กำลังแสดงหน้าที่ 1/3
แยกตามชนิดเอกสาร
แยกตามหน่วยงาน
ผลการสืบค้นหัวเรื่อง ขึ้นต้นด้วยตัวอักษร Writing มีข้อมูลจำนวน 41 รายการ
ลำดับที่.หัวเรื่อง(จำนวนรายการ)
1writing (329)
(1) An analysis of grammatical error occurring in the written compositions of third year Uttaradit Rajabhat University students using e-mail as the medium for submission
Waraporn Panto ;มหาวิทยาลัยราชภัฏอุตรดิตถ์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) An Analysis of Language Features Used in Sports Columns : a Case Study in English Newspapers in Thailand
Darawan Kachai ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) An Analysis of Language Features Used in Sports Columns : a Case Study in English Newspapers in Thailand
Darawan Kachai ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) ความสัมพันธ์ระหว่างพฤติกรรมการเป็นสมาชิกที่ดีขององค์การกับความผูกพันต่อองค์การของพนักงานระดับปฏิบัติการ บริษัทอุตสาหกรรมสิ่งทอ
เพลินพิศ ศิริสมบูรณ์ ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) The genre of motoring news in the Nation and the Bangkok Post a case study
Duangporn Saesiew ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) Language style of soccer news in the bangkok post a case study
Thitima Nualpin ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) Effects of three types of feedbacks on students' writing improvement
Pornlapas Chompu ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(8) The genre of health & fitness column in the Bangkok Post a case study
Yos Chotchaithanakorn ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(9) Thai interference in writing English : a case study
Waewduan Pingmuang ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(10) การใช้บทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนกับนักศึกษาที่มีบุคลิกภาพต่างกันในวิชา การเขียนภาพฉาย
ธรรมนูญ นิลวรรณ ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(11) A study of the persuasive style used in movie handbills
Samerjai Suebnusonthi ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(12) An analysis of writing style of movie overviews on web site "Yahoo! movies"
Khumpun Kungwanpradit. ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(13) The Written language of opnion : An examination of
Yodpornpin Wiratkasem ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(14) The study of the relationship between a knowledge of English grammar and the ability to apply grammar to business writing with regard to the Telephone Organization of Thailand's personnel
Rachakorn Apipongsathorn ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(15) A study of the accuracy in basic sentence structure of secondary students in writing
Roongtip Sreepramoch ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(16) A comparative study of E-Mail between Thai and Japanese employees in age electronics (Thailand) Co., Ltd
Juthamat Sittidamrong ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(17) Zum aufschlusswert von textsorten und des funktionalen ansatzes fur die ubersetzung am beispiel des sprachenpaares deutsch-Vietnamesisch
Hoang Duy Phu ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(18) Zum aufschlusswert von textsorten und des funktionalen ansatzes fur die ubersetzung am beispiel des sprachenpaares deutsch-Vietnamesisch
Hoang Duy Phu ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(19) An Analysis of the Language Used in Action and Comedy Movie Handbills
Panjaporn Sangsuwan ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(20) Comparative analysis of English style in the editorials of the Bangkok Post and the Nation
Nantiya Phermkwarmprasert. ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(21) Mother Tongue Interference : A Comparative Study of Errors in Essay Writing of Undergraduate and Graduate Students
Suthipong Patramongkorn ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(22) Mother Tongue Interference : A Comparative Study of Errors in Essay Writing of Undergraduate and Graduate Students
Suthipong Patramongkorn ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(23) The postmodern writing against the power of the discourse
Arskaya, Yulia ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (บทความ/Article)
(24) A study of writing errors made by Royal Thai Air force candidates in the Australian Defence Force English Language Profiling system (ADFELPS) and their opinions on the test
Sumalee Riddiboot ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(25) A study of writing errors made by Royal Thai Air force candidates in the Australian Defence Force English Language Profiling system (ADFELPS) and their opinions on the test
Sumalee Riddiboot ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(26) A Study of the English writing style of S.W.I.F.T. banking correspondence
Sukanya Baradonsudham ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(27) An analysis of newspaper feature stories on the front page of the Outlook Section in the Bangkok Post
Paweena Chobchuen ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(28) Horoscope writing styles of Chinese astrology : a case of the 1999 guide to Feng Shui
Kwantip Sa-nguanpong ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(29) English writing problems in the daily reports of operators at the ESSO Sriracha Refinery
Wisanu Sa-Nguandee ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(30) An Analysis of Writing Styles and Persuasive Methods in Book Reviews on the Website Amazon.com
Nawadee Fangsen ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(31) ผลของการอบรมกลวิธีทดแทน (การหลีกเลี่ยงไวยกรณ์ที่มักใช้ผิดโดยการใช้สำนวนอื่นที่มีความหมายใกล้เคียงกันทดแทน) ที่มีต่อความเชื่อของนักเรียนในเรื่องความยากของการเขียนภาษาอังกฤษ
น้ำทิพย์ อ่อนละออ ;Namtip On-La-Or ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(32) ผลของการให้ผลสะท้อนกลับในรูปแบบต่าง ๆ ต่องานเขียน
กนกวรรณ กุลสุทธิ์;Kanokwan Kunlasuth ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(33) การประยุกต์ใช้การวิเคราะห์แบบอิงเนื้อหากับงานเขียน
ภัทร์ธีรา เทียนเพิ่มพูล ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(34) Students' Writing Process in E-mail Writing
Napatsakorn Loha ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(35) The Effects of Teaching A Schema of Stories on the Organization, Coherence, and Cohesion of Student Writing
Wiboonsiri Khongpool;วิบูลย์ศิริ คงพูล ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(36) The Effects of the Conferencing Procedure on Young Learners' Written Expression of Meaning
Prayad Ruechakul;ประหยัด ฤาชากูล ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(37) Investigating the Problems of Connectedness in Students' Written Work
Somreudee Khongput ;สมฤดี คงพุฒ ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(38) The Effects of Using Scaffolded Guidance on Students' Writing
Sompom Srirattanakul;สมพร ศรีรัตนากูล ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(39) The Effects of using a content-based teaching model on students' development of writing ability
Baayan Parkmaruk ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(40) Modern fantasy in Roald Dahl's selected works
Pantip Suprapon ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(41) The Problems and effectiveness of writing activities
Suratda Sritunyarat ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(42) The Problems and effectiveness of writing activities
