แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Influence mechanism of Hanyang urban residents' community group buying intention under the post-pandemic era

Name: Chen Anqi
keyword: Community group buying
ThaSH: Community -- Purchasing – Resident -- Urban -- Research
; Usage intention
ThaSH: Business Administration -- Research
; Post-pandemic era
Abstract: Due to the need for pandemic prevention and control, residents' living consumption shifted to online solutions, and community group buying achieved sensational development during this uncommon period. Under the post-pandemic era, community group buying became one of the norms for Hanyang urban residents in purchasing consumption for available products and services. The rising concerns of community group buying attracted business enterprises entering the industry by pushing the market size to a higher level. This study took urban residents as the research object and combined the Technology Acceptance and Use Integration (UTAUT) model to construct the theoretical framework for analyzing Hanyang residents' perception and attitude toward the usage intention. The purpose of this study was to explore the significant difference in usage intention of residents' community group buying among different demographic variable groups in age, monthly disposable income, marital status, participating frequency, and motivation of participation in Hanyang of Wuhan; to examine the influencing mechanism of the Hanyang residents' community group usage intention based on personal achievement, trust, and perceived value, and; to put forward feasible suggestions on better promotional strategies for community group buys platform through consumer behavior in Hanyang of Wuhan. Four hundred twenty-two completed questionnaires of Hanyang urban residents were collected through the online WeChat platform by random sampling in January and February 2023. The results showed that personal achievement, trust, and perceived value of community group buying significantly impacted usage intention by consumers. Further suggestions in practical usage intention on interpersonal interaction, participation, normative platform, satisfaction, hedonic motivation, and performance expectation were among the key influencing factors that significantly impacted the acceptance of community group buying platform.
North Bangkok University
Address: BANGKOK
Email: library@northbkk.ac.th
Role: Advisor
Name: Yu Yanyan
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2025-09-09
Issued: 2025-09-09
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Spatial: Hanyang
©copyrights North Bangkok University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 CHEN ANQI.pdf 1.52 MB
ใช้เวลา
0.074721 วินาที

Chen Anqi
Title Contributor Type
The Influence mechanism of Hanyang urban residents\' community group buying intention under the post-pandemic era
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Chen Anqi
Rapassa Roung-onnam
Yu Yanyan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Rapassa Roung-onnam
Title Creator Type and Date Create
Impact of service quality on customer satisfaction: evidence from the dining and catering services in Chengdu city, China
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Pattama Roopsuwankun;Rapassa Roung-onnam
Cheng Diyuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of retailing service strategy influencing customer loyalty toward supermarket shopping in Hebei of China
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Pattama Roopsuwankun;Rapassa Roung-onnam
Xu, Yan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influencial factors of pay satisfaction related to staff turnover intention in rural commercial banks at Yuncheng in China
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Pattama Roopsuwankun;Rapassa Roung-onnam
Yingchun, Cheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing students’ convenience store shopping of fast moving consumer goods at Taiyuan of Shanxi, China
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Pattama Roopsuwankun;Rapassa Roung-onnam
Yaru, Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence of contactless delivery service on the continued usage willingness of Sichuan consumers in the post-covid-19 era
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Li Wenjun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Farmer usage intention in adopting the e-commerce distribution model for agricultural products in southwest China
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Long Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
E-commerce b2c marketing strategy on Sichuan consumer purchase intention to local specialties
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Luo Huanyao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sichuan young women's online loan usage driven by irrational consumption of luxury goods
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Sun Mengli
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of short video marketing on consumers' purchase intention of agricultural products in Fujian province under the concept of shared economy
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Shi Mingxia
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sustainable usage intention of knowledge-based app users in Guizhou based on the perspective of perceived value
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Yang Shengxia
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of internet top anchors-commerce on consumer purchase satisfaction in Guizhou
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Chen Tongxiu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Silver-Age Groups' Usage Intention in Using The Service of Chengdu Community Health Care Service
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Zhu Wenying
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study on Influencing Factors of Landscape Design on Sichuan Real Estate Customer Buying Intention
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Zhang Guo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Rural Revitalization and Development in Tianzhu County of Guizhou Based on The Rural Collective Economy Economy Model
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Zhon Mingming
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of The Pre-Sale Model of E-Commerce Platforms on Influencing Consumer Buying Behavior in Sichuan
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Li Shiyang
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Analysis of The Influence of The New National Accounting System on Guizhou Higher Education Financial Learning
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat.
