แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The effects of cooperative learning (STAD and Jigsaw II) on Thai high school students group cohesiveness, self-efficacy, and motivation

keyword: Cooperative learning
; STAD
; Jigsaw II
; Group cohesiveness
; Self-efficacy
; Motivation
Abstract: This study was conducted to examine the effects of cooperative learning techniques, namely the Students Team Achievement Divisions (STAD) and Jigsaw II, on 42 Thai high school students’ group cohesiveness, self-efficacy, and motivation. This research study is of a quasi-experimental (One-group pretest and posttest), mixed-method design. The STAD and Jigsaw II were incorporated into lessons given to the participants over a 5-week period (20 sessions). A set of questionnaires eliciting the participants’ levels of group cohesiveness, self-efficacy, and motivation were used before and after the intervention in order to collect quantitative data in this study. The data were analyzed using descriptive statistics (means and standard deviations (SD) and paired sample t-tests. Semi-structured interviews were also conducted to obtain qualitative findings. The interviews were coded into themes using thematic analysis. Both data were triangulated to summarize the results and findings. The findings of the study revealed that the intervention of STAD and Jigsaw II techniques enhanced group cohesiveness, sense of self-efficacy, and motivation (motivational orientations). The majority of participants stated that when they work together, they are more cohesive because they get along well, are more supportive of each other and have stronger relationships. Through STAD and Jigsaw II tasks, the participants' self-efficacy increased due to their attempts or intentions, improvement, vicarious experience, compliments/verbal persuasion, exceeding expectations, and good prior experience. Lastly, the participants were ultimately more intrinsically motivated. Even though they were highly motivated prior to the intervention, participation in STAD and Jigsaw II activities increased their motivation.
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2023
Modified: 2025-10-30
Issued: 2025-10-30
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 334078Waratchaya.pdf 3.38 MB
ใช้เวลา
0.035778 วินาที

Waratchaya Nuangjamnong
Title Contributor Type
The effects of cooperative learning (STAD and Jigsaw II) on Thai high school students group cohesiveness, self-efficacy, and motivation
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Waratchaya Nuangjamnong
Nantikarn Simasangyaporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nantikarn Simasangyaporn
Title Creator Type and Date Create
The impact of presuppositions on the English listening comprehension of beginners (level A1 of CEFR) at a vocational institution
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Ratklao Chiachanphong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Word stress production and recognition of Thai International Relations Officers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Pootsadee Kaiyawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs and problems in English listening of Thai immigration police
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Suthawee Manmuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A corpus-based analysis of English synonymous verbs: predict and forecast
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Ketsara Wongrat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachers' beliefs and their behaviour in using songs to teach English language to primary students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Phoonphatchara Thatsana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Metacognitive listening strategies used by high school students in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Pimkanya Khiewsod
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on public speaking anxiety among postgraduate students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Sahidee Hayaramae
วิทยานิพนธ์/Thesis
Adult learners' attitudes towards the use of L1 in an English speaking class
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Pinsawat Sukhayuvana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Willingness to communicate and self-efficacy in English among employees in a banking institution in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Weerayuth Pianrapeekul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between self-efficacy and reading comprehension of secondary school students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Natthakitta Nonsawang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Listening and speaking strategy awareness of Thai high school students studying in English program and Thai program
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Paweena Sudsa-ard
วิทยานิพนธ์/Thesis
English teaching practices of non-major English teachers in Thai primary schools
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Nalattaporn Termprayoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
A systematic review of songs used in the research studies in English language learning
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Nitthada Nguansumangk
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of students' anxiety in learning foreign language listening online
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Phiraya Tungsangsuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Shadow education : a survey of the teaching goals, methods and techniques of English tutors in mainstream schools
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Sorawis Kaewmahit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Topics and teaching techniques used in TikTok English language teaching content
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Kanyarat Luangmang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A corpus-based study of keywords and lexical collocations used in TV transcripts based on the TV series Young Sheldon
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Sarunya Noochan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of cooperative learning (STAD and Jigsaw II) on Thai high school students group cohesiveness, self-efficacy, and motivation
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Waratchaya Nuangjamnong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,908
รวม 1,909 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 10,087 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 7 ครั้ง
รวม 10,094 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33