Suratda Sritunyarat ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(43) Students' strategies in learning writing through task-based writing activities
Thinnakorn Phringphro ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(44) A Study of Henry David Thoreau's viewpoint on nature as reflected in his book entitled cape cod
Kornwalai Prugsachart ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(45) The Use of a task-based writing process to enhance student's grammatical accuracy
Oranuch Puangsuk ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(46) The Use of e-mail correspondence to enhance students' writing accuracy
Weerasuda Duangkhamchan ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(47) The Use of a cooperative work process to improve studenys\\\\\\\\\\\\\\\' English writing ability
Sakon Maboontham ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(48) Using Mini Literary books and communicative language teaching tasks to develop English writing skills
Mayuret Banpakoat ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(49) The Use of a cooperative learning technique to improve students' English writing skills
Anchalee Duangjai ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(50) Improving students' english writing skills with the use of comic guiden tasks in communicative language teaching classroom
Garunyawun Kainoonsingha ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(51) Writing skill enhancement through dialogue journal activities
Siriphong Sirichaiwattanakun ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(52) The Problems and effectiveness of individual and group writing activities in mattayomsuksa 3
Sontaya Anuphan ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(53) The Effect of Topic Familiarity on Students Writing Strategies in L2
Pradit Ponukkha ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(54) The Effect of Topic Familiarity on Students Writing Strategies in L2
Pradit Ponukkha ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(55) Use of metacognitive strategies to promote English writing ability of second year students, Payap University, Chiang Mai Province
Nattawat Utthangkorn ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(56) Use of metacognitive strategies to promote English writing ability of second year students, Payap University, Chiang Mai Province
Nattawat Utthangkorn ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(57) Use of mulitisensory appoach to promote vocabulary knowledge and creative English writing ability of partially sighted syudents
Wanlop Youdee ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(58) The Development of analytic assessment criteria for students' written project reports in Foundation English IV (001204,001205,001206)
Suphanee Jancamai ;Surachada Teeraeasd ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (งานวิจัย/Research report)
(59) The Development of analytic assessment criteria for students' written project reports in Foundation English IV (001204,001205,001206)
Suphanee Jancamai ;Surachada Teeraeasd ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (งานวิจัย/Research report)
(60) Applying the melodic approach to enhancement of English creative writing ability and postitive attitudes towards classroom atmosphere
Suchada Cox ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(61) A GENRE-BASED APPROACH TO TEACHING ARGUMENTATIVE WRITING : EFFECTS ON EFL STUDENTS’ WRITING PERFORMANCE
Wiwat Udomyamokkul;วิวรรธน์ อุดมยมกกุล ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(62) The Analysis of theme and rheme in student paragraph writing : a case study with sut students of english v, group 07, trimester 3, 2000
Kularb Sa-ard;Bongkot Suwanbenjakul;Benjamart Thanasoontornrerk ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (งานวิจัย/Research report)
(63) Research proposal effectiveness of peer resoponse technique in efl writing
Patumrat Pichitpan ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (งานวิจัย/Research report)
(64) Effects of reading tasks on Chinese efl students’ reading comprehension
Zhou, Lin ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(65) Effects of web collaborative tools in web-based instruction upon metacognition and English writing competency between Thailand Chinese university students
Suyanee Dejthongpong ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(66) Characteristic features in English acknowledgements written by Thai graduates : indicators for Thai English
Kunlaphak Kongsuwannakul ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(67) The effects of a test taker-centered computer-based writing test on Thai first year university students' English writing performance
Tanyaporn Arya ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(68) The effects of a test taker-centered computer-based writing test on Thai first year university students' English writing performance
Tanyaporn Arya ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(69) An analysis of errors regarding verbs, tenses, and aspects in Thai graduate students' academic writing
Prapakamol Pholthee ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(70) The use of multiple sources in academic writing of graduate English majors
Suthatip Sophonapinya ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(71) The improvement of paragraph writing performance of upper secondary students through task-based instruction (TBI)
Ramate Moonwaeng ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(72) The improvement of paragraph writing performance of upper secondary students through task-based instruction (TBI)
Ramate Moonwaeng ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(73) Using one-on-one conferencing to improve English sentence writing at elementary level
Minquan Onchamras ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(74) First language interference on seond language writing of Mattayomsuksa 5 students.
Pawitra Khamput ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(75) University student's writing strategies.
Kewalin Pawabunsiriwong ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(76) An error analysis of English compositions written by Mattayomsuksa six students.
Prayoon Chownahe ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(77) A comparative study of the two translations of the novel animal farm.
Ratchanee Piyathamrongchai ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(78) solving errors in writing of graduate students at Khon Kaen University Via web-based instruction
Apinya Hinnon ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(79) The use of strategic transfer in the teaching of writing English
Saisunee Termsinsuk;Kingfa Sintoovongse;Suttirat Rujikietgumjorn;Sumalee Chaicharoen ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (บทความ/Article)
(80) Writing an effective resume
Sasikan Kosittrakun ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (บทความ/Article)
(81) Writing an effective resume
Sasikan Kosittrakun ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (บทความ/Article)
(82) Trends and issues in the teaching of EFL writing : where shall we go?
Patumrat Torwong ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (บทความ/Article)
(83) Genres', why we should bother!
