แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of repeated reading and self-directed behavior on reading skills and generalization of the reading skills of the third-grade hill tribe students
ผลของการอ่านซ้ำและพฤติกรรมนำตนเอง ที่มีต่อทักษะการอ่านและการแผ่ขยายทักษะการอ่าน ของนักเรียนชาวเขาชั้นประถมศึกษาปีที่ 3

LCSH: Reading
LCSH: Reading comprehension
LCSH: Hill tribe students
LCSH: Self-directed behavior
Abstract: To examine the effects of repeated reading and self-directed behavior on reading skills and generalization of the reading skills. Twenty-eight participants were selected from poor third-grade hilltribe readers from ChiangMai Suksasongkraw School. They were matched by reading times and comprehension scores and were randomly assigned to four treatment conditions: (a) repeated reading with self-directed behavior (RR+SDB) (b) repeated reading with teacher-directed behavior (RR+TDB), (c) non-repeated reading with self-directed behavior (NRR+SDB), and (d) non-repeated reading with teacher-directed behavior (NRR+TDB). The material included five sets of repeated and non-repeated stories and three new stories. The individual student orally reread 4 times of each set of repeated or non-repeated stories, detected errors while reading, and answered comprehension questions after reading. The students used self-directed or teacher-directed behavior according to their treatment conditions. When finished reading, each student was provided the three new stories to read for testing reading skills generalization. The dependent variables included three types of reading skills (a) reading time (speed), (b) error detection, and (c) comprehension. Results revealed that (a) The students who used repeated reading were significantly better than the students who used non-repeated reading on reading time and error detection, but not on comprehension; (b) The students who used self-directed behavior were not different from the students who used teacher-directed behavior in reading time, error detection, and comprehension; (c) The students who performed repeated reading with self-directed behavior were significantly better than those students who performed repeated reading with teacher-directed behavior in reading time; (d) It was found that there was significant improvement in reading time and error detection in the repeated reading with self-direction group; and (e) The generalization of reading time was found in both repeated reading and non-repeated reading.
Abstract: ศึกษาผลของการอ่านซ้ำและพฤติกรรมนำตนเอง ที่มีต่อทักษะการอ่านและการแผ่ขยายของทักษะการอ่าน กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนักเรียนชาวเขาชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 ที่ยังมีปัญหาในการอ่าน จำนวน 28 คน จากโรงเรียนศึกษาสงเคราะห์เชียงใหม่ กลุ่มตัวอย่างทั้งหมดนี้ได้รับการจัดเรียงลำดับ ตามคะแนนเวลาที่ใช้อ่านและความเข้าใจในการอ่าน จากนั้นสุ่มเป็นกลุ่มทดลอง 4 กลุ่ม ดังนี้ คือ (1) กลุ่มอ่านซ้ำที่ใช้พฤติกรรมนำตนเอง (2) กลุ่มอ่านซ้ำที่ใช้พฤติกรรมที่มีครูนำ (3) กลุ่มอ่านไม่ซ้ำที่ใช้พฤติกรรมนำตนเอง และ (4) กลุ่มอ่านไม่ซ้ำที่ใช้พฤติกรรมที่มีครูนำ เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วยเรื่องที่อ่านซ้ำ และเรื่องที่อ่านไม่ซ้ำ อย่างละ 5 ชุด และเรื่องอื่นๆ อีก 3 เรื่อง นักเรียนแต่ละคนอ่านออกเสียงเรื่องที่อ่านซ้ำ หรือเรื่องที่อ่านไม่ซ้ำ ชุดละ 4 ครั้ง ค้นหาคำที่ผิดพลาดในเรื่องขณะที่อ่าน และตอบคำถามความเข้าใจหลังจากอ่านเรื่องจบแล้ว ในการอ่านแต่ละครั้งนักเรียนใช้พฤติกรรมนำตนเอง หรือพฤติกรรมที่มีครูนำตามเงื่อนไขกลุ่มร่วมด้วย เมื่อนักเรียนแต่ละคนอ่านเรื่องที่ซ้ำหรือเรื่องที่ไม่ซ้ำครบทั้ง 5 ชุดแล้ว ผู้วิจัยให้นักเรียนอ่านเรื่องอื่น 3 เรื่อง เพื่อทดสอบการแผ่ขยายของทักษะการอ่าน ตัวแปรตามในการศึกษาครั้งนี้ประกอบทักษะทางด้านเวลาที่ใช้ในการอ่าน การค้นหาคำที่ผิดพลาด และความเข้าใจในการอ่าน การวิจัยพบว่า (1) นักเรียนที่อ่านซ้ำใช้เวลาในการอ่านน้อยกว่า และค้นหาคำที่ผิดพลาดได้มากกว่านักเรียนที่อ่านไม่ซ้ำ แต่ไม่พบความแตกต่างทางด้านความเข้าใจในการอ่าน (2) ไม่พบความแตกต่างของเวลาที่ใช้ในการอ่าน การค้นหาคำผิดพลาดและความเข้าใจในการอ่าน ในนักเรียนที่ใช้พฤติกรรมนำตนเอง และนักเรียนที่ใช้พฤติกรรมที่มีครูนำ (3) นักเรียนอ่านซ้ำที่ใช้พฤติกรรมนำตนเองใช้เวลาในการอ่าน น้อยกว่านักเรียนอ่านซ้ำที่ใช้พฤติกรรมที่มีครูนำ (4) นักเรียนอ่านซ้ำที่ใช้พฤติกรรมนำตนเอง พบว่า เวลาที่ใช้ในการอ่านลดลงและค้นหาคำที่ผิดพลาดได้มากขึ้น (5) กลุ่มอ่านซ้ำและอ่านไม่ซ้ำ พบว่า มีการแผ่ขยายของทักษะการอ่าน คือใช้เวลาในการอ่านเรื่องใหม่น้อยลงกว่า การอ่านครั้งแรกของเรื่องที่อ่านซ้ำและเรื่องที่อ่านไม่ซ้ำ
