แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The effects of extensive reading plus activities on the development of reading and writing skills and perceptions of undergraduate students
ผลของกิจกรรมการอ่านแบบ “เอกซ์เทนซีฟรีดดิ้ง พลัส” (Extensive Reading Plus) ต่อการพัฒนาทักษะการอ่าน การเขียน และความคิดเห็นของนักศึกษา ระดับปริญญาบัณฑิต

ThaSH: Reading comprehension
ThaSH: Writing ability
Abstract: The study investigated the effects of ER Plus activities on (1) three sub-skills of reading ability, i.e. reading comprehension, reading speed, and reading comprehension of narratives; (2) writing ability and the relationships and developmental patterns of reading amounts and writing scores; and (3) students’ perceptions on the development of their reading strategies and motivation over time. The subjects of the study were 34 second-year EFL students majoring in Finance and Banking who were enrolled in the Fundamental Reading Course in the first semester of the academic year 2007 at Nakhon Pathom Rajabhat University. All were randomly selected to participate in the 15-week study that was made up of three consecutive periods (150 minutes in total) per week of traditional reading instruction plus motivating activities and silent reading. The subjects were also required to read simplified readers of their choice outside class, record the amounts of reading, answer a perception survey, be interviewed by the teacher after they finished each book, and take a writing test at three intervals, each five weeks apart. After the treatment period, all of the subjects’ reading amounts were totaled, and, based on the total, the subjects were divided into two groups: high and low with an average reading amounts of 364 and 147 pages, respectively. The findings revealed that: (1) the high group significantly improved their reading comprehension ability and reading speed at .05 level, while the low group did not, and both the high and the low groups were not different in their reading comprehension of narratives; (2) the low group had significant differences in their writing scores between the first and second and the first and third, whereas the high group had no significant improvement, and there was neither correlation nor systematic developmental patterns between reading amounts and writing scores; and (3) the subjects in both groups had a tendency to utilize more efficient reading strategies and had increased motivation to read that corresponded with their increased reading amounts. "
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการอ่านแบบเอกซ์เทนซีฟรีดดิ้ง พลัส (Extensive Reading Plus) ที่มีต่อ (1) ความสามารถด้านการอ่านเพื่อความเข้าใจ ความเร็วใน การอ่าน และความเข้าใจเรื่องเล่า (2) ความสามารถด้านการเขียน และความสัมพันธ์ตลอดจนรูปแบบพัฒนาการของปริมาณการอ่านและคะแนนจากแบบทดสอบการเขียน และ (3) ความคิดเห็นของผู้รับการทดลองที่มีต่อพัฒนาการด้านการอ่าน กลุ่มตัวอย่างเป็นนักศึกษาเอกการเงินและการธนาคาร ปี 2 จากมหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม ที่ลงทะเบียนเรียนรายวิชาการอ่านพื้นฐานในภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2550 จำนวน 34 คน กิจกรรมเอกซ์เทนซีฟรีดดิ้ง พลัส ซึ่งสอดแทรกเข้ากับวิชาการอ่านประกอบด้วย การสอนวิธีอ่าน การร่วมกิจกรรมส่งเสริมการอ่าน และการอ่านในใจ เป็นเวลารวม 3 คาบเรียนต่อสัปดาห์ ตลอดการทดลอง 15 สัปดาห์ผู้รับการทดลองอ่านหนังสือฉบับทำให้ง่ายตามความสนใจ ทั้งในและนอกห้องเรียน เมื่ออ่านหนังสือจบแต่ละเล่ม ผู้อ่านบันทึกปริมาณการอ่าน ตอบแบบสอบถามเกี่ยวกับกลวิธีที่ใช้ในการอ่านและแรงจูงใจในการอ่านของตน พบผู้วิจัยเพื่อรับการสัมภาษณ์เกี่ยวกับหนังสือที่อ่าน และทำแบบทดสอบการเขียน 3 ครั้ง แต่ละครั้งห่างกัน 5 สัปดาห์ เมื่อจบการทดลองผู้อ่านรวมจำนวนหน้าของหนังสือที่อ่านทั้งหมด ปริมาณการอ่านนี้นำมาใช้ในการแบ่งผู้อ่านออกเป็น กลุ่มผู้อ่านน้อย ซึ่งอ่านโดยเฉลี่ย 147 หน้า และกลุ่มผู้อ่านมาก ซึ่งอ่านโดยเฉลี่ย 364 หน้า ผลจากการเปรียบเทียบคะแนนของผู้อ่านทั้งสองกลุ่มพบว่า (1) ผู้อ่านในกลุ่มอ่านมากมีความสามารถด้านความเข้าใจในการอ่านและความเร็วในการอ่านเพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .05 ส่วนความเข้าใจเรื่องเล่า ผู้อ่านทั้งสองกลุ่มไม่มีความแตกต่างกัน (2) ผู้อ่านในกลุ่มอ่านน้อยมีคะแนนด้านการเขียนครั้งที่ 1 กับ ครั้งที่ 2 และ ครั้งที่ 1 กับ ครั้งที่ 3 เพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .05 นอกจากนี้ปริมาณการอ่านและคะแนนการเขียนมีความสัมพันธ์กัน 1 คู่ในจำนวน 6 คู่ และตัวแปรทั้งสองไม่มีรูปแบบพัฒนาการที่เป็นระบบ และ (3) ผู้อ่านทั้งสองกลุ่มใช้กลวิธีการอ่านที่ถูกต้องเพิ่มขึ้นและมีแรงจูงใจในการอ่านสูงขึ้นตามปริมาณ การอ่านที่เพิ่มขึ้น
Chulalongkorn University. Center of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: Advisor
Created: 2007
Modified: 2553-11-15
Issued: 2010-11-13
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Wilairat_Ki.pdf 8.04 MB258 2025-08-04 12:42:09
ใช้เวลา
0.019514 วินาที

Wilairat Kirin
Title Contributor Type
The effects of extensive reading plus activities on the development of reading and writing skills and perceptions of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Wilairat Kirin
Punchalee Wasanasomsith
วิทยานิพนธ์/Thesis
Punchalee Wasanasomsith
Title Creator Type and Date Create
The effects of extensive reading plus activities on the development of reading and writing skills and perceptions of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsith
Wilairat Kirin
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the english oral communication course using the project-based laerning approach to enhance english oral communication ability of Kasetsart University students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Nawarat Siritararatn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of Thai substitles in English movies for English language learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Soranee Boonyarut
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of needs and problems of English for tourist police
มหาวิทยาลัยมหิดล
Boonjira Thungsuk;Punchalee Wasanasomsithi;Sukhuma-Vadee Khamhiran
Muntana Meemark
