แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The relationship between leadership styles and employees motivation of Generation Z

keyword: Independent Study
ThaSH: Employee motivation
Classification :.DDC: 658.314
; leadership styles
ThaSH: Leadership
; employee motivation
ThaSH: Wages
; work satisfaction
ThaSH: Business enterprises
; generation Z
ThaSH: White collar workers
Abstract: Leadership’s impact on employee performance and satisfaction has long been recognized. It is widely understood that effective leadership can enhance morale, motivation, and productivity by implementing appealing compensation structures and cultivating conducive work environments. In today’s dynamic business landscape, adapting leadership styles to meet the evolving needs of the workforce is essential. This study delved into the multifaceted realm of leadership styles with focus of democratic, transformational and autocratic leadership styles and their relationship with the motivation levels of contemporary employees. Specifically, it aims to explore how these leadership approaches affect the motivation of Generation Z workers, a cohort characterized by unique expectations and behaviors in the digital age. To achieve these objectives and answer the research hypothesis, the qualitative research method was employed, using a questionnaire survey for collecting data for analysis Initially, a pretest was conducted with 30 respondents to refine the questionnaire. Subsequently, a survey was administered to 167 respondents, focusing on uncovering the nuances of how various leadership approaches impact the morale and productivity of Generation Z employees. As organizations navigate the complexities of the modern business environment, understanding and adapting the motivational drivers and behavioral preferences of Generation Z is imperative for effective leadership. This research underscores the importance of aligning leadership strategies with the evolving needs of the workforce, thereby optimizing organizational engagement and harnessing the unique potential of Generation Z employees.
Siam University. Library and Information Resource Center
Address: BANGKOK
Email: library@siam.edu
Role: Advisor
Created: 2567
Modified: 2568-05-28
Issued: 2025-05-28
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights SIAM UNIVERSITY
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 RanaYasar.pdf 699.62 KB
ใช้เวลา
0.035741 วินาที

Rana Yasar
Title Contributor Type
The relationship between leadership styles and employees motivation of generation Z
มหาวิทยาลัยสยาม
Rana Yasar
Warangrat Nitiwannakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between leadership styles and employees motivation of Generation Z
มหาวิทยาลัยสยาม
Rana Yasar
Warangrat Nitiwannakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Warangrat Nitiwannakul
Title Creator Type and Date Create
A study of the leadership styles and their impact on employee performance
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Henri Samuli Mä
rsylä

วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the teleworking factors affecting job satisfaction during the COVID-19 Pandemic
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Phue Pwint Wai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of organizational behavior on preferences, performance, and job satisfaction
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Charline Marine Bourdin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The analysis of 7Ps service marketing mix affecting customer intention in Thailand s cosmetic industry
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Wai Yan Ko
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing customer satisfaction in Mobile Banking
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Kiran Kumar Moragudi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of COVID 19 pandemic on Thailand s MICE Industry and the adaptive strategies
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Pyae Thiri Khaing
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of HRM practices on employee job satisfaction and turnover in the Garment Industry in Myanmar
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Zin A Yee Win
วิทยานิพนธ์/Thesis
The S.W.O.T analysis of the competitive strategy of Thailand s textile and garment industry
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Su Sumutra
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between leadership styles and employees motivation of generation Z
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Rana Yasar
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of folklore clusters on customer references in China s economy
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Shin Thant Shwe Yee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The lucrative business of jewelry investment in Southeast Asia
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Htet Htet Myo Kyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between leadership styles and employees motivation of Generation Z
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Rana Yasar
วิทยานิพนธ์/Thesis
The marketing strategy of Tesla in China
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Guo Xihang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of currency fluctuations on cross-border real estate investments in Thailand
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Maurice Pascal Karle
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the key factors of purchase intentions on green products in Thailand
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Nguyen Thi Hoa My
วิทยานิพนธ์/Thesis
The digital transformation in the banking industry in Thailand
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Banna Bhoga
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of electric vehicles on the automobile manufacturing clusters in Thailand
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Paing Moe Kyaw
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the use of artificial intelligence (AI) and digital technologies in rice production
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Mi Mi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing the insurance cluster of the United States of America
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Theint Nway Nway Aung
วิทยานิพนธ์/Thesis
The key factors influencing purchase intention of Gen Z foreigners for e-commerce apps : a comparative study of Shopee & Lazada in Bangkok
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Kaung Myat Thu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing customer satisfaction in mobile banking
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Kiran Kumar Moragudi
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of social media marketing strategies on youngsters purchase intention
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Mohammed Sahil
วิทยานิพนธ์/Thesis
The marketing strategy of Chinese brand electric vehicles in Thailand : a case study of Great Wall Electric Vehicles
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Feng Shiyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of AI integration on software as a service cluster in the United States
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Aung Hein Htet
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the marketing strategy of BYD electric vehicles in Chinese market
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Yue Zhen
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analytical study of parental motivations for selecting international schools in Myanmar
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Swan Yee Htet
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the key factors affecting intention for golf tourism in Thailand
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Ping Wei Lin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of social media and travel influencers on generation Z s intention for Thailand as a tourism destination
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Sai Aung Khaing Phyo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of social media regarding trust and privacy on consumer buying behaviour
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Adarsh Tripathi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of decision to invest in Thailand s real estate market : the case of Taiwanese investors
มหาวิทยาลัยสยาม
Warangrat Nitiwannakul
Cheng Hsu Ting
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 15
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,744
รวม 1,759 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 125,258 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,294 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 928 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 188 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 15 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 4 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
รวม 127,703 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.63