กำลังแสดงหน้าที่ 1/4
แยกตามชนิดเอกสาร
แยกตามหน่วยงาน
ผลการสืบค้นหัวเรื่อง ขึ้นต้นด้วยตัวอักษร READING มีข้อมูลจำนวน 80 รายการ
ลำดับที่.หัวเรื่อง(จำนวนรายการ)
1reading (237)
(1) The effect of using the SQ3R reading method on reading comprehension achievement of electrical power students at Uttaradit Technical College
Jongrak Tiabratana ;มหาวิทยาลัยราชภัฏอุตรดิตถ์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) The effectiveness of improving student' reading comprehension by using cooperative learning (STAD) strategy through written articles
Bang-on Ramkomut ;มหาวิทยาลัยราชภัฏอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) Reading strategies employed by Chinese university business english majors
Chen, Jun ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) A study of reading strategies and effects of reading ability levels and text types on rational deletion cloze test performance of first year law students at khon kaen university
Nantawan Senchantichai ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) An effective impact of teaching reading strategies upon KMITL students performance and progress in English reading comprehension skills
Nuanpan Subanrat ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article)
(6) A study of English reading proficiency of the technical staff at Samart Comtech Company Limited, Thailand
Netima Jesdapornpun ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) A case study of English reading skills of grade 12 students
Somnuk Songsiri ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(8) A case study of English reading skills of grade 12 students
Somnuk Songsiri ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(9) English skill improvement through reading supplementary materials : a case study of Ramkhamhaeng University undergraduates
Suwimon Santiseriyut ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(10) The Influence of Free Reading on the Development of Language Skills
Wanthaka Parnkird ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(11) The English Reading Skills and Strategies of Sophomore English Majors: A Case Study of Thepsatri Rajabhat University and Phetchabun Rajabhat University
Sasiwimon Sutthisan ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(12) The Students' Reasons for Choosing the Words to Learn from Graded Readers
Senee Suebsaichol;เสนีย์ สืบสายชล ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(13) Test-taking Strategies Used in the Reading Section of the Computer-based TOEFL Test
Supalee Bua-ngamprasert;ศุภลี บัวงามประเสริฐ ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(14) The Effect of using a pair-work technique on students' English reading ability
Kanokwan Jaturapho ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(15) The Use of the content-based teaching model to develop vocational college students\\\\\\\' reading skill
Chaitaya Namchaingtai ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(16) A Use of computer-assisted language learning (CALL) to develop reading comprehension : A Case study of first-year electronics-major students at Mahasarakham technical college
Surasee Jansangsri ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(17) The Use of reciprocal teaching task to motivate student to read
Surangrat Khamdee ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(18) The Use of communicative reading tasks to improve students' finding main idea
Kanlayanee Mangkang ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(19) The Use of communicative reading tasks to improve students' finding main idea
Kanlayanee Mangkang ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(20) The Use of communicative tasks and STAD technique to improve students' English reading skills
Kularb Jantasing ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(21) Using pictorial story book to improve reading acquisition
Nongluck Meetuwong ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(22) The Use of semi-controlled role play to develop low proficiency learners' speaking skills
Saowalak Somsa-Ang ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(23) Development of a self-study computer program assisting informal education learners in reading comprehension of English literary work
Nartnatda Phongpradit ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(24) SUT students proficiency in reading subject-specialist testbooks in english
William Ward, Jeremy ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (งานวิจัย/Research report)
(25) English reading strategies employed by science-oriented undergraduate students in public universitues
Rakchanok Saengpakdeejit ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(26) Effects of reading tasks on Chinese efl students’ reading comprehension
Zhou, Lin ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(27) EST: evading scientific text
Ward, Jeremy ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (บทความ/Article)
(28) Assessing reading strategy training using a call-based approach for thai efl students' english hypertext reading
Pitchayapa chavangklang ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(29) Comparison of English reading achievement using the computer and conventional modes of testing
Sudthida Pavavijar ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(30) Effects of repeated reading and self-directed behavior on reading skills and generalization of the reading skills of the third-grade hill tribe students
Boonlert Compan ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(31) The effects of extensive reading and levels of reading proficiency on Thai university students' English reading comprehension using a self-regulated learning framework
Chitchon Pratontep ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(32) Effects of a web-based english reading instruction program based on the cognitive academic language learning approach on pre-cadets' reading comprehension ability and reading strategies
Kornwika Wongpattanakit ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(33) The effects of alternative reading assessment techniques and English language ability on reading comprehension of Thai high school students
Duangchai Chongthanakorn ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(34) A development of the social constructivism blended learning module for enhancing reading engagement and English reading ability of upper secondary school students
Pornpimol Sukavatee ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(35) Effects of web- based english reading instruction using project-based language learning on reading comprehension ability of Phetchaburi Rajabhat University students
Nantarat Kongkapet ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(36) ทักษะการอ่านภาษาอังกฤษของนักศึกษาวิชาเอกภาษาอังกฤษชั้นปีที่สอง : มหาวิทยาลัยราชภัฏเทพสตรีและมหาวิทยาลัยราชภัฏเพชรบูรณ์
Saisiwimon Sutthisan ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (บทความ/Article)
(37) An analysis of feature articles presenting research on health and fitness in the Bangkok Post
Angvara Chanyiew ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(38) Implementing critical thinking to develop reading comprehension and to enhance living values for Mathayomsuksa 4 students
Namrin Rattanaseeha ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(39) Promoting english reading ability and morality through self-directed learning for blind students
Kittiya Mukdaprasert ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(40) The improvement of reading skills through self-access center.
Paweena Somboonres ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(41) The improvement of reading skills through self-access center.
Paweena Somboonres ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(42) A construction of call on reading comprehension in English.
Suntharee Simthamnimit ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(43) The development of reading comprehension ability in English by using the directed reading activity (DRA)
Werachai Thanamaimas ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(44) Needs of business administration students for business english reading course.
