แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง
Table './tdc/tbl_dc_meta_control_57' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed

Live streaming sales on consumer decision-making behavior based on the AISAS model
การขายผ่านการถ่ายทอดสดที่มีผลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจของผู้บริโภคโดยอิงตามแบบจำลอง AISAS

LCSH: Consumer behavior
LCSH: Consumers' preferences
LCSH: Marketing channels
LCSH: Electronic commerce
Abstract: In recent years, live streaming e-commerce has rapidly emerged as a transformative force in the digital retail sector, reshaping the way consumers interact with products and make purchasing decisions. This study uses the AISAS model (attention, interest, search, action, sharing) as an analytical framework to explore the impact of emotional marketing on consumer decision-making behavior in the live streaming environment. The study incorporates emotional stimulation into the attention stage of the AISAS model to explore how real-time interaction, visual and auditory cues, and the charm of the anchor affect consumer engagement and impulse buying. This study collected empirical data on consumer engagement and impulse buying through research questionnaires. A total of 400 valid questionnaires were collected and analyzed using reliability analysis, exploratory factor analysis (EFA), and structural equation modeling (SEM). The results show that emotional marketing significantly increases consumers attention and interest, which in turn has a positive impact on purchasing behavior and post-purchase sharing behavior. By incorporating the variable of emotional marketing into the AISAS model, this study provides practical suggestions for digital marketers and live streaming platforms seeking to improve consumer engagement and conversion rates. In addition, this study also explores the limitations of the study and future research directions.
Abstract: ในช่วงไม่กี่ปีที่ผ่านมา การค้าออนไลน์แบบถ่ายทอดสด ได้เติบโตอย่างรวดเร็วและกลายเป็นพลังสำคัญที่เปลี่ยนแปลงวงการค้าปลีกดิจิทัล โดยพลิกโฉมวิธีที่ผู้บริโภคมีปฏิสัมพันธ์กับสินค้าและตัดสินใจซื้อ การศึกษานี้ใช้โมเดล AISAS เป็นกรอบในการวิเคราะห์ เพื่อศึกษาผลกระทบของการตลาดเชิงอารมณ์ ที่มีต่อพฤติกรรมการตัดสินใจของผู้บริโภคในบริบทของการถ่ายทอดสด โดยได้บูรณาการการกระตุ้นทางอารมณ์เข้ากับขั้นตอน "ความสนใจ" ของโมเดล AISAS เพื่อสำรวจว่า การมีปฏิสัมพันธ์แบบเรียลไทม์ สิ่งกระตุ้นทางภาพและเสียง และเสน่ห์ของผู้ถ่ายทอดมีผลต่อการมีส่วนร่วมของผู้บริโภคและการซื้อโดยฉับพลันอย่างไร การค้นคว้าอิสระนี้เก็บข้อมูลเชิงประจักษ์เกี่ยวกับการมีส่วนร่วมของผู้บริโภคและพฤติกรรมการซื้อแบบฉับพลันผ่านแบบสอบถาม โดยได้แบบสอบถามที่ใช้ได้จำนวนทั้งสิ้น 400 ชุด และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้การวิเคราะห์ความเชื่อมั่นการวิเคราะห์องค์ประกอบเชิงสำรวจและการวิเคราะห์โมเดลสมการโครงสร้างผลการศึกษาชี้ให้เห็นว่า การตลาดเชิงอารมณ์ช่วยเพิ่มระดับความสนใจและความสนใจใคร่รู้ของผู้บริโภคอย่างมีนัยสำคัญ ซึ่งส่งผลเชิงบวกต่อพฤติกรรมการซื้อและพฤติกรรมการแบ่งปันหลังการซื้อ อีกทั้งการรวมตัวแปรด้านการตลาดเชิงอารมณ์เข้าไปในโมเดล AISAS ยังทำให้ได้ข้อเสนอเชิงปฏิบัติสำหรับนักการตลาดดิจิทัลและแพลตฟอร์มถ่ายทอดสดในการเพิ่มอัตราการมีส่วนร่วมและการเปลี่ยนผู้ชมเป็นผู้ซื้อนอกจากนี้ การค้นคว้าอิสระนี้ยังได้อภิปรายถึงข้อจำกัดของการศึกษาและแนวทางในการวิจัยต่อไปในอนาคต
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2025
Modified: 2025-11-14
Issued: 2025-10-04
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 662437829.pdf 1.17 MB
ใช้เวลา
0.031498 วินาที

Wang, Lingyi
Title Contributor Type
Live streaming sales on consumer decision-making behavior based on the AISAS model
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wang, Lingyi
Ahmad Yahya Dawod
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ahmad Yahya Dawod
Title Creator Type and Date Create
Impact of ESG ratings on information efficiency in capital market for Chinese-listed companies
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod;Somsak Chanaim;Siva Shankar Ramasamy
Wan, Guochao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comparison between capital market in Thailand and digital asset markets
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Chanaim;Ahmad Yahya Dawod
Kanyawut Ariya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Personal information protection based on blockchain technology
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Zhao, Yinghong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Empowerment of Rural Revitalization Based on Functions, Challenges, and Recommendations
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Miao, Xun Cheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Education Technology (Edtech) Impact on Resilience, Relevance, and Recovery in Post-COVID China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Qianlian, Hu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tax collection management strategy based on blockchain technology
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Yang, Baochao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of investor behavior on stock performance: Evidence from Chinese capital markets
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nathee Naktnasukanjn ;Ahmad Yahya Dawod ;Xuemei Zhang
Zhao, Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Development of digital entrepreneurial intelligence using Whole Brain Literacy (WBL) among secondary students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod;Piang-or Laohavilai ;Nopasit Chakpitak
Warinthrone Vasuwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Intelligent recognition and classification of microseismic events based on machine learning techniques
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Shu, Hongmei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Data-driven consumer's demand prediction and contextual analysis to enhance agile marketing for halal food product trade between Thailand and China via E-Commerce platforms
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pradorn Sureephong;Ahmad Yahya Dawod;Somsak Chanaim
Chaowapark Srikasem
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis of the Effectiveness of AI-powered Document Data Extraction in a Paraguayan Accounting Firm
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Fabian Oscar Guillen Insfran
วิทยานิพนธ์/Thesis
Multi-criteria decision analysis on Chinese investment in Chiang Mai property market based on belt and road initiative
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod;Somsak Chanaim;Naret Suyaroj
Zhai, Fan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Hotel business entrepreneurs in Chiang Mai post-COVID-19 pandemic: adaptation of competitive strategies for applying a digital platform
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Natlita Suwonnasrie
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumers' Perceptions and Behaviors on Digital Payments Adoption Among Older Generation Z and Younger Millennials in Phnom Penh, Cambodia
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Siva Shankar Ramasamy;Ahmad Yahya Dawod;Nathee Naktnasukanjn
Pisey Leang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of culture on aspiring english teachers in post-epidemic China via hollywood in digital era
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod;Thacha Lawanna;Somsak Chanaim
Li, Yanfei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Understanding the key drivers in using mobile payment (m-payment) among generation z consumers in daily consumption scenarios
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod

วิทยานิพนธ์/Thesis
Live streaming sales on consumer decision-making behavior based on the AISAS model
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Wang, Lingyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese sports major college students\' purchase intention of smart devices based on stimulus-organism-response model
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Chen, Jingxian
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating user experience evaluation and user continual usage behavior in higher education online teaching during the post-pandemic era
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Siva Shankar Ramasamy;Yu, Xi;Ahmad Yahya Dawod
Wang, Mei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,935
รวม 2,935 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 71,416 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 42 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 3 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 71,471 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104