แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Evaluating the transition and predicting service time from closed to open boom barriers in ETC systems using machine learning

Organization : Expressway Authority of Thailand. Strategic Planning Division

Organization : Expressway Authority of Thailand. Research and Innovations Division

Organization : Expressway Authority of Thailand. Research and Innovations Division

Organization : King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Department of Computer and Information Science
keyword: Electronic toll collection systems
LCSH: Toll plazas
LCSH: Machine learning
LCSH: Traffic congestion
LCSH: Intelligent transportation systems
Abstract: Traffic congestion at toll plazas, especially in Electronic Toll Collection (ETC) systems that utilize Closed Boom Barriers (CBB), poses a significant challenge to effective traffic management during peak times. This research investigates the impact of transitioning from CBB to Open Boom Barriers (OBB) on toll operational efficiency. We analyze historical data, including average service times for both CBB and OBB systems and lane capacity. The results from real-world testing indicate that adopting OBB systems can reduce average service times by 6.75% and increase lane capacity by 21.23%. This research emphasizes the preparation, aggregation, merging, and normalization of data related to incoming traffic volume and service time features for both actual CBB and OBB systems using historical data. This process is crucial for ensuring the comparability and accuracy of average service times for the OBB system. To predict OBB service times based on CBB conditions and incoming strength, we employ machine learning techniques such as Linear Regression, SVM, Random Forest, XGBoost, and MLP. Among the models tested, the MLP showed the best performance, achieving a MAPE of 1.31% and an RMSE of 0.07. Additionally, it attained the highest R² value of 0.9376, indicating a strong fit to the data and excellent predictive capabilities. However, the study also highlights challenges, particularly the increasing trend of unauthorized crossings (UC) identified through time series analysis. The research provides data-driven insights to enhance toll plaza configurations, ultimately improving traffic flow and overall operational performance
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Created: 2025
Modified: 2025-10-07
Issued: 2025-10-07
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : ใน สมาคมวิชาการไฟฟ้า อิเล็กทรอนิกส์ คอมพิวเตอร์ โทรคมนาคม และสารสนเทศ, และมหาวิทยาลัยราชภัฏอุดรธานี. คณะเทคโนโลยีและวิศวกรรมศาสตร์. การประชุมวิชาการระดับชาติงานวิจัยและพัฒนาเชิงประยุกต์ ครั้งที่ 17 (ECTI-CARD 2025) (pp.547-553). อุดรธานี : มหาวิทยาลัยราชภัฏอุดรธานี, 2568
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 ECTI-CARD 2025pp.547-553.pdf 1.43 MB
ใช้เวลา
0.022876 วินาที

Pattarapon Klaykul
Title Contributor Type
Congestion prediction model for toll plazas using GRU and Optuna Approach
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Pattarapon Klaykul;Wilaiporn Lee;Akara Prayote

บทความ/Article
Evaluating the transition and predicting service time from closed to open boom barriers in ETC systems using machine learning
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Pattarapon Klaykul;Thaksina Kornkrai;Siwat Panyachaiwatthanakool;Akara Prayote

บทความ/Article
Thaksina Kornkrai
Title Contributor Type
Evaluating the transition and predicting service time from closed to open boom barriers in ETC systems using machine learning
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Pattarapon Klaykul;Thaksina Kornkrai;Siwat Panyachaiwatthanakool;Akara Prayote

บทความ/Article
Siwat Panyachaiwatthanakool
Title Contributor Type
Evaluating the transition and predicting service time from closed to open boom barriers in ETC systems using machine learning
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Pattarapon Klaykul;Thaksina Kornkrai;Siwat Panyachaiwatthanakool;Akara Prayote

บทความ/Article
Akara Prayote
Title Contributor Type
Tropical cyclone hazardous area forecasting based on self-adaptive statistical methodology
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Arthit Buranasing;Akara Prayote

บทความ/Article
Blockchain certificates for pedigree management
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Akara Prayote;Suradath Bangnikrai

บทความ/Article
The optimum switching bilateral of various mix noise filters to reduce medical x-ray images
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Kriengkri Langampol;Akara Prayote;Wilaiporn Lee;Kanabadee Srisomboon

บทความ/Article
Congestion prediction model for toll plazas using GRU and Optuna Approach
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Pattarapon Klaykul;Wilaiporn Lee;Akara Prayote

บทความ/Article
Robust water region detection in SAR imagery using cross-domain adaptation
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Luepol Pipanmekaporn;Sutwatchai Kamonsantiroj;Kanabadee Srisomboon;Akara Prayote;Wilaiporn Lee

บทความ/Article
Ontology and knowledge graph construction of Thai traditional medicine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Lisa Simasatitkul;Tientham Apichanyatham;Luepol Pipanmekaporn;Wilaiporn Lee;Kanabadee Srisomboon;Akara Prayote

บทความ/Article
BERT-guided pseudo label generation for topical text classification
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Luepol Pipanmekaporn;Sitthipon Yamvari;Sutwatchai Kamonsantiroj;Kanabadee Srisomboon;Wilaiporn Lee;Akara Prayote

บทความ/Article
Transcription for Thai traditional medicine texts with Wav2Vec2
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Jettasic Popun;Wilaiporn Lee;Akara Prayote;Kanabadee Srisomboon;Luepol Pipanmekaporn

บทความ/Article
Semantic search engine, Thai traditional medicine knowledge graph application
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Natthinan Sakulpakdee;Nattavee Narischat;Kanabadee Srisomboon;Wilaiporn Lee;Luepol Pipanmekaporn;Akara Prayote

บทความ/Article
Evaluating the transition and predicting service time from closed to open boom barriers in ETC systems using machine learning
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Pattarapon Klaykul;Thaksina Kornkrai;Siwat Panyachaiwatthanakool;Akara Prayote

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,236
รวม 1,238 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 66,527 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,378 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
รวม 67,946 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124