Wanicha Nomsiri ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(45) Development of reading skills for English "BUSINESS NEWS" through computer assisted instruction (CAI).
Uthaiwan Chaimongkhol ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(46) Improving the reading skills of mattayomsuksa three students via content-based instruction.
Bhayubhong Bhayuha ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(47) Improving the reading skills of mattayomsuksa three students via content-based instruction.
Bhayubhong Bhayuha ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(48) An action research : a means to improve students' English language proficiency.
Wipa Romphruek ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(49) Enhancing students' strategies for reading comprehension through a call program
Wigran Namphadorn ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(50) Effect of an instructional model Emphasizing critical thinking processes and flexible learning on development critical reading ability in English
Tidarat Samanpan; Suladda Loipha;Kingfa Sintoovongse; Orapin Potjananont ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (บทความ/Article)
(51) Effective techniques for teaching reading
Srisa-ang Nitiworakunapan ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (บทความ/Article)
(52) Effective techniques for teaching reading
Srisa-ang Nitiworakunapan ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (บทความ/Article)
(53) Enhancing writing strategies through a call program
Yuttachak Lamjuanjit ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(54) Implementing Brown's reading strategies through an interactive language teaching to enhance attitudes to and motivation for improving reading comprehension
Piyatida Namwijit ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(55) Perception of teachers and students towards uses and restrictions of internet-retrieved materials in teaching reading at the Department of English, Faculty of Liberal Arts, Thammasat University
Arisara Ngamsomjit ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(56) The influence of extensive reading, attitude, and motivation on the EFL reading and learning to read cycle
Duangkamol Maneekul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(57) Student\'s opinions towards the extensive reading program : an action resea
Khattiyanant Nonthaisong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(58) The influence of extensive reading on reading behavior change and second language reading success
Natchaya Pulthanomsuk ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(59) A case study of evaluate young learners taught reading and spelling through word recognition and phonics
Arisara Ali ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(60) A survey of problems on reading authentic materials of employees in International Trading Division of Thai Ceramic Co., Ltd.
Rin Cheep-aranai ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(61) A survey study of reading strategies used by able English users and less able English users in Mizuho Corporate Bank, Ltd
Adjima Kullatiyarattana ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(62) A supplementary reading program focusing on reading strategies for Matthayomsuksa 4 Students
Yaovalak Charoenbulvivat ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(63) The relationship between English reading self-perception and EFL reading achievement of Thai undergraduates
Paradee Praphruetkij ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article)
(64) The relationship between English reading self-perception and EFL reading achievement of Thai undergraduates
Paradee Praphruetkij ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article)
(65) Reciprocal teaching procedure and regular reading instruction : Their effects on students' reading development = การสอนอ่านโดยใช้ Reciprocal teaching procedure และการสอนอ่านแบบปกติ : ผลต่อการพัฒนาการอ่านของนักเรียน
Wanpavee Panmanee ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(66) Reciprocal teaching procedure and regular reading instruction : Their effects on students' reading development
Wanpavee Panmanee ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(67) Using reading fable software in developing reading skills for M.3 students
Wilailak Kaeosot ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(68) An analysis of 's and of possessives in EFL textbooks and authentic supplementary materials used in a reading and writing course at Bungnaloowittaya school in Kantharalak, Srisaket province
Suthamma Sanyathanormrat ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(69) Using Isan folktales to promote mathayomsuksa 5 students' reading comprehension, motivation, attitudes towards reading and awreness of local values
Rotchanaporn Roopkaew ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(70) A study of first year college students' metacognitive awareness of reading strategies at Yuxi Teachers College, Yunnan Province, China
Xu, Xian ming ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(71) An investigation on reading strategies employed by high and low english ability science and arts mattayom suksa six students at Assumption College Thonburi
Arunee Wongphangamol ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(72) Portfolio analysis : an alternative approach to clarifying students' use of EFL reading strategies
Songyut Akkakoson. ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article)
(73) ผลของการเรียนการสอนภาษาไทยด้วยเทคนิคการคิดแบบหมวก 6 ใบ ที่มีต่อความสามารถคิดวิเคราะห์และการอ่านวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1
ทัศนีย์ หนูนาค ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(74) Enhancing English reading comprehension through a text structure reading strategy call program
Dentisak Dorkchandra ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(75) The development of English reading lessons in science and technology for English 1 students at Suranaree University of Technology
Benjamart Thanasoontornrerk ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(76) A study of the relationship between internet usage and english reading achievement of english major students at Naresuan University
Thidakul Boonraksa ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(77) An analysis of reading skill problems : a case study of high school students in Phayao province
Sutsawat Charoonphanthitikul ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(78) Analytical evaluation of reading exploper 1
Zhang Hanping ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(79) English language problems or reading problems? a case study of Muttayomsuksa 6 students at Taneewittaya school
Banchong Sotsi ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(80) A study of the relationship between reading strategies and reading abilities of third year english major students in the faculty of education, Naresuan University
Apaporn Wijanpreecha ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(81) A study of the relationship between reading strategies and reading abilities of third year english major students in the faculty of education, Naresuan University
Apaporn Wijanpreecha ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(82) The Development of reading and writing supplementary activities for an elementary Thai in-country course designed by the Institute of Language and Culture for Rural Development, Mahidol University
Nattana Leeraharattanarak ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(83) The Development of reading and writing supplementary activities for an elementary Thai in-country course designed by the Institute of Language and Culture for Rural Development, Mahidol University
Nattana Leeraharattanarak ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(84) Needs of English reading strategies of graduate students at Kasetsart University
Koontika Rungprayoon ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(85) An experimental study of the effectiveness of the student-generated question technique on reading achievement of the first year nursing students at Mahidol University
Saneh Aumpayub ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(86) An experimental study of the effectiveness of the student-generated question technique on reading achievement of the first year nursing students at Mahidol University
Saneh Aumpayub ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(87) The effects on achievement of M3 students of using top-level Structure and Cloze Procedure Exercises in teaching English reading
Kamonnat Tamrackitkun ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(88) Effects of metacognitive strategy training on chinese efl students’ academic Reading comprehension
Lian Zhang ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(89) Academic English reading proficiency of undergraduate students at Ubon Ratchathani university
Ditthawat Thongsook ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(90) The use of incidental vocabulary learning to increase the academic reading ability of college students
Atinut Inthajak ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(91) An investigation into motivation and language learning strategies to improve critical reading employed by hith and low English ability students
Ratima Tianchai ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(92) การศึกษาการใช้สื่อในการสอนการอ่านของครูไทยที่สอนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ
Nutsareeya Sangpan ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(93) Transfer between listening comprehension and reading comprehension in English
Uma Chandrasen ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(94) Research report variability of pause patterns in English read speech of native speakers and Thai learners of English
Soisithorn Isarankura ;มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์ (งานวิจัย/Research report)
(95) Research report variability of pause patterns in English read speech of native speakers and Thai learners of English
Soisithorn Isarankura ;มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์ (งานวิจัย/Research report)
(96) Development of a reading instructional model using the 4MAT system and music to enhance vocabulary acquisition for English reading comprehension and attitude towards learning of undergraduate students
Nakonthep Tipayasuparat ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(97) Improving the reading skills of mattayomsuksa three students via content-based instruction.
