แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

An inventory-transportation system for multi-item joint replenishment with limited vehicle capacity
ระบบพัสดุคงคลังและการขนส่งสำหรับการเติมเต็มสินค้าหลายชนิดร่วมกัน โดยใช้พาหนะที่จำกัดการบรรทุก /

LCSH: Inventories
LCSH: Inventory control
LCSH: Business logistics
Abstract: In this research, an inbound commodity collection system is studied. The system consists of a set of geographically dispersed suppliers that manufacture one or more non-identical items, and a central warehouse that stocks these items. The warehouse faces demands for the items from outside retailers. Both deterministic and stochastic demands are considered in a separate case. An economic order quantity (EOQ) inventory policy is applied to jointly replenish the items. The items are collected by a fleet of vehicles that are dispatched from the central warehouse. Each vehicle has an identical limited capacity and must also satisfy a frequency constraint. A policy in which each vehicle always collects the same set of items is adopted. The integrated inventory-transportation problem is formulated as a set partitioning problem and a mathematical programming approach is developed for coordinating inventory and transportation decisions with the objective of minimizing the long-run average inventory and transportation costs which are composed of an inventory holding cost, a fixed ordering cost, a minor ordering cost, a fixed dispatching cost, a stopover cost and a vehicle routing cost. A branch-and-price algorithm is developed to find the optimal assignment of items to vehicles and a lower bound on the total costs is determined by employing a column generation approach. In addition, several greedy heuristics and local search methods are proposed along with a very large-scale neighborhood (VLSN) search algorithm in order to obtain near-optimal solutions for the problem. Computational tests are also conducted on a set of randomly generated problem instances. The results indicate that the proposed heuristics perform satisfactorily in both deterministic and stochastic cases.
Abstract: ศึกษาระบบการเก็บรวบรวมสินค้าเข้าสู่คลังสินค้า โดยระบบที่ศึกษาประกอบด้วยกลุ่มผู้ผลิตและคลังสินค้าส่วนกลาง กลุ่มผู้ผลิตนี้ตั้งอยู่กระจัดกระจายห่างกันและผลิตสินค้าที่ไม่เหมือนกัน คลังสินค้าส่วนกลางเป็นสถานที่เก็บสินค้า:ซึ่งสินค้าเหล่านี้ถูกรวบรวมมาจากกลุ่มผู้ผลิตโดยรถบรรทุก นอกจากนี้คลังสินสินค้าส่วนกลางต้องตอบสนองความต้องการสินค้า ที่เกิดจากผู้ค้าปลีกภายนอกระบบ การศึกษาจะกระทำทั้งในกรณีที่ความต้องการสินค้าของผู้ค้าปลีก เป็นแบบ deterministic และแบบ stochastic โดยในการเติมเต็มสินค้าร่วมกัน จะใช้นโยบายสินค้าคงคลังแบบปริมาณสั่งซื้อที่ประหยัด (EOQ) คลังสินค้าส่วนกลางจะเติมเต็มสินค้าโดยส่งกลุ่มรถบรรทุก ออกไปเก็บรวบรวมสินค้าตามกลุ่มผู้ผลิต รถบรรทุกแต่ละคันจะมีขีดจำกัดในการบรรทุกที่เท่ากัน และไม่สามารถเดินทางไปเก็บรวบรวมกลุ่มของสินค้าต่างๆ เกินจำนวนครั้งสูงสุดที่กำหนดไว้ ภายใต้นโยบายที่ใช้นี้ รถบรรทุกแต่ละคันจะเก็บรวบรวมกลุ่มสินค้ากลุ่มเดิมในทุกๆ ครั้งของการเติมเต็มสินค้า ปัญหาที่ศึกษานี้จะถูกแปลงรูปไปเป็นปัญหาการแบ่งกลุ่ม (set partitioning problem) และจะมีการพัฒนาวิธีการแก้ปัญหาทางคณิตศาสตร์ เพื่อผสมผสานการตัดสินในด้านพัสดุคงคลังและด้านการขนส่งเข้าด้วยกัน โดยมีวัตถุประสงค์ที่จะลดต้นทุนรวมเฉลี่ยให้ต่ำที่สุด มีการพัฒนาวิธี branch-and-price เพื่อหาคำตอบที่ดีที่สุด และใช้วิธี column generation ในการหา lower bound ของต้นทุนรวมเฉลี่ย นอกจากนั้นยังมีการนำเสนอวิธีหาคำตอบที่ดีพอควร วิธีการหาคำตอบที่ดีกว่า และวิธี very large-scale neighborhood search (VLSN) ซึ่งวิธีเหล่านี้จะให้คำตอบที่ใกล้เคียงกับคำตอบที่ดีที่สุด ส่วนการทดลองจะกระทำโดยการสร้างตัวอย่างแบบสุ่ม ซึ่งผลการทดลองสรุปได้ว่า วิธีการหาคำตอบต่างๆ ที่พัฒนาขึ้นนั้นสามารถหาคำตอบที่น่าพอใจได้ ทั้งในกรณีที่ความต้องการสินค้าของผู้ค้าปลีกเป็นแบบ deterministic และแบบ stochastic
Chulalongkorn University
Address: กรุงเทพมหานคร (Bangkok)
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Role: advisor
Created: 2003
Issued: 2008-01-16
Modified: 2017-06-17
วิทยานิพนธ์/Thesis
ISBN: 9741741405
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 SombatSin.pdf 655.86 KB456 2025-02-11 16:00:33
ใช้เวลา
0.019811 วินาที

