กำลังแสดงหน้าที่ 1/2
แยกตามชนิดเอกสาร
แยกตามหน่วยงาน
ผลการสืบค้นหัวเรื่อง ขึ้นต้นด้วยตัวอักษร Vocabulary มีข้อมูลจำนวน 30 รายการ
ลำดับที่.หัวเรื่อง(จำนวนรายการ)
1Vocabulary (244)
(1) การประเมินอิทธิพลของภาษาต่อการใช้อินเตอร์เน็ตของนักเรียนระดับมัธยมศึกษา
นิรมล อ้วนไตร ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) ปฏิกิริยาของนักเรียนที่มีต่อคำศัพท์ในปริบทใหม่
สิริพร บุญเรือง ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) Investigating Students’ Assignment of Meaning in a Card Game Activity=
พจนารถ ศิริธรรม ;Pojanard Siritham ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) An Investigation of Dictionary Use to Facilitate Reading Comprehension
Watcharee Paisart ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) The Students' Reasons for Choosing the Words to Learn from Graded Readers
Senee Suebsaichol;เสนีย์ สืบสายชล ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) A Memetic Approach to Learning New Vocabulary Items
Punyapa Saengsri;ปุณยภา แสงศรี ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) Using Concordances to Revise Vocabulary Use in Written Assignments
Channarong Rachbuanoy ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(8) The Use of task-based learning framework to develop vocabulary classroom
Sumalee Phrommanat ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(9) Using pictures to improve vocabulary learning for prathomsuksa 4 students
Walaikit Srakaew ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(10) The Use of a group assistance model to develop students' vocabulary learning
Supansa Tongpao ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(11) The Use of a group assistance model to develop students' vocabulary learning
Supansa Tongpao ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(12) The Use of situational tasks to improve students' vocabulary learning in EFL classroom
Pornpawit Manmart ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(13) The Use of task-based lessons with a focus on demonstrative actions in teaching English vocabulary to beginners
Thitaree Pulapornnan ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(14) The Use of a peer assistance technique to improve poor learners' vocabulary learning
Boonchalong Sriphakdee ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(15) The Use of a peer assistance technique to improve poor learners' vocabulary learning
Boonchalong Sriphakdee ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(16) The Use of picture books to improve students' vocabulary learning
Marisa Chanthiam ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(17) Using mnemonic strategies for beginning learners of English
Rong Theapbuddee ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(18) A Comparison and analysis of the headwords appearing in the English course books and ordinary national educational tests from a vocabulary perspective
Apisak Sukying ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(19) A Comparison of using contextualization and pictures in teaching vocabulary to efl learners
Kietsuda Suwannason ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(20) A Comparison of using contextualization and pictures in teaching vocabulary to efl learners
Kietsuda Suwannason ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(21) The Use of flashcard to improve prathomsuksa 4 students' english vocabulary learning
Meenaporn Saengsiripaisarn ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(22) The Use of flashcard to improve prathomsuksa 4 students' english vocabulary learning
Meenaporn Saengsiripaisarn ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(23) The Effects of total physical response storytelling (TPRS) on students' vocabuary learning in Thai primary school
Preeya Saraphol ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(24) Enhancing efl students' vocabulary knowledge through newspaper : scott's model
Warawan Sriyabub ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(25) English vocabulary teaching strategies used by primary school tea chers at sacred heart school, Chiang Mai
Jongkolnee Kuhasuwan ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(26) English vocabulary teaching strategies used by primary school tea chers at sacred heart school, Chiang Mai
Jongkolnee Kuhasuwan ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(27) Vocabulary learnings strategies in English reading in a natural setting of students, Chiang Mai University
Aaron Koh Thong Chiang ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(28) EST Students and vocabulary learning strategies: Apreliminary investigation
Channarong Intaraprasert ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (งานวิจัย/Research report)
(29) A comparison of some common reading based vocabulary exercises
Wanlapa Wongsirichan ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(30) English vocabulary learning strategies of senior high school students
Peng, Sixiang ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(31) The development of a corpus-based vocabulary package for business English majors
Chongrak Liangpanit ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(32) The most frequent vocabulary in English textbook for grandes 1-3
He, Liping ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(33) A study of vocabulary learning strategies of the first and second year students from English Department at Phetchaburi Rajabhat University
Nutri Mongkol, 1980- ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(34) A study of English vocabulary learning strategies of good and poor learners of English at the university level
Wara Chansin ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(35) A study of English vocabulary learning strategies of good and poor learners of English at the university level
Wara Chansin ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(36) The effect of vocabulary development approach on Mathayomsuksa 4 students' English reading comprehension.
Patama Intarasombat ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(37) Improving students' vocabularies through games.