Bhayubhong Bhayuha ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(98) Improving the reading skills of mattayomsuksa three students via content-based instruction.
Bhayubhong Bhayuha ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(99) English reading strategies : a case study of Thai employees of Win-Win Plus Company Limited
Kanrapee Kittikunaporn ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(100) UBRU undergraduate students' reading strategies and their attitudes towards using L1 translation in English reading instruction
Phanida Yommee ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(101) UBRU undergraduate students' reading strategies and their attitudes towards using L1 translation in English reading instruction
Phanida Yommee ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(102) A Study of Reading Strategies of Thai Students Studying Chinese at Chiangrai Rajabhat University / Zhang Shuhua
ZHANG Shuhua ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(103) Effects of reading of interest on reading comprehenson and incidental vocabulary learning : a case of narrow reading
Natthapon Wanna-ngam ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(104) A Set of speed reading practice for Thai primary school students
Pennapa Lamsombut ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(105) An Instructional model to improve thai high school learners reading comprehenson : integrated reading activitties with different task types and complexity
Chotika Kaewkaemket ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(106) An experimental study of a group approach in the teaching of reading comprehension
Pornthip Sang-on ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(107) How do Asian immigrant parents read to their children? : The videotaped observations
Yaowaluk Suwannakhae ;มหาวิทยาลัยทักษิณ (บทความ/Article)
(108) A Preliminary investigation on how reading of interest fosters learner autonomy
Nantanit Bootpala ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(109) A Preliminary investigation on how reading of interest fosters learner autonomy
Nantanit Bootpala ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(110) An exploration of Thai university students' perception on the use of reading strategies reading difficulties and factors affecting their reading performance : a case study of Technical Englisn (Forestry and Agriculture) class
Viriya Paksasuk ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(111) Developing reading test specifications for Khon Kaen English Proficiency Test for Postgraduate of Khon Kaen University
Chaoprada Jantuma ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(112) Developing reading test specifications for Khon Kaen English Proficiency Test for Postgraduate of Khon Kaen University
Chaoprada Jantuma ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(113) Why engineering undergraduates cannot read their english textbooks
Jeremy W. Ward ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (บทความ/Article)
(114) Using phonics instruction to improve single-syllable word reading of the fourth grade students at Ave Maria school
Piengchai Thawarom ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(115) A study of English reading comprehension achievement of Matthayomsuksa1 students by using backward design planning
Kotchaporn Somvatasan ;สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(116) Effects of scaffolded reading experience instruction on English reading ability of Thai students in physical education program
Prasani Solihee ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(117) The development of Collaborative Strategic Reading (CSR) instruction using electronic children’s picture books for fifth grade students
Kanpajee Rattanasaeng ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(118) The relationship between English reading self-perception and EFL reading achievement of Thai undergraduates
Paradee Praphruetkij ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (งานวิจัย/Research report)
(119) The relationship between English reading self-perception and EFL reading achievement of Thai undergraduates
Paradee Praphruetkij ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (งานวิจัย/Research report)
(120) The Effects of extensive reading using a learner autonomy training on reading ability and reader autonomy of Thai university students
Paweena Channuan ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(121) Effects of English reading instruction using 'active' framework on reading abilities reading strategies of tenth grade students
Piyapat Ruangroj ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(122) Reading comprehension development : The use of SQ5R technique for matthayomsuksa 3 students
Athipati Chitpakdee ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(123) English reading anxiety and computer-assisted language learning anxiety in blended learning
Sopanit No-intra ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(124) Effects of personal intelligence reading instruction on English reading ability and reading engagement of Thai university students
Salila Vongkrachang ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(125) Effects of strategy-based reading instruction on english reading ability and reading self-efficacy of lower secondary school students
Duangta Mondi ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(126) The effects of using graphic organizers on english reading ability of elementary school students
Rutai Sumniengsanoh ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(127) The effects of using graphic organizers on english reading ability of elementary school students
Rutai Sumniengsanoh ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(128) A comparison of English proficiency of grade 9 students in the mini English program and the gifted program at Mukdahan school
Juthamas Tangkawanich ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(129) An applications of metacognitive strategies in academic reading of graduate students studying at the International Graduate Studies Human Resource Development Department (IG-HRD), Burapha University, Thailand
Chart-a-roun Tunsoun;Prapart Brudhiprapha;Barlow, Declan M.J. ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article)
(130) Effectiveness of the 4MAT model in encancing students's critical thinking skills in English reading classes
Numfon Khaoanurak ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(131) EFFECTS OF READING INSTRUCTION USING QUESTION-ANSWER RELATIONSHIPS (QAR) AND READING STRATEGIES ON READING COMPREHENSION ABILITY OF ELEVENTH GRADE STUDENTS
Apaporn Rothong ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(132) A development of a blended learning model for english reading instruction to enhance reading achievement of University students
Pornsawan Inpin ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(133) Effectiveness of content-based instruction in developing academic reading and writing skills at tertiary level
Khwanchit Suwannoppharat ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (งานวิจัย/Research report)
