| 1 | | Study and teaching (Higher) (326) (1) Impact of anxiety on speaking English performance among Thai students Teerada Kamkhachorn ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (2) A Survey study of motivation in L2 extensive reading of 2nd year undergraduate international mechanical engineering major students Yanisa Supasitmongkol ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (3) Reasons for enrolling and English-related problems in studying in International programs among undergradaute students Suwanna Tungsirikulchai ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis) (4) Interest in English skills among Thai undergraduate students Khwanrak Angsuwattananon ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis) (5) Landeskundlicher Hochschulunterricht: Vorschlage fur einen lernerorientierten Landeskundekurs im BA-Studiengang DaF an der Fremdsprachenhochschule Hanoi Thuy, Trinh Thi Thu ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis) (6) Landeskundlicher Hochschulunterricht: Vorschlage fur einen lernerorientierten Landeskundekurs im BA-Studiengang DaF an der Fremdsprachenhochschule Hanoi Thuy, Trinh Thi Thu ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis) (7) The use of nonverbal communication in English instruction at M.4 level Sunan Chanidwat ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis) (8) Language learning style preferences and strategies among University students of English as a foreign language Thooptong Kwangsawad ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (งานวิจัย/Research report) (9) Development of technical English lessons based on problem-based learning to increase listening-speaking ability and critical thinking of diploma level students Orawan Sethasatian ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (10) Effects of metacognitive strategies on English research report writing and motivation of efl undergraduate medical science students Hatfield, Robin Gene ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (11) A development of community-based English course to enhance English language skills and local cultural knowledge for undergraduate students Ratchaporn Rattanaphumma ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (12) The development of pre-service chemistry teachers'pedagogical content knowledge: from a methods course to field experience Chatree Faikhamta ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (13) The development and exploration of preservice physics teachers' pedagogical content knowledge: from a methods course to teaching practice Khajornsak Buaraphan ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (14) The development of computer assisted instruction in English vocabolary for Mathayomsuksa 1. Sompoat Prakobnun ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis) (15) The impact of different types of teacher written feedback on EFL university students' writing Chittima Kaweera;Siriluck Usaha ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (บทความ/Article) (16) Use of writing strategies among first-year students in the MA (English for Careers) Programme Thand Peeravudhi ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (17) A survey of needs of the 3rd year English major students, the Faculty of Liberal Arts, Thammasat University Kusalin Pattanakittipong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (18) Pronunciation variation of -ed tense markers by Thai undergraduate students Monthon Kanokpermpoon ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (19) The exposure of first-year students at civil aviation training institute to English media outside the classroom Napamat Warawieng ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (20) A study of language learning strategies of students in the MA Program for the TEFL Program, Thammasat University Narisa Tirabulkul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (21) An evaluation of English I at the Faculty of Education at Silpakorn University Smith Xutima ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (22) A survey study of the effect of learning English with native speakers on the motivation of first year students at Naresuan University Runggan Pratumtong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (23) An item analysis of multiple-choice test items of a pilot test for an English course at Silpakorn University Pratana Kangsadal ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (24) A comparative study of the effects of teaching English using traditional method and cooperative learning method at Assumption Commercial College Amornmarn Vipatayothin ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (25) A survey study of the role of attitudes and motivation in learning English Parameth Lordasa ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (26) Problems in learning English among non-English-major students at Valaya Alongkorn Rajabhat University under the Royal Patronage Worawan Wongsriwiwat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (27) A case study of good learners' learning strategies at the Royal Thai Navy College of Nursing : a focus on speaking Duangsuda Punmuangpak ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (28) A study of Thai English teachers' appraisal of Communicative Lanaguage Teaching (CLT) Jongdee Srithepsakul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (29) A survey study of L2 vocabulary learning strategies of 4th year students, the Faculty of Fine Arts, at Rajamangala University of Technology Tawan-ok Chakrabongse Bhuvanarth Campus Jutiporn Kongthong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (30) A study of the use of instructional media in teaching English among teachers at Rajamakala [sic] of technology Tawan-ok, Chakrabongse Bhuvanat[sic] Campus Kamonwan Thongthep ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (31) A survey of Rangsit University International College students' need and English competent evaluation as a basis for syllabus design Suthasinee Jiamsakulsak ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (32) Vocational students' problems in learning English at Chumphon College of Agriculture and Technology Amphorn Busapapong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (33) Self-determination in English language learning : a study of undergraduate students at the Department of Foreign Languages, Buriram Rajabhat University Atikhom Kongdee ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (34) A survey study of needs in learning English of the 4th year students, the Faculty of Business at Suan Dusit Rajabhat University Suvimon Vongratanakunton ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (35) A study of factors affecting the English proficiency of non-native English speaking students at the Asian Institute of Technology Wantana Sa-adpan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (36) A study of factors affecting the English proficiency of non-native English speaking students at the Asian Institute of Technology Wantana Sa-adpan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (37) The effects of teaching using a task-based approach on English communicative ability of the first-year students at Nakhon Si Thammarat Rajabhat University Tippawan Tongkhundum ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (38) A survey study of English reading motivation of 2nd year students of the Chemical Engineering Department, King Mongkut Technology University Jamaree Meechamnan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (39) A survey study of needs and problems in learning to speak English of the third year Tourism Industry students at Suratthani Rajabhat University Pattaraporn Nuttawat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (40) A survey study of the factors affecting learning to speak English of fourth year students at Suan Dusit Rajaphat University Phafan Choontanom ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (41) A study on L2 reading strategies : a focus on