แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A study of learners' perceptions towards andragogy and self-directed learning readiness based on the two types of English language learning motivation of Thai Learners

LCSH: Kasetsart University -- Dissertations. Ph.D. (Non-formal Education for Social Development) 2018
Classification :.LCCS: PE1128.A3
LCSH: Kasetsart University. -- Department of Vocational Education -- Dissertations
LCSH: English language -- Study and teaching (Higher)
LCSH: Self-managed learning
LCSH: Self-culture
LCSH: Self-perception
Abstract: This research aims to study the perceptions towards four assumptions of andragogy among Thai learners learning English with the instrumental and the integrative motivation and to investigate their level of self-directed learning readiness while learning with these two types of motivational approaches. Third and fourth year students majoring in English and Tourism of School of Humanities and Applied Arts, University of The Thai Chamber of Commerce (UTCC) were selected as participants in this study. The data collected from questionnaires would be analyzed by a quantitative method using SPSS software program and all data collected from the interviews of participants would be analyzed by interpreting them using the descriptive and interpretive approaches in order to investigate how learners learning English with the two different types of motivation perceived themselves concerning each construct of andragogy. Findings from this study could be useful for English lecturers of UTCC since they can make use of them to figure out their teaching approaches and strategies, including some activities that match their students’ learning needs and promote students’ self-direction and self-directed learning readiness at the same time.
Kasetsart University. Office of the University Library
Address: Bangkok
Email: tdckulib@ku.ac.th
Role: Thesis Advisor
Role: Thesis CO-Advisor
Created: 2018
Modified: 2025-07-03
Issued: 2025-07-03
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: https://www.lib.ku.ac.th/KUthesis/2561/nopanat-ler-all.pdf
CallNumber: PE1128.A3 .N67
eng
©copyrights Kasetsart University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 nopanat-ler-all.pdf 3.65 MB1 2025-08-31 09:37:38
ใช้เวลา
0.023832 วินาที

Nopanat Lertsuthipol
Title Contributor Type
A study of learners\' perceptions towards andragogy and self-directed learning readiness based on the two types of English language learning motivation of Thai Learners
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nopanat Lertsuthipol
Chairit Photisuvan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chairit Photisuvan
Title Creator Type and Date Create
A study of learners\' perceptions towards andragogy and self-directed learning readiness based on the two types of English language learning motivation of Thai Learners
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Chairit Photisuvan
Nopanat Lertsuthipol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Piyapong Saisophon
Title Creator Type and Date Create
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,727
รวม 2,730 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 269,480 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 412 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 274 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 76 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 64 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 24 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 3 ครั้ง
รวม 270,338 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28