Siriboon Chaiphar ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(38) Using task-based activities to improve the students’ vocabulary learning at Watsratong Municipal School
Natthanan Summat ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(39) Using task-based activities to improve the students’ vocabulary learning at Watsratong Municipal School
Natthanan Summat ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(40) The development of supplementary exercises of vocabulary from songs for poor learners
Supitcha Chuenboon ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(41) Implementing the Scaffolded Reading Experience (SRE) to develop reading comprehension and vocabulary knowledge of undergraduate students
Wachirakiat Baothongchan ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(42) Electrical engineering students' knowledge of technical and academic vocabulary
Sukhum Wasuntarasophit;Ward, Jeremy ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (บทความ/Article)
(43) Current principles in second language vocabulary learning and teaching
Tongpoon Patanasorn;Choraj Patanasorn ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (บทความ/Article)
(44) The survey study of vocabulary learning strategies of M6 students at Phraharuthai Nonthaburi School in the second semester of academic year 2005
Raweewan Jivanuwong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(45) A survey study of English vocabulary learning strategies used by M6 students at Bangkokvittiya School
Husna Yothasamutr ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(46) A comparative study into the effectiveness of the bilingual list method and incremental programmed vocabulary instruction for secondary school students
Jones, Stephen Andrew ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(47) A survey study of L2 vocabulary learning strategies of 4th year students, the Faculty of Fine Arts, at Rajamangala University of Technology Tawan-ok Chakrabongse Bhuvanarth Campus
Jutiporn Kongthong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(48) A comparative study of the effectiveness of L1 and L2 glosses on incidental vocabolary learning
Atchara Sriwongsiriwat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(49) A study of using English vocabulary learning strategies of M. 6 students in Phraharuthai Nonthaburi School in the first semester of the acdemic year 2006
Napasinee Nillaphan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(50) Improving English Vocabulary Skills of The Second-Year Students at Dali University Through Task-Based and Self Access Learning
Yongying Dai ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(51) Integration of english with Mathematical content areas in Mathematics (supplementary in english) for Prathomsuksa-Two Students
Ake-Krit Lerdwitayapradit ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(52) An analysis of word-level strategies in marketing technical terms translation from English into Thai
Songwut Burimjitt ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(53) Effects of look up behavior on the acquisition and retention of English vocabulary among price of Songkla University first year students using computer-assisted language learning reading material
Sirilak Phetchmunee ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(54) The effectiveness of Two Computer Assisted Vocabulary Learning (CAVL) packages on English vocabulary learning and retenion of Prince of Songkla University first year students, Hat Yai campus
Orada Opasruttanakorn ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(55) A Comparative study of passive and acitive vocabulary knowledge of Prince of Songkla University and South China Agricultural University EFL learners
Zhong Zhiying ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(56) A Comparative study of passive and acitive vocabulary knowledge of Prince of Songkla University and South China Agricultural University EFL learners
Zhong Zhiying ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(57) Vocabulary acquistion through the context analysis method vs the word form analysis method
Chongkon Tonsai ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(58) Vocabulary reinforcement techniques through storytelling
Pattama Chanphet ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(59) The use of context clues to enhance learners' ability to guess vocabulary meaning from context
Rattanaporn Krasaekarn ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(60) The use of context clues to enhance learners' ability to guess vocabulary meaning from context
Rattanaporn Krasaekarn ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(61) The use of context clues to enhance learners' ability to guess vocabulary meaning from context
Rattanaporn Krasaekarn ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(62) The effects of mnemonic strategies on vocabulary retention : total physical response and keyword
Chutikan Seelakun ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(63) The effects of mnemonic strategies on vocabulary retention : total physical response and keyword
Chutikan Seelakun ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(64) Development of an e-dictionary-based enhancers for vocabulary learning model for English as a foreign language students
Hui, Cai ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(65) The development of a web-based instructional model to enhance vocabulary learning ability through context-clues based meaning guessing technique for Thai English as a foreign language university students
Kiattichai Saitakham ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(66) A survey study of vocabulary learning strategies used by M.3 students at Satit Suansunandha School in academic year 2010
Bongkoch Lohasheewa ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(67) A corpus-based vocabulary selection for grades 1-3 Thai EFL learners
He, Liping;Sirinthorn Seepho ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (บทความ/Article)
(68) A corpus-based vocabulary selection for grades 1-3 Thai EFL learners
He, Liping;Sirinthorn Seepho ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (บทความ/Article)
(69) A study of discourse at the sentence lievel and vocabulary in the field of computer usage
Pairatchada Chumjitt ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(70) A study of english vocabulary learning strategies of the thrd-year english major students of the faculty of humanities and social sciences at Naresuan University
Kiattichai saitakham ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(71) A study of english vocabulary learning strategies of the thrd-year english major students of the faculty of humanities and social sciences at Naresuan University
Kiattichai saitakham ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(72) A comparison of english vocabulary achievement in traditional and multimedia-based classrooms of mathayom suksa two students at Lomkaopittayakom school
Wanwisa Suwanachoti ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(73) An analysis of collocational errors of english major students' writing at Mahachulalongkornrajavidyalaya university (MCU), Ubon Ratchathani campus