learners' schemata of 3rd year naval cadets Ake-burus Changyai ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (42) A survey of students' writing problems at Mahidol University International College in the second trimester of the academic year 2008 Oranoot Kobkuerkul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (43) A survey study of English reading strategies in English reading comprehension of first year students at Eastern Asia University Supattra Soykheeree ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (44) A survey study of reading strategies used by able readers and less able readers at the Rajamangala University of Technology Suvarnbhumi, Supanburi Province, after taking reading strategies in introduction to reading course Thitirat Ampai ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (45) Students' attitude towards learning English with native and non-native speaking teachers at Language Institute of Thammasat University Meng, Xing ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (46) A survey study of English reading strategies used by the resident physicians and the medical students at Siriraj Hospital Panicha Ingkakul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (47) A survey of the needs and problems in English communication of first year students in the Education Faculty, Dhonburi Rajabhat University Wachirapun Chainontee ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (48) A survey study of foreign teachers' opinions toward Thai students' learning behaviors Weerapat Sakulrat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (49) A survey study of students' attitudes towards English I of the first year students, the Faculty of Technical Education majoring in Computer Technology at Rajamangala University of Technology Krungthep Kongkiat Khunasathitchai ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (50) An analysis of cohesion in Laotian college students' writing Aroonrat Preamsiriampai ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (51) A comparative study of learner autonomy executing self-instructed learning method and self-directed learning method in teaching English language listening skills to the second year students at Kasem Bundit University Aung Khin Lun ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (52) A comparative study of learner autonomy executing self-instructed learning method and self-directed learning method in teaching English language listening skills to the second year students at Kasem Bundit University Aung Khin Lun ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (53) The effects of participating in oral presentations on the English speaking abilities of Fourth-Year English Majors Komet Saezhong ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (54) Design and trial of a diagnostic listening and speaking test for students of course Yanisa Buranachaitawee ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (55) Design and trial of a diagnostic listening and speaking test for students of course Yanisa Buranachaitawee ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (56) A Topical structure analysis in essays written by third-year english majors at Srinakharinwirot University Apinya Buacomecote ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (57) The Congruence between learning and teaching styles and its relationship to the English language achievement Jatupong Mora ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis) (58) Teacher's questions and students' responses in foundation English classes at Prince of Songkla University, Hat Yai Campus Rabiap Thongmark ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis) (59) A study of the relationships among motivation, motivational variables and English language proficiency of the fourth-year management sciences PSU students Walaipun Puengpipattrakul ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis) (60) The relaionship among English reading comprehension ability, attitudes, and learning styles of first year liberal art students at Prince of Songkla University Thitinun Khongbangpor ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis) (61) A study of attitudes and problems in teaching and learning English in Islamic religious schools in Yala Wimonrat Ratthanayart ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis) (62) Research report an investigation on readiness for learner autonomy, approaches to learning of tertiary students and the roles of English language teachers in enhancing learner autonomy in higher education Rosukhon Swatevacharkul ;มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์ (งานวิจัย/Research report) (63) Development and evaluation of interactive multimedia learning tools in undergraduate chemistry : caffeine extraction simulated experiment and NMR spectroscopy web-based learning course Saksri Supasorn ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (64) The development of learning unit on forest utilization : a case of Huay-Phak community, Ratchaburi province Areerat Niyomsup ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (65) The use of interactive lecture demonstrations in force and motion to teach high school-level physics Umpol Jairuk ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (66) Developing and evaluating Thai student' understandings of bacterial conjugation and protein purification using practical works Somkiat Phornphisutthimas ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (67) Development of a bromoperoxidase-based learning cycle to enhance conceptual understanding of second year university students concerning enzyme kinetics Piyachat Jittam ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (68) The effectiveness of implementing classroom tasks : a comparative case study of the effect of informing or not informing mathayom suksa one learners of the objectives of the task Benjawan Praphantateva ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (69) Development of a physics teaching approach for high school students Decha Suppapittayaporn ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (70) Development of a physics teaching approach for high school students Decha Suppapittayaporn ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (71) Integrating mobile blended English pronunciation activities to enhance pronunciation ability of first year students at Mae Fah Luang University Patthamawadee Nakin ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis) (72) Effect of inquiry-based mobile learning (IBML) on university students' questioning and public speaking skills Nattiya Bunwirat ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis) (73) Using visuospatial models to enhance teaching and learning of atomic structure and the periodic table in high school chemistry Panwilai Chomchid ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (74) A study of the English listening comprehension problems for EFL learners at the Faculty of ICT, Silpakorn University Chaisri Sriprom ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (75) A study of vocabulary learning strategies used by graduate students at Thammasat University Chalida Kallayanasute ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (76) Figurative language interpretation of Thai EFL advanced learners Kanokporn Kamsakun ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (77) Communication apprehension in public speaking among class 12 English for Careers students, Thammasat University Panthawat Kopkitthanarot ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (78) A study of English articles usage proficiency of the second year English for Careers students Posatat Sangrung ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (79) A study of automotive engineering students' strategies in coping with vocabulary when reading engineering passages Saran Somnuek ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (80) Motivation towards speaking English outside the classroom : a case study of Thai students