แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A development of the social constructivism blended learning module for enhancing reading engagement and English reading ability of upper secondary school students
การพัฒนาโมดุลตามหลักการของทฤษฎีคอนสตรัคติวิซึมเชิงสังคมและทฤษฎีการเรียนแบบผสมผสานเพื่อเสริมสร้างการมีส่วนร่วมในการอ่านและความสามารถทางการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนระดับมัธยมศึกษา

LCSH: Constructivism (Education)
LCSH: Reading
LCSH: English language
Abstract: The objectives of this study were to: 1) develop a reading instructional module, namely the Social Constructivism Blended Learning Module (SCBLM); 2) examine the effect of the Social Constructivism Blended Learning Module on Thai secondary students’ reading ability; 3) investigate the effect of Social Constructivism Blended Learning Module on Thai secondary students’ reading engagement;4) to investigate the relationship between students’ reading engagement and their reading ability after taking Social Constructivism Blended Learning Module; and 5) explore students’ collaborative learning behavior while taking Social Constructivism Blended Learning Module. Fifty-three upper-secondary Grade 11[superscript th] students at Chulalongkorn University Demonstration Secondary School, were chosen as the sample group. The study was a single group design using qualitative and quantitative methods. It took 12 weeks for data collection. The findings revealed that: 1) the high reading ability students did not significantly gain higher scores after taking the SCBLM; 2) the low reading ability students gained significantly higher scores after taking the SCBLM; 3) the SCBLM had the significant positive effect on students’ reading engagement; 4) there was a positive low correlation between students’ reading ability and their reading engagement; and 5) there was an effect of the blended learning on students’ collaborative learning behavior. The low reading ability students showed more of the social interaction online than the face-to-face learning. The study indicated that the SCBLM benefited the low reading ability students, improved their reading ability, and suited their diverse collaborative learning behavior.
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) พัฒนาตามหลักการของทฤษฎีคอนสตรัคติวิซึมเชิงสังคมและทฤษฎีการเรียนแบบผสมผสานเพื่อเสริมสร้างการมีส่วนร่วมในการอ่านและความสามารถทางการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนระดับมัธยมศึกษา 2) ศึกษาผลของโมดุลที่มีต่อคะแนนประสิทธิภาพการอ่านอังกฤษเพื่อความเข้าใจ 3) ศึกษาผลของโมดุลที่มีต่อการมีส่วนร่วมในการอ่านของนักเรียนระดับมัธยมศึกษา 4) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการมีส่วนร่วมในการอ่านกับผลสัมฤทธิ์ทางการอ่านภาษาอังกฤษ 5) ศึกษาพฤติกรรมการเรียนแบบร่วมมือของนักเรียนผ่านการเรียนรู้แบบผสมผสาน กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนักเรียนระดับมัธยมศึกษาชั้นปีที่ 5 โรงเรียนสาธิตจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยฝ่ายมัธยม จํานวน 53 คน การทดลองใช้เวลาทั้งสิ้น 12 สัปดาห์ การเก็บข้อมูลใช้การรวบรวมเชิงคุณภาพและเชิงปริมาณ ผลการวิจัยพบว่า 1) คะแนนหลังการทดลองของนักเรียนที่มีความสามารถการอ่านระดับสูงไม่แตกต่างจากคะแนนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 2) คะแนนหลังการทดลองของนักเรียนที่มีความสามารถการอ่านระดับต่ำแตกต่างจากคะแนนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 3) นักเรียนมีส่วนร่วมในการอ่านอยู่ในระดับสูงอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 4) มีความสัมพันธ์ในเชิงบวกระหว่างการมีส่วนร่วมในการอ่านและผลสัมฤทธิ์ทางการอ่านของนักเรียน ความสัมพันธ์ที่พบเป็นเชิงบวกระดับต่ำและไม่มีนัยสำคัญทางสถิติ 5) การเรียนแบบผสมผสานเหมาะสำหรับนักเรียนที่ความสามารถการอ่านระดับต่ำเนื่องจากสามารถสนองต่อพฤติกรรมการเรียนแบบร่วมมือเมื่อเรียนในห้องเรียนแบบดั้งเดิมที่แตกต่างกับเมื่อเรียนออนไลน์ การศึกษานี้ยังชี้ให้เห็นว่าโมดุลนี้สามารถช่วยพัฒนาคะแนนประสิทธิภาพของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาโดยเฉพาะนักเรียนที่มีความสามารถทางการอ่านระดับต่ำ เมื่อเรียนในกลุ่มความสามารถต่างระดับ สําหรับข้อแนะนําเพื่อทําการวิจัยต่อเนื่องในอนาคต ควรขยายการศึกษาไปยังกลุ่มตัวอย่างที่กว้างขวางขึ้นคือในระดับอื่นๆ หรือการจัดกลุ่มแบบความสามารถระดับเท่ากันในนักเรียนระดับความสามารถสูงเพื่อที่จะเข้าใจกระบวนการเรียนรู้การอ่านภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างชาติให้ลึกซึ้งยิ่งขึ้น
Chulalongkorn University. Center of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2007
Modified: 2011-01-11
Issued: 2011-01-11
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Pornpimol_Su.pdf 3.42 MB1044 2025-10-24 13:21:06
ใช้เวลา
0.027902 วินาที

Pornpimol Sukavatee
Title Contributor Type
A development of the social constructivism blended learning module for enhancing reading engagement and English reading ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Apasara Chinwonno
วิทยานิพนธ์/Thesis
Apasara Chinwonno
Title Creator Type and Date Create
The effects of extensive reading and levels of reading proficiency on Thai university students' English reading comprehension using a self-regulated learning framework
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Chitchon Pratontep
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of a web-based english reading instruction program based on the cognitive academic language learning approach on pre-cadets' reading comprehension ability and reading strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Kornwika Wongpattanakit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of concept-oriented English reading instruction on reading comprehension and reading self-efficacy of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Jarintip Worakitsawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the social constructivism blended learning module for enhancing reading engagement and English reading ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Pornpimol Sukavatee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of web- based english reading instruction using project-based language learning on reading comprehension ability of Phetchaburi Rajabhat University students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Nantarat Kongkapet
