Abstract:
งานวิจัยเรื่อง การใช้แพลตฟอร์มสื่อสารสังคมออนไลน์จําหน่ายเล็บเจลร้าน Three Girls Nails Salon มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อประยุกต์ใช้แพลตฟอร์มสื่อสารสังคมออนไลน์จําหน่ายเล็บเจลร้าน Three Girls Nails Salon และ 2) เพื่อศึกษาความพึงพอใจที่มีต่อการใช้งานแพลตฟอร์มสื่อสารสังคมออนไลน์จําหน่ายเล็บเจลร้าน Three Girls Nails Salon กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้เป็นเป็นผู้ที่เคยมาใช้บริการซื้อเล็บเจล และทําเล็บที่หน้าร้าน จํานวน 30 คน โดยการคัดเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบการสุ่มแบบบังเอิญ (Accidental Sampling) สําหรับเครื่องมือที่ใช้ในการ วิจัยประกอบไปด้วย 1) แพลตฟอร์มสื่อสารสังคมออนไลน์ 2) แบบประเมินประสิทธิภาพจากผู้เชี่ยวชาญ และ 3) แบบประเมินความพึงพอใจที่มีต่อการใช้งานแพลตฟอร์มสื่อสารสังคมออนไลน์
ผลการวิจัยพบว่า การใช้แพลตฟอร์มสื่อสารสังคมออนไลน์จําหน่ายเล็บเจลร้าน Three Girls Nails Salon มีลักษณะคือ 1) ใช้โซเชียลมีเดียเป็นช่องทางหลัก 2) มีระบบสั่งซื้อและติดต่อผ่านออนไลน์ 3) รองรับการทําคอนเทนต์ เพื่อดึงดูดลูกค้า 4) สามารถให้ลูกค้าแสดงความคิดเห็นและให้คะแนนพึงพอใจ และจากการประเมินประสิทธิภาพ ตามการประเมินจากผู้เชี่ยวชาญในระดับมากที่สุด โดยมีค่าเฉลี่ย (Mean) เท่ากับ 4.52 นอกจากนั้นแล้วยังได้รับการ ประเมินความพึงพอใจจากผู้ใช้งานในระดับมากที่สุด โดยมีค่าเฉลี่ย (Mean) เท่ากับ 4.73
Abstract:
The research on the use of social media platforms to sell gel nails at Three Girls Nails Salon has the objectives 1) to apply the social media platforms to sell gel nails at Three Girls Nails Salon and 2) to study the satisfaction with the use of social media platforms to sell gel nails at Three Girls Nails Salon. The sample group used in this research was 30 people who had used the gel nail service and had their nails done at the shop. The sample group was selected by accidental sampling. The research instruments consisted of 1) the social media platforms, 2) the expert performance evaluation form, and 3) the satisfaction evaluation form with the use of social media platforms.
The research results found that the use of social media platforms to sell gel nails at Three Girls Nails Salon has the following characteristics: 1) using social media as the main channel 2) having an online ordering and contact system 3) supporting the creation of content to attract customers and 4) allowing customers to express their opinions and give satisfaction scores. The best results, from the assessment by experts, had a mean of 4.52 and a standard deviation (S.D.) of 0.50. It was also assessed with the highest level of satisfaction from users, with a mean of 4.73 and a standard deviation (S.D.) of 0.44. Therefore, it can be concluded that the use of social media platforms to help Three Girls Nails Salon's gel nail sales business allows customers to conveniently visit the store, builds credibility in the products and stores, and helps promote the store's products.