in the International Program at International College, Suan Sunandha Rajbhat University Somsri Chongpensuklert ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (81) An error analysis of the use of past simple and past continuous tenses by first year students at Silpakorn University Sujitra Yamput ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (82) A study of English listening problems and listening proficiency of Business students at Bangkok University Suradej Anandapong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (83) Learning problems of Assumption Commercial College students in classes of native English-speaking language teachers Sutee Mahaboonpati ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (84) Learning problems of Assumption Commercial College students in classes of native English-speaking language teachers Sutee Mahaboonpati ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (85) A survey of students' opinions on watching English soundtrack movies to enrich listening skill development Tanisara Pimsamarn ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (86) English language anxiety among Thai undergraduate students : a study at Dhonburi Rajabhat University Thanwadee Namsang ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (87) Students' attitude towards learning English with native and non-native speaking teachers at Language Institute of Thammasat University Meng, Xing ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (88) A survey study of English reading strategies used by the resident physicians and the medical students at Siriraj Hospital Panicha Ingkakul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (89) English remedial framework based on constructionism to enhance english writing ability among software engineering students Teeraporn Saeheaw ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (90) A survey of the needs and problems in English communication of first year students in the Education Faculty, Dhonburi Rajabhat University Wachirapun Chainontee ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (91) A survey study of foreign teachers' opinions toward Thai students' learning behaviors Weerapat Sakulrat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (92) A study of foreign language learning anxiety of the first year students at Srinakharinwirot University Jiraporn Paranuwat. ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (93) A study of foreign language learning anxiety of the first year students at Srinakharinwirot University Jiraporn Paranuwat. ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (94) A survey study of students' attitudes towards English I of the first year students, the Faculty of Technical Education majoring in Computer Technology at Rajamangala University of Technology Krungthep Kongkiat Khunasathitchai ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (95) The use of communicative activities to develop English speaking ability of the first year diploma vocational students Kittiya Phisutthangkoon ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (96) A survey study of English reading strategies in English reading comprehension of first year students at Eastern Asia University Supattra Soykheeree ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (97) A survey study of reading strategies used by able readers and less able readers at the Rajamangala University of Technology Suvarnbhumi, Supanburi Province, after taking reading strategies in introduction to reading course Thitirat Ampai ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (98) A survey of current practices of teaching English listening in private universities and colleges in Thailand in the academic year 1990-1991 Wannana Boonyakarn ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (99) The effect of the title on the topical structure in essay writing : a study of Srinakharinwirot University English majors Sutthichai Boonprajak ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (100) The effect of the title on the topical structure in essay writing : a study of Srinakharinwirot University English majors Sutthichai Boonprajak ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (101) Apology strategies used by Thai EFL learners at Ubon Ratchathani Rajabhat university Khwanprapa Noptana ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis) (102) Chinese usage relational of inside and outside classroom- case study of four schools in Bangkok Suwimon Santipithak;สุวิมล สันติพิทักษ์;吴燕诗 ;มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (103) A development of webquest modules to enhance English reading and writing abilities and learning engagement of undergraduate engineering students at Rajamangala University of Technology Phra Nakhon, North Bangkok Campus Pornpilai Termsinsawadi ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (104) Language learning strategies and critical thinking skills of english majors of thaksin university Duangkae Kaewla-iad ;มหาวิทยาลัยทักษิณ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (105) A study of thaksin university students motivation in english language learning Sittichai Thongmark ;มหาวิทยาลัยทักษิณ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (106) การศึกษาทัศนะของผู้เชี่ยวชาญและอาจารย์สาขาศิลปะการแสดงเกี่ยวกับวิชาพื้นฐานศิลปะ ในหลักสูตรศิลปะการแสดง ระดับปริญญาตรี ของสถาบันอุดมศึกษาในประเทศไทย อภิรัตน์ แก้วกัน ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (107) การศึกษาปัจจัยคัดสรรสำหรับการเรียนการสอนวิชาศิลปภาพถ่ายในระดับอุดมศึกษา เอกสิทธิ์ บุญมาก ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (108) Using a process - genre approach to teach recount writing to the first year student at Rajamangala University of teachnology Isan,Surin campus Kantana Rayubsri ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis) (109) A development of the instructional process based on strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback to enhance paragraph writing ability of undergraduate English majors Ra-Shane Meesri ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (110) The development of an English writing course based on the genre-based approach for undergraduate Engineering students at King Mongkut's University of Technology North Bangkok Piyatida Changpueng ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (111) A topical progression analysis of 4th year tourism majors' essay, writing, Faculty of Liberal Arts, Ubon Ratchathani University Methawee Romyen ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis) (112) The development of a form-focused web-based instruction to enhance the English grammatical and writing competence of Thai undergraduate sports science students Thanawan Suthiwartnarueput ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (113) Employing concrete models in a scaffolded learning unit to facilitate secondary and tertiary students' derivation of basic series formulars Parames Laosinchai ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (114) Development of an English for Academic Purposes course using content and language integrated learning approach to enhance reading and writing skills of undergraduate students Burajt Phoodokmai ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (115) A study of needs, problems, and wants of using english of engineering students of Quaid-E-Awam University of Engineering, Science and Technology, Pakistan Channa, Mansoor Ahmed ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (116) The development of an inquiry-based learning unit in light reflection and refraction Kreetha Kaewkhong ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (117) Effects of a metacognitive strategy training on English oral Communication ability of undergraduate students Aonrumpa Mali ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (118) การพัฒนาความรู้ความเข้าใจเรื่องการลอกเลียนวรรณกรรมของนักศึกษาระดับปริญญาตรีบนพื้นฐานผลการวิจัยสำรวจและการวิเคราะห์เอกสาร วิไลวรรณ ศรีสงคราม ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (119) Facebook group usage as a learning management system for an ESP undergraduate course Noparat Tananuraksakul;นพรัตน์ ธนานุรักษากุล ;มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ (งานวิจัย/Research report) (120) The use of the web-based C-test (WBCT) as an English placement test for Rajamangala University of Technology Tawan-Ok and an investigation of test-takers strategies Naddhaporn Kammasorn ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (121) An investigation of english language learning strategies and their relation to the achievement of the first-year arts students at Chulalongkorn University Ratchumas Lappayawichit ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (122) The effect of "PLAN technique" on the reading comprehension of first year nursing students at Mahidol University U-sa Keenardputta ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (123) A rationale for a proposed English course for first year dental technician students, Faculty of Dentistry, Mahidol University Sayamon Singto ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (124) An evaluation of contents and their objectives in the English for business communication courses at the University of the Thai Chamber of Commerce Sumeth Munchinda ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (125) A survey of language needs for communication by Thai engineers Manee Jiranapakul ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (126) Explicit pronunciation instruction to improve Thai Vocational College students intelligibility Lamarca, Chiara Ayn J.;Janpanit Surasin.;Patchara Varasarin. ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article) (127) An investigation of metacognitive English listening strategies used by Chinese College students at Yunnan Normal University Business School, China Shen, Yueting.;Patchara Varasrin.;Denchai Prabjandee. ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article) (128) Genre-based approach to teaching academic writing in a Thai university Phirunkhana Phichiensathien ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis) (129) Communicative strategies employed by Thai learners of english at university level in interaction with native speakers Mai Ton ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (130) Out-of-class English learning activities of the vocational education learners at Kampong Chheuteal high school, Kampong Thom province, Kingdom of Cambodia Chalong Tubsree ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article) (131) An investigation of general and ESP tests for first year students at Mahidol University Phennapha Thammarakkit ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (132) Language learning strategies used by Thai engineering student freshmen among different English academic achievement levels at Kasetsart University Jirapa Rardprakhon.;Prapart Brudhiprabha.;Raveewan Angkanurakbun. ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article) (133) Complete report : The impact of implementing collaborative writing on learning outcome of EFL learners Prarthana Coffin ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (งานวิจัย/Research report) (134) Complete report : The impact of implementing collaborative writing on learning outcome of EFL learners Prarthana Coffin ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (งานวิจัย/Research report) (135) An evaluation of the M.A. courses in applied linguistics at Mahidol University 1981-1984 Wiwat Puntai ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (136) The relationship between perfectionism and English speaking ability of Thai undergraduate students Aninchana Eiamsamran ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis) (137) Interrelationships among language learning aptitude, attitude and achievement in learning English as a foreign language of Thammasat University freshmen Manop Hotrakul ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (138) Podcasts and oral skills: a case study of 3rd year students at the faculty of education, Mahamakut Buddhist University Isan campus, Khon Kaen province Thaworn Worabuttara ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis) (139) A study of academic factors affecting the English reading comprehension of students of Master of Arts in English for Careers, batch 13 of Thammasat University Tanawan Kukernpong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (140) Problem-based blended learning : an integrated approach to enhance creative writing in English as a foreign language Sirikanya Dawilai ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis) (141) Program to Enhance International Standard Dance Curriculum Design for Teachers of Chinese Higher Education Institutions: Guangxi University College of Dramatic Arts Zhang, Dingfang ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis) (142) Program to Enhance International Standard Dance Curriculum Design for Teachers of Chinese Higher Education Institutions: Guangxi University College of Dramatic Arts Zhang, Dingfang ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis) (143) Speaking problems and needs of English for business communication students at a private university Isariya Wisaleewat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (144) A study of vocabulary size, competency, learning strategies, and perceptions of problems with vocabulary leaning of students with learning disabilities Buarattana Attachoo ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (145) An analysis of teacher written feedback on students' descriptive, narrative and comparative essays Chaiyasit Bunnag ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (146) Foreign language anxiety of first year students in a Thai private university Victoria Elman-Wijuntamook ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (147) Problems for Thai university English major students when speaking English Tanisa Srisang ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (148) The effectiveness of the the use of computer-assisted instruction (CAI) and satisfaction toward learning present tenses of Southern University students Weerasak Thaweemueang ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (149) Vocabulary learning strategies among 4th year Thai students studying in three different English majors Parawee Petchsringam ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (150) Vocabulary learning strategies among 4th year Thai students studying in three different English majors Parawee Petchsringam ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (151) A study of e-learning, blended learning, and traditional teaching methods to enhance english reading comprehension ability of Thai learners Pornpimon Saeheng;Patchara Varasarin;Noppadol Prammanee ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article) (152) Learning styles of English major and non-English major Thai EFL learners Panitta Uthaiphetra ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (153) A comparison between the English presentation skills of graduate students who studied Effective Presentations and those who did not Thitibhada Sukitkanaporn ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (154) CLT-Based lessons on receiving compliments in english for english major students at Ubon Ratchathani University Manasawee Pongsirijan ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis) (155) Factors affecting public speaking anxiety among undergraduate students in tourism industry major Thatchakon Phinyadechasin ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (156) Effectiveness of CA-informed telephone conversation instruction in enhancing conversation abilities Anittha sitthikoson ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis) (157) A study of classroom activities and language anxiety between high and low academic performance teacher students at Rajabhat Universities Sirinan Nuypukiaw. ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (158) A study of classroom activities and language anxiety between high and low academic performance teacher students at Rajabhat Universities Sirinan Nuypukiaw. ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (159) Students' perceptions of Thai teachers in an international program at public Thai university Prommin Songsirisak. ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (160) Enhancement of undergraduates listening skills through listening strategies Mongkol Sodachan ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis) (161) The development of task-based speaking and communication strategies instructional model to enhance english speaking competence of the first year english for international communication students Teerawat Arjpru ;มหาวิทยาลัยศิลปากร (วิทยานิพนธ์/Thesis) (162) Development and evaluation of interactive multimedia learning tools in undergraduate chemistry : caffeine extraction simulated experiment and NMR spectroscopy web-based learning course Saksri Supasorn ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (163) English language teaching and English language development of teachers in one excellent private vocational institution in Chonburi province, Thailand Nitchanun Robroo;Watunyoo Suwannaset;Paratchanun Charoenarpornwattana ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article) (164) Motivation toward English language learning of the second year undergraduate Thai students majoring in Business English at an English-Medium University Manusak Degang. ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (165) The development of online instructional media for independent learning of English in tertiary-level education Nipaporn Chalermnirundorn ;มหาวิทยาลัยรังสิต (งานวิจัย/Research report) (166) Effects of a metacognitive strategy training on English oral Communication ability of undergraduate students Aonrumpa Mali ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (167) The Development Of An English Essay Writing Course Based On The Self-monitoring And Peer Feedback Strategies For Thai Undergraduate English For International Communication Students Thanakorn Weerathai ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (168) The Development Of An English Essay Writing Course Based On The Self-monitoring And Peer Feedback Strategies For Thai Undergraduate English For International Communication Students Thanakorn Weerathai ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (169) The Effects Of English Accented Speeches, Specific Content Knowledge, And Test-taking Strategies On Listening Comprehension Of High And Low Efl Achievers Pornchanok Sukpan ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (170) Needs analysis of English skills for medical students with a view to AEC mobility : a case study of a University in Northeastern Thailand Issariyapond Woragittanont. ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (171) Needs analysis of English skills for medical students with a view to AEC mobility : a case study of a University in Northeastern Thailand Issariyapond Woragittanont. ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (172) The use of interactive lecture demonstration in teaching high-school physics : magnetic force on a moving charged particle Nuttawoot Sricharoenchai. ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (173) Needs analysis of English skills for professional nurse : the context of ASEAN economic community Oraphan Ritman. ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (174) Motivation towards learning English for logistics: a survey study of management engineering and logistics undergraduate students at Silpakorn University Mukda Klaikunchorn ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (175) The ability of third-year Thai undergraduate science students to use collocations for scientific purposes Chawis Mahakalayanakul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (176) Vocabulary learning strategies used by the first year Thai undergraduate students of the Bachelor of Economics International Program at Thammasat University Ariyapa Worasiri ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (177) A survey study of motivation in English language learning of first year undergraduate students at Sirindhorn International Institute of Technology (SIIT), Thammasat University Ratanawalee Wimolmas ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (178) A survey to assess students' metacognitive awareness of reading strategies used in the Master of Arts Program in English for Careers, Thammasat University ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (179) A study of news writing errors of 4th year students of mass communication arts, Chulalongkorn University Thanin Weeradet ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (180) Cultural knowledge in English language learning of EFL students at Thammasat University Traisuda Laosiri ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (181) A suvey of awareness towards English pronunciation among MEC students, Thammasat University Ameena Phirualee ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (182) Attitudes towards objectives of learning English : a survey study of science students in the Faculty of Science, Mahidol University Adiporn Klintueseen ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (183) The role of teaching assistants in promotion distance English learning at Panyapiwat Institute of Management Benchasri Sriyothin ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (184) Students' strategy use in the online english learning Settha Kuama ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis) (185) A survey of first year ICT students needs in English usage and wants regarding an English online learning program ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (186) Attitudes of Thai undergraduate students toward non-native English teachers from the ASEAN community Chariti Khuanmuang ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (187) A survey of the motivation of MEC#14 students towards learning English Pankwan Dongruangsri ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (188) Factors affecting listening problems of MEC first-year students toward native English speakers at Thammasat Universitys Language Institute Natdanai Kianeiam ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (189) A survey of Thammasat students comprehension of English slang and their learning sources, methods and objectives Sukit Kaewman ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (190) A survey study of common use of English vocabulary learning strategies among MEC students at Thammasat University Sirirat Aneklaphakij ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (191) A survey study of common use of English vocabulary learning strategies among MEC students at Thammasat University Sirirat Aneklaphakij ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (192) Reflections on using simulations in an EFL classroom : a case study of students in a postgraduate program in Thammasat University Wathunya Kamnak ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (193) The effective techniques in self-learning English among second-year students in the Master of Arts in English for Careers Program at Thammasat University Unyarat Chuchartpong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (194) Facilitating the learning of diverse students in English for marketing and banking Khacheenuj Chaovanapricha ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (195) A comparative study of English learning motivation types between Thai and Cambodian first-year undergraduate English majors Narumon Chumcharoensuk ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (196) A comparative study of English learning motivation types between Thai and Cambodian first-year undergraduate English majors Narumon Chumcharoensuk ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (197) Pausing patterns : preceding and following that in that-noun clauses