แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Experimental study on the behavior of a common rail diesel engine fueled with diesel-dimethyl ether dual fuel on engine performance

Organization : King Mongkut's University of Technology North Bangkok. College of industrial Technology

Organization : King Mongkut's University of Technology North Bangkok. College of industrial Technology

Organization : King Mongkut's University of Technology North Bangkok. College of industrial Technology

Organization : King Mongkut's University of Technology North Bangkok. College of industrial Technology
Email : kampanart.t@cit.kmutnb.ac.th

Organization : King Mongkut’s University of Technology North Bangkok (Rayong Campus). Faculty of Engineering and Technology
keyword: Dimethyl ether
ThaSH: Diesel motor -- Fuel injection systems
; Common Rail System
ThaSH: Diesel motor -- Alternative fuels
; Diesel Fuel Reduction
ThaSH: Methyl ether
Abstract: Dimethyl ether (DME) - diesel dual fuel combustion has shown the potential in reducing nitrogen monoxide and improving the engine performance compared to diesel operation. This study is an investigation of dual fuel with diesel and DME Port Fuel Injection (PFI) on pilot fuel injection using a common rail diesel engine. The main injection timing was at 20 degrees of crank angle before top dead center. In addition, the pilot fuel injector timing before the main injection was 10 degrees of crank angle, with only 0.5 milliseconds of time. The common rail engine is operated with 0-70 percent DME compared with main fuel. The main finding shows that the combustion of 10 percent DME emitted low nitrogen monoxide content and enhanced thermal efficiency compared with only pilot fuel injection. However, the higher ratio of DME port fuel injection is affected to the increasing of nitrogen monoxide, carbon monoxide and hydrocarbon content. In additions, DME port injection of 50 percent reduced the diesel fuel consumption up to 32.17 percent.
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Created: 2018
Modified: 2025-10-24
Issued: 2025-10-24
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : In King Mongkut's University of Technology North Bangkok College of Industrial Technology. The Proceedings of the International Conference on Engineering Science and Innovative Technology (ESIT 2018) (021). Bangkok : King Mongkut's University of Technology North Bangkok
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 ESIT 2018_021.pdf 1.06 MB
ใช้เวลา
0.029961 วินาที

Warirat Temwutthikun
Title Contributor Type
The influence of hydrogen injection on the emission characteristics of particulate matter from a gasoline direct injection engine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Ketsiree Ketpirune;Kampanart Theinnoi;Boonlue Sawatrmongkhon;Sak Sittichompoo;Warirat Temwutthikun;Nathinee Theinnoi

บทความ/Article
Experimental study on the behavior of a common rail diesel engine fueled with diesel-dimethyl ether dual fuel on engine performance
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Warirat Temwutthikun;Porjade Suksompong;Wikanda Sridech;Kampanart Theinnoi;Pomprab Sriumpunpuk

บทความ/Article
Porjade Suksompong
Title Contributor Type
Experimental study on the behavior of a common rail diesel engine fueled with diesel-dimethyl ether dual fuel on engine performance
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Warirat Temwutthikun;Porjade Suksompong;Wikanda Sridech;Kampanart Theinnoi;Pomprab Sriumpunpuk

บทความ/Article
Wikanda Sridech
Title Contributor Type
Effect of closing the blade tip on downwind Thai sail windmill
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Teerawat Klabklay.;Wikanda Sridech.

บทความ/Article
Experimental study on the behavior of a common rail diesel engine fueled with diesel-dimethyl ether dual fuel on engine performance
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Warirat Temwutthikun;Porjade Suksompong;Wikanda Sridech;Kampanart Theinnoi;Pomprab Sriumpunpuk

บทความ/Article
Kampanart Theinnoi
Title Contributor Type
The investigation of CNG dual-biodiesel fuel approach to address the performance emission assisted multipurpose diesel engine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Wacharaphun Sidthiphong;Thanit Swasdisevi;Sumol Sae-heng Pisitsungkakarn;Kampanart Theinnoi