Wimarn Thamnu ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(74) Using storytelling to facilitate M.1 students' vocabulary learning at Nayomwittayakarn school
Gulliga Srihasarn ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(75) Academic vocabualry in political reports : a corpus-based study
Bancha Nakprakhon ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(76) An analysis of academic vocabulary in Economic news : a corpus-based study
Chutima Manitayakul ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(77) An analysis of academic vocabulary in Economic news : a corpus-based study
Chutima Manitayakul ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(78) An analysis of borrowed Thai lexical items in English contexts appearing in Thailand's in-flight magazines and their impact on foreigners' reading comprehension
Kamolwan Eomtongin ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(79) The study of neologisms appearing in science and technology online news articles
Suwanna Yutthapirut ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(80) A study of academic words in science news : a corpus-based study
Luckana Panbanlame ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(81) A study of academic words in science news : a corpus-based study
Luckana Panbanlame ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(82) An analysis of academic vocabulary in sports news : a corpus-based study
Malin Dejtisak ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(83) A comparative study of two approaches to vocabulary instruction
Ngamthip Wimolkasem ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(84) An analysis of vocabulary used in Rajabhat Institute Mahasarakham English majors' writing
Pattaraporn Sujan ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(85) An analysis of vocabulary used in Rajabhat Institute Mahasarakham English majors' writing
Pattaraporn Sujan ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(86) An analysis of academic vocabulary in Health news
Piyathida Chaipradit ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(87) Vocabulary occurrences : an analysis of reading passages in Practice in comprehension II
Wilalinee Khongphan ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(88) Vocabulary occurrences : an analysis of reading passages in Practice in comprehension II
Wilalinee Khongphan ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(89) Vocabulary occurrences : an analysis of reading passages in Practice in comprehension II
Wilalinee Khongphan ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(90) Lexical input in an elt course book communicative English for tourism : a matter of variation frequency and coverage
Songphon Uthaisar ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(91) Theme-based vocabulary learning program for Mathayomsuksa 1 Students
Aphitsara Maneeganont ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(92) Theme-based vocabulary learning program for Mathayomsuksa 1 Students
Aphitsara Maneeganont ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(93) A comparison of vocabulary in Ann Landers' column and in English vocabulary list of matthayomsuksa VI
Kannika Khaengraeng ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(94) Enhancing vocabulary learning by using constructed vocabulary tasks for Grade 6 Students of Khon Kaen Province
Supitchaya Wongkumsai ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(95) The investigation of Thai University students learning vocabulary via the keyword-semantic method
Amornrat Kamon ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(96) Using explicit teaching to develop lower secondary students' vocabulary knowledge
Tiwatip Poosatod ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(97) A study of english communication factors affecting the cobra gold multinational exercise planning
Chutiphan Santasongkraw ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(98) Using examples from recreational sports to teach culture-specific vocabulary to beginners in German as a foreign language
Sirintra Jondeung ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(99) Implementing the Scaffolded Reading Experience (SRE) to develop reading comprehension and vocabulary knowledge of undergraduate students
Wachirakiat Baothongchan ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(100) Communication strategies to solve lexical problems in writing
Napaporn Ngamwilaipong;Pornapit Darasawang;Wilaksana Srimavin ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (บทความ/Article)
(101) Vocabulary learning strategies by Thai primary School students
Saowaluck Tepsuriwong;Athorn Muensorn ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (บทความ/Article)
(102) An investigation of vocabulary size of Thai university student
Chawin Srisawat ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(103) An investigation of vocabulary size of Thai university student
Chawin Srisawat ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(104) A comparative study of vocabulary learning strategies between mattayom suksa six students in science and arts programmes at Hunkhapittayakom school, Chainat province
Pajonsak Mingsakoon ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(105) A corpus analysis of psychology texts as a basis for the development of teaching materials in English for academic purposes
Chaiwat Kaewphanngam ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(106) Vocabulary input in English for science courses : a corpus analysis of intensive and extensive course materials
Kornwipa Poonpon ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(107) An investigation into the English vocabulary proficiency in a natural science context of first year arts and science oriented university students
Panitda Reanjaroensuk ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(108) An investigation into the English vocabulary proficiency in a natural science context of first year arts and science oriented university students
Panitda Reanjaroensuk ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(109) Vocabulary size and vocabulary learning strategies of Thai university students
Supika Nirattisai ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(110) Thai English as a foreign language learners' difficulties in using context clues to understand unfamiliar words
Jintanaporn Pasadee ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(111) Effectiveness of mnemonic strategies in teaching frequency vocabulary: a Case study of english for further study in University Course for Mathayom 5 Students at Bunyawat Witthayalai School, Lampang
Talubpet Hathaipon ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(112) A study of English vocabulary learning strategies employed by first and second English major students in the school of liberal arts, Mae Fah Luang University
Bhornsawan Inpin ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (งานวิจัย/Research report)