between native English speakers and Thai learners of English Nitipong Wongchompoo ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (198) The motivation for reading in a foreign language and reading achievement of MEC students at Thammasat University Kawissara Tanskul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (199) English proficiency development as a preparation for the Asean Economic Community (AEC) 2015 : a study of students at Thammasat University Thanyathip Chatsawat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (200) The classification of grammatical errors of written business messages among M.A. students at Language Institute, Thammasat University Sirinart Sirijorn ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (201) An investigation of the factors affecting anxiety in students in a Master of Arts program in English for Careers Warunada Boonpiyawong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (202) The incorporation of world Englishes into EFL classroom practice : effects on anxiety in English language learning of Thai tertiary students Jaruda Rajani Na Ayuthaya ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (203) A Development of hybrid network technology-enhanced language learning model based on social constructivism approach for promoting EFL learner autonomy Tavicha Phadvibulya ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (204) An analysis of Thai English as a foreign language students' learning behavior based on Joan Rubin's good learner model Somruedee Pimkote ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis) (205) Students' participation in classroom discussions Kitiya Prompa ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis) (206) Students' participation in classroom discussions Kitiya Prompa ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis) (207) A Comparison of the effects of the concordance-based and the conventional teaching methods on engineering students' English Vocabulary learning Pisamai Supatranont ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (208) ตัวแปรพหุระดับที่มีอิทธิพลต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาภาษาอังกฤษของนักศึกษาชั้นปีที่ 1 สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง ชาญชวัตร โชติธนาวัฒนะ ;สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง (วิทยานิพนธ์/Thesis) (209) ชุดสาธิตการสอนวงจรขยายสัญญาณขนาดเล็กร่วมกับเอ็นไอมายแด็คและโปรแกรมแลบวิว ธิชานนท์ ร่มสายหยุด ;สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง (วิทยานิพนธ์/Thesis) (210) ชุดปฏิบัติการวิชาออปแอมป์และลิเนียร์ไอซีหลักสูตรประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นสูง พุทธศักราช 2557 พัชรินทร์ วิลัยโรจน์ ;สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง (วิทยานิพนธ์/Thesis) (211) ชุดปฏิบัติการวิชาออปแอมป์และลิเนียร์ไอซีหลักสูตรประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นสูง พุทธศักราช 2557 พัชรินทร์ วิลัยโรจน์ ;สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง (วิทยานิพนธ์/Thesis) (212) การพัฒนาการจัดการเรียนรู้แบบสะเต็มศึกษา เรื่อง การประยุกต์ใช้งานวงจรดิจิตอลอิเล็กทรอนิกส์เบื้องต้น สำหรับนักเรียนระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพ ศุภชัย ราชผึ้ง ;สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง (วิทยานิพนธ์/Thesis) (213) Attitudes of Thai undergraduate students toward non-native English teachers Kunnathee Thunnayok ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (214) Peer feedback and feedforward and in EFL argumentative writing Gambhir, Rittu ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (215) Motivation towards English language learning of English major students at a Thai public university Wasineetip Rainvalee ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (216) The learners' attitudes toward the use of English language movies with Thai subtitles and English subtitles to improve listening comprehension skills Phenprapa Suetrong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (217) Gender and English language learning strategies of undergraduate students at Rajamangala University of Technology Lanna Tak Jaturong Saengaroon ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (218) Using Electronic Portfolio to Improve English Speaking Ability of Thai Undergraduate Students Jiraporn Lao-un ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis) (219) Using e-learning to improve English communication skills of Thai undergraduate students Nattaphon Phanchanikul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (220) English self-learning with print media and electronic media of RMUTP undergraduate engineering students Tatiya Yuktiwattanamate ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (221) Students' attitudes towards the use of CALL program to develop their English skills Ganjanat Ruengthong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (222) Students' satisfaction toward the developing English skill program of Singburi vocation college Apichaya Apichart ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (223) Reading motivation of MEC students Kornkaew Pongthavornpinyo ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (224) Thai students' English reading comprehension and meditation practice Preeyanuch Trikaew ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (225) Using English songs to develop listening skill for Thai EFL learners Pairin Tangkwampien ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (226) The types and variation of motivation of learning English at the post-graduate level Xuemei Sun ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (227) Thai EFL students and differences in lexical and grammatical features between British and American English : identification, preferences and attitudes Tanjuta Srinual ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (228) A study of oral communication strategies used by undergraduate students at a university in Thailand Metcalfe, Jill ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (229) A study of teaching memory vocabulary learning strategies on the retention of vocabulary by Thai learners Pattarin Suwannarat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (230) A study of teaching memory vocabulary learning strategies on the retention of vocabulary by Thai learners Pattarin Suwannarat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (231) A comparison of two approaches of vocabulary instruction : the teaching of individual word meaning and practice in deriving word meaning from context for EFL learners Peeraya Utsajit ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (232) A comparison of two approaches of vocabulary instruction : the teaching of individual word meaning and practice in deriving word meaning from context for EFL learners Peeraya Utsajit ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (233) The use of mastery learning method in reading for main ideas of second-year students in Phetchaburi Rajabhat University Makawan Nakjan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (234) Acquisition of grammatical morphemes by Thai EFL learners Kietnawin Sridhanyarat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (235) The effects of gender, metacognitive awareness of reading strategies and reading motivation on reading comprehension Chukiat Chakchaichon ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (236) The study of oral communication strategies to improve speaking skills Rujinop Tanjaturon ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (237) A study on motivation in studying English of first-year students in Prince of Songkla University, Hatyai campus Theethat Phithakphongphan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (238) Students' satisfaction towards the eight required courses in the Master of Arts in English for Careers program at Thammasat University Monsit Lakchaimongkol ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (239) The use of phrasal verbs in conversational English among Thai students in an English major program Asma Kirdyoo ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (240) Establishment of a microbiology academic word list Kwanta Boonyos ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (241) Factors affecting college students\' intention to use U-learning for English studies in Sichuan, China Fan, Xi;Somsit Duangekanong;Xu, Mengyu ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article) (242) A Study of the Undergraduate Voice Curriculum for Voice Program of Popular Songs in Selected Normal Universities in China Yanxi, Chang. ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis) (243) Thai Students Identities and their English Language Learning at a Thai University Tarin Pintong ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis) (244) Students' attitudes towards benefits of assigned external reading : a case study of first-year undergraduate students in the major of business management and English, at Silapakorn University, Petchaburi Branch Nuttaputt Choatkittidhorn ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (245) Assessment tools for teacher training in electrical engineering student of technical education, King Mongkut's University of Technology North Bangkok Krishda Srichanpiyom;Wirat Assawanuwat;Chainarong Yensiri ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article) (246) The development of electronic-based English proficiency test for tertiary-level students Nipaporn Tewawongs;Torremucha, Gary ;มหาวิทยาลัยรังสิต (งานวิจัย/Research report) (247) Preliminary curriculum design for an Indonesian master of engineering program on public infrastructure asset management Asih, Ria;Soemitro, Aryani;Suprayitno, Hitapriya ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article) (248) The development of motivation skills for students in professional experience I in electrical engineering, Faculty of Technical Education, King Mongkut's University of Technology North Bangkok Krishda Srichanpiyom ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article) (249) Online social network based blended learning to enhance creative thinking skill for electrical engineering education K. Klinbumrung;K. Surpare ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article) (250) Improving the students' ability in chemical engineering laboratory Thirawat Mueansichai;Weerinda Mens-Appamana ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article) (251) A modified electronic gas sensing device as a teaching tool for gas separation and identification experiment at high-school level Wimonsiri Tanomsridachchai;Siriwit Buajarern;Adisak Romputtal;Yuthana Tantirungrotechai ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article) (252) Storytelling-based teaching and evaluation method through visualization in engineering topics Gholami, Aslan;Gavagsaz-Ghoachani, Roghayeh;Matheepot Phattanasak ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article) (253) Big data analytics for pre-teacher preparation of higher education in Thailand Montree Chinsomboon;Pallop Piriyasurawong ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article) (254) Effects of new Mnemonic - CAMR together with the inquiry learning cycle model in biology classes of senior high school students focusing on a single eastern province in Thailand Ronnakorn Rattanachaithada;Nopmanee Chauvatcharin;Kittima Panprueksa ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article) (255) Attitudes towards English ENL1007 online learning of first year English major students at Suan Sunandha Rajabhat University Patcharaphan Phuboonsri ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article) (256) Introducing high school students to sustainability concept through the preparation of bio-calcium carbonate from green mussel shells Jiranat Chaiyosburana;Nutthaphol Khupsathianwong;Sarayut Rakmak;Peeranut Prakulpawong;Apichat Phengdaam;Chutiparn Lertvachirapaiboons ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article) (257) Developing metacognitive capacity of high school students in teaching chemistry Le, Thanh Vinh;Chu, Le Bao Lan;Tran, Manh Linh ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article) (258) Developing metacognitive capacity of high school students in teaching chemistry Le, Thanh Vinh;Chu, Le Bao Lan;Tran, Manh Linh ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article) (259) Development of the English for hotel curriculum based on Asean common competency standards and content and language integrated learning approach for undergraduate English major students Kanlayaneee Phucharoen ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (260) Exploring English language courses on the Thai MOOC Platform Sutraphorn Tantiniranat;Pantipa Boonla;Phimpawee Treesorn;Rinda Warawudhi ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article) (261) Development of a curriculum based on content and language integrated learning and competency-based education for enhancing business English writing ability of undergraduate students Meassnguon Saint ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (262) English teaching in cross-cultural communication of undergraduated Thai students at a public university in Pathumthani Nongyao Bousri ;มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ (งานวิจัย/Research report) (263) Sorted : an educational digital game for learning sorting algorithm Apichat Phongsasithorn ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis) (264) The classroom practices of EMI in an international program at a Thai university :perspectives of Thai EFL learners Chidchanok Meenasantirak ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis) (265) Integration of mind mapping and problem-based learning instructional model to enhance ancient Chinese reading summarizing ability for undergraduate students: a case study in Southwest Jiaotong university Zhang Jie ;มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา (วิทยานิพนธ์/Thesis) (266) Chinese university students' perceptions of english speaking difficulties in Thailand Hui, Jiang ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis) (267) Second language writing anxiety of Thai EFL undergraduate students: dominant cause, levels and coping strategies Kwanpicha Talasee ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis) (268) English speaking anxiety of Thai EFL undergraduate students: dominant type, level, and coping strategies Ling Qin ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis) (269) Perceptions towards China english: The case of Chinese ELT students in a university in northeast Thailand Longzhen, Meng ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis) (270) Attitudes of Thai university students towards global englishes-awareness pedagogy Fang Miao ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis) (271) Motivation of undergraduate students for learning English in the Faculty of Archaeology at Silpakorn University Chatkaew Siriassawakul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (272) Personal self-confidence and willingness to communicate in English in the classroom among MA Career students Sato, Mami ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (273) A study of the implementation of mother tongue-based language education in facilitating English language learning skills for Thai higher education students Nitinath Bunmak ;มหาวิทยาลัยพายัพ (งานวิจัย/Research report) (274) Experiences and reflections on teaching large introductory java programming course to first year information systems undergraduate students Asare, Sampson D.;Gopolang, B. ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article) (275) A study of thai first-year Ubon Ratchathai university students problems in the use of aspects in different tenses Ketsiri Dalao ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis) (276) Effects of Using Self-regulated and Metacognitive Learning Strategies in L2 Writing through Instructional Cognitive Involvement at Thai University Manashi Gogoi Dutta ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis) (277) The attitude analysis toward English learning in higher education institution by structural equation model Muanfun Tangpinijkarn;Sarun Nakthanom ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article) (278) Factors influencing English self-learning performance through social media : a case of students in the Faculty of Business Administration, RMUTT Bubpha Thanuttamanon;Suraporn Onputtha;Teeradaj Racharak ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article) (279) Enhancing physical chemistry education : Active learning strategies, student engagement, and assessment alignment for successful learning outcomes Wissawat Sakulsaknimitr ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article) (280) Using E-Mind mapping in improving reading comprehension of Thai EFL seventh graders Chonlada Narawang. ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis) (281) An implementation of an integrated performance assessment module to promote English speaking ability and learning engagement of undergraduate students Benjawan Plengkham ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis) (282) Instructional model to strengthen comprehensive humanization for higher education students Chayanid Yimsawat ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (283) The web-based online education platform as a hybrid learning tool for synchronized college English learning Liu, Tao;Satha Phongsatha ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article) (284) The effects of interactive tasks with a task-based chatbot on the development of question formation of Thai EFL university students Chattaphorn Sriprasert ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis) (285) The effects of interactive tasks with a task-based chatbot on the development of question formation of Thai EFL university students Chattaphorn Sriprasert ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis) (286) The effects of interactive tasks with a task-based chatbot on the development of question formation of Thai EFL university students Chattaphorn Sriprasert ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis) (287) A development of an OBE-based ESP course material on English for tourism at Nakhon Phanom University Arnunnit Manorom ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis) (288) Exploring the effectiveness of interpretation and implementation of the GMS educational policy on english reading at a university level Yatawee Chaiyamat ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis) (289) Exploring the effectiveness of interpretation and implementation of the GMS educational policy on english reading at a university level Yatawee Chaiyamat ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis) (290) Intercultural task-based approach model to development English communication abilities and intercultural awareness of Thai undergrad students Onwaree Promta ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (291) Intercultural pragmatic competence of Thai EIL University students using the intercultural interaction model (IIM) Uraiwan Rattanapan Noonkong ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (292) Collaborating the CEFR and project-based activities to promote intercultural competence of Thai University Students Kanoknate Worawong ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (293) Teachings performance development through self-reflection and teacher collaboration Jittima Choopun ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (294) Fostering pre-service teachers\' EIL speaking ability and EIL intercultural competence using the CEFR and task-based learning Thatsanaphan Phaisannan ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (295) Effectiveness of learning strategies-based moel on enhancing thai undergraduate students\' EIL textual reading-writing performances, rhetorical-language learning strategies and self-efficacy beliefs Jiraporn Kakaew ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (296) Information literacy strategy development for undergraduate universities in Guangxi Ou Shangyao ;มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา (วิทยานิพนธ์/Thesis) (297) A development of the professional english oral communication course based on task based approach for undergraduate food engineering students Piriyaporn Uampittaya ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (298) The implementation of ISSECI model to enhance Thai EFL learners\' intercultural pragmatic competence and integrated speaking skill Wapee Kong-In ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (299) The implementation of ISSECI model to enhance Thai EFL learners\' intercultural pragmatic competence and integrated speaking skill Wapee Kong-In ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (300) A study of learners\' perceptions towards andragogy and self-directed learning readiness based on the two types of English language learning motivation of Thai Learners Nopanat Lertsuthipol ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (301) A development of a teaching module to promote interactional and intercultural competence of aviation students Jirajittra Higgins ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (302) Developing strategic guidelines of e-commerce instruction and management for Beijing Open University Yan, Xu;Aree Ussavanuphap ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article) (303) Development of creative dance skills through problem-based learning for students at Xi an Physical Education University Guan Jingjing ;มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา (วิทยานิพนธ์/Thesis) (304) Using project-based learning method to improve practice skills of video post-production course of undergraduate students Wang Tianqi ;มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา (วิทยานิพนธ์/Thesis) (305) Educational Management Strategies for Preserving Chinese Traditional Music Among Undergraduate Students He Lu ;มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา (วิทยานิพนธ์/Thesis) (306) Comparison of Learning Achievement and Learning Attitude for Computer Application Fundamentals Course between using Task-Based Learning and Traditional Learning in Guangxi Minzu Normal University, China Yeyan, Lu ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis) (307) Using a task-based approach with authentic materials to enhance english proficiency of thai high school students studying english as a foreign language in Marie Upatham school, Nakhonpathom, Thailand Viroj Asavajaruphan ;มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ (วิทยานิพนธ์/Thesis) (308) Statistical analysis of academic performance in the chemistry laboratory course Nattapong Srisook ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article) (309) Design and implementation of a quantum number domino game in chemistry teaching Siriporn Janttarakeeree;Pawanrat Kaewnu ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article) (310) Developing a Sustainable Hospitality Education Program to Enhance Critical Thinking for University Students in China Zeng, Liting ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis) (311) The Effects of Metacognitive Reading Strategy Instruction on Reading Comprehension, Metacognitive Reading Strategies Use, and Attitudes of Thai EFL Engineering Students Jiraporn Noipa ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis) (312) The Relationship between Word Knowledge Components and L2 Writing in Chinese University Learners of English Min, Changyong ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis) (313) Internationalization and Englishes in Thai Higher Education : Surveying insights from international mobile students in Thailand Musa Sanoh ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis) (314) Internationalization and Englishes in Thai Higher Education : Surveying insights from international mobile students in Thailand Musa Sanoh ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
|