แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The use of asynchronous communication to improve work productivity : the case of Thai design agency during COVID pandemic

keyword: Asynchronous communication
; Work from home
; COVID-19 pandemic
; Work productivity
; Thai designer
; Design agency
; Work communication
; Thai design
Abstract: Due to the result of the COVID-19 pandemic, Thailand has recently witnessed one of the most rapid changes in the history of work. How to communicate effectively when Working From Home, has become a major challenge for Thai designers. This also presents Thailand with an opportunity to increase the growth and effectiveness of its creative industry, especially its design agencies, through learning how to properly address this issue. The shifting of work communication to online platforms has affected the work performance of designers in Thai design. The need for there to be appropriate work-from-home communication practices in this new normal life is strongly indicated, which has prompted this research study of using asynchronous communication for improving the work productivity of designers in Thai design agencies. Asynchronous Communication is one of the most successful communication strategies in remote working that can be utilised in the design processes for Thai design agencies. It does however need to be understood better by the parties that undertake it so that it can be undertaken more effectively. As a result, the aim of this thesis is to create a guideline that enables Thai design agencies to effectively utilise asynchronous communication for improving their work productivity. This study used qualitative research of data collection, including document analysis (Documentary Research) and a semi-structured interview with eight participants at Thai design agencies in Thailand. The people who were specifically chosen are involved in the design process as follows: Designers, Project Managers, and Silent Designers. The result of the findings made through primary and secondary research demonstrates that it has been used to create a guideline on using asynchronous communication as part of the designer process to improve designers’ work productivity and enable them to remain part of a more sustainable workforce.
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2025
Modified: 2568-10-30
Issued: 2025-10-30
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 333931Natsinee.pdf 25.12 MB
ใช้เวลา
0.031325 วินาที

Natsinee Phocharoen
Title Contributor Type
The use of asynchronous communication to improve work productivity : the case of Thai design agency during COVID pandemic
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Natsinee Phocharoen
Akpan Thienthaworn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Akpan Thienthaworn
Title Creator Type and Date Create
The using of behavioural design to raise entrepreneur opportunity to sell sustainable design product
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn;Busayawan Lam
Ativich Chewachamroen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of enhancing customer experience and differentiation in hostel business through service design
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn;Busayawan Lam
Phatcharada Tramod
วิทยานิพนธ์/Thesis
Service design as an approach to improve consumer behavior toward healthy food in Thammasat University
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Sakdinon Chavalitcheevin
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of using design thinking as a tool for staff development and improving staff capability within information technology companies
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn;Bouette, Martin
Ornicha Kiatteeratad
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of design thinking for improving employee performance in Bangkok specialty coffee shops
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn;Bouette, Martin
Jirateep Supachaisamanpun
วิทยานิพนธ์/Thesis
A design guideline for a digital one-stop purchasing service to enhance the experience of k-pop fanclub in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Methawee Roongrattanakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of service design to create car care services for elderly drivers in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn;Busayawan Lam
Wasin Pattamaprapanon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Service design guideline to support business-to-business beverage companies in enhancing the purchasing experience of business customers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Nicharee Kulmaneewiwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The design framework guideline of brand identity developing to add value for popular music genres in generation Z
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Thanyadhorn Kaochairit
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of behavioral design as a marketing tool to raise brand awareness towards filters on social media platform
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Apichaya Soonthonthai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Player-centered game design canvas for enhancing player loyalty: cases of MMORPG (massively multiplayer online role-playing games) users in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Chanon Setthapranai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of asynchronous communication to improve work productivity : the case of Thai design agency during COVID pandemic
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Natsinee Phocharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital mutelu : crafting strategic design guideline for digital spiritual practices of Thai generation Z
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Chawannuch Muenram
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,178
รวม 4,181 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 227,104 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,651 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 490 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 82 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 24 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 17 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
รวม 229,381 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212