Chulalongkorn University. Center of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Role: advisor
Created: 1997
Modified: 2009-08-25
Issued: 2009-08-25
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
ISBN: 9746388266
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Boonlert_Co_front.pdf 795.25 KB80 2021-10-27 21:48:37
2 Boonlert_Co_ch1.pdf 769.82 KB79 2021-10-27 21:48:48
3 Boonlert_Co_ch2.pdf 1.22 MB102 2021-10-27 21:48:55
4 Boonlert_Co_ch3.pdf 959.17 KB67 2021-10-27 21:49:03
5 Boonlert_Co_ch4.pdf 839.22 KB58 2021-10-27 21:49:12
6 Boonlert_Co_ch5.pdf 784.86 KB47 2021-10-27 21:49:20
7 Boonlert_Co_back.pdf 1.93 MB53 2021-10-27 21:49:28
ใช้เวลา
0.056037 วินาที

Boonlert Compan
Title Contributor Type
Effects of repeated reading and self-directed behavior on reading skills and generalization of the reading skills of the third-grade hill tribe students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Boonlert Compan
Sompoch Iamsupasit
Samuels, Stanley Jay
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sompoch Iamsupasit
Title Creator Type and Date Create
การศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างสิ่งแวดล้อมทางสังคม การบรรลุงานตามขั้นตอนพัฒนาการและการตัดสินใจ และการแก้ไขปัญหาของวัยรุ่นในกรุงเทพมหานคร = A Study of Relationships Among Social Environment, Achieved Developmental Tasks, Decision Making and Problem Solving of
มหาวิทยาลัยรามคำแหง
รุ่งแสง อรุณไพโรจน์ = Rungsang Arunpairojana;สมโภชน์ เอี่ยมสุภาษิต = Sompoch Iamsupasit;สิริวรรณ สาระนาค = Siriwan Saranak
จุรีรัตน์ พลแสง = Jureerat Ponsang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of repeated reading and self-directed behavior on reading skills and generalization of the reading skills of the third-grade hill tribe students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sompoch Iamsupasit;Samuels, Stanley Jay
Boonlert Compan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of a brief intervention model on reducting alcohol consumption among moderate drinkers in two high drinking prevalence communities
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sompoch Iamsupasit;Marsden, John
Chitlada Areesantichai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of the Self-Regulatory Efficacy Scale for health-promoting behaviors among student nurses
มหาวิทยาลัยมหิดล
Somchit Padumanonda;Sompoch Iamsupasit;Choosak Khampalikit;Nirat Imamee
Nam-Oy Pakdevong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of rational emotive behavior therapy on depression in adolescents
มหาวิทยาลัยมหิดล
Wanna Kongsuriyanavin;Prapa Yuttatri;Sompoch Iamsupasit
Phenphun Chittawon
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of corrective feedback upon the performance of students in English written assignments
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.;Niramol Pachinburavan;Sompoch Iamsupasit
Thanyaporn Sangwirach
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE DEVELOPMENTS OF MINDFULNESS INVENTORY SCALE AND MINDFULNESS ENHANCEMENT PROGRAM FOR EIGHT-TO ELEVEN-YEAR-OLD CHILDREN
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sompoch Iamsupasit;Panrapee Suttiwan
Jirapattara Raveepatarakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Samuels, Stanley Jay
Title Creator Type and Date Create
Effects of repeated reading and self-directed behavior on reading skills and generalization of the reading skills of the third-grade hill tribe students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sompoch Iamsupasit;Samuels, Stanley Jay
Boonlert Compan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,527
รวม 5,527 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 127,568 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,225 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 3 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 128,807 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212