(134) An Instructional model of reading strategies for students of the institute of physical education in the Northeastern region
Prawit Whankhom ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(135) Error analysis in the writings of mattayomsuksa 5 students in Chiangrai Provincial Administrative Organization School
Panupon Yimyai ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(136) An analysis of reading passage in English textbook
Suriyachat Rattana ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(137) A smartphone-assisted instructional model in english reading
Poonsuk Jantasin ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(138) A smartphone-assisted instructional model in english reading
Poonsuk Jantasin ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(139) An application of metacognitives strategies in academic reading of graduate students studying at the International Graduate Studies Human Resource Development Department (IG-HRD), Burapha University, Thailand
Prapart Brudhiprapha ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article)
(140) The effect of the use of reader's theatre in modified extensive reading
Poowadol Srimalee ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(141) An experimental study of teaching listening comprehension reinforced by reading skill
Chanida Intaravisut ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(142) A comparison of the reading perceptions of Thai and North American raters on some selected Thai and American newspaper
Tassanee Ounvichit ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(143) The relationship between English phonological awareness and early reading performance among Chinese preschoolers in Yunnan province, China
Wang, Fei.;Janpanit Surasin.;Patchara Varasarin. ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article)
(144) รายงานการวิจัยเปรียบเทียบการสอนอ่านภาษาอังกฤษโดยใช้ภาษาอังกฤษเพียงภาษาเดียวกับการสอนโดยใช้ภาษาไทยร่วมด้วย
Neelawan Vanichakorn ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (งานวิจัย/Research report)
(145) Reading strategies used By upper elementary school students at Chiang Rai Montessory English Program
Patcharanun Ripek ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(146) The English reading Project to enhance reading comprehension and collabolative learning for grade 11 students at a high school in Bangkok
Parita Chitchuen ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(147) The English reading Project to enhance reading comprehension and collabolative learning for grade 11 students at a high school in Bangkok
Parita Chitchuen ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(148) Exploration of think-pair-share varieties of reading comprehension
Pavida Naksathit ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(149) The effects of directed reading thinking activity to enhance english reading comprehension skills of grade eight students in Bhutan
Rai, Hema ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(150) Comparing students' preference beween the task-based language teaching and teacher-centered approach a reading class
Keweg, Tomas Esnara ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(151) The comparison of using murdoch integrated approach (MIA) and normal approach (na) in reading comprehension for grade 8 studennts in Patummaswittaya school
Sakuna Yuangthonng ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(152) Second language vocabulary learning : The effects of reading-Based approach vs. translation-based approach on Thai efl learners' vocabulary retention
Thanakamol Jangajit ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(153) The effectiveness of Eng Hour phonics instrutional program on Thai grade one students' english literacy : a look at anuban khunhan (SI) school
Napapatch Niyom ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(154) The use of mind oneself reading strategies (MORS) in efl context
Thanangkun Khamsri ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(155) A study of EFL reading ability of M5 Phromkiripittayakom school students with reading strategy training
Bunriddh Ravangvong ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(156) English vocabulary learning strategies utilized by reservation and ticketing agents of an airline company
Ganpapath Soypethwong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(157) Developing reading comprehension skills for grade 6 students at Piboonbumpen Demonstration School using multimedia
Rapin Chuchuen;Prayoon Imsawasd;Panpetch Romsai;Krisana Kimlengchiu ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article)
(158) CLT-Based lessons on receiving compliments in english for english major students at Ubon Ratchathani University
Manasawee Pongsirijan ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(159) Students use of reading strategies: a survey study of grade 9 efl students at Nonkhor school
Kokiat Suebpeng ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(160) Effects of a Critical Reading Instruction Using Literature on Critical Reading Ability of Upper Secondary School Students
Muanfun Tangpinijkarn ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(161) Effects of a Critical Reading Instruction Using Literature on Critical Reading Ability of Upper Secondary School Students
Muanfun Tangpinijkarn ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(162) The Effects of Teaching an English Reading Remedial Course Using the Five Pillars of Reading Instruction on EFL Low Achievers' English Reading Ability
Onwipa Durongtham ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(163) A Development of Community-Based Materials to Enhance English Reading Ability and Local Cultural Knowledge for Upper Secondary School Students
Paripat Salubsee ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(164) THE EFFECTS OF PROJECT-BASED READING INSTRUCTION ON ENGLISH READING ABILITY AND INTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE OF UNDERGRADUATE STUDENTS
Piboon Sukvijit Barr ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(165) EFFECTS OF SHARED READING ON ATTITUDE, ENGAGEMENT AND ENGLISH LANGUAGE PROFICIENCY OF YOUNG THAI LEARNERS WITH LOW ENGLISH PROFICIENCY
David Allen Bakewell ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(166) EFFECTS OF SHARED READING ON ATTITUDE, ENGAGEMENT AND ENGLISH LANGUAGE PROFICIENCY OF YOUNG THAI LEARNERS WITH LOW ENGLISH PROFICIENCY
David Allen Bakewell ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(167) Jing, Zhu Title Using jigsaw reading and semantic mapping activities to develop english reading and writing abilities among mathayom suksa 4 students
Jing Zhu ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(168) The impacts of confucius theory-based strategy for teaching Chinese oral reading on P6 students of Phuket Thaihua Asean Wittaya School
Dou Lifeng ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(169) Application of blended learning in Chinese pinyin learning of primary 4 students at a private school in Bangkok
Shu Heyi ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(170) Integrating collaborative strategic reading (CSR) and mobile learning (ML) instruction to enhance reading ability for grade 12 students