(113) Der schriftliche gebrauch der grammatischen und lexikalischen mittel im feld der begrundung bei Thailandischen deutschstudierenden
Nanthawan Watthanawara ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(114) Vocabulary learning strategies of the students studying in education extended school
Rapeeporn Thoora ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(115) Effects of blank-filling exercises and scrambled sentence exercise on vocabulary learning and retention: a case study of grade 9 students at Srimuang Witthayakhan school
Ratchapon Rakdeethai ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(116) The effect of keyword method on Thai students' English word learning and retention: a case study of grade 6 students at Ban Kudnakeaw school
Prattana Phayoongwong ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(117) The vocabulary course syllabus for sports science graduate students
Ratchanee Singkhachan ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(118) The vocabulary course syllabus for sports science graduate students
Ratchanee Singkhachan ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(119) The Prediction of reading comprehension competence based on sentence structure and vocabulary knowledge of high school students : A case study of Maryvit School, Chon
์Nikorn Chukawat ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(120) การพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษโดยเกมสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมปีที่ 3
Orawan Phokhee ;มหาวิทยาลัยราชภัฏมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(121) การพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษโดยเกมสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมปีที่ 3
Orawan Phokhee ;มหาวิทยาลัยราชภัฏมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(122) The effects of information gap activity on grade 5 students vocabulary learning
Supranee Chuangkan ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(123) Second language vocabulary learning : The effects of reading-Based approach vs. translation-based approach on Thai efl learners' vocabulary retention
Thanakamol Jangajit ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(124) A comparative study of the use of vocabulary card in memorizing Chinese words and step of writing Chinese characters :$ba case study of Mathayom 3 students of Pramadanijjanukrouh School
Akpol Varchirawatt;อรรคภณ วชิรวัชร์;吴建成 ;มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(125) The comparative study Thai-English-Chinese dictionary
Thanavee Chatchawan;ฐานวีร์ ชัชวาลย์;陈殷殷 ;มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(126) English vocabulary learning strategies utilized by reservation and ticketing agents of an airline company
Ganpapath Soypethwong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(127) English vocabulary learning strategies utilized by reservation and ticketing agents of an airline company
Ganpapath Soypethwong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(128) A study of vocabulary acquisition and communication by means of English popular music
Kanpichcha Asumpinvong ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(129) A study of vocabulary size, competency, learning strategies, and perceptions of problems with vocabulary leaning of students with learning disabilities
Buarattana Attachoo ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(130) The effects of task-based language teaching approach and traditional approach on Thai EFL learners' vocabulary learning achievement
Neerabol Anukul ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(131) Teaching english collocations to enghance Thai students' speaking ability
Sukontip Yongkong ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(132) The validity of and the test anxiety produced by rational cloze test as a test of vocabulary
Nurhuda Benjama ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(133) English vocabulary knowledge and vocabulary learning strategies of Thai undergraduate students in a science program
Muthita Chinpakdee. ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(134) The Effects of Using Computer Assisted Language Learning in Enhancing Vocabulary Knowledge of English I Students at a Private University in Nakhon Pathom
Ruth B. Castro;Tasanan Mimhan ;มหาวิทยาลัยคริสเตียน (งานวิจัย/Research report)
(135) A study of vocabulary learning and vocabulary learning strategies through computer game of Rajamangala university of Technology Lanna Nan students
Chaloempon Norach ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(136) Bilingual learners' english learning strategies : a case study of grade 12 Northern Khmer, Lao Isan and Kui speaking students at Srinarongpittayalai school in Surin province
Phisit Booncharoen ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(137) Developing English vocabularies mastery and teamwork skill using flashcard game for public health student
Kitthitar Wattanakornpisarn;SompratanaRatanakul;Yuwadee Tirataradol;Yossiri Yossatorn ;มหาวิทยาลัยธนบุรี (บทความ/Article)
(138) The effects of metacognitive vocabulary strategy training on vocabulary achievement and retention of nakhonratchasima rajabhat university students
Supitchaya Wongkumsai ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(139) Lexical collocations in a sample corpus of nursing research articles (SCNRA) and the effects of corpus-based instruction on students collocation learning at a Thai university
Kantapat Trinant ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(140) Analyzing the appropriateness of vocabulary in O-NETs of Grade 12 Thai students
Supika Nirattisai ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (บทความ/Article)
(141) เกมผจญภัย 2 มิติ เพื่อเสริมความรู้ทางด้านศัพท์ภาษาอังกฤษ สำหรับเด็กอายุ 10-12 ปี
ชาญคณิต โพธิ์ถาวร;Chankanit Potavorn ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(142) Vocabulary learning strategies used by the first year Thai undergraduate students of the Bachelor of Economics International Program at Thammasat University
Ariyapa Worasiri ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(143) A study of 10th grade students' achievement and retention of English vocabulary using KSVP memorization models at Phol School in Phon District of Khon Kaen Province, Thailand
Kaophanmek Nawaphatsakorn ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(144) A survey study of vocabulary learning strategies and factors supporting the word building of M.3 students at Pathumthep Wittayakarn School, Nong Khai Province
Netiwat Saenmanot ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(145) A study of teaching English vocabulary through interactive word wall of grade 8 students in Huadongratchanupatam School
Ruethairat Ridnuch ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(146) A survey study of common use of English vocabulary learning strategies among MEC students at Thammasat University
Sirirat Aneklaphakij ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(147) The effect of vocabulary learning strategy training on Mathayomsuksa five EFL students in Ubon Ratchathani Province