Saowadee Kongpetch ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (บทความ/Article)
(84) Developing grammatical knowledge through short paragraph writing of second year English major students of Udon Thani Rajabhat University, Udon Thani
Chukwan Borisuth ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(85) The impact of different types of teacher written feedback on EFL university students' writing
Chittima Kaweera;Siriluck Usaha ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (บทความ/Article)
(86) English writing improvement through a guided writing technique
Kwan Panunto ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(87) English writing improvement through a guided writing technique
Kwan Panunto ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(88) The development of a social media collaborative discussion model for grammatical error reduction in english as a foreign language university students writing
Somchai Watcharapunyawong ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(89) The development of a social media collaborative discussion model for grammatical error reduction in english as a foreign language university students writing
Somchai Watcharapunyawong ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(90) Use of writing strategies among first-year students in the MA (English for Careers) Programme
Thand Peeravudhi ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(91) A novel approach on a template-based on-line writer independent Napali handwritten character recognition
K. C., Santosh ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(92) Pronoun reference and its effect on writing
Phatummawadee Kulawattanapaisarn ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(93) Analysis and strategies to reduce English-writing barriers of Chinese college students
Qiao, Yu ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(94) Practicum in writing Life experience: A story of a little "Joyce" from China
Feng Shuang Jian ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(95) An analysis of cohesion in Laotian college students' writing
Aroonrat Preamsiriampai ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(96) An analysis of cohesion in Laotian college students' writing
Aroonrat Preamsiriampai ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(97) An analysis of catchy words and sentences in volkswagen beetle advertisements in the United States
Juntiga Nasunee ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(98) The efficacy of the feedback process on errors in student writing
Noriko Onodera ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(99) A survey of writing errors of first year graduate students studying Business English for International Communication at Srinakharinwirot University
Sansanee Ponvarin ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(100) A topical structure analysis as a revision strategy : a study of Thai secondary students
Jirajittra Kaewkaosai ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(101) An analysis of syntactic errors : a case study in business report writing
Passanant Unnanantn ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(102) The dictogloss approach : an application to Srinakharinwirot University English malors
Suchitra Arayaphan ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(103) A Topical structure analysis in essays written by third-year english majors at Srinakharinwirot University
Apinya Buacomecote ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(104) Writing scientific research articles in Thai and English : similarities and differences
Budsaba Kanoksilapatham ;มหาวิทยาลัยศิลปากร (บทความ/Article)
(105) A study of narrative organization by third-year English majors at Ubon Ratchathani Rajabhat University
Prapatsorn Lawan ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(106) An analysis of 's and of possessives in EFL textbooks and authentic supplementary materials used in a reading and writing course at Bungnaloowittaya school in Kantharalak, Srisaket province
Suthamma Sanyathanormrat ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(107) Graduate students' summary writing problem
Saeng-A-Tit Thaimit ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(108) An analysis of discourse structure in students' essay writing: a case study of fourth-year English major students at Ubon Ratchathani Rajabhat university
Kanittha Boonpa ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(109) Metacognitive trends in writing of UBU English Majors
Hayes-O Sullivan, Liam Randall ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(110) A study of writing strategies in the writing process employed by senior english major students with high and low writing abilities
Sasithida Saraiwang ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(111) A study of first-year students' writing using a genre-based approach at Yunnan Institute for Nationalities, Yunnan, China
Ma, Ling ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(112) I Treasure You More
Lampadan, Ritha Maidom ;มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก (บทความ/Article)
(113) The relation of drawing and writing ability in young children to pencil grip and muscle power
Sukrita Piriyakulthorn ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(114) Comparative study of habitual with left and right handwritings of the same person
Anongnath Soison ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(115) A high performance system for printed Thai character recognition with a stroke structure approach
Orawan Jungthanawong ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(116) Factors related to handwriting readiness in the 1st grade children
Yavamon Krailombun ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(117) Off-line Thai handwritten character recognition using heuristic rules and neural network
Yingyot Imprasert ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(118) An Error analysis of free compositions in written English by Thai high school students
Jittra Banlomchon ;มหาวิทยาลัยคริสเตียน (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(119) An analysis of collocational errors of english major students' writing at Mahachulalongkornrajavidyalaya university (MCU), Ubon Ratchathani campus
Wimarn Thamnu ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(120) Cohesive ties in the essays of first year english major students at Ubon Ratchathani University (UBU)
Sureephan Wongngam ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(121) A survey of the cultural contents in New horizon college English (reading and writing) second edition
Du Xiaohuan ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(122) การวิเคราะห์การเขียนภาษาฝรั่งเศสของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนกำแพงเพชรพิทยาคม จังหวัดกำแพงเพชร
Naengnoy TIPPRASERT ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(123) Promoting students' dialogue journal writing using the rogerian technique
Kornravee Chanthakorn ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(124) Analysis and strategies to reduce English-writing barriers of Chinese college students
Qiao, Yu ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(125) Enhancing english writing ability by providing Thai reading treatment : a quasi-experimental study on Thai learners EFL writing
Patama Aksornjarung ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (งานวิจัย/Research report)
(126) Enhancing english writing ability by providing Thai reading treatment : a quasi-experimental study on Thai learners\' EFL writing :
Patama Aksornjarung ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (งานวิจัย/Research report)
(127) A study of learning strategies for english writing of students at the United Rajabhat Institutes of Buddha Chinnaraj
Sunan Nuchsong ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(128) Effects of differentiated writing instruction by tiered assignments on writing ability of ninth grade students
Chonticha Amkham ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(129) The Development of reading and writing supplementary activities for an elementary Thai in-country course designed by the Institute of Language and Culture for Rural Development, Mahidol University
Nattana Leeraharattanarak ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(130) An Analysis of syntax and cohesion in essays written by students in a high school
Chalerm Yousuk ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(131) An Analysis of syntax and cohesion in essays written by students in a high school
Chalerm Yousuk ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(132) An analysis of web-based advertising : beer slogans
Kingkan Suyaraj ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(133) Research article abstracts in natural science : a case study of linguistic realizations of rhetorical structure
Wasan Aryubken ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(134) Research article abstracts in natural science : a case study of linguistic realizations of rhetorical structure
