แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Achievement and Metacognition of Scientists in Department of Agriculture Who Learned from Knowledge Management Blog
ผลสัมฤทธิ์และอภิปริชานของนักวิทยาศาสตร์ กรมวิชาการเกษตร ที่เรียนรู้จากบล็อกจัดการความรู้

Organization : Department of Agriculture, Information Technology Center
keyword: weblog
; blog
; KM
; knowledge management
; metacognition
Abstract: The purposes of this research were to develop knowledge management blog and to study achievement and metacognition of the individuals who learned from rubber industry knowledge management blog. The process of knowledge management blog development involved committee formation, organization needs identification, blogger teams setting, topics identification, and blog completion. The sample consisted of 35 scientists of department of agriculture. They learned from the blog by themselves in 3 days. Web based testings were used for data collection. The results showed that the mean of metacognition was 56.77 from a total of 100. Knowledge gained from the pretest and posttest scores was achieved. The posttest mean score (18.66) was higher than the pretest mean score (14.17). The components of metacogntion were awareness, cognitive strategy, planning, and self-checking. The analysis revealed that awareness and self-checking were at the moderate level but cognitive strategy and planning were at the less level. As for hypothesis testing, it was found that metacognition was significantly related to achievement score at the .01 level. The whole components of metacognition were also significantly related to achievement score at the .01 level. Lessons learned from rubber industry knowledge management blog were that the learners could succeed in gaining new knowledge of rubber industry and accept the content of the blog. The results that did not match the objectives were low perception, confusion, lack of effort, and incomplete content. The important problems were inadequate time for learning and lack of attention.
Kasetsart University. Office of the University Library
Address: BANGKOK
Email: tdckulib@ku.ac.th
Created: ม.ค.-เม.ย. 2551
Modified: 2009-10-07
Issued: 2009-10-07
บทความ/Article
application/pdf
วิทยาสารเกษตรศาสตร์ (สาขาสังคมศาสตร์), 29(1) หน้า 56-66
eng
©copyrights Kasetsart University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 A0806271004435156.pdf 135.31 KB132 2024-07-09 15:10:52
ใช้เวลา
0.029354 วินาที

Isiwat Bandrapiwat
Title Contributor Type
Achievement and Metacognition of Scientists in Department of Agriculture Who Learned from Knowledge Management Blog
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Isiwat Bandrapiwat

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 6,788
รวม 6,791 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 420,307 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,832 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 221 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 18 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 16 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 422,427 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33