Atchara Simlee ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(148) An Investigation of English vocabulary learning strategies used by first year students at Prince of Songkla University, Hatyai Campus
Wisoot Krajangsirisin ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(149) Integrating interactive games into young learners vocabulary learning: A case study of charity school
Chancharat Chamsuparoke ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(150) Integrating interactive games into young learners vocabulary learning: A case study of charity school
Chancharat Chamsuparoke ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(151) Integrating interactive games into young learners vocabulary learning: A case study of charity school
Chancharat Chamsuparoke ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(152) Vocabulary learning strategies: the case of Mandarin Learners in Sarawak
Kai-Chee Lam ;Wee-Ling Kuan, ;มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก (บทความ/Article)
(153) Incidental vocabulary acquisition through word-frequency controlled reading
Jarinya Srimanee ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(154) Incidental vocabulary acquisition through word-frequency controlled reading
Jarinya Srimanee ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(155) Effects of collocation vocabulary instruction on lower secondary school students' writing ability
Waree Lerdejdecha ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(156) Software Requirement Specification Design Using Thai Productive Vocabulary for Cross Cultural Adaptation
Wang Kun ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(157) The Effects of Word Cards Strategy on Vocabulary Knowledge of Thai EFL Primary 5 Students: A Case Study of Bansawathi School
Rattapon Siriphum ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(158) Vocabulary learning strategies of new employees in the foreign supply and procurement division at the Electricity Generating Authority of Thailand (EGAT)
Patcharaporn Krailert ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(159) Vocabulary learning strategies of new employees in the foreign supply and procurement division at the Electricity Generating Authority of Thailand (EGAT)
Patcharaporn Krailert ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(160) The effects of gamified flipped classroom application on learning english vocabulary for Thai university students in EFL context
Varitsara Botmart ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(161) The effects of project-based learning on Chinese vocabulary learning achievement of secondary three Thai students
Ji Jincheng ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(162) Word characteristics and strategies underpinning success in Lexical Inferencing
Nattapong Rutamornchai ;ณัฐพงศ์ รุจอมรชัย ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(163) A study of teaching memory vocabulary learning strategies on the retention of vocabulary by Thai learners
Pattarin Suwannarat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(164) A comparison of two approaches of vocabulary instruction : the teaching of individual word meaning and practice in deriving word meaning from context for EFL learners
Peeraya Utsajit ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(165) The use of Marzano's high yield strategies for teaching English vocabulary in the EAL classroom
Isaree Narkpuk ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(166) The use of vocabulary learning strategies by postgraduate students at Thammasat University in the academic year 2014
Acharaporn Meearsa ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(167) The survey of Thai TEFL learners for their usage and attitude between British and American English vocabulary
Netiphan Engchanil ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(168) Establishment of a microbiology academic word list
Kwanta Boonyos ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(169) The effects of using an electronic bilingualised dictionary to enhance vocabulary learning for Mathayom Suksa 5 students
Apinya Kitueawiriya ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(170) The vocational students' use of vocabulary learning strategies and their vocabulary knowledge
Natcha Puagsang ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(171) Receptive English vocabulary size of grade 10 students in Khon Kaen small-sized schools
Monsinee Namchan ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(172) The development of specifically designed glossary of medical devices for Thais involving in medical device business
Sasithorn Sriudon ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(173) The development of specifically designed glossary of medical devices for Thais involving in medical device business
Sasithorn Sriudon ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(174) Critical discourse analysis of Jack Ma's selected speeches : Language of new capitalism
Nipapat Pomat ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(175) Student perceptions of learning hospitality related english vocabulary using the line social networking application on mobile devices in the classroom at the undergraduate level
White, Alan Robert ;Parawee Namwong ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ (บทความ/Article)
(176) The effects of learning conditioned narrow reading instruction on vocabulary knowledge of English as foreign language (EFL) learners
Benchamas Hanuvong ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(177) The use of metaphorical approach in learning Chinese vocabulary of grade 11 Thai students
Ruoyun Wang ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(178) The use of metaphorical approach in learning Chinese vocabulary of grade 11 Thai students
Ruoyun Wang ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(179) The application of game-based learning for Chinese vocabulary skill of grade 8 Thai students
Fengjuan Li ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(180) The application of game-based learning for Chinese vocabulary skill of grade 8 Thai students
Fengjuan Li ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(181) The application of WEIBO media for English vocabulary learning of grade 7 Chinese students in Hubei Province, China
Yijun Zha ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(182) Using digital flashcards to enhance Thai EFL primary school students vocabulary
Chadaporn Yowaboot ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(183) A study of L2 vocabulary learning strategies of the first-year students from different fields health science at Rangsit University
Vorapon Mahakaew ;มหาวิทยาลัยรังสิต (งานวิจัย/Research report)
(184) The Effect of play based instruction on young learners english vocabulary learning A case study of primary school students in Guangxi Zhuang autonomous region
Wensheng Yang ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(185) The Effect of play based instruction on young learners english vocabulary learning A case study of primary school students in Guangxi Zhuang autonomous region