Sombat Sindhuchao
Title Contributor Type
An inventory-transportation system for multi-item joint replenishment with limited vehicle capacity
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sombat Sindhuchao
Rein Boondiskulchok
Edwin Romeijn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Rein Boondiskulchok
Title Creator Type and Date Create
Supplier evaluation system for packaging industry
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Supaporn Sa-nguansakphakdee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of public distribution warehouse in Thailand : a case study company for daily use consumer products
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Danaya Chantanalertvilai
วิทยานิพนธ์/Thesis
An inventory-transportation system for multi-item joint replenishment with limited vehicle capacity
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok;Edwin Romeijn
Sombat Sindhuchao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Fuzzy front end framework for an electronic product development department
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok;Kondo, Keishu
Suttisak Suriyachanhom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Shop floor monitoring system design for the garment industry
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein boondiskulchok
Pheeraphol Pattanapongsagone
วิทยานิพนธ์/Thesis
Decision support system for medical staffs and supplies distribution planning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Krongsin Somprasonk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assignment of cross-trained workers with learning effect
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Kanjana Thongsanit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Improvement of inventory control system
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Chanpen Mitrabhakdi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Warehousing design for automotive manufacturing
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok;Pornpipat Jenthamakhun
Kanokkarn Khanthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Warehouse design for a plastic resins trading company
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Rein Boondiskulchok
Nathapong Amarase
วิทยานิพนธ์/Thesis
Liquefied petroleum gas distribution plan to LPG depots in the north and northeast by trains and trucks for the Petroleum Authority of Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Rajsuda Rungsiyakull
วิทยานิพนธ์/Thesis
Planning system in tomato planting for processing factory
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Ornsiri Unchittikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Warehouse management of wholesaler
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Rein Boondiskulchok
Krittin Ongsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Study on progressive die replacement for single die in furniture wheel manufacturing
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Smuch Anantaburi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Group ordering inventory management system : a case study of a construction materials' distributor
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Tanan Kraikosol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Facility determination for a call center : a case study for a bank
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Patomporn Nakornvichakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Reinventory management : a paint factory case study
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Rein Boondiskulchok
Kriengkrai Varavichit
วิทยานิพนธ์/Thesis
An improvement of site resources management a case study of electrical installation contracting business
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok;Aksorn Thabcharoen
Songwuth Mittrarath
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study of success factors for new product introduction process of electronics manufacturing service provider
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok;Vatchara Lertpiriyasuwat
Sujitra Luangvangpho
วิทยานิพนธ์/Thesis
Job allocation plan for a multiple service center : a case study for a machinery company
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Somkiat Udomrattanachaiyakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Edwin Romeijn
Title Creator Type and Date Create
An inventory-transportation system for multi-item joint replenishment with limited vehicle capacity
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok;Edwin Romeijn
Sombat Sindhuchao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 22
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,330
รวม 2,352 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 87,944 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 912 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 158 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 36 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 12 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 89,066 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46