แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Comparison of English reading achievement using the computer and conventional modes of testing
การเปรียบเทียบสัมฤทธิผลการอ่านภาษาอังกฤษด้วยวิธีการทดสอบแบบใช้เครื่องคอมพิวเตอร์และแบบประเพณีนิยม

LCSH: Reading comprehension
LCSH: Reading (Higher education)
LCSH: English language -- Reading
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบสัมฤทธิผลการอ่านเพื่อความเข้าใจในภาษาอังกฤษในระดับมหาวิทยาลัยด้วยวิธีการทดสอบแบบใช้เครื่องคอมพิวเตอร์และแบบประเพณีนิยม และ (2) เปรียบเทียบเจตคติของผู้รับการทดสอบที่ศึกษาอยู่ในระดับมหาวิทยาลัยต่อวิธีการทดสอบแบบใช้เครื่องคอมพิวเตอร์และแบบประเพณีนิยม กลุ่มตัวอย่างเป็นนักศึกษาคณะมนุษยศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ ชั้นปีที่ 1 ซึ่งศึกษาในกระบวนวิชาภาษาอังกฤษพื้นฐาน 1, 2 และ 3 ในภาคการศึกษาที่ 1 ปีการศึกษา 2547 ที่มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ จำนวน 66 คน ซึ่งแบ่งเป็น 3 กลุ่ม โดยใช้ผลคะแนนการสอบวิชาภาษาอังกฤษจากการสอบเข้าศึกษาต่อในระดับมหาวิทยาลัย (Entrance Examination) เป็นเกณฑ์ในการแบ่งกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นข้อสอบวัดความเข้าใจการอ่านภาษาอังกฤษจำนวน 2 ชุด นักศึกษาต้องทำข้อสอบทั้ง 2 ชุด ได้แก่ ชุดที่ 1 เป็นแบบประเพณีนิยมซึ่งนักศึกษาตอบในกระดาษคำตอบ และชุดที่ 2 เป็นแบบใช้เครื่องคอมพิวเตอร์ซึ่งนักศึกษาตอบบนหน้าจอคอมพิวเตอร์ สำหรับแบบสอบถามเจตคติต่อการทดสอบด้วยทั้ง 2 วิธี นักศึกษาตอบก่อนและหลังการทดสอบ การวิเคราะห์ข้อมูลใช้ t-test เปรียบเทียบความแตกต่างของค่าเฉลี่ยของคะแนนจากการทดสอบทั้ง 2 ชุด และค่าเฉลี่ยของคะแนนจากแบบสอบถามก่อนและหลังการทดสอบ ผลการวิจัยพบว่า (1) สัมฤทธิผลการอ่านความเข้าใจภาษาอังกฤษด้วยวิธีการทดสอบโดยใช้เครื่องคอมพิวเตอร์และแบบประเพณีนิยมมีความแตกต่างกันอย่างไม่มีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 (2) เจตคติของนักศึกษาที่มีต่อการทดสอบทั้ง 2 วิธีก่อนและหลังการทดสอบแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 โดยที่นักศึกษามีเจตคติที่ดีต่อการทดสอบแบบใช้เครื่องคอมพิวเตอร์มากกว่าการทดสอบแบบประเพณีนิยม
Abstract: The study aimed to (1) compare reading comprehension in English using the computer and conventional modes of testing at the tertiary level and (2) compare university students attitudes towards the two modes of testing. The sample was a group of 66 first year university students from the Faculty of Humanities at Chiang Mai University. They studied Foundation English (FE I, II, and III) courses during the first semester of the academic year of 2004 at Chiang Mai University. They were classified into three levels of English proficiency based on their English language test scores from the Entrance Examination. The instruments used in the investigation were of two types: (1) two sets of Reading Comprehension Test of English (RCTE) and (2) a questionnaire on students attitudes towards the two modes of testing. The RCTE was delivered via computers and on printed test booklets. The students took both tests. The questionnaire was distributed before and after the administration of the tests. The data collected underwent statistical analyses. The mean scores from the two tests were compared using the t-test of dependent sample formula. The mean scores of the questionnaire were also compared using the t-test of the same formula. The results of the analyses revealed that (1) there was no significant difference between the mean scores from the computer-based test and that from the conventional test at the significant level of .05 and (2) there were significant differences between the mean scores of the attitude towards the computer-based test and that of the conventional test at the significant level of .05 before and after the administration of the tests. In other words, the students showed positive attitudes towards the computer-based tests in this study.
