แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Impact of culture on aspiring english teachers in post-epidemic China via hollywood in digital era
อิทธิพลของวัฒนธรรมที่มีต่อครูสอนภาษาอังกฤษในประเทศจีนผ่านอุตสาหกรรมภาพยนต์ฮอลลีวูดในยุคดิจิทัลหลังการแพร่ระบาด

LCSH: Teacher-student relationships in motion pictures
LCSH: Teacher
LCSH: Teacher-student relationships in literature
Abstract: American films and television series are becoming more and more popular, especially with younger audiences through different online digital platforms. The impact of intercultural communication extends to preservice English teachers, who are English majors among the most susceptible to Hollywood's influence under the theoretical framework of cultural imperialism and soft power. English majors who are prospective English teachers are facing American soft power directly as they study English partly through movies and TV dramas. It is urgent to know what happened to the English majors and to what extent Hollywood culture influenced the digital era after the pandemic since Hollywood movies and TV dramas are important sources for studying English. The study looks at how representations of American culture and values in Hollywood affect the attitudes and behaviors of prospective English teachers in China following the pandemic in the digital era, with an emphasis on material culture and nonmaterial culture, and how this influences their future professional pathways. With the shift towards online education and remote learning, digital platforms and virtual experiences have become crucial avenues for cultural immersion. A questionnaire (N=941) has been given to English majors at universities in Guangxi Zhuang Autonomous Region and Jiangsu Province. Structural equation modelling (SEM) is mainly applied to conduct statistical analysis. The findings reveal that the impacts of both the material and nonmaterial culture of Hollywood on aspiring English teachers illuminate the complexities of cultural transmission in a digital age. The study highlights how Hollywood’s material culture shapes the perceptions of America among aspiring teachers, reinforcing the importance of visual and material representations in cultural education. For the aspect of behavioral outcomes, the significant correlations between the image of America, behavior, and teaching practices reveal a pathway through which cultural perceptions influence pedagogical approaches. As far as mediation and moderation are concerned, by demonstrating both the mediation effects of the image of America and behavior, as well as the moderating influences of gender, province, and digital technology, the study advances theoretical frameworks concerning the interplay of cultural perceptions and educational outcomes. This underscores the necessity for further exploration of how cultural images can directly affect educational practices and professional identities. The research's conclusions highlight significant ramifications for programs that prepare teachers, especially with relation to preservice English teachers' critical engagement with media representations. The inclusion of media literacy in teacher preparation programs is urgently needed. In summary, this study offers a succinct overview of the impacts of culture, specifically through American soft power, on English majors in post-pandemic China. It explores the implications of this digital cultural exchange, including how it might improve English language proficiency, promote intercultural understanding, and influence career aspirations, providing valuable insights into the evolving landscape of English education in China.
Abstract: ภาพยนตร์และละครโทรทัศน์ที่ผลิตจากต่างประเทศภาพยนตร์และละครโทรทัศน์ของอเมริกา กำลังได้รับความนิยมเพิ่มขึ้นโดยเฉพาะในกลุ่มผู้ชมวัยหนุ่มสาวผ่านฐานช่องทางดิจิทัลออนไลน์ต่างๆ ผลกระทบของการสื่อสารระหว่างวัฒนธรรมขยายไปถึงครูภาษาอังกฤษก่อนปฏิบัติงานซึ่งเป็นกลุ่ม นักศึกษาวิชาเอกภาษาอังกฤษที่มีแนวโน้มจะได้รับอิทธิพลจากฮอลลีวูดมากที่สุดภายใต้กรอบแนวคิด ของจักรวรรดินิยมทางวัฒนธรรมพลังศรัทธานักศึกษาวิชาเอกภาษาอังกฤษที่กา ลังจะเป็นครูในอนาคต กาลังเผชิญกับอำนาจละมุนของอเมริกาโดยตรงเนื่องจากพวกเขาเรียนรู้ภาษาอังกฤษบางส่วนผ่าน ภาพยนตร์และละครโทรทัศน์จึงมีความจา เป็นเร่งด่วนที่จะต้องศึกษาว่าเกิดอะไรขึ้นกับนักศึกษาเอก ภาษาอังกฤษและฮอลลีวูดมีอิทธิพลต่อยุคดิจิทัลหลังการระบาดใหญ่ในระดับใดเนื่องจากภาพยนตร์ และ ละครโทรทัศน์ของฮอลลีวูดเป็นแหล่งสำคัญในการศึกษาภาษาอังกฤษ งานวิจัยนี้มุ่งศึกษาว่าการนำเสนอวัฒนธรรมและค่านิยมอเมริกันในภาพยนตร์ฮอลลีวูดส่งผล ต่อทัศนคติและพฤติกรรมของนักศึกษาครูภาษาอังกฤษในประเทศจีนหลังการระบาดใหญ่ในยุคดิจิทัล อย่างไรโดยเน้นไปที่วัฒนธรรมทางวัตถุและวัฒนธรรมที่ไม่ใช่วัตถุรวมถึงผลกระทบที่มีต่อเส้นทาง อาชีพในอนาคตของพวกเขาด้วยการเปลี่ยนแปลงไปสู่การศึกษาออนไลน์และการเรียนรู้ทางไกล แพลตฟอร์มดิจิทัลและประสบการณ์เสมือนจริงได้กลายเป็นช่องทางสำคัญในการซึมซับทาง วัฒนธรรมแบบสอบถาม (N=941) ได้ถูกแจกให้กับนักศึกษาเอกภาษาอังกฤษในมหาวิทยาลัยที่เขตปกครอง ตนเองกว่างซีจ้วงและมณฑลเจียงซูโดยใช้การวิเคราะห์ทางสถิติเป็นหลักผ่านแบบจำลอง สมการโครงสร้าง (SEM) ผลการศึกษาพบว่าอิทธิพลของทั้งวัฒนธรรมทางวัตถุและที่ไม่ใช่วัตถุของฮอลลีวูดที่มีต่อ นักศึกษาครูภาษาอังกฤษ สะท้อนถึงความซับซ้อนของการถ่ายทอดทางวัฒนธรรมในยุคดิจิทัลงานวิจัย เน้น ให้เห็นว่าวัฒนธรรมทางวัตถุของฮอลลีวูดมีบทบาทสาคัญในการกำหนดมุมมองของนักศึกษา เกี่ยวกับอเมริกา โดยตอกย้ำถึงความสาคัญของภาพลักษณ์ทางวัตถุและการแสดงออกทางวัฒนธรรม ในด้าน การศึกษา ส่วนในแง่ของผลลัพธ์เชิงพฤติกรรม ความสัมพันธ์ที่สำคัญระหว่างภาพลักษณ์ของ อเมริกา พฤติกรรม และแนวปฏิบัติทางการสอนเผยให้เห็นแนวทางที่การรับรู้ทางวัฒนธรรมมีอิทธิพล ต่อ วิธี การสอน สาหรับด้านตัวแปรกลางและตัวแปรกากับงานวิจัยแสดงให้เห็นถึงผลของตัวแปร กลาง ของ ภาพลักษณ์ของอเมริกาและพฤติกรรม รวมถึงผลของตัวแปรกากับ เช่น เพศ มณฑล และ เทคโนโลยี ดิจิทัล งานวิจัยนี้จึงเป็นการพัฒนากรอบแนวคิดทางทฤษฎีเกี่ยวกับปฏิสัมพันธ์ระหว่างการ รับรู้ทาง วัฒนธรรมและผลลัพธ์ทางการศึกษา ซึ่งเน้นย้ำถึงความจำเป็นในการศึกษาต่อไปว่า ภาพลักษณ์ทาง วัฒนธรรมสามารถส่งผลกระทบโดยตรงต่อแนวทางการศึกษาและอัตลักษณ์ทาง วิชาชีพได้อย่างไร ข้อสรุปของงานวิจัยชี้ให้เห็นถึงผลกระทบที่สำคัญต่อโปรแกรมเตรียมความพร้อม ครู โดยเฉพาะอย่าง ยิ่งในแง่ของการมีส่วนร่วมเชิงวิพากษ์ของนักศึกษาครูภาษาอังกฤษต่อการ นาเสนอทางสื่อ จึงมีความ จาเป็นเร่งด่วนในการบรรจุหลักสูตรการรู้เท่าทันสื่อเข้าไปในโปรแกรม ฝึกอบรมครู ผลสรุปงานวิจัยนี้นำเสนอภาพรวมโดยย่อเกี่ยวกับอิทธิพลของวัฒนธรรม โดยเฉพาะอย่างยิ่ง ผ่านพลังศรัทธาของอเมริกา ที่มีต่อนักศึกษาเอกภาษาอังกฤษในประเทศจีนหลังยุคการระบาดใหญ่ นอกจากนี้ยังสำรวจผลกระทบของการแลกเปลี่ยนทางวัฒนธรรมในยุคดิจิทัล รวมถึงการเสริมสร้าง ความสามารถทางภาษาอังกฤษ ส่งเสริมความเข้าใจระหว่างวัฒนธรรม และมีอิทธิพลต่อแรงบันดาล ใจ ในอาชีพ ซึ่งให้ข้อมูลเชิงลึกที่มีคุณค่าเกี่ยวกับภูมิทัศน์ที่เปลี่ยนแปลงไปของการศึกษาภาษาอังกฤษ ในประเทศจีน
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Advisor
Role: Advisor
Role: Advisor
Created: 2025
Modified: 2025-08-18
Issued: 2025-08-18
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 652455801.pdf 2.95 MB
ใช้เวลา
0.036569 วินาที

Li, Yanfei
Title Contributor Type
Impact of culture on aspiring english teachers in post-epidemic China via hollywood in digital era
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Li, Yanfei
Ahmad Yahya Dawod
Thacha Lawanna
Somsak Chanaim
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ahmad Yahya Dawod
Title Creator Type and Date Create
Impact of ESG ratings on information efficiency in capital market for Chinese-listed companies
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod;Somsak Chanaim;Siva Shankar Ramasamy
Wan, Guochao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comparison between capital market in Thailand and digital asset markets
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Chanaim;Ahmad Yahya Dawod
Kanyawut Ariya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Personal information protection based on blockchain technology
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Zhao, Yinghong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Empowerment of Rural Revitalization Based on Functions, Challenges, and Recommendations
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Miao, Xun Cheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Education Technology (Edtech) Impact on Resilience, Relevance, and Recovery in Post-COVID China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Qianlian, Hu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tax collection management strategy based on blockchain technology
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Yang, Baochao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of investor behavior on stock performance: Evidence from Chinese capital markets
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nathee Naktnasukanjn ;Ahmad Yahya Dawod ;Xuemei Zhang
Zhao, Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Development of digital entrepreneurial intelligence using Whole Brain Literacy (WBL) among secondary students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod;Piang-or Laohavilai ;Nopasit Chakpitak
Warinthrone Vasuwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Intelligent recognition and classification of microseismic events based on machine learning techniques
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Shu, Hongmei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Data-driven consumer's demand prediction and contextual analysis to enhance agile marketing for halal food product trade between Thailand and China via E-Commerce platforms
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pradorn Sureephong;Ahmad Yahya Dawod;Somsak Chanaim
Chaowapark Srikasem
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis of the Effectiveness of AI-powered Document Data Extraction in a Paraguayan Accounting Firm
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Fabian Oscar Guillen Insfran
วิทยานิพนธ์/Thesis
Multi-criteria decision analysis on Chinese investment in Chiang Mai property market based on belt and road initiative
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod;Somsak Chanaim;Naret Suyaroj