Li Xu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Mechanism of Online Shopping Dependence on Consumer Satisfaction in Guizhou for Daily Commodities Under The Outbreak of Covid-19
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Tang Ronghui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impacts of Irrational Consumption Intention on The Usage of Sanitizing Products During Covid-19 in Guiyang
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Tan Zhaoxu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence of Internet Celebrity Women Clothing Brand Content Marketing on Consumer Purchase Intention in Southwest Region of China
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Yang Qinling
วิทยานิพนธ์/Thesis
Online Shopping Influencing Factors of Micronet Mode on Guiyang Consumer's Buying Behavior
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Wen Zhi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence of self-media key opinion leaders on Sichuan consumers purchase intention of electronic products
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam
Luo Yingying
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence mechanism of online word of mouth from thirdparty review platforms affecting Sichuan consumers choice of catering brands
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam
Qiu Weixu
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Empirical Study of Moments Marketing Influencing The Differences in Consumers' Perception of Purchase Consumption in Sichuan
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Zhang Miaomiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Research on female consumer's implusive consumption based on perspective of consumer purchase dicision model in Sichuan, China
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Wang Shaobin
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Empirical study on the influence mechanism of internet celebrity stigma on consumers' live streaming shopping purchase decision in Sichuan, China
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Wei Chuangdong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Research on the consumer perception and government policies on consumers' purchase intention of new energy vehicles in Sichuan, China
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Dong Zheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Research on influencing factor of full compensation system for employment satisfaction of Henan Citic Big Data Technology, LTD.
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Zhang Yumeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study on consumption intention for household appliance at double eleven online shopping festival in Guizhou of China
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Luo Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Empirical analysis of factors impacting brain drain and turnover intention among SME employees in Sichuan, China
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Dan Yucheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sharing economy : A Study on the factors influencing consumption decision to use farm sharing in Guizhou of China
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Zhang Lingzhi
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study on job satisfaction and work performance of teacher retention for vocational education in Sichuan of China
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Somyos Avakiat
Xian Xia
วิทยานิพนธ์/Thesis
Presence feeling on new media marketing model affecting Sichuan consumers' purchase intention on agricultural products
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam
Ran Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influencing factors of competitive mobile game products affecting Henan game players' reuse intention
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam
Yang Fan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influencing factors on rural economic development mode affecting the Guizhou workers' home returning intention
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam
Zhang Shijun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Perspective of Sichuan internet users on the brand value perception of the b2c sales platform
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam
Zhang Sisi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence mechanism of internet shopping mode on Sichuan consumers' purchase intention of maternal and infant product
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam
Zhao Xuanrong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influencing factors of teacher brain drain in Sichuan private vocational colleges
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam
Zhu Xiaoyun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence factors of the Nanjing consumer satisfaction on marketing standardization of the catering chain industry
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Xian Yi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence mechanism of Hanyang urban residents\' community group buying intention under the post-pandemic era
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Chen Anqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influencing factors of Chongqing consumer sustainable purchase intention on o2o food takeaway based on The SOR model
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Zeng Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of community opinion leaders on Chengdu consumers\' purchase intention of popular mobile games a
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Chang Kaiyang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of Chengdu consumers purchase intention on new energy vehicles under the fluctuation of global oil prices
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Yu Hanfan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influencing factors of enterprise human resources management on Chengdu generation z in career selection during the post-pandemic era
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Tang Jinghao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influencing factors of Nanchong city residents selection intention for smart elderly services in the aging era
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Chen Lin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influencing factors of Chengdu residents purchase intention to smart home sales in the 5g era
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Yu Jing
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of e-commerce live streaming platforms on consumers\' impulse purchase in Yinchuan
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Ma Xiaoli
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influencing factors of government fiscal and tax support policies on returning college students\' entrepreneurial satisfaction in Nanchong city of Sichuan