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of media-based instruction in English for junior tour guides on speaking ability of students at Kampong Chheuteal High School, Kingdom of Cambodia
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno; Kanniga Sachakul
Kimcheang Hong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of Academic Literacy-based Intervention on Thai University Students’ English Reading Proficiency and Reading Self-Efficacy
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Sasima Charubusp
วิทยานิพนธ์/Thesis
การศึกษาการใช้สื่อในการสอนการอ่านของครูไทยที่สอนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Nutsareeya Sangpan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of differentiated speaking instruction using computer-mediated communication and project work on Thai undergraduate students' English speaking proficiency and communication strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Sumanee Pinweha
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the business English reading course using a problem-based learning approach to enhance English learning outcomes of the university of the Thai Chamber of Commerce undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Takwa Bosuwon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of scaffolded reading experience instruction on English reading ability of Thai students in physical education program
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara Chinwonno;Pornpimol Sukavatee
Prasani Solihee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of English reading instruction using 'active' framework on reading abilities reading strategies of tenth grade students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara Chinwonno
Piyapat Ruangroj
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of EFL preservice teachers’ perceptions of non-native English teachers
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara chinwonno
Samanan Sudsa-Ard
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of personal intelligence reading instruction on English reading ability and reading engagement of Thai university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara Chinwonno
Salila Vongkrachang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of an english reading comprehension instruction using four-blocks literacy framework with repeated reading for university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Paradee Praphruetkij
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE EFFECTS OF PROJECT-BASED READING INSTRUCTION ON ENGLISH READING ABILITY AND INTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Piboon Sukvijit Barr
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of reading materials to enhance English reading ability of students in Three Southern border provinces of Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Sophia Arwae
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of online self-regulation on English proficiency among Chinese EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Yong Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of digital literacies on English reading fluency for undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara Chinwonno
Pimpanitt Chottsawhas
วิทยานิพนธ์/Thesis
An implementation of close reading instruction to promote English reading comprehension of secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Apiwat Piyasakulchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital storytelling for Cambodian undergraduate students\' EFL reading and digital literacy
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Vychan Otdom Hon
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of Chinese young learners' beliefs in eil project-based language learning in rural schools
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Xiaoli Zheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of students' reading engagement and perception of eil materials
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Tayaporn Nakornsut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Reciprocal teaching: an instructional strategy to enhance English reading comprehension of secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Patsachon Ruangprasertkun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of extensive reading on English reading comprehension of Chinese EFL students with low and high reading self-efficacy
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Manman Dai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital reading on EIL materials for Thai undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Nopphanan Adungdejjaroon
วิทยานิพนธ์/Thesis
The implementation of learning-oriented reading assessment to enhance secondary school students English reading ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Rinthip Chongsomboon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teaching digital literacy to enhance reading comprehension for EFL students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Thanchanok Rochanaphapayon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 16
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 6,254
รวม 6,270 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 322,596 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,791 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 180 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 23 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 16 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 9 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 324,620 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33