Zhai, Fan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Hotel business entrepreneurs in Chiang Mai post-COVID-19 pandemic: adaptation of competitive strategies for applying a digital platform
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Natlita Suwonnasrie
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumers' Perceptions and Behaviors on Digital Payments Adoption Among Older Generation Z and Younger Millennials in Phnom Penh, Cambodia
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Siva Shankar Ramasamy;Ahmad Yahya Dawod;Nathee Naktnasukanjn
Pisey Leang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of culture on aspiring english teachers in post-epidemic China via hollywood in digital era
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod;Thacha Lawanna;Somsak Chanaim
Li, Yanfei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Understanding the key drivers in using mobile payment (m-payment) among generation z consumers in daily consumption scenarios
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod

วิทยานิพนธ์/Thesis
Live streaming sales on consumer decision-making behavior based on the AISAS model
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Wang, Lingyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese sports major college students\' purchase intention of smart devices based on stimulus-organism-response model
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Chen, Jingxian
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating user experience evaluation and user continual usage behavior in higher education online teaching during the post-pandemic era
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Siva Shankar Ramasamy;Yu, Xi;Ahmad Yahya Dawod
Wang, Mei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thacha Lawanna
Title Creator Type and Date Create
Impact of culture on aspiring english teachers in post-epidemic China via hollywood in digital era
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod;Thacha Lawanna;Somsak Chanaim
Li, Yanfei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perception of using case-based reasoning on investment strategies in China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Thacha Lawanna
Wangjiugedan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Somsak Chanaim
Title Creator Type and Date Create
Impact of ESG ratings on information efficiency in capital market for Chinese-listed companies
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod;Somsak Chanaim;Siva Shankar Ramasamy
Wan, Guochao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Network analysis of relationship in hobbies interest among 50 countries and the changes from COVID-19
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Piyachat Udomwong;Anukul Tamprasirt;Somsak Chanaim
Yada Thamprasert
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comparison between capital market in Thailand and digital asset markets
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Chanaim;Ahmad Yahya Dawod
Kanyawut Ariya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Optimizing teaching methods and student learning styles using computer analysis
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Chanaim
Wang Yumei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application of Histogram-valued time series data for econometric models
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Woraphon Yamaka;Worrawat Saijai;Somsak Chanaim
Wilawan Srichaikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the Impact of trade facilitation on the development of China-ASEAN Cross-border E-Commerce (CBEC)
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Chanaim
Zhang, Zhewei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Data-driven consumer's demand prediction and contextual analysis to enhance agile marketing for halal food product trade between Thailand and China via E-Commerce platforms
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pradorn Sureephong;Ahmad Yahya Dawod;Somsak Chanaim
Chaowapark Srikasem
วิทยานิพนธ์/Thesis
Multi-criteria decision analysis on Chinese investment in Chiang Mai property market based on belt and road initiative
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod;Somsak Chanaim;Naret Suyaroj
Zhai, Fan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of culture on aspiring english teachers in post-epidemic China via hollywood in digital era
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod;Thacha Lawanna;Somsak Chanaim
Li, Yanfei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 6,289
รวม 6,292 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 454,554 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,837 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 224 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 28 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 18 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 17 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 456,684 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33