แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง
Table './tdc/tbl_dc_meta_control_57' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed

The Impact of smart tourism technologies on heritage site image and destination loyalty
ผลกระทบของเทคโนโลยีการท่องเที่ยวอัจฉริยะต่อภาพลักษณ์และความภักดีต่อแหล่งท่องเที่ยวมรดกโลก

LCSH: Heritage tourism -- Cambodia
LCSH: Tourism -- Technological innovations
LCSH: Tourist -- Cambodia
LCSH: Consumer behavior
Abstract: This study examines how key Smart Tourism Technologies (STTs) attributes informativeness, accessibility, interactivity, personalization, and security enhance tourists experience with STTs and their loyalty with heritage destinations. It also examines the mediating role of heritage site image in this relationship. This study collected data on-site from 411 international tourists visiting all four of Cambodia's UNESCO World Heritage Sites. Smart-PLS 4.0 was used to evaluate the measurement and structural models. The results demonstrate that all STTs attributes positively enhance tourists' perceived STTs experience. This perceived smart tourism experience subsequently impacts tourists' likelihood of returning to the heritage destinations and recommending them through word-of-mouth, which is partially mediated by the heritage site image. This study contributes to the limited body of research on the impact of STTs in heritage tourism by introducing a new conceptual model that positions heritage site image as a mediator between perceived STTs experience and destination loyalty. The findings offer practical insights for heritage stakeholders, including technology developers, by highlighting the critical role of informativeness, personalization, and interactivity in the design and implementation of STTs to enhance tourists' experiences and strengthen the global appeal of Cambodia's heritage sites.
Abstract: การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์การรับรู้คุณลักษณะสำคัญของเทคโนโลยีการ ท่องเที่ยวอัจฉริยะ (Smart Tourism Technologies: STTs) ได้แก่ ด้านสารประโยชน์ (informativeness) การเข้าถึง (accessibility) การมีปฏิสัมพันธ์ (interactivity) การปรับให้เหมาะสมเฉพาะบุคคล (personalization) และความปลอดภัย (security) ที่ส่งผลต่อประสบการณ์การใช้งาน STTS ของ นักท่องเที่ยว และความภักดีต่อแหล่งท่องเที่ยวมรดกโลก นอกจากนี้รวมถึงการศึกษาบทบาทของ ภาพลักษณ์แหล่งมรดก (heritage site image) ในฐานะตัวแปรส่งผ่านในความสัมพันธ์ระหว่าง ประสบการณ์การใช้งาน STTS ของนักท่องเที่ยว และความภักดีต่อแหล่งท่องเที่ยวมรดกโลก การวิจัยนี้ดำเนินการเก็บข้อมูลภาคสนามจากนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติจำนวน 411 คน ที่ เดินทางไปยังแหล่งมรดกโลกขององค์การยูเนสโกทั้งสี่แห่งในประเทศกัมพูชา วิเคราะห์และประเมิน แบบจำลองการวัด (measurement model) และแบบจำลองโครงสร้าง (structural model) โดยใช้ โปรแกรม Smart-PLS 4.0 ผลการวิจัยพบว่า คุณลักษณะของ STTS ทุกด้านส่งผลกระทบเชิงบวกต่อประสบการณ์การใช้งาน STTS ของนักท่องเที่ยว ซึ่งประสบการณ์ดังกล่าวส่งผลต่อความตั้งใจในการ กลับมาเยือนแหล่งมรดกเดิม และความเต็มใจที่จะบอกต่อเกี่ยวกับแหล่งท่องเที่ยวนั้น (word-of-mouth) โดยมีภาพลักษณ์แหล่งมรดกทำหน้าที่เป็นตัวแปรส่งผ่านในความสัมพันธ์ดังกล่าว การศึกษานี้ได้ขยายองค์ความรู้ในด้านผลกระทบของเทคโนโลยีการท่องเที่ยวอัจฉริยะต่อการ ส่งเสริมการท่องเที่ยวเชิงมรดกโลก โดยการนำเสนอบทบาทของภาพลักษณ์แหล่งมรดกในฐานะตัว แปรส่งผ่านระหว่างการรับรู้ประสบการณ์จาก STTs และความภักดีต่อแหล่งท่องเที่ยวมรดกโลก ผลการวิจัยนำไปสู่ข้อเสนอแนะในเชิงปฏิบัติสำหรับผู้มีส่วนได้ส่วนเสียในอุตสาหกรรมการท่องเที่ยว
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Advisor
Role: Advisor
Role: Advisor
Created: 2025
Modified: 2025-06-26
Issued: 2025-06-26
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Spatial: Cambodia
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 641635821.pdf 732.51 KB
ใช้เวลา
0.039031 วินาที