Piangrawee Nantawong ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(171) Integrating collaborative strategic reading (CSR) and mobile learning (ML) instruction to enhance reading ability for grade 12 students
Piangrawee Nantawong ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(172) The effects of a reading program using phonological awareness-raising and phonics instruction on the English reading ability of Seventh grade struggling readers in Bangkok Metropolitan administration schools
Kamonwan Sookmag ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(173) The effects of a reading program using phonological awareness-raising and phonics instruction on the English reading ability of Seventh grade struggling readers in Bangkok Metropolitan administration schools
Kamonwan Sookmag ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(174) The effects of a reading program using phonological awareness-raising and phonics instruction on the English reading ability of Seventh grade struggling readers in Bangkok Metropolitan administration schools
Kamonwan Sookmag ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(175) A development of a business-oriented English reading course using content- based instruction and team-based learning to enhance the reading ability of EFL undergraduate students
Teresita J. Bunyakarte ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(176) The Effect of Task-Based Learning Program to Improve English Reading Skills of Students in a Private University in Nakhon Pathom
Pariyanuch Kimhachandra;Chayut Rintara ;มหาวิทยาลัยคริสเตียน (งานวิจัย/Research report)
(177) Development of reading materials to enhance English reading ability of students in Three Southern border provinces of Thailand
Sophia Arwae ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(178) The effects of concept-oriented reading instruction in teaching christian literature of English as second language learners
Jenjira Kiriratnitikul;Apichart Poonsakvorasan;Vipada Poonsakvorasan;เจนจิรา คีรีรัตน์นิติกุล ;มหาวิทยาลัยคริสเตียน (บทความ/Article)
(179) The Relationship of EFL teachers' reading strategies, reading self-efficacy, and reading comprehension
Sakesit Petchinalert ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(180) An application of metacognitives strategies in academic reading of graduate students studying at the International Graduate Studies Human Resource Development Department (IG-HRD), Burapha University, Thailand
Prapart Brudhiprapha ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article)
(181) A survey study of English textbooks and/or academic journals reading strategies used by female laboratory technicians at Jetanin Institute for Assisted Reproduction
Napak Surattanasing ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(182) The motivation for reading in a foreign language and reading achievement of MEC students at Thammasat University
Kawissara Tanskul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(183) Effects of readers theatre on students\' oral reading fluency and reading comprehension
Sukanya Teosagul ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(184) Effects of readers theatre on students\' oral reading fluency and reading comprehension
Sukanya Teosagul ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(185) Effects of the Use of Reading Logs on Reading Comprehension of Mattayomsuksa 5 Students in Trang
Umaisee Rakana ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(186) Effects of the Use of Reading Logs on Reading Comprehension of Mattayomsuksa 5 Students in Trang
Umaisee Rakana ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(187) Exploring critical reading in the English textbooks for Thai students
Mintra Suratha ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(188) Exploring critical reading in the English textbooks for Thai students
Mintra Suratha ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(189) The Effects of Using Concept Maps on Reading Comprehension, Vocabulary Development, and English Reading Attitude of Grade 6 Students
Muneeroh Deemae ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(190) The effect of reading-based writing instruction on chinese efl students in secondary school : writing ability and their attitudes
Li, Min ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(191) Chinese reading proficiency guidelines : a case study of Chulalongkorn University students
Sansanee Ek-atchariya ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(192) The Effects of Cultural Familiarity on Reading Comprehension and on Perception of Thai Undergraduate Students on Literary texts
Prasit Petnoosed ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(193) The Effects of Cultural Familiarity on Reading Comprehension and on Perception of Thai Undergraduate Students on Literary texts
Prasit Petnoosed ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(194) Design of blended learning program to improve reading skills of grade six students
Rattanabhorn Norkaew ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(195) The effect of interactive reading on English reading ability
Phirunkhana Phichiensathien ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (งานวิจัย/Research report)
(196) The effect of interactive reading on English reading ability
Phirunkhana Phichiensathien ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (งานวิจัย/Research report)
(197) The effect of interactive reading on English reading ability
Phirunkhana Phichiensathien ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (งานวิจัย/Research report)
(198) The effect of interactive reading on English reading ability
Phirunkhana Phichiensathien ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (งานวิจัย/Research report)
(199) The improvement of English reading comprehension ability by using the Jigsaw technique for Pratomsuksa 6 (6th Grade) students
Piyawadee Kanama. ;มหาวิทยาลัยราชภัฏมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(200) The use of UMU interactive platform in Chinese language reading skills of grade 10 Thai students
Rong Chen ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(201) Teaching Chinese reading in primary Thai schools : the teachers perceptions and practices
Li Wen Xiu ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(202) The effectiveness of online authentic materials on EFL students'reading skills : a study of management science students at Khon Kaen University
Muntana Udomsinkul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(203) Receptive-productive connections providing reading treatment to expedite english writing skills
Kritchada Ruangnoi ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(204) Receptive-productive connections providing reading treatment to expedite english writing skills
Kritchada Ruangnoi ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(205) The English reading Project to enhance reading comprehension and collabolative learning for grade 11 students at a high school in Bangkok
