แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Improving Marketing Management by Advantage of Supply Chain Management
Improving Marketing Management by Advantage of Supply Chain Management

keyword: Marketing ; Management
ThaSH: Marketing ; Management
Abstract: A study report of Improving Marketing Management by Advantage of Supply Chain Management. The main objectives and source of this study are documentary research concerning the model of supply chain management relate the marketing management. The apply the benefit of supply chain management for behalf of marketing management. The study found that, the object of supply chain management is creating value for customers and achieving differential advantage and improved profitability for supply chain firms. Thus, marketing management is the process of planning and executing the conception, pricing, promotion, and distribution of ideas, goods, services to create exchanges that satisfy individual and organizational goals. It was also found that the supply chain management activities that improve efficiency or increase effectiveness for customers create customer value. I t’s important to note that value is not inherent in products and services, but rather is perceived and experienced by customer. The degree to which the value created is perceived as important to the customer, and is superior to that offered by the competition or has a differential advantage. With the case study of the alcoholic liquors business (Caldbeck Macgregor (Thailand) Limited) I had applied the benefit of supply chain management to support marketing and sales function. However, the general process can be used by any firm to answer question relating to the selection and roll-out sequence of supply chain management technologies. This process specifies the essential elements that manager must be analyze before selection decision can be made. Finally, the advantage and performance can be measure by financial benefits the return on investment (ROI) and cash flow.
มหาวิทยาลัยราชภัฏสวนดุสิต
Address: กรุงเทพมหานคร
Email: srinakorn_pan@dusit.ac.th
Role: อาจารย์ที่ปรึกษา
Created: 2549-05-25
Modified: 2549-06-02
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
ISBN: 974-361-772-8
CallNumber: Ths HF5415 S621 I4 2003
tha
©copyrights มหาวิทยาลัยสวนดุสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Cover.pdf 67.39 KB52 2025-01-24 08:59:06
2 Abstract.pdf 71 KB57 2024-09-01 16:04:49
3 Chapter 1.pdf 78.49 KB69 2024-02-28 16:13:15
4 Chapter 2.pdf 273.05 KB75 2024-06-24 13:11:41
5 Chapter 3.pdf 218.24 KB48 2025-01-24 08:59:11
6 Chapter 4.pdf 122.49 KB49 2024-09-01 16:05:10
7 Chapter 5.pdf 250.33 KB43 2021-02-19 18:45:23
8 Chapter 6.pdf 142.13 KB42 2021-03-02 13:52:52
9 Appendix.pdf 546.22 KB41 2021-02-19 18:45:38
10 Danksagung.pdf 161.56 KB32 2020-02-05 08:29:35
11 Bibliography.pdf 99.02 KB39 2020-02-05 08:29:56
12 Author.pdf 46.71 KB29 2024-02-28 16:13:35
ใช้เวลา
0.052279 วินาที

Sirimanee Chatrojjanasakul
Title Contributor Type
Improving Marketing Management by Advantage of Supply Chain Management
มหาวิทยาลัยสวนดุสิต
Sirimanee Chatrojjanasakul
karl - Heinz Hoppe
วิทยานิพนธ์/Thesis
karl - Heinz Hoppe
Title Creator Type and Date Create
Improving Marketing Management by Advantage of Supply Chain Management
มหาวิทยาลัยสวนดุสิต
karl - Heinz Hoppe
Sirimanee Chatrojjanasakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
MARKETING PLAN FOR TOURISM IN THAILAND : MATURE AND ELDERLY TOURISTS
มหาวิทยาลัยสวนดุสิต
Karl - Heinz Hoppe
NARTNAREE THITIJARUPAISAN
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Development of Marketing Strategy for Boon Rawd Brewery Co., Ltd.
มหาวิทยาลัยสวนดุสิต
Karl - Heinz Hoppe
Methaporn Anuyahong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 28
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,328
รวม 5,356 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 203,811 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 641 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 367 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 167 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 7 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 205,001 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101