Sokunthea Neak
Title Contributor Type
The Impact of smart tourism technologies on heritage site image and destination loyalty
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sokunthea Neak
Pithoon Thanabordeekij
Supanika Leurcharusmee
Tatcha Sudtasan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pithoon Thanabordeekij
Title Creator Type and Date Create
Effects of the no-plastic-bag policy to impulse buying behavior
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Supanika Leurcharusmee;Pithoon Thanabordeekij
Panitikorn Chaiwattanapipat
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Assessment of Covid 19 pandemic and countermeasurment on SMSEs in China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pithoon Thanabordeekij;Supanika Leurcharusmee;Woraphon Yamaka
Wang Ziwei
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of smart tourism technologies on heritage site image and destination loyalty
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pithoon Thanabordeekij;Supanika Leurcharusmee;Tatcha Sudtasan
Sokunthea Neak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors determining the behavior intention to use traditional and live streaming E-commerce platforms in China: The Unified theory of technology acceptance framework
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pithoon Thanabordeekij;Supanika Leurcharusmee
Chen, Taiyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Supanika Leurcharusmee
Title Creator Type and Date Create
Long-run relationships between housing prices and macroeconomic factors in Singapore: the implication on housing affordability
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Siwarat Kuson;Supanika Leurcharusmee;Rossarin Osathanunkul;Jirakom Sirisrisakulchai
San Yae Moe
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impacts of telecommunications on economic groeth in CLMV countries
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Orakanya Kanjanatarakul;Komsan Suriya;Supanika Leurcharusmee
Pyae Phyo May
วิทยานิพนธ์/Thesis
Long run relationship between the price level and macroeconomic variables in Myanmar
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Siwarat Kuson;Anaspree Chaiwan;Supanika Leurcharusmee;Jirakom Sirisrisakulchai
Nyein Ei Cho
วิทยานิพนธ์/Thesis
Forecasting inbound tourism demand in China: a state space approach
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kittawit Autchariyapanitkul;Jianxu Liu;Jirakom Sirisrisakulchai;Supanika Leurcharusmee
Zhiqi Xiong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of Political Protest on Tourism in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kittawit Autchariyapanitkul;Jirakom Sirisrisakulchai;Supanika Leurcharusmee;Napon Hongsakulvasu
Nuttaphat Sukchitt
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thailand’s inequality in 3 dimensions: empirical analysis using generalized entropy
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Hung T.Nguyen;Songsak Sriboonchitta;Pathairat Pastpipatkul;Jirakom Sirisrisakulchai;Supanika Leurcharusmee
Natthaphat Kingnetr
วิทยานิพนธ์/Thesis
Systemic risk measurement in Chinese stock market based on FDG Copulas: from global financial crisis to Covid-19 pandemic
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Hung T. Nguyen;Songsak Sriboonchitta;Jianxu Liu;Woraphon Yamaka;Supanika Leurcharusmee
Cheng, Yangnan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Willingness to pay and attributes of elderly food products on elders choices in Chiang Mai
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Anaspree Chaiwan;Supanika Leurcharusmee
Kantida Chavitranurak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Willingness to Pay for Attribute of Electric Vehicles in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Supanika Leurcharusmee;Piyaluk Buddhawongsa;Paravee Maneejuk
Nattakit Kasem
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachers job satisfaction and job mobility in international schools in Chiang Mai
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Piyaluk Buddhawongsa;Supanika Leurcharusmee
Saithan Manasri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Competitive versus sustainable outcomes of anchovies in gulf of Thailand for Thailand's fishery industry
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Napat Harnpornchai;Supanika Leurcharusmee
Pornnutcha Bunarunraksa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of the no-plastic-bag policy to impulse buying behavior
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Supanika Leurcharusmee;Pithoon Thanabordeekij
Panitikorn Chaiwattanapipat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Determinants of consumer willingness to pay for zero carbon certified organic vegetables under the pilot of personal carbon account in Guangzhou
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
;Supanika Leurcharusmee;Jirakom Sirisrisakulchai
Wei, Wei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of research and development on employment and skilled-unskilled wage gap in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Supanika Leurcharusmee;Jirakom Sirisrisakulchai
Athitacha Muangkeing
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Assessment of Covid 19 pandemic and countermeasurment on SMSEs in China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pithoon Thanabordeekij;Supanika Leurcharusmee;Woraphon Yamaka
Wang Ziwei
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of ASEAN’s digital economy development level on China’s foreign direct investment
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chatchai Khiewngamdee;Supanika Leurcharusmee
Deng, Hongjuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Causal relationship between fertility and labor force participation decisions of female in China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Jirakom Sirisrisakulchai;Supanika Leurcharusmee
Xuelei, Xian
วิทยานิพนธ์/Thesis
Online participation in the policy process: A Study of education policy in China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ora-orn Poocharoen;Samuel Amponsah Odei;Supanika Leurcharusmee
Hu, Haisheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of smart tourism technologies on heritage site image and destination loyalty
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pithoon Thanabordeekij;Supanika Leurcharusmee;Tatcha Sudtasan
Sokunthea Neak
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of E-commerce on regional labor market in the era of Digital Economy: A Case study of employment in internet-related industries in China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Warattaya Chinnakum;Supanika Leurcharusmee
Li, Hanyan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors determining the behavior intention to use traditional and live streaming E-commerce platforms in China: The Unified theory of technology acceptance framework
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pithoon Thanabordeekij;Supanika Leurcharusmee
Chen, Taiyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of digital economy on the green development of China\'s economy
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Warattaya Chinnakun;Supanika Leurcharusmee
Ning, Ke
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Role of internal control on the impact of common institutional ownership on stock price crash risk : evidence from China\'s A-Share market
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Supanika Leurcharusmee;Woraphon Yamaka
Sihui, Tang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tatcha Sudtasan
Title Creator Type and Date Create
The Impact of online community on blind box repurchase intention
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Tatcha Sudtasan
QI, ANDI
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of trust building on online purchase intention: The Case of Yunnan Pu-erh tea market
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Tatcha Sudtasan;Komsan Suriya
Zhu, Yanrong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Bilateral trade in agriculture between China and Thailand under comparative advantage versus new trade theory
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Komsan Suriya;Tatcha Sudtasan
Meng, Xing
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of smart tourism technologies on heritage site image and destination loyalty
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pithoon Thanabordeekij;Supanika Leurcharusmee;Tatcha Sudtasan
Sokunthea Neak
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Economic impact of e-sports on host-countries
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chatchai Khiewngamdee;Tatcha Sudtasan
Yang, Zhentao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,873
รวม 1,876 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 19,729 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 18 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 19,753 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101