Parita Chitchuen ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(206) ผลการใช้แบบฝึกทักษะการอ่านภาษาอังกฤษที่เรียนโดยการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิค STAD สําหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5
บุญจิราภรณ์ จีนโน ;มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ (บทความ/Article)
(207) The use of KWL plus and video in reading comprehension skills of grade 6 Bhutanese ESL students
Rai, Bala Raj ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(208) Teachers' attitudes towards th use of graded readers in promoting English reading skills of Thai EFL students : a case study of secondary school teachers in Bangkok
Korkaew Samitayothin ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(209) An implementation of close reading instruction to promote English reading comprehension of secondary school students
Apiwat Piyasakulchai ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(210) Effects of extensive reading on reading fluency and reading comprehension of primary grade students in Bhutanese ESL context
Kinley Pem ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(211) Content and language integrated learning management with ASEAN folktales to develop English listening-speaking skills and cultural competence among high school students
Sirima Youngwan ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(212) The application of problem based learning method in Chinese reading skill of grade 5 students in Guizhou Province, China
Shiqi Hu ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(213) Effects of extensive reading on Thai EFL students’ reading comprehension and reading motivation
Chadarat Phookaokaew ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(214) Positive Language Education and Development of College Students\' English Listening and Speaking in China
Mo-fang Cheng ;มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(215) Ideas of designing test formats for L2 reading comprehension
Wattanasak Fuengbangluang. ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article)
(216) Enhancing reading ability using phono-orthographic training programme for children at risk of dyslexia : an event-related potential study
Pikunthong Nukthamna ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(217) The result of learning activities via smart screen as an assistive device for improving English reading skills for grade 10 students in the Demonstration School of Ramkhamhaeng University, Thailand
Uzamere, Ikponmwosa Michelle;Montien Chomdokmai;มณเฑียร ชมดอกไม้ ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article)
(218) Improving reading comprehension skill via synonym recognition within cooperative learning focusing on student teams-achievement divisions
Wiwithanun Hyooheng ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(219) A comparison of the effect of the two phonics instructional programs on students' english reading ability
Ratchadamas Chaiyathip ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(220) The use of authentic reading materials and simplified reading materials to teach English reading in grade 8 students
Phatsara Reanthong ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(221) Improving grade 3 students reading skills through interactive approach: a case study at Ban Nong Dum school, Ubon Ratchathani province
Thanapa Phaprajong ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(222) A study of students' reading engagement and perception of eil materials
Tayaporn Nakornsut ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(223) Reciprocal teaching: an instructional strategy to enhance English reading comprehension of secondary school students
Patsachon Ruangprasertkun ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(224) The effect of extensive reading on English reading comprehension of Chinese EFL students with low and high reading self-efficacy
Manman Dai ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(225) Effects of english phonological awareness training on english reading ability among Thai EFL primary students
Sunsunee Akkradetthanapong ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(226) Factors affecting Thai primary students' extensive reading
Tatiya, Unchai ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(227) Using E-Mind mapping in improving reading comprehension of Thai EFL seventh graders
Chonlada Narawang. ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(228) Digital reading on EIL materials for Thai undergraduate students
Nopphanan Adungdejjaroon ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(229) Improving Thai EFL Graduate Students’ Reading Abilities through Web-based Lessons
Theptewan Duangdee ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(230) Enhancing the English vocabulary skill of kindergarten learners using phonics instruction with learning through play
Supalai Ardnonla;ศุภาลัย อาจนนลา ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(231) Exploring the effectiveness of interpretation and implementation of the GMS educational policy on english reading at a university level
Yatawee Chaiyamat ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(232) Smart label reader : the prototype of reading aid for Thai elderly
Nopphagaw Thongbai;Yupin Suppakhuni ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article)
(233) The effectiveness of audio-assisted reading to enhance English reading comprehension skill for grade 5 Bhutanese students
Lhamo, Jamyang ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(234) The application of phonics instruction to improve English vocabulary of grade 5 students in Hubei Province, China
Lu Fan ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(235) Investigation of the role of grit and willingness to communicate in English of Chinese graduate students in English medium instruction academic context
Dongli Zhang ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(236) Effectiveness of CIRC to enhance Chinese reading and writing skills for grade 3 primary sudents in Liuzhou city, China
Caiguang, Li ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
2Reading ‪ (2)
(1) Effects of reading instruction based on multiple intelligences theory on reading comprehension of tenth grade students at Chulalongiorn University Demonstration School
Monthira Emanoch ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) Effects of task-based English reading instruction on reading comprehension ability of elementary school students
Parichat Saiyod ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
3Reading (Adult education) (2)
(1) An evaluation of the teaching of reading skills and strategies in college level EFL coursebooks
Hong, Zhi Yang ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) Effects of using self-directed learning to foster lifelong learning attitudes of functional literacy facilitators
Leakhena Orn ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
4Reading (Elementary) (5)
(1) Students' reading habits in 1 AB schools of Dehiowita educational zone, Sri Lanka
Hettiarachchi, Niluka Damayanthi ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) The effect of repeated reading method on reading fluency of primary grade six students.
