แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A case study of the impact factors of customer satisfaction with front desk services at Gaoduan hotel

Name: Shi Borui
keyword: Independent Study
ThaSH: User satisfaction
Classification :.DDC: 647.94
; service quality theory
ThaSH: Receptionists
; employee training
ThaSH: Hotel management
; workplace environment
ThaSH: Gaoduan Hotel
; customer satisfaction
ThaSH: Hotels
Abstract: In the competitive landscape of China’s hospitality industry, high-end hotels must continually enhance the quality of their services to meet and exceed customer expectations. At Gaoduan Hotel, a pressing issue has been a rising number of customer complaints regarding the inconsistency in the front desk service quality. Guests have reported delays in check-in process, lack of personalized attention, and occasionally, erroneous billing. The objectives of this study were: 1) To examine the relationship between employee training quality and customer satisfaction with the front desk services of Gaoduan Hotel. 2) To examine the relationship between workplace environment quality and customer satisfaction with the front desk services of Gaoduan Hotel. This study used a quantitative research design based on the service quality theory to investigate the impact of training quality and work environment quality of high-end hotel employees on customer satisfaction. This study used the data collection method of survey questionnaires, distributed a total of 500 questionnaires, collected 450, and got 400 valid questionnaires. This study found that: 1) Comprehensive and effective training plays a note in empowering hotel staff to meet and exceed guest expectations. 2) An investment in creating a supportive and aesthetically pleasing environment is crucial for enhancing the overall guest satisfaction. Based on these findings, two main strategies were proposed to address the identified issues and to leverage the opportunities for enhancing customer satisfaction. Firstly, the hotel is encouraged to develop and implement a robust employee training program that emphasizes both skill enhancement and personal development. Secondly, it is recommended that Gaoduan Hotel invests in improving the quality of the workplace environment. The study provides compelling evidence that both employee training and workplace environment are essential drivers of customer satisfaction in the luxury hotel sector. By addressing these areas, Gaoduan Hotel can enhance its competitive edge, improve customer loyalty, and ensure its position as a leader in the hospitality industry. The implementation of the recommended strategies is expected to result in a noticeable improvement in customer satisfaction levels, thereby resolving the research problem and contributing to the sustained success of the hotel. Keywords: service quality theory, employee training, workplace environment, customer satisfaction
Siam University. Library and Information Resource Center
Address: BANGKOK
Email: library@siam.edu
Role: Advisor
Created: 2567
Modified: 2568-07-29
Issued: 2025-07-29
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights SIAM UNIVERSITY
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 ShiBorui.pdf 371.27 KB
ใช้เวลา
0.039398 วินาที

Shi Borui
Title Contributor Type
A case study of the impact factors of customer satisfaction with front desk services at Gaoduan hotel
มหาวิทยาลัยสยาม
Shi Borui
Liao Zhigao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Liao Zhigao
Title Creator Type and Date Create
A case study of Huawei s internationalization strategy based on resource-based view
มหาวิทยาลัยสยาม
Liao Zhigao
Li Hui
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the competitive strategy of BYD s new energy vehicle business
มหาวิทยาลัยสยาม
Liao Zhigao
Ning Junyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of the impact factors of customer satisfaction with front desk services at Gaoduan hotel
มหาวิทยาลัยสยาม
Liao Zhigao
Shi Borui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 58
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,320
รวม 5,378 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 218,828 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 714 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 421 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 186 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 220,167 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101