟาง ฟาง
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Study of intention to export of entrepreneurs in Myanmar
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Yin Yin Thet
ยิน ยิน เธ็ท
วิทยานิพนธ์/Thesis
Competitiveness analysis of palm oil products in Indonesian state-owned enterprises
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
University of the Thai Chamber of Commerce;Somchai Harnhirun;Thasana Boonkwan
Nahadi Bin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrated model of supply chain performance management : casy stude of Thitilert Wattana manufacturing
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Ungul Lapthaned;Thasana Boonkwan
Sutee Damrongsupakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Analysis of consumer perception on corporate social responsibility activities between Thai and Multinational companies
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Somchai Harnhirun;Thasana Boonkwan
Panatda Jaikhiandee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Test of the Fama French three factor model in Stock Exchange of Thailand in energy sector
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan;Kittiphun Khongsawatkiat
Manatsanan Srimarksuk
มนัสนันท์ ศรีหมากสุก
วิทยานิพนธ์/Thesis
Fama and French model in property development sector : the evidence from Stock Exchange of Thailand
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan;Kittiphun Khongsawatkiat
Rathawan Limthawaranun
รัฐวรรณ ลิ่มถาวรานันต์
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Determinants of forward premium of Thai baht against Japanese yen
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan;Kittiphun Khongsawatkiat
Dusit Jiraworakarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Risk and return between family and non family :$blisted companies in Information and Communication Technology (ICT) sector before and after September 19th, 2006
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Dhanadeach Wongakanist
ธนาเดช วงศ์อกนิษฐ์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Competitive strategies of China's pharmaceutical industry
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Liu, Wei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Applied research on the capital asset pricing model evidence from Stock Exchange of Thailand in property development sector
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Kittiphun Kongsawatkiat;Thasana Boonkwan
Kullapassorn Punsak
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Competitive analysis on garment industry in Cambodia under free trade environment
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Yin Yanno
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Analysis of international brand in increasing customer value a case study of Bata
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Somchai Harnhirun;Thasana Boonkwan
Thummaporn Chotpuncharat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Market entry decision and risk analysis :$ba comparison between large and medium to small Japanese's electronic companies in Thailand
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Thanawan Rangyai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Key determinant factors of pharmaceutical industry in Thailand under the FTA Thailand-U.S.A.
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Suphalux Saktontai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Comparison of buying factors on grocery private brands
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Paitoon Chetthamrongchai;Thasana Boonkwan
Kroekrit Atchariyaworapong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Determinant of the factors affecting foreign direct investment (FDI) flow to Sri Lanka and its impact on the Sri Lankan economy
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Don Anura Wickramasinghe
วิทยานิพนธ์/Thesis
Risk and return between family and non family listed companies in Information and Communication Technology (ICT) sector before and after September 19th, 2006
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Dhanadeach Wongakanist
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of advertising to decision making : case study of enrolling an international MBA program in Thai private universities
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Siriporn Kongumpaisub
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,188
รวม 2,192 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 2,745 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 6 ครั้ง
รวม 2,751 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104