Wensheng Yang ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(186) Effects of vocabulary instruction using bottom-up and top-down instructional approaches on Bhutanese secondary students vocabulary knowledge
Pem Chencho ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(187) Analysis of chinese vocabulary ability through chinese food culture and intercultural communicative competence of chinese as a foreign language learners
Liang, Xinyan ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(188) Adjektiv-substantiv-kollokationen im bereich des tourismus: eine korpusbasierte untersuchung am beispiel von ortsbeschreibungen in reiseführern über thailand
Suphichaya Plengplang ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(189) The application of situational teaching method for English vocabulary skill in Chinese junior high school
Hu Na ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(190) The application of mind mapping for English vocabulary learning of grade 8 students in Sichuan Province, China
Rouyi Pu ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(191) Effects of collaborative learning on Thai EFL primary learners’ vocabulary knowledge
Sakolsupa Harnsamer ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(192) Vocabulary knowledge aspects: the acquisition order and their relationships in Thai EFL high school learners
Worakrit Nontasee ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(193) Task-based translation learning in Chinese vocabulary learning
Chen Chen ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(194) Task-based translation learning in Chinese vocabulary learning
Chen Chen ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(195) The Effects of morphological awareness on L2 vocabulary knowledge of Thai EFL young learners
Rangsawoot Matwangsaeng ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(196) The Effects of multimodal teaching on english vocabulary knowledge of Thai primary school students
Kasikarn Bansong ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(197) The effects of total physical response supplemented with teaching props on Thai kindergarten 3 students Chinese vocabulary knowledge and learning behaviors
Tao Jiang ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(198) The effects of total physical response supplemented with teaching props on Thai kindergarten 3 students Chinese vocabulary knowledge and learning behaviors
Tao Jiang ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(199) Vocabulary learning through audio-visual aids in Thai primary school EFL learners
Chaowarat Lampai ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(200) The Effect of task-related focus-on-forms instruction on EFL vocabulary development in Thai primary school students
Yanee Methapisittikul ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(201) Utilizing Facebook input in vocabulary knowledge enhancement of Thai EFL primary school learners
Noppadon Ponsamak ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(202) The Effects of derivational suffixes on English vocabulary knowledge in Thai high school learners
Pattira Sumalee ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(203) A survey study of vocabulary learning strategies of gifted English students at Triam Udomsuksa School in the first semester of academic year 2008
Natpassorn Riankamol ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(204) The use of pictionary game to improve students' vocabulary knowledge:a case study with the grade 7 students at lukhomhanwarinchamrap school
Amstrong Ndangoh ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(205) Using storytelling practice to improve grade 7 students English vocabulary knowledge involving words recognition and words meanings
Amornrat Wanpimai ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(206) Using lexical approach to improve grade 6 students vocabulary knowledge
Napajaree Thamwiset ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(207) The use authentic reading materials and simplified reading materials to teach English reading in grade 8 students
Wasoonthra Panthong ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(208) A corpus-based study of keywords and lexical collocations used in TV transcripts based on the TV series Young Sheldon
Sarunya Noochan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(209) A study of Taylor Swift s pop songs for EFL learners : categorizing words based on the Oxford 3000 and 5000 word lists and CEFR levels
Wimonsinee Yuanjai ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(210) Effects of english phonological awareness training on english reading ability among Thai EFL primary students
Sunsunee Akkradetthanapong ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(211) The development of vocabulary learning model based on the cognitive theory of multimedia learning
Nopthira Jawa-ut ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(212) The effects of blended learning instruction on vocabulary knowledge of Thai primary school students
Phichitra Katasila;พิจิตรา กะตะศิลา ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(213) The effects of blended learning instruction on vocabulary knowledge of Thai primary school students
Phichitra Katasila;พิจิตรา กะตะศิลา ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(214) Academic and Technical Vocabulary in the Corpus of Chemistry Research Articles
Pinrada Nuamjapho ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(215) Enhancing the English vocabulary skill of kindergarten learners using phonics instruction with learning through play
Supalai Ardnonla;ศุภาลัย อาจนนลา ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(216) Using quizizz to enhance the vocabulary knowledge of English students at a private university in Nakhon Pathom, Thailand
Ruth B. Castro;Chakrit Yippikun;Preecha Pinchunsri ;มหาวิทยาลัยคริสเตียน (งานวิจัย/Research report)
(217) Integration data-driven learning and collaborative learning for vocabulary pedagogy of EFL students
Nuchsara Choksuansup ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(218) The development of learning achievement in Chinese vocabulary using Chinese songs for grade three Thai students
Jia Liu ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(219) The use of mind mapping and game teaching method for English vocabulary skill of grade 8 students in Yunnan Province, China
Di Neng ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(220) The use of mind mapping and game teaching method for English vocabulary skill of grade 8 students in Yunnan Province, China
Di Neng ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(221) The application of phonics instruction to improve English vocabulary of grade 5 students in Hubei Province, China
Lu Fan ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(222) The application of phonics instruction to improve English vocabulary of grade 5 students in Hubei Province, China
Lu Fan ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(223) The application of phonics instruction to improve English vocabulary of grade 5 students in Hubei Province, China
