แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Design of Chinese Hetian Jade Patterns Based on the Perspectives of Generation Y Consumers

LCSH: Hotan jade
LCSH: Hetian Jade
Abstract: The research aims to analyze the existing types and design characteristics of Hetian jade patterns, examine the consumption characteristics of Generation Y consumers, investigate the reasons and demands of consumers for purchasing Hotan jade, and propose appropriate pattern design recommendations for Generation Y consumers. This study combined literature analysis and questionnaire surveys, focusing on the existing Hotan jade patterns in 2023 and surveying 200 Generation Y consumers. Data analysis of the survey on Generation Y consumers' preferences for Hotan jade pattern design was conducted by using percentages, mean, and standard deviations. The research findings are as follows: Through literature analysis, five patterns of Hotan jade are as follows: gods and Buddha image, zodiac animals, auspicious animals, auspicious plants, and abstract patterns with auspicious meaning. The design characteristics of existing Hotan jade include plain jade stone shapes and complicated traditional pattern designs by using relief painting, round carving, perforating, carving, or a combination of various carving techniques. The majority of the carvings exhibit traditional styles, complex patterns, and realistic forms, while the decoration pieces combine the contemporary with innovative materials and abstract designs are less common, Issues identified include a lack of innovation, the failure to simplify, modernize, and personalize the traditional cultural elements. Generation Y consumer characteristics identified through literature analysis include a preference for privacy, diversity, innovation, emotional resonance, and price sensitivity. The survey reveals that the diverse reasons for Generation Y consumers to purchase Hotan jade are cultural appreciation, traditional identity, the blending of tradition and modern aesthetics, self-expression, and investment value for the collection. Their purchasing trends are traditional design rather than modern design to express cultural appreciation and traditional identity. The suggestions from the survey on the pattern design for the characteristics of Generation Y consumers are as follows: firstly, choose higher quality white jade, green-white jade, green jade, or sugar-white jade for the design of braided rope and 18K gold inlaid jewelry; secondly, The design of auspicious characters or auspicious animals and plants is based on simplicity, utilizing the combination of figurative and abstract modeling to present new shapes combined with various shapes and strengthening the use of line elements; finally, using a variety of carving techniques to emphasize the delicacy of small-area patterns and the hierarchy of large-area patterns.
Chiang Rai Rajabhat University. Academic Resources and Information Technology Center
Address: CHIANG RAI
Email: arit@crru.ac.th
Role: Major-Advisor
Role: Co-Advisor
Created: 2024
Modified: 2025-06-27
Issued: 2025-05-26
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
Descipline: Art and Design
©copyrights มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Bao Junhong.pdf 3.44 MB
ใช้เวลา
-0.967196 วินาที

Bao Junhong
Title Contributor Type
The Design of Chinese Hetian Jade Patterns Based on the Perspectives of Generation Y Consumers
มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย
Bao Junhong
Tian Shangfei
Huang Huiling
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tian Shangfei
Title Creator Type and Date Create
The Design of Chinese Hetian Jade Patterns Based on the Perspectives of Generation Y Consumers
มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย
Tian Shangfei;Huang Huiling
Bao Junhong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Reshaping of the Traditional Village Landscape of Dong Nationality and Development of Educational Tourism in Chengyang Eight Villages, Guangxi Province, China and the Development of Study Tourism
มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย
Huang Huiling;Tian Shangfei
Huang Huashan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Rural Landscape Design in Xuzhou City, Jiangsu Province Based on Regional Characteristics
มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย
Huang Huiling;Tian Shangfei
Liao Baosong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Interface Design of Wechat Applet for Historical Museums Based on the User Experience
มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย
Tian Shangfei;Kasira Phiwongkun
Yao Yuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Types, Development Trends and Inheritance Strategies of Ice Sculptures as the Intangible Cultural Heritage in Northeast China from 2018 to 2022
มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย
Kasira Phiwongkun;Tian Shangfei
Yuan Xingqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Evaluation of Practical Functions of the Astronomical Garden of Zhenze Middle School in Jiangsu Province, China
มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย
Huang Huiling;Tian Shangfei
Zhang Jihui
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Design of Creative Cultural Products for the Chinese Lantern Festival
มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย
Huang Huiling;Tian Shangfei
Zhang Xia
วิทยานิพนธ์/Thesis
Huang Huiling
Title Creator Type and Date Create
The Design of Creative Cultural Tourism Experience Package in Qinhuangdao City
มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย
Kasira Phiwongkun;Huang Huiling
Zhou Yiwei
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Design of Chinese Hetian Jade Patterns Based on the Perspectives of Generation Y Consumers
มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย
Tian Shangfei;Huang Huiling
Bao Junhong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Reshaping of the Traditional Village Landscape of Dong Nationality and Development of Educational Tourism in Chengyang Eight Villages, Guangxi Province, China and the Development of Study Tourism
มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย
Huang Huiling;Tian Shangfei
Huang Huashan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Rural Landscape Design in Xuzhou City, Jiangsu Province Based on Regional Characteristics
มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย
Huang Huiling;Tian Shangfei
Liao Baosong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Evaluation of Practical Functions of the Astronomical Garden of Zhenze Middle School in Jiangsu Province, China
มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย
Huang Huiling;Tian Shangfei
Zhang Jihui
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Design of Creative Cultural Products for the Chinese Lantern Festival
มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย
Huang Huiling;Tian Shangfei
Zhang Xia
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 13
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,606
รวม 5,619 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 298,262 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,271 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 147 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 23 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 12 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 9 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 299,729 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33