แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The technological disruption in educational learning among university undergraduate students : a case study of Covid-19

LCSH: Education, Higher -- Thailand
LCSH: Web-based instruction
LCSH: Universities and colleges -- Administration
Abstract: This thematic paper research investigates the recent situation at the university online learning during the COVID-19 pandemic. It describes the impact of online learning as universities moved away from the traditional face-to-face classroom. At the onset of COVID-19, many people believed that during COVID-19, online learning will be effective and feasible, however, it turned out to be significantly more complicated than expected. The learning ability and productivity of the learners sank (D. Hobbs & Hawkins, 2020). Therefore, the objective of this research is to identify the dimensions that block and lead to better learning results of online learning and to suggest implications of online learning for the educational industry in Thailand to apply in the future based on learners' perspectives. This research utilizes exploratory grounded theory methodology and abductive theory building. The research discovered 4 key areas of importance: the importance of sociality, the dramatic change in the teachers' interactional positions, the importance of understanding learning sociomateriality, and finally the importance of materialization of the learning practices. The thematic paper importantly calls for a rethinking of the very organization of the classroom and new ways of organizing teamwork as the key to success in future online learning. IMPLICATION OF THESIS. Even though this research showed several important data and issues of online learning from university students' perspectives, the data cannot prove all since this research is not a generalization for all the educational level and only collected the data from the Mahidol University International College. Furthermore, the practical solution to tackle the problems should be explored, so more researches are needed to discover how the teacher should organize the class and what does it mean to create a classroom.
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 2021
Modified: 2025-05-16
Issued: 2025-05-16
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6238249.pdf 2.68 MB
ใช้เวลา
0.29475 วินาที

Natnapin Suvannikka
Title Contributor Type
The technological disruption in educational learning among university undergraduate students : a case study of Covid-19
มหาวิทยาลัยมหิดล
Natnapin Suvannikka
Dopping, Jesper
Veera Bhatiasevi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Dopping, Jesper
Title Creator Type and Date Create
The technological disruption in educational learning among university undergraduate students : a case study of Covid-19
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dopping, Jesper;Veera Bhatiasevi
Natnapin Suvannikka
วิทยานิพนธ์/Thesis
Why do people post Instagram stories? : a qualitative study of regular Instagram users in Bangkok, Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Viriya Taecharungroj;Dopping, Jesper
Nutnicha Keerakiatwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Veera Bhatiasevi
Title Creator Type and Date Create
A study of business plan : a case study of Grease monkey a multi-service platform for heavy duty industry
มหาวิทยาลัยมหิดล
Veera Bhatiasevi;Thanarerk Thanakijsombat
Tanasit Piyamaeteewat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The technological disruption in educational learning among university undergraduate students : a case study of Covid-19
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dopping, Jesper;Veera Bhatiasevi
Natnapin Suvannikka
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,921
รวม 2,930 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 188,687 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,662 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 107 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 67 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 190,533 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28