Wasan Aryubken ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(135) Syntax and cohesion development : an analysis of Thai students' journal entries
Jiranan Kanteesan ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(136) Syntax and cohesion development : an analysis of Thai students' journal entries
Jiranan Kanteesan ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(137) A comparative study of controlled and free writing english compositions of M.6 students
Naiyana Ponim ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(138) Study of discourse at the sentence level in research articles in the field of chemical engineering
Narumol Ruenwai ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(139) The effect of the title on the topical structure in essay writing : a study of Srinakharinwirot University English majors
Sutthichai Boonprajak ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(140) An English academic writing support system by using natural language processing technique
Narisara Nakmaetee ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(141) A comparison of english reading achievement of applied statistics students taught with summary writing method and conventional method : King Mongkut Institute of Technology North Bangkok
Piyatida Changpueng ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(142) Integration of task-based language teaching and metacognitive strategies to promote Engliwriting ability and learner autonomy among Mathayom Suksa 4 Studentssh
Passakorn Chatreepinyo ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(143) An investigation on writing strategies employed by high and low English proficiency students
Chumpittra Thura ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(144) Needs analysis on academic English writing of masters students at Thonburi University
Usama Sangserm ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(145) An empirical study of the "stroke method' in teaching Chinese to 5th grade students at The Watpratumwanaram School under the royal patronage of her royal highness Princess Maha Chakri Sirindhorn, Patumwan district, Bangkok metropolish
Chitphong Sothikul.;ชิตพงษ์ โสธิกุล ;มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(146) An investigation of the use of lexical cohesion in expository writing by chinese students
Zhou Chaorun ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(147) Developing Thai university students' writing ability through electronic feedback
Suwitchan Un-Udom ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(148) An analysis of the rhetorical pattern used in Srinakharinwirot University Third-Year majors' writing
Kittiporn Raksasat ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(149) A stylistic analysis of football news: a case study of the Nation
Nisarawan Chienwichai ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(150) An analysis of the English writing ability and writing style of Germans
Suphatida Schmidt ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(151) An error analysis of free English compositions written by students at three proficiency levels
Sarin Nukit ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(152) The error analysis on English composition : a case study of year 6 students in St. Stephen’s International School
Chanita Ampornratana ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(153) An analysis of syntactic structures and writing styles of front-page headlines in global edition of news magazine BusinessWeek
Korakot Pitaksalee ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(154) Using a process - genre approach to teach recount writing to the first year student at Rajamangala University of teachnology Isan,Surin campus
Kantana Rayubsri ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(155) An investigation on types of leads and sensory words used in travel feature published in the Bangkok Post
Rattikarn Soithong ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(156) Persuasive linguistic devices in travel magazines
Suchada Norasetkosol ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(157) Students\' writing ability of the first year non English major through spider map teaching concept
Khomkrich Phayakanant ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(158) Students\' writing ability of the first year non English major through spider map teaching concept
Khomkrich Phayakanant ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(159) Students\' writing ability of the first year non English major through spider map teaching concept
Khomkrich Phayakanant ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(160) Students\' writing ability of the first year non English major through spider map teaching concept
Khomkrich Phayakanant ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(161) Students\' writing ability of the first year non English major through spider map teaching concept
Khomkrich Phayakanant ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(162) Students\' writing ability of the first year non English major through spider map teaching concept
Khomkrich Phayakanant ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(163) Students\' writing ability of the first year non English major through spider map teaching concept
Khomkrich Phayakanant ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(164) Students\' writing ability of the first year non English major through spider map teaching concept
Khomkrich Phayakanant ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(165) Students\' writing ability of the first year non English major through spider map teaching concept
Khomkrich Phayakanant ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(166) Students\' writing ability of the first year non English major through spider map teaching concept
Khomkrich Phayakanant ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(167) Students\' writing ability of the first year non English major through spider map teaching concept
Khomkrich Phayakanant ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(168) Using one on one writng conference based on rogerian techniques to reduce foreign language writing apprehension : a case study of Thai technical students
Prakong Phetmeekaew ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(169) Developing web-based lessons on collocations for Khon Kaen University Students
Chompunut Khamphusaen ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(170) Using task types of willis\' model to enhance writing ability of mattayomsuksa 5 students
Charoensook Sunatrai ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(171) Comparison between handwriting characteristics and writers' backgrounds for applying in forensic science
Wisit Srisaard ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(172) The effect of corrective feedback upon the performance of students in English written assignments
Thanyaporn Sangwirach ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(173) Khian Rhoop : A practice based inquiry into writing as visual forms
Pimchanok Tragoolsilp ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(174) Using the intervention technique to improve narrative writing based on pictures for Mattayomsuksa 1 students
Aunchalee Levi ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(175) Use of conjunctions in the writing of English major students, Khon Kaen University
Rangsan Chanwised ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(176) The development of a weblog-based english writing instructional model for university students
Lakmunin Surakhai ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(177) Move-step structure of bachelor’s theses by Chinese students majoring in english
Yang, Xianjian ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(178) Communication strategies to solve lexical problems in writing
Napaporn Ngamwilaipong;Pornapit Darasawang;Wilaksana Srimavin ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (บทความ/Article)
(179) Learner corpus : pronoun use in written language of thai university english majors
๋Jarunee Anupan ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(180) A topical progression analysis of 4th year tourism majors' essay, writing, Faculty of Liberal Arts, Ubon Ratchathani University
Methawee Romyen ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(181) The development of a form-focused web-based instruction to enhance the English grammatical and writing competence of Thai undergraduate sports science students
Thanawan Suthiwartnarueput ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(182) Forensic examination of ink on different surfaces by ATR-FTIR microscopy
Korn-usa Techabowornkiat ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(183) Development of an English for Academic Purposes course using content and language integrated learning approach to enhance reading and writing skills of undergraduate students
Burajt Phoodokmai ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(184) Using integrated approach for collaborative writing in efl context: An action research study in a private University in Indonesia
