แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Optimizing train stopping patterns to minimize passenger travel time and environmental impacts

LCSH: Kasetsart University -- Theses. M.Eng. (Civil Engineering) 2021
Classification :.LCCS: HE336.T76
LCSH: Kasetsart University. -- Department of Civil Engineering -- Theses
LCSH: Travel time (Traffic engineering)
LCSH: Transportation
LCSH: Local transit
Abstract: The existing ad-hoc train operational efforts have mainly emphasized on need-based criteria to serve passenger demand with travel time satisfaction. Although the mass transit system benefits a huge amount of vehicle fuel consumption reduction, the current train operations mostly reveal a lack of environmental consciousness resulting from their skip-stop operational schedules on unserved passengers. This study introduced a new model developed for optimizing and planning train skip-stop operations with its efficiencies in: (1) evaluating the impact of skip-stop operations on passenger travel time; (2) estimating the environmental impacts due to train energy usage and unserved passengers; and (3) optimizing train scheduling decisions to identify competent skip-stop pattern(s) that are simultaneously capable of minimizing total environmental impacts and average passenger travel time. The research methodology started from the data collection on passenger demands and trips to conduct the origin-destination (OD) matrix. Moreover, some other necessary data, such as train operational data and train characteristics, were gathered from the technical reports and past research studies. After that, the passenger travel time estimation and environmental impacts evaluation model were developed in order to estimate the average passenger travel time and CO2 emissions from train operations. Then, the sustainable train stopping pattern optimization model was developed with the aim for planning effective train skip-stop operations. The developed model and analyses were performed on the BTS SkyTrain Silom Line located in Bangkok, Thailand. A wide range of optimal or near-optimal stopping patterns for trains was provided with tradeoffs between the objectives of being environmentally friendly and having an acceptable travel time for passengers. Furthermore, the analysis showed a less significant impact of skip-stop operation for the environmental impacts of train energy usage than the number of unserved passengers. This research study significantly contributes train operation agencies in enhancing their effectiveness due to skip-stop operational schedules. It also benefits the environment toward sustainability in mitigating pollutants as well as the society toward passenger satisfaction and improve quality of service.
Kasetsart University. Office of the University Library
Address: Bangkok
Email: tdckulib@ku.ac.th
Role: Thesis Advisor
Created: 2021
Modified: 2025-07-20
Issued: 2025-07-20
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: https://www.lib.ku.ac.th/KUthesis/2563/phattadon-kha-all.pdf
CallNumber: HE336.T76 .P43
eng
Descipline: Civil Engineering
©copyrights Kasetsart University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 phattadon-kha-all.pdf 2.95 MB
ใช้เวลา
0.028545 วินาที

Phattadon Khathawatcharakun
Title Contributor Type
Optimizing train stopping patterns to minimize passenger travel time and environmental impacts
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Phattadon Khathawatcharakun
Charinee Limsawasd
วิทยานิพนธ์/Thesis
Charinee Limsawasd
Title Creator Type and Date Create
Enhancement of green construction on highway projects in Cambodia obstacles and potential solutions
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Charinee Limsawasd.
Sourn, Sonero
วิทยานิพนธ์/Thesis
Multi-objective optimization for sustainable construction equipment fleet allocation
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Charinee Limsawasd.
Nuttapol Patcharachavalit.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The analysis of pre-project planning for green building construction
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Charinee Limsawasd
Kritsada Khun-Anod
วิทยานิพนธ์/Thesis
Optimizing train stopping patterns to minimize passenger travel time and environmental impacts
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Charinee Limsawasd
Phattadon Khathawatcharakun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,521
รวม 2,521 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 17,555 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 1 ครั้ง
รวม 17,563 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33