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Jiang Qingfeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influencing factors of alcohol state-owned enterprise reform on consumer satisfaction in Sichuan
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Shui Qingyuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Yu Yanyan
Title Creator Type and Date Create
Impact of improving high-speed rail service quality management on the development of small and medium-sized enterprises in Sichuan
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Yu Yanyan
Cai Xinming
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence of salary management on employees' work enthusiasm in Chengdu private colleges
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Yu Yanyan
Li Long
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influencing factors of Sichuan consumers' sports product purchase intention based on consumer psychology theory
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Yu Yanyan
Cai Yong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influencing factors of human resource management intensity on the organizational performance of private universities in Guizhou
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Yu Yanyan
Chen Chao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of Sichuan SME human resource management strategy on the job satisfaction of financial employees
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Yu Yanyan
Chen Peng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence mechanism of corporate organizational culture on employee job satisfaction in Sichuan private universities
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Yu Yanyan
Cheng Jie
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence of online consumer credit finance platforms on Sichuan college students' pre-spending intention
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Yu Yanyan
Deng Chao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Domestic circulation affecting Sichuan consumer purchase intention on female national beauty brands
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Yu Yanyan
Gong Shuqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence of ethical and moral management on the identity of members of the Jiangsu civil emergency rescue unit
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Yu Yanyan
Guo Chengkui
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence of parents' purchase intention of online learning courses in primary and secondary schools in Guizhou
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Yu Yanyan
Leng Shunqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence of online shopping platform promotion strategies on Sichuan college students' clothing consumption behavior
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Yu Yanyan
Li Chao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of corporate human resources policies on Sichuan college students' job-seeking intentions in the post-pandemic era
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Yu Yanyan
Liu Chao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence of the salary management system on private colleges on Sichuan teachers' job retention
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Yu Yanyan
Liu Kun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence of snack food brand image and perceived value on Guizhou consumer purchase intention
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Yu Yanyan
Long Xiangyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence of e-commerce service platform on Guizhou consumer satisfaction with online shopping of agricultural products
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Yu Yanyan
Li Tingyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence factors of the Nanjing consumer satisfaction on marketing standardization of the catering chain industry
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Xian Yi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence mechanism of Hanyang urban residents\' community group buying intention under the post-pandemic era
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Chen Anqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influencing factors of Chongqing consumer sustainable purchase intention on o2o food takeaway based on The SOR model
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Zeng Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of community opinion leaders on Chengdu consumers\' purchase intention of popular mobile games a
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Chang Kaiyang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of Chengdu consumers purchase intention on new energy vehicles under the fluctuation of global oil prices
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Yu Hanfan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influencing factors of enterprise human resources management on Chengdu generation z in career selection during the post-pandemic era
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Tang Jinghao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influencing factors of Nanchong city residents selection intention for smart elderly services in the aging era
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Chen Lin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influencing factors of Chengdu residents purchase intention to smart home sales in the 5g era
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Yu Jing
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of e-commerce live streaming platforms on consumers\' impulse purchase in Yinchuan
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Ma Xiaoli
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influencing factors of government fiscal and tax support policies on returning college students\' entrepreneurial satisfaction in Nanchong city of Sichuan
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Jiang Qingfeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influencing factors of alcohol state-owned enterprise reform on consumer satisfaction in Sichuan
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Rapassa Roung-onnam;Yu Yanyan
Shui Qingyuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 8,264
รวม 8,269 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 1,049,750 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 671 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 421 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 35 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 13 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 9 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 5 ครั้ง
รวม 1,050,910 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104