Amrih Bekti Utami ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(185) A comparative study of the use of English discourse markers in the argumentative writing of EFL Indonesian and Thai university students
Wuwuh Andayani ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(186) An analysis of language features in Harry Potter and the Deathly Hallows
Nisakorn Somrit ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(187) Effects of problem-based English writing instruction on Thai upper secondary school students’ critical thinking abilities and argumentative writing skills
Li Yibo ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(188) An Instructional model to decrease Thai junior high school students\' foreign language writing apprehension : one-on-one conference
Sasipim Maharos ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(189) An Instructional model to decrease Thai junior high school students\' foreign language writing apprehension : one-on-one conference
Sasipim Maharos ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(190) The recognition of Thai handwritten characters using feature-based approach
Surasit Kiwprasopsak ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(191) Journal writing : writing to learn
Tipawan Prasertphan ;มหาวิทยาลัยราชภัฏอุตรดิตถ์ (บทความ/Article)
(192) Journal writing : writing to learn
Tipawan Prasertphan ;มหาวิทยาลัยราชภัฏอุตรดิตถ์ (บทความ/Article)
(193) An application of the process writing approach in teaching english writing to high school students in China
Yao, Liu;Janpanit Surasin;Prapart Brudhiprabha ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article)
(194) An analysis of jokes written in English World Magazine
Kanlaya Tangtung ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(195) The Effects of top-level structure instruction on grade eight Bhutsnese students'reading comprehension and written synthesis
;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(196) Effects of different types of corrective feedback incorporating with teacher-student conference on upper escondary school students' english writing ability
Kamonporn Ongphet ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(197) The effects of peer feedback and self-correction on writing ability: a case of social network medium
Korpong Maneeratphairoj ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(198) Genre set of abstract, introduction, and conclusion in science and engineering PhD dissertations: variations between the two disciplines
Yanumart Saengsai ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(199) Strategies in giving feedback by writing teachers and their effects on learners\' revision : a case study of writing classes for English majors
Supapohn Seesang ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(200) Effectiveness of the CIPPA instruction model in reducing students' anxiety in English writing classes
Wongsapat Thepwan ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(201) An analysis of competency and performance in English writing of Thai students
Noppreeya Polwichai ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(202) Effectiveness of content-based instruction in developing academic reading and writing skills at tertiary level
Khwanchit Suwannoppharat ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (งานวิจัย/Research report)
(203) The analysis and countermeasure of Thai senior school student study Chinese in common wrongly writen in the case study of Debsirin Romkhlao Schoo
Kanda Chatkeawpaisal;กานดา ฉัตรแก้วไพศาล ;มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(204) L'histoire et la mise en fiction dans
Niparat Imsil ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(205) An analysis of some errors committed by RSU (Rangsit University) English Major Students in Writing 2 class
Rosario Nuchnoi ;มหาวิทยาลัยรังสิต (งานวิจัย/Research report)
(206) An analysis of some errors committed by RSU (Rangsit University) English Major Students in Writing 2 class
Rosario Nuchnoi ;มหาวิทยาลัยรังสิต (งานวิจัย/Research report)
(207) An investigation of writing strategies in the writing process employed by matthayom 5 students in Maiyawittayakom School, Chiangrai Province
Suwapat Kitpitak ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(208) Error analysis in the writings of mattayomsuksa 5 students in Chiangrai Provincial Administrative Organization School
Panupon Yimyai ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(209) A comparative of modal particles between Chinese and Thai languages and an error analysis of Thai students in using Chinese modal particles
Sirirat Waowaew ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(210) An analysis of reading passage in English textbook
Suriyachat Rattana ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(211) An analysis of language features of tourism promotion advertisements : a case study of Southeast Asia websites
Piangjai Rattanawong ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(212) A development of an instructional model on facebook-based collaborative learning to enhance efl students’ writing skills
Nguyen Duy Linh ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(213) Effects of self and peer editing methods for the correction of grammatical errors in essay writing of Huachiew Chalermprakiet University English major students
Korawan Promnath ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(214) An analysis of English essay writing of mathayom 6 students : a case study in high schools at Ngao district, Lampang province
Ravit Tasantep ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(215) รายงานวิจัยฉบับสมบูรณ์ การใช้วงวรรณกรรมในการพัฒนาความสามารถในการเขียนสะท้อนคิด : มุมมองจากแนวทางการเรียนรู้แบบร่วมมือกัน
ปณิดา มัณยานนท์ ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (งานวิจัย/Research report)
(216) An analysis of grammatical errors in English writing of Thai university students
Preeyanuch Promsupa.;Patchara Varasarin.;Prapart Brudhiprabha. ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article)
(217) Research report no.1, The effect of the genre-based approach on engineering students' writing ability
Piyatida Changpueng ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (งานวิจัย/Research report)
(218) Research report no.1, The effect of the genre-based approach on engineering students' writing ability
Piyatida Changpueng ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (งานวิจัย/Research report)
(219) Research report no.2, The implementation of the genre-based approach in teaching of writing to engineering students
Piyatida Changpueng ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (งานวิจัย/Research report)
(220) Complete report : The impact of implementing collaborative writing on learning outcome of EFL learners
Prarthana Coffin ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (งานวิจัย/Research report)
(221) An analysis of metaphors used in Harry Potter and the Deathly Hollows
Adisorn Thammachai ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(222) A comparison of writing styles of American male and female novelists : A case study of "Angel and Demons" by Dan Brown and "From Potter's Field" by Patricia Cornwell
Kultida Khammee ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(223) A contrastive analysis of writing styles in English expository composition between Thai and native English students
Lalita Samrittitanon ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(224) An error analysis of English written language of Chinese and Thai undergraduates at Chiangrai Rajabhat University
Navarat Boonsamritphol ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(225) Error analysis in the writings of mattayomsuksa 6 students in Chiangrai Provincial Administrative Organization School
Panupon Yimyai ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(226) An analysis of argumentative essays written by fourth-year english major students at Naresuan University: mccann (1989)'s argumentative writing framework
Kamonchat Tanamai ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(227) An analysis of students' errors in certain registers in written business English as a basic for remedial materials design
Saisamorn Cheuytrongkarn ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(228) An investigation into the effects of self-correction in combination with peer correctin on students writing proficiency and their attitudes
Supasiri Hongrittipun ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(229) Using project work focusing on local tourism to develop english writing ability of 8th graders
Supamast Dithamnart;Waewwalee Waewchimplee;ศุภมาส ดิษฐอำนวย;แวววลี แววฉิมพลี ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article)
(230) Analyses of move pattern, tense, and voice of published research article abstracts in linguistics and applied linguistics;การวิเคราะห์รูปแบบโครงสร้างขั้นตอนการสื่อสาร กาล และ วาจกของบทคัดย่อตีพิมพ์ทางด้านภาษาศาสตร์และภาษาศาสตร์ประยุกต์
Pradya Kearttikul. ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(231) Problems and needs in business English writing skills of employees at Electronics Source Co., Ltd.