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of webquest modules to enhance English reading and writing abilities and learning engagement of undergraduate engineering students at Rajamangala University of Technology Phra Nakhon, North Bangkok Campus
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Pornpilai Termsinsawadi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of an English instructional model using the integration of drama and questioning techniques to enhance students' speaking achievement and critical thinking skill
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Ratchadaporn Janudom
วิทยานิพนธ์/Thesis
A needs analysis of secondary school students learning English as a third language in private Islamic schools in changwat Narathiwat
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Pongrat Srisueb
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of out-of-class english language learning activities of secondary school students in english program
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Atitaya Wiengnil
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of a form-focused web-based instruction to enhance the English grammatical and writing competence of Thai undergraduate sports science students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Punchalee Wasanasomsithi
Thanawan Suthiwartnarueput
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of extensive reading using a learner autonomy training on reading ability and reader autonomy of Thai university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Punchalee Wasanasomsithi
Paweena Channuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF COMMUNICATION STRATEGY INSTRUCTION ON ENGLISH SPEAKING ABILITY AND CONFIDENCE OF EFL UNDERGRADUATES
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Korapin Paranapiti
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of English language learning needs and problems of underprivilged children in a slum area in Bangkok metropolis
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Punchalee Wasanasomsithi
Chanisara Tangkijmongkol
วิทยานิพนธ์/Thesis
A DEVELOPMENT OF AN ENGLISH ORAL COMMUNICATION COURSE FOR UNDERGRADUATE ADVERTISING STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Nasya Patiyasevi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of play-based language learning activities to enhance oral language skills of young EFL learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Rin Cheep-Aranai
วิทยานิพนธ์/Thesis
A RELATIONSHIP BETWEEN SELF-ASSESSMENT OF THE ICAO LANGUAGE PROFICIENCY REQUIREMENTS AND TEST OF ENGLISH FOR INTERNATIONAL COMMUNICATION (TOEIC) OF THAI AIRWAYS INTERNATIONAL FLIGHT ATTENDANTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Narasak Sirikanjanawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPING EFL STUDENTS' WRITING ABILITY AND PERCEIVED WRITNG SELF-EFFICACY THROUGH GENRE AWARENESS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Chayata Viriya
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE EFFECTS OF BLOGGING AND MICROBLOGGING ON THAI UNDERGRADUATE LEARNERS' ENGLISH WRITING PROCESS AND WRITING ANXIETY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Onuma Lakarnchua
วิทยานิพนธ์/Thesis
A DEVELOPMENT OF A CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING (CLIL) COURSE TO ENHANCE ENGLISH LANGUAGE ABILITIES, AGRICULTURAL CONTENT, AND CULTURAL KNOWLEDGE OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Charinee Chansri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Out-of-class language learning strategies of Thai university students during participant in the summer work and travel program
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Thunyaporn Thanasumbun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of a project-based blended learning with communication strategy instruction on English oral communication ability and learner autonomy of undergraduate engineering students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Pichai Pinphet
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of project-based writing instruction on writing ability and critical thinking skills of Thai EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Apapan Ruengkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of a learning-oriented reading assessment model to improve English reading ability and promote learning engagement on EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Raveewan Viengsang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of out-of-class extensive reading to enhance perceived English reading self-efficacy of underserved students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Chanisara Tangkijmongkol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integration of a blended learning and extensive reading instructional model for enhancement of English reading comprehension and learner autonomy of EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Naruethai Chanthap
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of the writing instructional model with integration of inquiry-based learning and visual literacy on 21st century skills of EFL learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Patsawut Sukserm
วิทยานิพนธ์/Thesis
An implementation of an integrated performance assessment module to promote English speaking ability and learning engagement of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Benjawan Plengkham
วิทยานิพนธ์/Thesis
The investigation of using dynamic assessment to enhance English academic vocabulary knowledge of Thai low proficiency undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Duangkamon Klungthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,710
รวม 1,719 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 4,754 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 2 ครั้ง
รวม 4,773 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124