แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Integrating TikTok with communicative activities to enhance grade 10 students english-speaking skills at Hun Sen Mongkolborey High School, Cambodia

LCSH: Kasetsart University -- Theses. M.E. (Educational Innovation) 2022
Classification :.LCCS: PE1068.C16
LCSH: Kasetsart University. Department of Education and Development Sciences -- Theses
LCSH: English language -- Study and teaching (Secondary) -- Cambodia
LCSH: Social media
LCSH: TikTok (Social media)
Abstract: Grade 10 students at Hun Sen Mongkolborey High School have always found speaking English challenging. As students are familiar and highly engaged with TikTok video challenges, this study aimed to 1) compare the grade 10 students’ speaking skills before and after using TikTok with communicative activities and 2) investigate the students’ opinions of using TikTok with communicative activities. The sample of this study was 31 grade 10 students of the academic year 2021-2022 at Hun Sen Mongkolborey High School in Cambodia. The school principal assigned this sample and then the researcher conducted the survey to the readiness to participate in the research. The instruments of this study were pre and post-speaking tests, nine lesson plans, rubrics for English-speaking videos, students' opinion questionnaires, and teacher's checklists are used in this research. The instruments were evaluated by three experts. The results were analyzed by using jamovi statistic software for the quantitative data with a mean and standard deviation of the pretest and posttest scores. Analyzing students’ speaking skills through pretest and posttest using paired sample t-test showed that the sample’s posttest was higher than their pretest scores at 0.01 significance. It indicated that students had received better scores in speaking skills after integrating TikTok with communicative activities in the class. In addition, the analysis of the questionnaire showed that most students showed positive feedback on using TikTok with communicative activities. As the result, integrating TikTok with communicative activities can enhance grade 10 students improve their Englishspeaking skills.
Kasetsart University. Office of the University Library
Address: Bangkok
Email: tdckulib@ku.ac.th
Role: Thesis Advisor
Role: Thesis Co-Advisor
Created: 2022
Modified: 2025-06-24
Issued: 2025-06-24
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: https://kasetsart.idm.oclc.org/login?url=http://www.lib.ku.ac.th/KUthesis/2565/sothon-chho-all.pdf
CallNumber: PE1068.C16.S68
eng
©copyrights Kasetsart University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 sothon-chho-all.pdf 2.42 MB2 2025-08-27 18:41:39
ใช้เวลา
0.019307 วินาที

Sothon Chhoeut
Title Contributor Type
Integrating TikTok with communicative activities to enhance grade 10 students english-speaking skills at Hun Sen Mongkolborey High School, Cambodia
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Sothon Chhoeut
Suphinya Panyasi
Theerasak Soykeeree
วิทยานิพนธ์/Thesis
Suphinya Panyasi
Title Creator Type and Date Create
Integrating TikTok with communicative activities to enhance grade 10 students english-speaking skills at Hun Sen Mongkolborey High School, Cambodia
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Suphinya Panyasi;Theerasak Soykeeree
Sothon Chhoeut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Theerasak Soykeeree
Title Creator Type and Date Create
Integrating TikTok with communicative activities to enhance grade 10 students english-speaking skills at Hun Sen Mongkolborey High School, Cambodia
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Suphinya Panyasi;Theerasak Soykeeree
Sothon Chhoeut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 6
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,420
รวม 2,426 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 3,780 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 3 ครั้ง
รวม 3,787 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46