Luxsamee Tanviboolaya ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(232) An analysis of sentence errors in writings of mattayom 5 students at Horwang school
Sasiwong Pongwatcharapakorn ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(233) Proficiency of Thai staff at Unicord Public Co., LTD in writing English business emails
Tanat Pathomchaiwat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(234) The effectiveness of the writing instructional model based on blended and self-directed learning on promoting student\'s writing ability and self-directed learning
Chuanpit Sriwichai;Bhornsawan Inpin ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article)
(235) The effectiveness of the writing instructional model based on blended and self-directed learning on promoting student\'s writing ability and self-directed learning
Chuanpit Sriwichai;Bhornsawan Inpin ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article)
(236) EFFECTS OF WRITING INSTRUCTION BASED ON TOULMIN MODEL IN FLIPPED LEARNING ENVIRONMENT ON ARGUMENTATIVE WRITING ABILITY OF UNDERGRADUATE STUDENTS
;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(237) MULTIDIMENSIONAL SCAFFOLDING IN DYADIC INTERACTION IN ENGLISH WRITING WITH COMPUTER : A CASE STUDY OF CHULALONGKORN UNIVERSITY UNDERGRADUATE STUDENTS
Rawiwan Buppanhasamai ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(238) Effects of creative writing instruction using drama techniques on English creative writing ability of upper secondary school students
Wipada Sutthiroj ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(239) Online promotional genre set in tourism business: multimodal discourse analysis of international hotel, restaurant, and tourist destination homepages
Chalita Yaemwannang ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(240) The Effectiveness of Lexical Collocation Instruction on Students\' Collocation Knowledge and Writing Ability
Phasinee Junjoem ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(241) A study of reading input and writing output with regard to nominal groups in senior middle school, China
Xiujie Wang ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (บทความ/Article)
(242) A study of reading input and writing output with regard to nominal groups in senior middle school, China
Xiujie Wang ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (บทความ/Article)
(243) Jing, Zhu Title Using jigsaw reading and semantic mapping activities to develop english reading and writing abilities among mathayom suksa 4 students
Jing Zhu ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(244) A descriptive case study of email English writing among administrative staff at a Bangkok International School
Penapa Nutpoung ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(245) Tenses with ESL writing tenses : a case study of Bhutanese secondary students
Nima, Lobzang ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(246) The Effect of anonymous online peer feedback activity on students' writing ability and the quality of feedback
Ken Chuaphalakit ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(247) Integrating cooperative language learning into ESL process writing
Wangmo, Palden ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(248) Development of online resource databank enhancing french writing skills at the beginner level (A1)
Chalermwut Baothongkham ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(249) Effects of task-based writing instruction on english writing ability of upper secondary school students
Krittarat Krittawattanawong ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(250) Textkompetenz beim schreiben thailändischerdeutschstudierender am beispiel von argumentativen texten
Supatcha Jennasombut ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(251) The Development Of An English Essay Writing Course Based On The Self-monitoring And Peer Feedback Strategies For Thai Undergraduate English For International Communication Students
Thanakorn Weerathai ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(252) The Development Of An English Essay Writing Course Based On The Self-monitoring And Peer Feedback Strategies For Thai Undergraduate English For International Communication Students
Thanakorn Weerathai ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(253) An error analysis of English writing of eleventh grade students at Thanyaburi School
Nawinda Upanan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(254) A study of news writing errors of 4th year students of mass communication arts, Chulalongkorn University
Thanin Weeradet ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(255) タイ人日本語学習者の日本語就職用自己PR文の分析 ─ 日本人学生との比較 ─
Koyama, Koki ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(256) Students attitudes towards teachers error correction in written work
Pinnarath Louniramai ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(257) Grammatical errors and the role of schema in written business communication
Sumontha Bidakaew ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(258) The classification of grammatical errors of written business messages among M.A. students at Language Institute, Thammasat University
Sirinart Sirijorn ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(259) The use of animated movies to enhance narrative writing skills of the grade six Bhutanese ESL students
Mongar, Damber Singh ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(260) The effect of teacher and peer feedback on english writing development
Sarina Kalong ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(261) The effect of teacher and peer feedback on english writing development
Sarina Kalong ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(262) Analysis of textual organization of research article discussion sections in the second language writing discipline
Tharinee Boonyuen ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(263) The effects of digital story writing instruction on narrative writing skills of junior high school students in Indonesia
Elsa Widya Hapsari ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(264) L2 Writing processes of Thai graduate students
Petcharat Pongkasamepongon ;สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(265) The effect of reading-based writing instruction on chinese efl students in secondary school : writing ability and their attitudes
Li, Min ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(266) Effects of collocation vocabulary instruction on lower secondary school students' writing ability
Waree Lerdejdecha ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(267) Utilizing a peer assisted learning PAL center as part of a course s curriculum in order to improve student grammar and writing skills
Bacon, Edward Devere ;มหาวิทยาลัยรังสิต (งานวิจัย/Research report)
(268) Effects of self-monitoring writing strategies instruction on English writing ability of pre-cadets
Duangkamol Phochanapan ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(269) A study of rhetorical moves and lexical bundles used in conclusion section of research articles in Thai and international journals
Kanita Kochek ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(270) Using content-based instruction to improve students English writing skills
Patra Kaewpradit;ภัทรา แก้วประดิษฐ์ ;มหาวิทยาลัยทักษิณ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(271) Developing writing skill for students in grade 6 at demonstration school in Chonburi with online diary
Rapin Chuchuen ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article)
(272) Developing writing skill for students in grade 6 at demonstration school in Chonburi with online diary
Rapin Chuchuen ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article)
(273) The causes of Chinglish in English writing of the first year non-English major students at a public university in China
Chenhao Li ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(274) A genre analysis of the restaurant reviews in the Bangkok Post
Ukrit Yonthantham ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(275) Citation practice in reporting clauses : a corpus-based study of medical journal articles
Worapoom Saengkaew ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(276) A study of moves in research article abstracts in the field of English language teaching