Lu Fan ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(224) Effects of online vocabulary instruction using nano authentic videos on young Chinese EFL learners vocabulary knowledge
Li Li ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(225) Effects of online vocabulary instruction using nano authentic videos on young Chinese EFL learners vocabulary knowledge
Li Li ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(226) Effects of online vocabulary instruction using nano authentic videos on young Chinese EFL learners vocabulary knowledge
Li Li ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(227) An investigation into English vocabulary learning strategies of Chinese EFL learners at a secondary vocational school
Ruiqi Qiao ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(228) A Study on the English Translation Strategies of Chinese Culinary Vocabulary in the Context of Cultural Vacancy
Min Yang;Kanokporn Numtong ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (บทความ/Article)
(229) The effects of using wordSift in english vocabulary teaching on student vocabulary retention and depth at a Thai secondary school
Supatida Dumchoo ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(230) Game design and development to promote Chinese vocabulary learning skills with wordwall
Fen, Li ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
2Vocabulary ability (1)
(1) The integration of implicit and explicit vocabulary instruction, project-based learning, multimedia, and experiential learning to improve thai EFL senior high school students vocabulary ability
Satit Somjai ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
3Vocabulary Achivement Test (1)
(1) Vocabulary Development by using visual organizers for Matthayomsuksa 1 Students' at Bna-klongkanun School
Surapha Sumroeng ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
4Vocabulary Acquisition (8)
(1) Vocabulary acquisition with extensive reading va extensive reading with comunicative activities in a Thai High School
Somporn Thatapirom ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) A survey on attitudes of Thai EFL learners toward watching English subtitled movies for vocabulary acquisition
Payomrat Rakkusol ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) A survey of vocabulary learning strategies used by Thai graduate EFL learners
Wirasuda Sukpinit ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) Investigation of receptive vocabulary size of Thai EFL graduate students
Sujika Thangaroonsin ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) Investigating Thai EFL students' English vocabulary learning strategies at a private university
Wuthinan Imamee ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) The use of audiovisual aids (Videos) for Spanish vocabulary acquisition of A1 level Thai learners
Daniel Sanchez ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (บทความ/Article)
(7) The effectiveness of hyponymy games to enhance English vocabulary acquisition
Caroline V. Katemba ;Yohanna D. Karoline ;มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก (บทความ/Article)
(8) Word retention based on the picture word inductive model (PWIM) among Thai twelfth graders
Pipatpong Taipipatkit ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
5Vocabulary card (1)
(1) A comparative study of the use of vocabulary card in memorizing Chinese words and step of writing Chinese characters :$ba case study of Mathayom 3 students of Pramadanijjanukrouh School
Akpol Varchirawatt;อรรคภณ วชิรวัชร์;吴建成 ;มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
6Vocabulary Development (1)
(1) ปฏิกิริยาของนักเรียนที่มีต่อคำศัพท์ในปริบทใหม่
สิริพร บุญเรือง ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
7Vocabulary Exercises (1)
(1) A comparison of some common reading based vocabulary exercises
Wanlapa Wongsirichan ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
8Vocabulary Games (2)
(1) Exploring the benefits of teaching vocabulary through cognition, communication, and creativity activities
Shi Bao Yu ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) Thai students attitudes and satisfaction toward using vocabulary games in vocabulary learning
Duriya Ratsamee ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
9Vocabulary instruction (3)
(1) A Case study on the effect of eirect vocabulary teaching on reading achievement among matthayomsuksa six students
Siriumporn Chuttong ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) The integration of implicit and explicit vocabulary instruction, project-based learning, multimedia, and experiential learning to improve thai EFL senior high school students vocabulary ability
Satit Somjai ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) Enhancing students vocabulary in social studies lessons by using a graphic organizer strategy Frayer model
Patcharaporn Bourphet ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
10Vocabulary Knowledge (11)
(1) ENHANCING BUSINESS ENGLISH MAJOR STUDENTS VOCABULARY KNOWLEDGE THROUGH PROJECT BASED LEARNING A CASE STUDY OF THE 4TH YEAR STUDENTS STUDYING ENGLISH FOR TOURISM
Piyachat Nutalak ;มหาวิทยาลัยเซาธ์อีสท์บางกอก (บทความ/Article)
(2) The effects of using computer assisted language learning in enhancing vocabulary knowledge of English I student at a private university in Nakhon Pathom
Ruth B. Castro;Sujira Menus;Tasanan Mimhan ;มหาวิทยาลัยคริสเตียน (บทความ/Article)
(3) The effectiveness of de-contextualized and contextualized vocabulary teaching on word learning
Natthicha Siangwan ;มหาวิทยาลัยคริสเตียน (บทความ/Article)
(4) การใช้แอปพลิเคชันบนแท็บเล็ตเพื่อส่งเสริมความสามารถในการฟังพูดภาษาอังกฤษและความรู้คำศัพท์
เคน มหาชนะวงศ์ ;มหาวิทยาลัยการจัดการและเทคโนโลยีอีสเทิร์น (บทความ/Article)
(5) The integration of intensive and extensive reading instruction : its effects on Thai primary school students English reading ability
Sasi-ampai Maipoka ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) A study of context clue use of EFL postgraduate students through self-assessment
Teeradon Kardudom ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) The effects of vocabulary self-collection strategy instruction on Thai EFL undergraduate students vocabulary knowledge, word consciousness, and perceptions
Nuntiporn Raungsawat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(8) Enhancing students vocabulary in social studies lessons by using a graphic organizer strategy Frayer model
Patcharaporn Bourphet ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(9) The effects of nearpod application on improving vocabulary knowledge of Mathayom Suksa 3 students at Sansaiwithayakom School in Chiang Mai province
Patcharapan Srisakonwat ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(10) ผลการจัดการเรียนรู้โดยใช้สมองเป็นฐานร่วมกับเทคนิคเกมมิฟิเคชันเพื่อพัฒนาความรู้ ด้านคำศัพท์และทักษะการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4
นงลักษณ์ ไชยวิชู ;มหาวิทยาลัยพะเยา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(11) Outcomes of using quizlet flashcard websites in teaching and learning vocabulary to improve vocabulary knowledge and reading comprehension of undergraduate students in a private university in Nakhon Pathom province