Fikree Beeding ;มหาวิทยาลัยทักษิณ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) The development of Collaborative Strategic Reading (CSR) instruction using electronic children’s picture books for fifth grade students
Kanpajee Rattanasaeng ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) A study of the english reading comprehension ability of primary grade six students through the use of directed reading-thinking activity (DR-TA)
Supphawat Imamhem ;มหาวิทยาลัยทักษิณ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) Attitudes of grade 6 students at Amnuayvidhya School, Samutprakarn toward reading English using the mind mapping strategy
Jantima Sornnarin ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
5Reading (Higher education) (37)
(1) A study of English reading effectiveness in content area through the problem-based approach : a case study of students studying social studies at Ubon Ratchathani Rajabhat university
Chuchip Pratumviang ;มหาวิทยาลัยราชภัฏอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) A Survey study of motivation in L2 extensive reading of 2nd year undergraduate international mechanical engineering major students
Yanisa Supasitmongkol ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) The English Reading Skills and Strategies of Sophomore English Majors: A Case Study of Thepsatri Rajabhat University and Phetchabun Rajabhat University
Sasiwimon Sutthisan ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) Content-based instruction to enhance English academic reading ability and motivation of science and technology students at Chiang Mai University
Saikhae Suppakitjumnong ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) English reading strategies employed by science-oriented undergraduate students in public universitues
Rakchanok Saengpakdeejit ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) Comparison of English reading achievement using the computer and conventional modes of testing
Sudthida Pavavijar ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) A case study on the reading ability of the first year students at the College of Management in Mahidol University, Kanchanaburi Campus, after having been taught reading strategies in introductory university English courses during the 2005 academic year
Watinee Suntara ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(8) A survey of academic factors affecting the English reading achievement of second year students, English major, Srinakharinwirot University
Ekapon Kampongsan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(9) A study of reading strategies in English comprehension of first year business English students at Hatyai University
Supanan Prommak ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(10) The effectiveness of using the data chunking method as a tool to improve reading rate and comprehension of second-year undergraduate English major students of the Faculty of Education, Silpakorn University
Araya Ramsin ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(11) A case study on academic reading strategies of English used by successful readers in Teaching as a Foreign Language Program (TEFL) of Thammasat University
Duangruthai Suksang ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(12) Strategies and problems in reading academic journal articles for undergraduate chemistry students
Chawalit Charoenpong, 1982- ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(13) Processing texts at the inferential level of comprehension by EFL graduate students
Damrong Attaprechakul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (งานวิจัย/Research report)
(14) Reading strategies and strategy instruction to improve reading comprehension for first year nursing students at Mahidol University
Sutthima Wanpeng ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(15) An experimental study of the use of Thai text in parallel with English text in teaching English reading comprehension
Waraporn Tajan ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(16) The use of incidental vocabulary learning to increase the academic reading ability of college students
Atinut Inthajak ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(17) An investigation into motivation and language learning strategies to improve critical reading employed by hith and low English ability students
Ratima Tianchai ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(18) Development of a reading instructional model using the 4MAT system and music to enhance vocabulary acquisition for English reading comprehension and attitude towards learning of undergraduate students
Nakonthep Tipayasuparat ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(19) The use of web-based instruction in developing university students' scanning skills
Patcharaphan Phuboonsri ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(20) Development of an English for Academic Purposes course using content and language integrated learning approach to enhance reading and writing skills of undergraduate students
Burajt Phoodokmai ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(21) Effects of personal intelligence reading instruction on English reading ability and reading engagement of Thai university students
Salila Vongkrachang ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(22) The use of mind oneself reading strategies (MORS) in efl context
Thanangkun Khamsri ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(23) A survey study of perceived reading strategy use by EFL postgraduate students in an English program at Thammasat University
Chartsiam Niyomyaht ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(24) Development of reading instructional model using task-based language teaching approach integrating with discourse-oriented strategies to enhance reading abilittes of Undergraduate students
หทัยชนก เงินดี ;มหาวิทยาลัยศิลปากร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(25) Strategies in reading online and printed academic texts of English major students of Srinakharinwirot University
Tarnraporn Songsiengchai. ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(26) The Use of project-based learning in teaching english for home economics to promote reading ability of vocational certificate students
Rujira Phuimart ;มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(27) The effects of teaching vowel phonograms to improve oral reading skills of fourth-year students at a private university
Guzman-Laddawan, Catherine De ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(28) Effects of readers theatre on students\' oral reading fluency and reading comprehension
Sukanya Teosagul ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(29) The metacognitive awareness of reading strategies in Thai EFL learners
Kitipat Chutichaiwirath ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(30) Impact of interactive notebook on the developing of critical reading ability of EFL undergraduate students
Pitiya Sutheeraphan ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(31) An exploration of the use of project-based language learning to develop critical reading skills of Thai university students
Sirion Lada ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(32) Reading motivation of MEC students
Kornkaew Pongthavornpinyo ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(33) Reading strategy use among high-and low-proficiency EFL first-year students in a public university
Sasichon Srimahalap ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(34) An investigation into the reading abilities in English of Chinese English major students : a case study
Xu Yuan Yuan ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(35) The enhancements of self-directed learning on tertiary level students English reading skill
Wen Zhao ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(36) Exploring the effectiveness of interpretation and implementation of the GMS educational policy on english reading at a university level
Yatawee Chaiyamat ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
6Reading (Primary) (2)
(1) The effects of using pre-, while-, and post-reading questioning strategies on reading comprehension of prathomsuksa 6 students at Pattani municipality school 4
Jureeporn Malelohid ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) The effects of using pre-, while-, and post-reading questioning strategies on reading comprehension of prathomsuksa 6 students at Pattani municipality school 4
Jureeporn Malelohid ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
7Reading (Secondary education) (1)
(1) A comparative study of levels of questioning : their effects on the reading achievement of M.4 students
Arunrat Puangtipakorn ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
8Reading (Secondary) (25)
(1) The Influence of Free Reading on the Development of Language Skills
Wanthaka Parnkird ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) Effects of concept-oriented English reading instruction on reading comprehension and reading self-efficacy of lower secondary school students
Jarintip Worakitsawat ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) The effect of previewing on Matthayomsuksa 5 students' English reading comprehension.