Witsaroot Zhangsirikul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(277) A study of article errors in English business correspondences of clinical research associates at AAA contract research organization
Nat Mettametha ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(278) Most frequently used transition words in paragraph writing by English-major students from Kasetsart University
Papon Kraisingdecha ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(279) Study on preprocessing and recognition technique for on-line Thai cursive handwriting recognition
Pimolluck Jirakunkanok ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(280) Study on preprocessing and recognition technique for on-line Thai cursive handwriting recognition
Pimolluck Jirakunkanok ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(281) Students' English writing anxiety : a case study at Rajavinit Mathayom School, Bangkok, Thailand
Huang, Yan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(282) Effects of Self-assessment on Writing of Thai EFL Students in Different Groups of Learning Styles
Jakkrapong Thongpai;จักรพงษ์ ทองผาย ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(283) Effects of Self-assessment on Writing of Thai EFL Students in Different Groups of Learning Styles
Jakkrapong Thongpai;จักรพงษ์ ทองผาย ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(284) EFL students' use of writing strategies via think aloud protocol
Sureerat Talapngoen ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(285) Students\' free writing by composing a story from a scene of selected place
Uthairat Sorapat;อุทัยรัตน์ สรแพทย์ ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article)
(286) Students\' free writing by composing a story from a scene of selected place
Uthairat Sorapat;อุทัยรัตน์ สรแพทย์ ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article)
(287) Genre web of english student teachers internship portfolios at a teacher education institution in the Philippines
Magday William D. Jr. ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(288) Synonymous intensifiers quite, pretty, rather, fairly in Thai English learners writing : a corpus-based comparative study between non-native speakers and native speakers
Apisit Ramanee ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(289) Written supervisory feedback and its influence on students uptake and perceptions in EFL english majors bachelor s thesis writing
Lei, Zhibin ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(290) Attitude of Thai employees working in logistics companies toward writing English e-mails in the workplace
Phurinat Thirasisombat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(291) The use of PQ4R strategy to improve english writing ability of grade-7 middle school students in Louzhang village, Panlong district, Kunming, People\'s Republic of China
Zhou, Yizhen;Chalermchai Chaichompoo;Pathamarat Nakanitanon;โจว, หยี่เจิน;เฉลิมชัย ไชยชมภู;ปทุมรัศมิ์ นาคนิษฐนนต์ ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article)
(292) The use of PQ4R strategy to improve english writing ability of grade-7 middle school students in Louzhang village, Panlong district, Kunming, People\'s Republic of China
Zhou, Yizhen;Chalermchai Chaichompoo;Pathamarat Nakanitanon;โจว, หยี่เจิน;เฉลิมชัย ไชยชมภู;ปทุมรัศมิ์ นาคนิษฐนนต์ ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article)
(293) The Use of Augmented Reality to Enhance English Pronunciation Ability of English Teacher Students at Chiang Mai Rajabhat University
Pitchaporn Opas ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(294) Effects of blended genre-based self-regulated Instruction on thai students L2 writing ability and self-regulated writing
Lalida Wiboonwachara ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(295) Effects of blended genre-based self-regulated Instruction on thai students L2 writing ability and self-regulated writing
Lalida Wiboonwachara ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(296) Structured reflective writing to increase confidence levels in emergency obstetric anesthesia of nurse anesthetist students
Patcha Hortrakul ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(297) Textual meaning in Chinese EFL learners' argumentative writing : a systemic functional approach
Lin, Jiehua, 1993- ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(298) Mobile-Blended active language learning management to enhance english listening and speaking skills of secondary school students
Yang, Yang ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(299) The use of infographics to enhance the English writing skill of Matthayomsuksa 3 students at Dara Academy, Chiang Mai Province
ARiya Mitayo ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(300) Development of a curriculum based on content and language integrated learning and competency-based education for enhancing business English writing ability of undergraduate students
Meassnguon Saint ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(301) Effects of genre-based approach with graphic organizers on argumentative writing ability of EFL secondary school students
Ratchaneekorn Uamsiri ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(302) Developing a critical thinking skills-based program for enhancing writing competency in TEM Tests to ethnic minority students in Southwest China
Ya, Luo ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(303) The use of mind mapping to improve Cinese writing skill of grade 7 students in Jiangsu Province China
Shihui Hua ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(304) The use of mind mapping to improve Cinese writing skill of grade 7 students in Jiangsu Province China
Shihui Hua ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(305) The use of picture books and heuristic teaching method for Chinese writing skill of grade 3 Chinese students in Sichuan Province, China
Bai Xue ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(306) Best possible future self-writing for in-flight security staff in well-being and self-regulation in China
Sun Tian ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(307) Second language writing anxiety of Thai EFL undergraduate students: dominant cause, levels and coping strategies
Kwanpicha Talasee ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(308) Effects of Using Self-regulated and Metacognitive Learning Strategies in L2 Writing through Instructional Cognitive Involvement at Thai University
Manashi Gogoi Dutta ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(309) Using Dialogue Journals to Develop Less Able EFL Students\' Writing Skills and Willingness to Write
Mareekee Madeng ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(310) The Effects of Problem-Based Learning on Improving Mattayomsuksa 6 Students' English Descriptive Paragraph Writing
Abadee Cheadae ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(311) The Effects of Problem-Based Learning on Improving Mattayomsuksa 6 Students' English Descriptive Paragraph Writing
Abadee Cheadae ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(312) The use of portfolio in assessing English writing ability of Thai undergraduate students
Kritsada Punyapratheep ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(313) Effects of indirect corrective feedback and metalinguistic corrective feedback on Chinese-lower secondary students English writing ability
Yuxin Liu ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(314) An analysis of grammatical errors in English in-flight incident reports : a case study of a Thai budget airline
Onrathree Rittisorn ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(315) Effects of the writing instructional model with integration of inquiry-based learning and visual literacy on 21st century skills of EFL learners
Patsawut Sukserm ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(316) The effects of peer feedback and self-regulated learning on Thai EFL university students essay writing ability and self-regulation
Jantra Prompan ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(317) Improving summary writing ability of Mathayom Suksa 2 students with graphic organizer technique
