แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Teachers' attitudes towards target varieties of English in ASEAN

LCSH: Kasetsart University -- Dissertations. Ph.D. (English for International Communication) 2021
Classification :.LCCS: PE3502.S65
LCSH: Kasetsart University. -- Department of Foreign Languages -- Dissertations
LCSH: English language -- Southeast Asia
LCSH: English teachers -- Southeast Asia
LCSH: Language policy -- Southeast Asia
Abstract: This study took place in the ASEAN countries. It based on a global research project: Which English? Whose English: Teachers’ beliefs, attitudes, and practices towards target varieties of the “world” (Young, Walsh, and Schartner, 2016). The study investigated and illustrated teachers’ attitudes toward the varieties and discrepancies caused by teaching and using target varieties. This mixed-method study employed questionnaires and focus group interviews to gather the data. 374 teachers comprised 13 Bruneians, 31 Burmese, 61 Cambodians, 60 Filipinos, 30 Indonesians, 36 Laotians, 26 Malaysians, 11 Singaporeans, 55 Thais and 51 Vietnamese completed the questionnaires. 28 participants: 4 Burmese, 11 Thais, 4 Filipinos, 3 Malaysians, 1 Singaporean, 3 Vietnamese and 2 Indonesians voluntarily participated in 6 focus group interviews. American English (AmE), British English (BrE) were varieties and English as an International Language (EIL) model was the model they had learned. The education levels, schooling, and linguistic features were factors that triggered their awareness of the varieties. Findings also illustrated three major reasons learners in ASEAN learned English: to get a good job, to pass the school requirements and to study overseas. AmE, BrE, and EIL were selected as varieties and modelsthat they learned, taught, and wanted to teach in the future. School curriculum, the teachers’ familiarity, and textbook availability were three key factors that governed the teachers when selecting a variety to teach. ASEAN teachers defined “a standard variety” as the variety is internationally accepted. A standard variety functioned as the instructional variety and was used as a reference variety. EIL was defined as a basic AmE or BrE for communication purposes in the international setting. ELF was defined as an informal form of English that functioned as a working language for NNESs. Five implications related to the teaching of English, designing the curriculum, introducing more local cultures into the classrooms, promoting the teaching staff and student mobility among ASEAN countries, and hiring more non-native English teachers from ASEAN countries were stated. The study ends with a discussion of limitations and suggestions for future studies regarding the teachers’ attitudes towards varieties of English.
Kasetsart University. Office of the University Library
Address: Bangkok
Email: tdckulib@ku.ac.th
Role: Thesis Advisor
Created: 2021
Modified: 2025-07-12
Issued: 2025-07-12
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: https://www.lib.ku.ac.th/KUthesis/2564/werachai-tha-all.pdf
CallNumber: PE3502.S65 .W47
eng
Spatial: Southeast Asia.
Spatial: Southeast Asia.
Spatial: Southeast Asia.
©copyrights Kasetsart University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 werachai-tha-all.pdf 2.07 MB
ใช้เวลา
0.029962 วินาที

Werachai Thanamaimas
Title Contributor Type
The development of reading comprehension ability in English by using the directed reading activity (DRA)
มหาวิทยาลัยขอนแก่น
Werachai Thanamaimas
Pornsawan Ploykeaw
Sukhum Wasuntrasobhit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachers\' attitudes towards target varieties of English in ASEAN
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Werachai Thanamaimas
Wannana Soontornnaruerangsee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Wannana Soontornnaruerangsee
Title Creator Type and Date Create
Speech acts as performative utterances in hotel dining business advertisements in Bangkok Post Newspapers
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Wannana Soontornnaruerangsee
Chitphong Bhodhirangsiyakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachers\' attitudes towards target varieties of English in ASEAN
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Wannana Soontornnaruerangsee
Werachai Thanamaimas
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 17
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,452
รวม 1,469 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 95,494 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 84 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 80 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 95,664 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33