Chulalongkorn University
Address: กรุงเทพมหานคร (Bangkok)
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: Advisor
Created: 2004
Issued: 2006-03-06
Modified: 2006-04-28
วิทยานิพนธ์/Thesis
URL: http://thailis-db.car.chula.ac.th/CU_DC/Thesis/March2006_1/Sudthida.pdf
ISBN: 9741765827
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Sudthida.pdf 2.88 MB348 2025-06-12 14:07:54
ใช้เวลา
0.020128 วินาที

Sudthida Pavavijar
Title Contributor Type
Comparison of English reading achievement using the computer and conventional modes of testing
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sudthida Pavavijar
Kanchana Prapphal
วิทยานิพนธ์/Thesis
Kanchana Prapphal
Title Creator Type and Date Create
Comparison of English reading achievement using the computer and conventional modes of testing
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Sudthida Pavavijar
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of selected predictors of english reading test performance in consumer product marketing of fourth-year university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Nisa Vongpadungkiat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of alternative reading assessment techniques and English language ability on reading comprehension of Thai high school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Duangchai Chongthanakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of language ability and engineering background knowledge on ESP reading ability of Thai graduate students, their test taking strategies and attitudes towards the test
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Natjiree Jaturapitakkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of a test taker-centered computer-based writing test on Thai first year university students' English writing performance
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Tanyaporn Arya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Computer-mediated simulation test as a diagnostic tool in assessing communicative ability of tour guide trainees
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Varisa Titanantabutr
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of teachers' opinions on technical English Book 1 and their basic understanding of the communicative approach
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kriengsukdi Syananondh;Kanchana Prapphal;Boosakorn Vijchulata
Prasit Ruangjuntra
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of controlled and free writing english compositions of M.6 students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kanchana Prapphal;Dhanan Chantrupanth;Kanittha Vanikieti
Naiyana Ponim
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of the use of lexical cohesion in expository writing by chinese students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Zhou Chaorun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of English language ability and types of communications strategies on oral communication ability of Thai university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Suttinee Chuanchaisit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessing pragmatic ability of Thai hotel management and tourism students in the context of hotel front office department
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Sonporn Sirikhan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of computer-mediated listening-speaking test tasks on the oral abilities of first year Buriram Rajabhat University students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Saowarot Ruangpaisan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A proposed ESP course design for paramedical students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Amara Chingharanon;Kanchana Prapphal;Burgess Robert H
Nongpanga Suwattananand
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of e-mail writing ability of Chiangrai Rajabhat University 4th year tourism industry students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Natthaphon Santhi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of listening supports and levels of English ability on Thai first year university students’ listening performance and listening strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Punyapa Saengsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of the web-based C-test (WBCT) as an English placement test for Rajamangala University of Technology Tawan-Ok and an investigation of test-takers strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Naddhaporn Kammasorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of trait factors of oral language ability in a computer-based speaking test for Thai university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal;Bachman, Lyle f.
Sutthirak Sapsirin
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of english language learning strategies and their relation to the achievement of the first-year arts students at Chulalongkorn University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dhanan Chantrupanth;Kanchana Prapphal;Rene Paulin
Ratchumas Lappayawichit
วิทยานิพนธ์/Thesis
An evaluation of contents and their objectives in the English for business communication courses at the University of the Thai Chamber of Commerce
มหาวิทยาลัยมหิดล
Anchalee Pongpun;Kanchana Prapphal;Allen, Christopher B.
Sumeth Munchinda
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of general and ESP tests for first year students at Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kanchana Prapphal;Boonsakorn Vijchulata;Prapha Vittayarungrangsri
Phennapha Thammarakkit
วิทยานิพนธ์/Thesis
An evaluation of the M.A. courses in applied linguistics at Mahidol University 1981-1984
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kanchana Prapphal;Sorani Wongbiasaj
Wiwat Puntai
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation into the effects of self-correction in combination with peer correctin on students writing proficiency and their attitudes
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kriengsukdi Syananondh;Kanchana Prapphal;Prapha Vittayarungrangsri
Supasiri Hongrittipun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of web-based speaking test in English for tourism (WBST-EFT) task types and English proficiency levels on students speaking performance and an investigation of their attitudes and test taking strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Malinee Phaiboonnugulkij
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of raters background knowledge, rater training and other factors affecting their decision making in rating Thai plots English speaking proficiency
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Sutas Dejkunjorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationships between learning strategies and English computer-based listening test performance of Thai University students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Chatraporn Piamsai
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Investigation on Listening Proficiency Levels in English for Service and Hospitality of Thai Students in Public and Private Universities
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Wannana Soontornnaruerangsee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationships among test-takers' variables and English reading comprehension ability of Thai university students using a computer-based test
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Prateep Kiratibodee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 10
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,988
รวม 2,998 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 188,093 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,662 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 107 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 67 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 189,939 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28