Naipaphorn Kabinlapat ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(318) The Effects of collaborative process writing approach on Thai EFL secondary school students\' attitudes and writing skills
Patraphon Wonglakorn ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(319) Errors in Letter Writing and Teaching Suggestions for Foreign Students Based on HSK Dynamic Composition Corpus
Su Yuting ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(320) The Application of ChatGPT in Chinese Writing Class
Wang Shuyi ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(321) A case study of implementing SFL genre-based pedagogy in teaching writing for EFL upper secondary school students in the context of Thailand
Pajonsak Mingsakoon ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(322) A case study of implementing SFL genre-based pedagogy in teaching writing for EFL upper secondary school students in the context of Thailand
Pajonsak Mingsakoon ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(323) The application of imitation writing teaching method for an online Chinese writing course of grade 5 students in Singapore
Yan Shan ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(324) An exploratory study of the non-conventional use of English structure in the writing of Thai academics
Currie, Michael Guy ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(325) Effectiveness of CIRC to enhance Chinese reading and writing skills for grade 3 primary sudents in Liuzhou city, China
Caiguang, Li ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
2Writing 1 Cues (1)
(1) การดำเนินการฝึกวิเคราะห์คำผิดทางไวยากรณ์ในงานเขียน
เยาวเรศ เกตุแก้ว ;Yaowaret Ketkaew ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
3Writing ability (9)
(1) The effects of extensive reading plus activities on the development of reading and writing skills and perceptions of undergraduate students
Wilairat Kirin ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) Evaluating meta-cognitive strategy training in writing and learner autonomy
Retief, Jacques ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) A development of blended writing instructional model to promote university students' efl writing ability and self-directed learning
Chuanpit Sriwichai ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) The Effect of anonymous online peer feedback activity on students' writing ability and the quality of feedback
Ken Chuaphalakit ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) A study of writing strategies used by Thai EFL high school students
Nitchapapha Nopmanotham ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) The effects of genre-based teaching on enhancement of Thai engineers' technical writing ability : a study of Thai in an international company
Tanaporn Ueasiriphan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) ผลของการใช้กลอนไฮกุที่มีต่อความสามารถทางด้านการเขียนย่อความเชิงพรรณนาสำหรับผู้เรียนที่เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ
มนฤดี สารใจ ;มหาวิทยาลัยพะเยา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(8) The effect of the brainstorming technique on the argumentative paragraph writing of Thai secondary students
Romchalee Dechbuunpisut ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(9) The Use of graphic organizer focusing on story elements to promote narrative writing of sixth graders
Rattanyu Wongsasawat ;มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
4Writing achievement (1)
(1) Effects of integrated feedback on academic writing achievement and writing anxiety
Eason Yamalee ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
5Writing anxiety (1)
(1) Effects of integrated feedback on academic writing achievement and writing anxiety
Eason Yamalee ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
6Writing articles (1)
(1) Moves and inter-move linguistic variation in education research articles
Baoya Zhang ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
7Writing as Communication (1)
(1) Students' Perceptions of the Stages in the Writing
Nadia Promyong;นาเดีย พรหมยงค์ ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
8Writing Assessment (1)
(1) การประยุกต์ใช้การวิเคราะห์แบบอิงเนื้อหากับงานเขียน
ภัทร์ธีรา เทียนเพิ่มพูล ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
9writing Chinese characters (1)
(1) An empirical study of the "stroke method' in teaching Chinese to 5th grade students at The Watpratumwanaram School under the royal patronage of her royal highness Princess Maha Chakri Sirindhorn, Patumwan district, Bangkok metropolish
Chitphong Sothikul.;ชิตพงษ์ โสธิกุล ;มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
10Writing conventions (1)
(1) A comparative analysis of move structure and evidentials as metadiscourse in research article abstracts written by Chinese scholars in international, China-international and China-national journals in ELT and applied linguistics
Xi, Xiaowei ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
11writing development (3)
(1) ความเชื่อมโยงระหว่างการใช้กลยุทธ์การเสริมต่อการเรียนรู้ และพัฒนาการด้านการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียน ที่เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ ในจังหวัดพะเยา
รสสุคนธ์ สุโพธิ์ ;มหาวิทยาลัยพะเยา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) Effects of using process-genre approach on the teaching of writing: a case study of higher and lower proficient EFL students
Chalida Janenoppakarn ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) ประสิทธิผลของการใช้ผังมโนทัศน์เพื่อส่งเสริมพัฒนาการเขียนภาษาที่สองของผู้เรียนที่เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ
เสาวลักษณ์ ทะรินทร์ ;มหาวิทยาลัยพะเยา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
12writing dissertation (1)
(1) Genre set of abstract, introduction, and conclusion in science and engineering PhD dissertations: variations between the two disciplines
Yanumart Saengsai ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
13Writing Documentaries (1)
(1) การเขียนสารคดีสำหรับรายการวิทยุโทรทัศน์และภาพยนตร์
วิษณุ สุวรรณเพิ่ม ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (บทความ/Article)
14writing efficiency (1)
(1) Development of English grammar and writing skills based on participation in a peer-assisted learning center
Edward Devere Bacon ;มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก (บทความ/Article)
15Writing English (2)
(1) An analysis of the English writing ability and writing style of Germans
Suphatida Schmidt ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) A case study of the spoken and written genre needs of international students enrolled in the master of education in tesol program at The University of Sydney : a retrospective account
Win Naing Soe ;มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์ (งานวิจัย/Research report)
16Writing English email (1)
(1) Attitude of Thai employees working in logistics companies toward writing English e-mails in the workplace
Phurinat Thirasisombat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
17Writing English Phrases (1)
(1) A Study of Problems in Writing English Phrases of The Grade Seven Students of the Buddhist Upper Secondary School at Thahin in Pakse District Champasak Province of Laos
Lenlanai Xaiyasing ;มหาวิทยาลัยมหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
18Writing errors (1)
(1) An error analysis of written English email of senior cabin crew : a case study at a Thai airline company
Jarucha Settanan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
19Writing german sentences (1)
(1) โครงการความสามารถในการเขียนประโยคภาษาเยอรมันของนักศึกษาวิชาเอกภาษาเยอรมันทุกชั้นปี ในปีการศึกษา 2554
เอนก กิมสุวรรณ ;ศรพราหมณ์ วรอุไร;ไพรวัลย์ โลโท ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (งานวิจัย/Research report)
20Writing in English (1)
(1) A Study of Academic Writing in English for Myanmar Students at Mahachulalongkornrajavidyalaya University
Ven. Nandiya ;มหาวิทยาลัยมหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
ปีที่สร้างเอกสาร
หัวเรื่อง
ผู้สร้างสรรค์ผล งาน
    กำลังแสดงหน้าที่ 1/3
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,437
รวม 1,437 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 56,065 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,376 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 9 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 57,480 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124