แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The use of cooperative learning for enhancing the English speaking skill of national high school students in Myanmar

LCSH: English language Study skills -- Study and teaching -- Foreign speakers
LCSH: English language -- Myanmar -- Spoken English
LCSH: Cooperative learning
Abstract: This research was to investigate the use of cooperative learning to enhance the English speaking skill of National High School students in Myanmar. The researcher studied whether the use of cooperative learning would enhance the English speaking skill of National High School students after implementation and explored their level of satisfaction. Thirty students were purposefully chosen as a study sample group. The researcher employed both quantitative and qualitative methodologies. The quantitative data were gathered through an English speaking test, pretest and posttest, and students’ satisfaction questionnaire, while the qualitative data were gathered through focus group discussion. The information gathered from English speaking tests was analyzed using a sample-paired t-test based on the mean, standard deviation, and a significant value. The scores of English speaking tests revealed a significant mean difference of 3.96 (24.75%) between the posttest mean (12.56) and the pretest mean (8.60). Additionally, the significance value (p) found is .000. In terms of the posttest, every student improved. Furthermore, the findings from the students' satisfaction questionnaire demonstrated that nearly all participants expressed the highest level of satisfaction, and their responses from the focus group discussion showed a positive satisfaction towards the use of cooperative learning. Therefore, cooperative learning was strongly recommended as an alternative method to teach English speaking skill.
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: library@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2024
Modified: 2568-07-23
Issued: 2025-07-23
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Spatial: Myanmar
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 SAI AUNG KHAN.pdf 1.25 MB
ใช้เวลา
0.140888 วินาที

Sai Aung Khan
Title Contributor Type
The use of cooperative learning for enhancing the English speaking skill of national high school students in Myanmar
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sai Aung Khan
Techameth Pianchana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Techameth Pianchana
Title Creator Type and Date Create
The learning management with the fun dubbing application for English speaking skill of grade 6 Chinese students in Sichuan Province
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Li Xue
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of Chinese oral expression using nursery rhymes of grade 3 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Ying Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of English speaking skills using documentary films of grade 10 Chinese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Nayun Ding
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of learning achievement in Chinese vocabulary using Chinese songs for grade three Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Jia Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The learning management with TikTok media for English speaking skill of grade 7 Chinese students in Yunnan Province China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Wang Yuetong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of phonics instruction to improve English vocabulary of grade 5 students in Hubei Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Lu Fan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of cooperative learning for enhancing the English speaking skill of national high school students in Myanmar
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Sai Aung Khan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of English speaking skills using online collaborative learning for Myanmar migrant students in Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Nang Aye Aye Than
วิทยานิพนธ์/Thesis
The learning management with the multimedia for English speaking skill of grade 6 Chinese students in Yunnan Province China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Zhang Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of script analysis approach to improve drama performance for the second year university student in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Hao Xianrui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104