แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Relationship between Perceived Distinctive Competencies and Student Satisfaction in Private Higher Education Institutions: The Case of Asia-Pacific International University (AIU)

keyword: Asia-Pacific International University (AIU)
; Relationship
; Satisfaction
Abstract: In this study the relationship was examined between distinctive competencies and different demographic groups of the target population of Asia-Pacific International University (AIU), a higher educational institution in Thailand. In the research the relationship also was explored between the university’s distinctive competencies and student satisfaction. Data were obtained from 260 respondents (students and alumni of AIU), who answered the questionnaire developed for this research. It was analyzed using descriptive statistics, a t-test, one-way ANOVA, Pearson’s correlation analysis, and regression analysis to test the hypotheses. The results revealed a statistically significant difference in the distinctive competencies among students from different years of study, specifically between sophomore students and senior students. However, no statistically significant differences were found among students from different programs of study, religion, regions of origin, or gender. Furthermore, the results revealed that the overall distinctive competencies positively affected student satisfaction. Several individual dimensions of distinctive competencies—brand image, organizational expertise/quality of employees, organizational culture, and effective use of information technology—positively affected student satisfaction. Among those dimensions that did exhibit a positive relationship with student satisfaction, the highest predictor of student satisfaction was organizational expertise/quality of employees. Other dimensions—namely partnership and foreign market entry strategy —did not affect student satisfaction. These research findings may benefit practitioners in the higher education industry. The findings suggest that employing and developing distinctive competency strategies may generate or enhance competitive advantages through customer satisfaction. The research findings imply that higher educational administrators need to develop marketing strategies at several levels to generate or enhance distinctive competencies.  
Asia-Pacific International University. Library and Information Resource Center.
Address: SARABURI
Email: dirlibr@apiu.edu
Role: ที่ปรึกษาวิทยานิพนธ์/Advisor
Email : vpfinance@apiu.edu
Created: 2021
Modified: 2025-11-06
Issued: 2025-11-06
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Asia-Pacific International University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Haydn - Final IS - Signed.pdf 3.15 MB
ใช้เวลา
0.040555 วินาที

Haydn Golden
Title Contributor Type
The Relationship between Perceived Distinctive Competencies and Student Satisfaction in Private Higher Education Institutions: The Case of Asia-Pacific International University (AIU)
มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก
Haydn Golden
Dr. Damrong Satayawaksakoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Dr. Damrong Satayawaksakoon
Title Creator Type and Date Create
An assessment of employee perception of select organization climate factors at school operated by the Thailand daventist mission.
มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก
Dr. Damrong Satayawaksakoon
Gavin Keith Hibbert
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Relationship between Perceived Value, Perceived Service Quality, Customer Satisfaction and Behavioral Intention on Lazada Application Users in Bangkok
มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก
Dr. Damrong Satayawaksakoon
Sunny Durve
งานวิจัย/Research report
The Effect Of Marketing Mix Components On School Image At Tenghilan Adventist Elementary School, Sabah
มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก
Asst. Prof. Dr. Damrong Satayawaksakoon
Jasmine Johnny
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Relationship between Perceived Distinctive Competencies and Student Satisfaction in Private Higher Education Institutions: The Case of Asia-Pacific International University (AIU)
มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก
Dr. Damrong Satayawaksakoon
Haydn Golden
วิทยานิพนธ์/Thesis
SunPlus Accounting Software and User s Satisfaction
มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก
Asst. Prof. Dr. Damrong Satayawaksakoon
Guechchou Ly
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Assessment of Employee Perceptions of Select Organizational Climate Factors at Schools Operated by the Thailand Adventist Mission
มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก
Asst. Prof. Dr. Damrong Satayawaksakoon
Gavin Keith Hibbert
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 56
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,436
รวม 5,492 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 209,709 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 671 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 384 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 171 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 210,951 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101