บทความ/Article
Load variation effects on combustion regimes in a hydrogen-diesel dual fuel engine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Prateep Chaisermtawan;Sathaporn Chuepeng;Kampanart Theinnoi

บทความ/Article
Effect of injection timing on the engine performance and exhaust emissions of a dual-fuel compression ignition engine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Pomprab Sriumpunpuk;Sak Sittichompoo;Mongkol Dangsoontornchai;Sarapon Thitipatanapong;Nattapol Pongrasri;Chiewcharn Haoharn;Kampanart Theinnoi

บทความ/Article
Reformed exhaust gas recirculation products of rapeseed-based biodiesel a chemical equilibrium simulation
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Sathaporn Chuepeng;Tsolakis, Athanasios;Kampanart Theinnoi

บทความ/Article
The investigation of non-thermal plasma technology assisted on diesel particulate filter regeneration strategies
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Kampanart Theinnoi
Thailand Research Fund
งานวิจัย/Research report
Activity for diesel particulate matter oxidation of silver supported on Al₂O₃, TiO₂, ZnO, and CeO₂: The effect of oxygen concentration
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Punya Promhuad;Boonlue Sawatmongkhon;Nuwong Chollacoop;Kampanart Theinnoi;Thawatchai Wongchang;Ekachai Juntasaro

บทความ/Article
The influence of direct non-thermal plasma treatment on soot characteristics under low exhaust gas temperature
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Teerapong Iamcheerangkoon;Nuwong Chollacoop;Boonlue Sawatmongkhon;Thawatchai Wongchang;Kampanart Theinnoi;Ekachai Juntasaro

บทความ/Article
Nano-particle characteristic emitted from gasoline direct injection engine equipped with non-thermal plasma device
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Pichitpon Neamyou;Kampanart Theinnoi;Boonlue Sawatmongkhon;Sak Sittichompoo

บทความ/Article
The influence of hydrogen injection on the emission characteristics of particulate matter from a gasoline direct injection engine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Ketsiree Ketpirune;Kampanart Theinnoi;Boonlue Sawatrmongkhon;Sak Sittichompoo;Warirat Temwutthikun;Nathinee Theinnoi

บทความ/Article
Experimental study on the behavior of a common rail diesel engine fueled with diesel-dimethyl ether dual fuel on engine performance
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Warirat Temwutthikun;Porjade Suksompong;Wikanda Sridech;Kampanart Theinnoi;Pomprab Sriumpunpuk

บทความ/Article
Impact of compressed biogas on combustion and exhaust emission characteristic from spark ignition engine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Arkada Santiarpa;Thawatchai Wongchang;Boonlue Sawatmongkhon;Kampanart Theinnoi;Chalermchai Chaitongrat

บทความ/Article
Feasibility study of hydrogen production from compression ignition engine fueled with biodiesel-diesel fuel blends via reforming process
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Waroonkarn Thavorncharoenpon;Kampanart Theinnoi

บทความ/Article
Effect of diesel-biodiesel-ethanol fuel blends on low temperature NOx reduction activity over a Lean NOx catalyst
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Sirisak Phugot;Thawatchai Wongchang;Boonlue Sawatmongkhon;Kampanart Theinnoi

บทความ/Article
Pomprab Sriumpunpuk
Title Contributor Type
Effect of injection timing on the engine performance and exhaust emissions of a dual-fuel compression ignition engine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Pomprab Sriumpunpuk;Sak Sittichompoo;Mongkol Dangsoontornchai;Sarapon Thitipatanapong;Nattapol Pongrasri;Chiewcharn Haoharn;Kampanart Theinnoi

บทความ/Article
Experimental study on the behavior of a common rail diesel engine fueled with diesel-dimethyl ether dual fuel on engine performance
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Warirat Temwutthikun;Porjade Suksompong;Wikanda Sridech;Kampanart Theinnoi;Pomprab Sriumpunpuk

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,770
รวม 2,770 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 29,427 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 29,452 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104