Sireeya Paserakang ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) Interests and attitudes of young adolescent students in Bangkok towards reading youth literature
Sasipan Warinsirirux ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) A comparative study of the effects of paraphrase practice on reading comprehension ability of mattayom 3 students at Roong-Aroon School
Suwanna Jedsadawaranon ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) ผลของการเรียนการสอนภาษาไทยด้วยเทคนิคการคิดแบบหมวก 6 ใบ ที่มีต่อความสามารถคิดวิเคราะห์และการอ่านวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1
ทัศนีย์ หนูนาค ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) The analysis of the problems concerning text reading skills of the mathayom suksa 6 students in the Demonstration schools affiliated to the Ministry of University Affairs in Thailand
Saiwaroon Wongsuwan ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(8) การศึกษาการใช้สื่อในการสอนการอ่านของครูไทยที่สอนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ
Nutsareeya Sangpan ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(9) Effects of a reading instruction program using team-based learning approach on english reading comprehension ability of upper secondary school students
Apantree Sripanngen ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(10) Effects of English reading instruction using 'active' framework on reading abilities reading strategies of tenth grade students
Piyapat Ruangroj ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(11) The use of local content-based english reading packages on critical readding of secondary grade 2 students
Supanee Morteh ;มหาวิทยาลัยทักษิณ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(12) An experimental study of the role of extensive reading on the ability to acquire vocabulary and the motivation of M.5 students at Thawangphapittayakom School in Nan province
Nitaya Satitporn ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(13) A study of EFL reading ability of M5 Phromkiripittayakom school students with reading strategy training
Bunriddh Ravangvong ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(14) Effects of a Critical Reading Instruction Using Literature on Critical Reading Ability of Upper Secondary School Students
Muanfun Tangpinijkarn ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(15) The Effects of Teaching an English Reading Remedial Course Using the Five Pillars of Reading Instruction on EFL Low Achievers' English Reading Ability
Onwipa Durongtham ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(16) The relationship between EFL learner's reading comprehension and reading strategy use in reading scientific texts
Ratdara Regina Wicharn ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(17) The effects of a reading program using phonological awareness-raising and phonics instruction on the English reading ability of Seventh grade struggling readers in Bangkok Metropolitan administration schools
Kamonwan Sookmag ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(18) Effects of literature-based english instruction on english reading and writing ability of upper secondary school students
Virulh Hutavadhana ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(19) A study on the use of English reading strategies by Matthayom 4 students at Princess Chulabhorn's College Chonburi (regional science school)
Anong Treesajayan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(20) Grade 9 students' use of reading strategies in an English standard test
Thammanoon Rattanamung ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(21) Reading motivation and reading strategy among Thai Mathayom six students
Pranom Thapthimthong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(22) A Survey of Matthayom 5 students' attitudes towards the extensive reading program at Winitsuksa School, Lopburi Province
Wunwisa Punkhoom ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(23) English reading level of grade 12 students (Arts-English Section) : Rajavinit Bangkhen School and Wat Sangwet School
Nantanat Supanthanan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(24) Receptive-productive connections providing reading treatment to expedite english writing skills
Kritchada Ruangnoi ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(25) An analysis of cultural contents represented in reading sections of EFL textbooks: a case study of Access 3 and New world 3
Thanyaphon Sasomphonsawat ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
9Reading - Research (1)
(1) Effects of using local culture lessons on english reading ability of prathom suksa six students
Ladajit Ruangpornsawat ;มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
10Reading Ability (7)
(1) Effects of metacognitive strategy training on chinese efl students’ academic Reading comprehension
Lian Zhang ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) Effects of extensive reading on students' perceptions of reading ability and use of reading strategies
Hull, Jonathan ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (บทความ/Article)
(3) Effects of phonics instruction on reading ability of young Thai learners
Wichuda Aiyarakarnjanakul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) Effects of metacognitive strategy instruction on the reading ability of eleventh graders at Saint Gabriels College
Charinwit Seedanont ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) Development of Strategies for Enhancing Sustainable Reading Ability of High School Students
Xu Chang Cai ;มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) Cultivating critical consciousness of struggling readers in a culturally diverse EFL context
Thidawan Wichanee ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) Investigating the impacts of task-based extensive reading on reading ability of Thai high school students
Wongsathorn Samutkao ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
11Reading achievement (1)
(1) The Integration of content and language integrated learning approach and project based learning to promote english reading achievement of sixth grade students
Panpaka Boonphoie ;มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
12Reading Aloud (1)
(1) An action research study of Matthayomsuksa 3 Students reading aloud and the effects on pronunciation and comprehension skills
Natchaya Prilert ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
13Reading and Word Spelling (1)
(1) การพัฒนาหนังสือส่งเสริมการอ่าน เรื่อง การอ่านและการเขียนสะกดคําตามมาตราตัวสะกด โดยใช้การเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิคSTAD สําหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1
อารีรัตน์ เกิดสาย;สุรชัย ปิยานุกูล ;มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ (บทความ/Article)
14reading and writing (1)
(1) ผลการใช้แบบฝึกทักษะและกระบวนการจัดการเรียนรู้รูปแบบซิปปาเพื่อพัฒนาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้านการอ่านและเขียนสะกดคำของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1
พรพิไล จันทินมาธร;สุรชัย ปิยานุกู;วันทนีย์ นามสวัสดิ์ ;มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ (บทความ/Article)
15Reading and Writing Skill Exercises (1)
(1) การพัฒนาแบบฝึกทักษะการอ่านและการเขียน กลุ่มสาระการเรียนรู้ภาษาไทย สําหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 โดยกkรเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิค STAD
นารี ศรีปัญญา;กระพัน ศรีงาน ;มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ (บทความ/Article)
16Reading and writing skills (1)
(1) Effectiveness of content-based instruction in developing academic reading and writing skills at tertiary level
Khwanchit Suwannoppharat ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (งานวิจัย/Research report)
17Reading and writing textbooks (1)
(1) Analysis of English reading and writing textbooks at a high school in Bangkok
Jirash Piasiri ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
18Reading anxiety (2)
(1) An investigation of reading attitudes, motivation and reading anxiety of undergraduate students
Kanyaporn Torudom ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) The study of reading anxiety and the use of reading strategies among two groups of Thai EFL students
Suchanan Jaroentasanasiri ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
19Reading atitude (1)
(1) Factors affecting reading performance : a study of advanced EFL student inThailand
Forsythia Catane Galgo ;มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก (บทความ/Article)
20Reading attitude (1)
(1) A study of extensive reading and flow experience among EFL Thai university students
Ariyadhorn Fongpaiboon ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
ปีที่สร้างเอกสาร
หัวเรื่อง
ผู้สร้างสรรค์ผล งาน
    กำลังแสดงหน้าที่ 1/4
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,481
รวม 1,481 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 55,410 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,376 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 9 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 56,825 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124