แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Principals guidelines to implement the balanced development education of primary schools in Kunming, Yunnan Province, China

Name: Zhen Wang
LCSH: Education leadership
LCSH: Education -- China
LCSH: Leadership -- Case studies
Abstract: It is commonly believed that one major party in successful implementation of Balanced Development Education (BDE) is primary school principals whose roles, responsibilities, leadership skills and strategies are the most significant. Thus, this study aimed 1) to study the influence of roles, responsibilities, leadership skills and strategies of the primary school principals to implement BDE in Kunming, Yunnan Province, 2) to explore the roles, responsibilities, leadership skills and strategies of the primary school principals to implement BDE in Kunming, Yunnan Province, and 3) to develop guidelines for the principals of primary schools that will enable them to effectively implement BDE in their schools. This study adopted a mixedmethods research design approach collecting both quantitative and qualitative data from the three-phase sequential research process. The first phase was carried out by content analysis of sixty related documents for better understanding of BDE and quality education. The second step was collecting data from 268 principals about their perceptions of the principals’ roles, responsibilities, leadership skills and strategies of the primary school principals with the questionnaire. Following the questionnaire data collection, a group of 12 volunteering interviewees were purposively selected for semi-structured interviews. Finally, a group of seven experts were invited to critically analyze the guidelines derived from the combined three sets of data sources. The findings revealed that 1) gender and age had no effect on the principals’ capabilities. The majority of the principals in the study did not influence roles, responsibilities, leadership skills and strategies. Levels of education (from ‘diploma’ onwards) positively affect how they work. As regards years in the positions of the principals and the principals under BDE policy, it was revealed that experience in the job is an advantage. 2) The principals in the study took the roles of academic leaders, operational managers and network leaders, but it was found that in all activities to carry out, the principals need to show desirable personality traits and characteristics. Teamwork skills is the most necessary for both academic and management leadership. 3) With respect to the guidelines which highlighted the needs for the principals to develop explicit roles, responsibilities, leadership skills and strategies to implement Balanced Education Development, firstly, the principals must be BDE leaders in student development by ensuring that from different backgrounds students feel valued, receive attention, care and love in a safe and diverse learning environment for their physical and mental health. Secondly, the principals must work hard towards teachers’ professional development and their continual self-growth development to strengthen their abilities to provide quality education. Finally, the principals must nurture partnerships with the community and other external organizations such as urban schools by emphasizing good relationship with parents and cooperating and collaborating in exchanging both human and material resources with those schools
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: library@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2568-07-25
Issued: 2025-07-25
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Spatial: China
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 ZHEN WANG.pdf 1.45 MB
ใช้เวลา
0.085337 วินาที

Zhen Wang
Title Contributor Type
The Effect of pore size and pore size distribution on adsolubilization kinetics
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Zhen Wang
Lance L. Lobban
Somchai Osuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Principals guidelines to implement the balanced development education of primary schools in Kunming, Yunnan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Zhen Wang
Anchalee Chayanuvat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Anchalee Chayanuvat
Title Creator Type and Date Create
Using unscripted role play to improve speaking ability of EFL Thai students
มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
Asst.Prof.Dr.Anchalee Chayanuvat
Patcharin Phuetphon
วิทยานิพนธ์/Thesis
การใช้เฟสบุ๊กเป็นพื้นที่สำหรับการเขียนบันทึกความคิดเป็นภาษาอังกฤษใน บริบทไทย: กรณีศึกษา
มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
Anchalee Chayanuvat
Kanasin Tunsakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
การใช้การเรียนรู้แบบร่วมมือเพื่อพัฒนาทักษะการนาเสนอในรายวิชา ภาษาอังกฤษเพื่อการท่องเที่ยว กรณีศึกษานักเรียนไทย
มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
Anchalee Chayanuvat
Luksika Ruangsung
วิทยานิพนธ์/Thesis
การใช้การเรียนรู้แบบร่วมมือเพื่อพัฒนาทักษะการนาเสนอในรายวิชา ภาษาอังกฤษเพื่อการท่องเที่ยว กรณีศึกษานักเรียนไทย
มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
Anchalee Chayanuvat
Luksika Ruangsung
วิทยานิพนธ์/Thesis
การประยุกต์ใช้การศึกษาทางไกลในการสอนวิชาภาษาอังกฤษ: กรณีศึกษาสานักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานครศรีธรรมราช เขต 3
มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
Anchalee Chayanuvat
รัตตัญญู ศรีไชย
วิทยานิพนธ์/Thesis
Enhancement of undergraduates listening skills through listening strategies
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Mongkol Sodachan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students use of reading strategies: a case of grade twelve students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Baird, Gareth David
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of media to motivate ESL students learning : a case study of grade five Bhutanese students in Mongar District
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Gyeltshen, Dawa
วิทยานิพนธ์/Thesis
School principals perceptions towards instructional leadership practices : a case study from the Southerndistrict in Bhutan
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Wangchuk K., Dorjee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of visual imaginary strategy to enhance English reading comprehension skills of grade four Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Lhadon
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of place-based inquiry approach on grade 6 Bhutanese students in learning environmental science
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Kezang, Norbu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of project-based learning approach in teaching science to grade vi students in a Bhutanese classroom
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Dorji, Chhimi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of numbered heads together (NHT) on the learning achievement of Bhutanese grade six students in science
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Wangmo, Cheki
