แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A study on the relationship between emotional labor and psychological capital of tour guides in Yunnan : with emotional intelligence as the mediating variable
云南导游情绪劳动与心理资本的关系研 究──以情绪智力为中介变量

LCSH: Emotional intelligence -- Researcch
LCSH: Emotions -- Social aspects
LCSH: Work -- Psychological aspects
Abstract: As an emerging industry, China's tourism industry has rapidly become the main pillar industry with the aim of driving the development of its national economy with the efficient expansion of the economy after the reform and reopening to the general public. In China's tourism, Yunnan Province has unique advantages in the development of tourism in China. Yunnan has a variety of distinctive landscapes and colorful national culture. With the further relaxation of the epidemic in China to its normalcy, Yunnan tourism is bound to usher in a wave of peak soon. Tour guides, as an indispensable part of the tourism industry, carry the window operation of Yunnan's external image. By understanding the relationship between emotional labor and psychological capital of tourist guides in Yunnan, as well as the role of emotional intelligence on tourist guides in Yunnan, this study can help tourism enterprises in Yunnan to better train tourist guides. It also helps the government of Yunnan province to better develop tourism and formulate relevant industry training regulations, to promote the long-term and stable development of tourism in Yunnan in the post-epidemic era. A total of more than 500 questionnaires were sent this time, and a total of 452 questionnaires were collected. Finally, 420 questionnaires were selected after screening, and the questionnaire efficiency reached 84%. Throughout the research, we found that there is a significant relationship between emotional labor and psychological capital of Yunnan tour guides, and emotional intelligence plays an intermediary role. The conclusion of this study is that Yunnan tour guides need to further strengthen their emotional intelligence and psychological capital, in a new round of tourism peak, to welcome the arrival of tourists from all over the world with a new attitude
Abstract: 中国旅游业作为一门新兴产业,随着改革开放后经济的高效发展迅速成为 带动国民经济发展的主要支柱产业。而在中国的旅游中,云南省在全中国的旅 游发展中,是具有独特优势的。云南拥有特色各异的山水风景和绚丽多姿的民 族文化。随着中国疫情的常态化管理的进一步放开,云南旅游必将在不远的将 来迎来一波高峰。 导游作为旅游业中不可或缺的一部分,承载着云南省对外形象的窗口作 业。本研究通过了解云南导游的情绪劳动与心理资本的关系,以及情绪智力对 于云南导游的作用,可以帮助云南的旅游企业更好地去更好地培训导游,本文 也帮助云南省政府更好发展旅游业,制定相关的行业培训规定,促进云南旅游 在后疫情时代长足稳定地发展。此次总共发送了问卷调查五百多份,总共收集 了四百五十二份的调查答卷,最后经过筛选,共计挑出420 份调查问卷,问卷 有效率达到了84%。 通过研究,作者发现,云南导游的情绪劳动与心理资本有着显著关系,而 情绪智力起到了中介作用,本文研究结论认为,云南导游需要进一步加强自己 的情绪智力与心理资本,在新一轮的旅游高峰中,以全新的姿态迎接全世界游 客的到来
Rangsit University. Rangsit University Library
Address: PATHUM THANI
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Name: Maozhu Ji
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2568-07-30
Issued: 2025-07-30
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
Spatial: Yunnan
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 YUFENG ZHANG.pdf 794.97 KB
ใช้เวลา
0.085479 วินาที

Yufeng Zhang
Title Contributor Type
A study on the relationship between emotional labor and psychological capital of tour guides in Yunnan : with emotional intelligence as the mediating variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yufeng Zhang
Maozhu Ji
วิทยานิพนธ์/Thesis
Maozhu Ji
Title Creator Type and Date Create
A study on the relationship between emotional labor and psychological capital of tour guides in Yunnan : with emotional intelligence as the mediating variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Maozhu Ji
Yufeng Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 8
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,202
รวม 1,210 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 100,539 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 125 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 99 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 3 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 100,776 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33