แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Tertiary level students attitudes and strategies in learning English online at a Chinese university in China

Name: Lixu Pan
LCSH: English language -- Study and teaching -- China
LCSH: Language and language -- Study and teaching
LCSH: English language -- study and teaching -- Foreign speakers
LCSH: Learning -- Evaluation
Abstract: This study examines 6 sophomore English majors' attitudes toward learning English and reflects their learning strategies that come hand in hand with the attitudes. The study uses a combination of quantitative and qualitative methods to reveal Chinese college students' enthusiasm during COVID-19 epidemic in China. In terms of a quantitative inquiry, a questionnaire with three dimensions-cognitive, affective and behavioral is designed to garner an overall evaluation of attitudes from 50 sophomore English majors' students for the selection of participants and research themes. The qualitative data is semi-structured interviews. The results of this study show 4 positive and 3 negative attitudes affect the online English language learning. The 2 positive attitudes namely self-preparation and collaborative learning help students to work harder for class and encourage them to join with their friends in working on their assignments, reports, and projects. Then the other two: students’ curiosity of cultural English background and extensive readings motivate them to research into more English sources to support their learning such as more books and materials in the libraries and on the websites. On the contrary, the 3 negative attitudes toward the instability of the Internet, the dissatisfaction of teachers and materials make them tired of studying and thus, lose their motivation and attention in class. This incident needs teachers' facilitation and directive role to help them proceed with their language learning in the ‘new normal’ platform. The results of this study mentioned above are attributed to the institutions where the researchers work, to researchers in China and Thailand, and to the global learning community in the 21st century.
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: library@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2568-07-24
Issued: 2025-07-24
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Spatial: China
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 LIXU PAN.pdf 1006.55 KB
ใช้เวลา
0.097943 วินาที

Lixu Pan
Title Contributor Type
Tertiary level students attitudes and strategies in learning English online at a Chinese university in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Lixu Pan
Ubon Sanpatchayapong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ubon Sanpatchayapong
Title Creator Type and Date Create
The Opinions of M3 secondary students toward an English course in A Bilingual program in a Thai public school
มหาวิทยาลัยรังสิต
Ubon Sanpatchayapong;Wanida Polysangwol
Guat Cheng Tan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Project-based approaches to enhance english writing skills and collaboration in geography among grade eight students in a lower secondary school in Bhutan
มหาวิทยาลัยรังสิต
Ubon Sanpatchayapong
Sonam Penjor
วิทยานิพนธ์/Thesis
Peer Assessment On Grade Eight Students Descriptive Essay Writing in a Lower Secondary School In Bhutan
มหาวิทยาลัยรังสิต
Ubon Sanpatchayapong
Tshering, Tashi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Implementation of Chinese Nursery Rhymes to improve Mandarin pronunciation among primary stuednts at a school in Pathum Thani province
มหาวิทยาลัยรังสิต
Ubon Sanpatchayapong
Xinyu Long
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of pragmatic contents in Chinese textbooks used by high school students in Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Ubon Sanpatchayapong,
Wangya Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tertiary level students attitudes and strategies in learning English online at a Chinese university in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Ubon Sanpatchayapong
Lixu Pan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese students anxiety in speaking English : a mixed-method study at a Thai university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Ubon Sanpatchayapong
Yin Guiyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
The analysis of culture of learning : a qualitative study of Korean staff in a Chinese workplace
มหาวิทยาลัยรังสิต
Ubon Sanpatchayapong
Yun Ding
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring Chinese teachers reflections on inter-school cooperation Chinese education project : a case study in London
มหาวิทยาลัยรังสิต
Ubon Sanpatchayapong
Wang Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students perceptions towards game-based Chinese learning among grade 11 students in a Thai school context in Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Ubon Sanpatchayapong
Lu Cai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 19
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,382
รวม 4,401 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 132,704 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 64 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 48 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 20 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 132,842 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124