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application of content and language integrated learning (CLILl) approach for English learning of secondary school Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Tamang, Budha Singh
วิทยานิพนธ์/Thesis
International students perspectives on university instructional practices : a case of a Thai university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Obaro-Akporo, Elvis Emiakpor
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effectiveness of flipped learning on language teaching and learning: meta-analysis 2014-2020
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Chingakham, Dinachandra Singh
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of project-based learning to enhance grade seven students English narrative writing skill : a case of Chinese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Sun Xuexia
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of project-based learning on Chinese vocabulary learning achievement of secondary three Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Ji Jincheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Implementing problem-based learning to enhance speaking skill in a vocational English class : an investigative study
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Wei Han
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teaching Chinese reading in primary Thai schools : the teachers perceptions and practices
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Li Wen Xiu
วิทยานิพนธ์/Thesis
A learning organization : conditions for success of the excellent schools in Hunan, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Ailan Yuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using mimes and mini acts in a Mmathayom 1 course to improve Chinese speaking skills of Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Shi Lei
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation into the reading abilities in English of Chinese English major students : a case study
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Xu Yuan Yuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application of a blended learning model for the Chinese listening skills for Mathayom Suksa Four Thai students :
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Wanyan Zhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of social media on motivation towards learning English as a global language
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Solomon Akpan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using task-based learning to enhance Chinese speaking skills and confidence of grade 5 Thai primary school students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Ziyi Hou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perceptions of challenges of online English language learning and teaching of students and teachers at a Chinese middle school
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Dan Luo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring teaching Chinese as a second language teachers informatization teaching ability in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Tang E
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning motivation and attitude towards learning Thai as a third language of Chinese students at a Thaiprivate university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Jie Tong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using interactive whiteboards in English language teaching
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Xiangrong Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perception of Chinese junior high school students on factors and activities causing anxieties in English language learning
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Yi Luo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis of the role of acculturation strategies on students life and learning achievement : a case study of a Thai private university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Jieya Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring students attitudes toward various English accents at a Thai private university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Frank, Francis Augustine
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of production-oriented approach on Chinese vocational college students English speaking ability
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Yang Jue
วิทยานิพนธ์/Thesis
College students perceptions and preferences of English language teachers teaching qualities : a case study in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Duan Feng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Resilience of high school English language teachers at an international school in China : the teachers voices
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Jie Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploration of Chinese novice teachers teaching practices and questioning in teaching English reading classes
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Sha Hang
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation into English vocabulary learning strategies of Chinese EFL learners at a secondary vocational school
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Ruiqi Qiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigation into the social-emotional competencies and opinions on English language learning activities of middle school Chinese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Jianfei Lin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring Chinese language learning of students in math class at a Thai private school : a case study of using Chinese as a medium of instruction
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Ruirui Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploration of the use and integration of game-based teaching method in teaching Chinese kindergarten students in Xinjiang : the teachers attitudes and reflections
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Guo Yifang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Principals guidelines to implement the balanced development education of primary schools in Kunming, Yunnan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Zhen Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
University English language learners in Sichuan Province : a mixed-methods study on learning motivation
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Yi Ran
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 60
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,813
รวม 1,873 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 82,266 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,425 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 85 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 44 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 4 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 3 ครั้ง
รวม 83,831 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124