Pariyanuch Kimhachandra;Rhoamrumpha Natthunatiruj;Natthicha Siangwan ;มหาวิทยาลัยคริสเตียน (งานวิจัย/Research report)
11Vocabulary Learning (16)
(1) การช่วยให้นักเรียนจำความหมายของคำศัพท์ใหม่ด้วยการสร้างและการใช้พจนานุกรมรูปภาพของนักเรียน
วราภรณ์ วรรณสินธพ ;Waraporn Wannasinthop ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) The Students' Reasons for Choosing the Words to Learn from Graded Readers
Senee Suebsaichol;เสนีย์ สืบสายชล ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) A Study of Vocabulary Learning Strategies Used by The Bangkok Metropolitan Administration(BMA) Primary School Students
Athom Muensom ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) กลวิธีการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษของนักศึกษามหาวิทยาลัยราชภัฏ
Mayuree, Siriwan ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) Vocabulary reinforcement techniques through storytelling
Pattama Chanphet ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) Vocabulary Development by using visual organizers for Matthayomsuksa 1 Students' at Bna-klongkanun School
Surapha Sumroeng ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) A survey and an analysis of Chinese vocabulary studying of secondary school students of Tessabarn Junghua School Phathattalung province
Bundit Phornsuksiri.;บัณฑิต พรสุขศิริ.;陈文生 ;มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(8) Constructivism - based mobile application for EFL vocabulary learning
Fangfang Wang ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(9) The effects of using gamification in enhancing the medical vocabulary learning of English III nursing students at a private university in Nakhon Pathom
Ruth B. Castro;Pariyanuch Kimhachandra ;มหาวิทยาลัยคริสเตียน (บทความ/Article)
(10) The effect of teaching context clue strategy on English vocabulary learning of 10th grade students in a public school
Kanyarat Rakkaew ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(11) The effects of L1 and L2 hypertext glosses on reading comprehension and vocabulary retention among Thai secondary school students
Poowadol Kongtawee ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(12) The effects of using a theory-based mobile application on EFL learners vocabulary learning and retention
Ma, Xingxing ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(13) Thai students attitudes and satisfaction toward using vocabulary games in vocabulary learning
Duriya Ratsamee ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(14) Thai high school students' attitudes towards using Quizizz on English vocabulary learning
Sumpun Patisung ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(15) Enhancing primary students vocabulary retention by using song
Tanyaporn Chaingam ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(16) A corpus-based study of lexical collocations of keywords found in online news articles
Pattarin Metang ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
12Vocabulary learning achievement (1)
(1) The Use of teaching proficiency through reading and storytelling (TPRS) to promote vocabulary learning achievement of fourth-grade students
Paktada Ponguagoon ;มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
13Vocabulary learning skill (1)
(1) Vocabulary learning strategies of new employees in the foreign supply and procurement division at the Electricity Generating Authority of Thailand (EGAT)
Patcharaporn Krailert ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
14Vocabulary learning strategies (9)
(1) Investigating science and political science students English vocabulary learning strategies at a public university
Charinna Suksawaeng ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) A survey of vocabulary learning strategies used by Thai graduate EFL learners
Wirasuda Sukpinit ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) An exploration of the relationships between the use of vocabulary learning strategies and their usefulness as perceived by English major students in a Thai university
Tharin Pitakpong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) Investigating Thai EFL students' English vocabulary learning strategies at a private university
Wuthinan Imamee ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) Vocabulary learning strategies of new employees in the foreign supply and procurement division at the Electricity Generating Authority of Thailand (EGAT)
Patcharaporn Krailert ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) A survey of beliefs and practices in teaching vocabulary learning strategies of Thai EFL high school teachers in Maha Sarakham, Thailand
Ratiporn Panduangkaew ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) The application of school stage production technique for Chinese speaking skill of grade 5 Thai students
Cao Jiajia ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(8) The application of mind mapping for English vocabulary learning of grade 8 students in Sichuan Province, China
Rouyi Pu ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(9) An investigation into English vocabulary learning strategies of Chinese EFL learners at a secondary vocational school
Ruiqi Qiao ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
15Vocabulary Lessons (1)
(1) The effects of nearpod application on improving vocabulary knowledge of Mathayom Suksa 3 students at Sansaiwithayakom School in Chiang Mai province
Patcharapan Srisakonwat ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
16Vocabulary load (1)
(1) Investigating the technical vocabulary in cabin crew manuals: a corpus-based study
Thitiwat Thiankasem ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
17vocabulary mastery (1)
(1) Students vocabulary enhancement in grade V: A comparative study using total physical response storytelling and jigsaw IV
Evi J. A. Sianipar, ;Caroline V. Katemba ;มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก (บทความ/Article)
18Vocabulary notebook (1)
(1) การใช้สมุดจดคำศัพท์เพื่อพัฒนาความสามารถทางด้านคำศัพท์ ความคงทนในการจดจำคำศัพท์ ความสามารถทางด้านการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3
ชัญญานุช สอนปิงคำ ;มหาวิทยาลัยพะเยา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
19Vocabulary proficiency (1)
(1) Proficiency in English Vocabulary within the Context of Natural Science of First-Year University Students
Boosakorn Vijchulata;Panitda Reanjaroensuk;Montip Tiensuwan ;มหาวิทยาลัยมหิดล (บทความ/Article)
20Vocabulary reinforcement techniques (1)
(1) Vocabulary reinforcement techniques through storytelling
Pattama Chanphet ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
ปีที่สร้างเอกสาร
หัวเรื่อง
ผู้สร้างสรรค์ผล งาน
    กำลังแสดงหน้าที่ 1/2
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,453
รวม 1,453 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 55,755 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,376 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 9 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 57,170 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124